LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

žmogaus teisių komitetas

PAGRINDINIO KOMITETO

I Š V A D A

DĖL LIETUVOS Respublikos LYGIŲ GALIMYBIŲ ĮSTATYMO NR. IX-1826

1 IR 16 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO 151 STRAIPSNIU ĮSTATYMO PROJEKTO

Nr. XIIIP-941

  2018 m. spalio 10 d.

Vilnius

1.      Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkas Valerijus Simulik; Viktorija Čmilytė-Nielsen, Sergejus Jovaiša, Andrius Navickas,  Leonard Talmont, Gediminas Vasiliauskas;  komiteto biuro vedėja Jolanta Savickienė, komiteto biuro patarėjos Eglė Gibavičiūtė, Rūta Ragaliauskienė, komiteto  biuro padėjėjos Inga Ališauskienė,  Jūratė Mikulskienė.

Kviestieji asmenys:  Lietuvos Respublikos Ministro Pirmininko patarėjas Juozas Bernatavičius,  Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Lygių galimybių skyriaus vedėja Eglė Čaplikienė, Lygių galimybių kontrolierė Agneta Skardžiuvienė ir Teisės skyriaus vedėjas Vytis Muliuolis, Seimo kanceliarijos Teisės departamento patarėja Irena Šambaraitė

2.      Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

Str.

Str. d.

P.

1.

 Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-06-30

 

1

 

 

 

1

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams ir teisės technikos taisyklių reikalavimams, teikiame šias pastabas:

1. Įstatymo projektu siekiama Lietuvos Respublikos lygių galimybių įstatyme įtvirtinti subjektą – Žmonių su negalia teisių stebėsenos komitetą prie Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos (toliau –Komitetas),  kuris vykdytų  Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių konvencijos (toliau – Konvencija) ir jos Fakultatyvaus protokolo įgyvendinimo stebėseną ir kontrolę. Siūlomas reguliavimas svarstytinas keliais aspektais.

Visų pirma, pažymėtina, kad projektu iš esmės nėra nustatomi Komiteto veiklos teisiniai pagrindai, kaip tai nurodoma Įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 1 straipsnio 2 dalyje. Iš projektu siūlomo teisinio reguliavimo visiškai nėra aiškus Komiteto teisinis statusas: ar Komitetas yra juridinis asmuo (jeigu yra, tai kas yra Komiteto steigėjas, kokia jo teisinė forma), koks yra Komiteto narių skaičius, kokia jų įgaliojimų trukmė, kaip yra organizuojamas  Komiteto darbas, ar jis turi aptarnaujantį personalą (administraciją), ar ne ir pan. Nors projekto aiškinamajame rašte ir nurodoma, kad įstatymo įgyvendinimui reikės papildomų valstybės biudžeto lėšų ekspertų darbui komitete apmokėti, iš paties projekto nuostatų Komiteto veiklos pobūdis nėra aiškus – ar Komiteto nariai savo funkcijas atliks atlygintinai, ar visuomeniniais pagrindais. Kelia abejonių, ar toks projektu siūlomas teisinis reguliavimas atitinka Jungtinių Tautų Generalinės asamblėjos 1993 metų gruodžio 20 d. rezoliucija patvirtintus ir projekto aiškinamajame rašte nurodytus Principus, susijusius su nacionalinių institucijų statusu (Paryžiaus principus), Konvencijos Neįgaliųjų teisių komiteto rekomendacijas (toliau – Rekomendacijos) bei Konstitucinio Teismo suformuluotą doktriną, pagal kurią esminės subjekto veiklos sąlygos turi būti nustatytos įstatymu.

Pažymėtina, kad remiantis Paryžiaus principų nuostatomis, siekiant užtikrinti nacionalinės institucijos nepriklausomumą, nacionaliniame teisės akte turi būti nustatyta nacionalinės institucijos sudarymo tvarka, nacionalinės institucijos narių įgaliojimų trukmė; nacionalinė institucija turi turėti atitinkamą infrastruktūrą ir pakankamus finansinius išteklius; neturi būti vykdoma nacionalinės institucijos finansinė kontrolė ir pan. Pažymėtina, kad nors nei Paryžiaus principuose, nei Rekomendacijose nėra nurodoma, kokio lygmens nacionalinės teisės akte tai turi būti nustatyta, atsižvelgiant į minėtą Konstitucinio Teismo doktriną manome, kad pagrindinės nuostatos, apibrėžiančios Komiteto teisinį statusą ir jo veiklą, turi būti nustatytos įstatyme.

 

Antra, kaip matyti iš Rekomendacijų 68 punkto b papunkčio nuostatų, Lietuvai, atsižvelgiant į Konvencijos 33 straipsnio 2 dalį,  yra rekomenduojama sukurti nepriklausomą struktūrą, atitinkančią Paryžiaus principus, nes Neįgaliųjų reikalų taryba, paskirta vykdyti nepriklausomą Konvencijos kontrolę, yra pavaldi Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai (Rekomendacijų 67 punkto b papunktis). Šiame kontekste atkreiptinas dėmesys į tai, kad įstatymo projekte siūloma nustatyti, kad Komitetas veiks prie Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos, tačiau iš siūlomo reguliavimo Komiteto ir Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos tarpusavio santykis nėra aiškus.

 

Trečia, iš Rekomendacijų 68 punkto b papunkčio būtų galima suprasti, kad Lietuvai yra siūloma atsisakyti Neįgaliųjų reikalų tarybos ir įsteigti naują nepriklausomą instituciją. Kaip matyti iš kartu teikiamo Neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo Nr. I-2044 16 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIIIP-442, juo nesiūloma naikinti Neįgaliųjų reikalų tarybos, reglamentuojamos Neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo 17 straipsnyje. Atsižvelgiant į tai, kad tiek projektu siūlomo Komiteto, tiek Neįgaliųjų reikalų tarybos sudarymo principai bei funkcijos yra panašios, nėra aiškus šių institucijų tarpusavio santykis.

 

Ketvirta, svarstytina, ar įstatymo projektu siūlomos nuostatos yra keičiamo įstatymo reguliavimo dalykas. Pažymėtina, kad neįgaliųjų lygių teisių užtikrinimui yra priimtas Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymas, todėl manytina, kad šiame įstatyme galėtų būti įtvirtinti subjektai, vykdantys Konvencijos ir jos Fakultatyvaus protokolo įgyvendinimo stebėseną ir kontrolę.

 

 

Pritarti

 

Komitetas pritaria Seimo nario V. Simulik pasiūlymui Nr. 2, kuriuo

siūloma tikslinti įstatymo projekto 2 straipsniu keičiamą įstatymo 151 straipsnį.  

 

Atsižvelgiant į tai, kad LR Seime 2018-09-28 buvo pateiktas  LR Valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo įstatymo Nr. XIII-198 pakeitimo įstatymo projektas ir su juo susiję kiti įstatymų projektai Nr. XIIIP-2491- Nr. XIIIP-2511 kuriais, siekiama  viename teisės akte nustatyti bendrą komisijų narių darbo apmokėjimo sistemą, suteikiant galimybę komisijų nariams gauti teisingą atlygį už darbą komisijose. Todėl Žmogaus teisių komitetas siūlo įstatymo projekte ,,Žmonių su negalia teisių stebėjimo komiteto“  pavadinimą keisti į   ,,Žmonių su negalia teisių stebėjimo komisiją“ ir papildyti  projekto 2 straipsniu keičiamą 15 1 straipsnį  nauja  4 dalimi, kurioje būtų numatyta, kad   Komisijų narių darbas apmokamas Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų ir komisijų narių darbo apmokėjimo įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

Atsižvelgiant į Seimo nario V. Simulik pasiūlymą  Įstatymo projektas papildomas nauju Įstatymo 17 straipsnio pakeitimu. Atitinkamai tikslinamas ir Įstatymo projekto pavadinimas.

 

Įstatymo projekte patikslinama, kad Komitetas(Komisija) vykdys JT neįgaliųjų teisių konvencijos įgyvendinimo stebėseną  (151 str. 1 d.) , o Lygių galimybių kontrolierius -konvencijos įgyvendinimo kontrolę (naujas projekto 4 straipsnis,  papildantis Įstatymo 17 str. 4 dalimi).

 

JT Rekomendacijų 68 punkto b papunktyje siūloma  ,,pašalinti Neįgaliųjų reikalų tarybą iš nepriklausomos stebėsenos sistemos“, o ne apskritai naikinti tokią instituciją. Šiuo metu Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba ir Neįgaliųjų reikalų taryba yra  paskirtos veikti kaip valstybės nepriklausomos kontrolės mechanizmai.  JT Komiteto nuomone, Neįgaliųjų reikalų taryba negali veikti kaip nepriklausomas kontrolės mechanizmas  dėl to, kad ji yra pavaldi Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai.

 

Pagal Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo 17 str. 2 d., Neįgaliųjų reikalų taryba (NRT) teikia pasiūlymus Lietuvos Respublikos Vyriausybei, ministerijoms, kitoms valstybės ir savivaldybių institucijoms ir įstaigoms dėl Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių konvencijos ir jos Fakultatyvaus protokolo įgyvendinimo stebėsenos ataskaitų.

Komitetas bendradarbiavimo pagrindu dirbtų kartui su NRT, atsižvelgtų į NRT teikiamas pastabas dėl Konvencijos stebėsenos ataskaitų.

 

 

2

 

 

3. Tikslintina įstatymo projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 151 straipsnio 2 dalis, kadangi neįgaliųjų organizacijos yra priskiriamos prie nevyriausybinių organizacijų.

 

Pritarti

Siūloma įstatymo projekte vartoti sąvoką ,,neįgaliųjų asociacijos“

 

 

2

 

 

4. Tikslintina įstatymo projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 151 straipsnio 3 dalis, kadangi sprendimų priėmimo tvarka paprastai nurodoma darbo reglamente, bet ne nuostatuose.

 

Pritarti

Komitetas pritarė Seimo nario V. Simulik pasiūlymui Nr. 2, kuriuo

siūloma tikslinti įstatymo projekto 2 straipsniu keičiamą įstatymo 151 straipsnį. 

 

 

 

 

 

5. Atsižvelgiant į teisės technikos taisykles, įstatymo projekto pavadinime žodžiai „LIETUVOS RESPUBLIKOS“  rašytini atskiroje eilutėje ir centre.

Pritarti

 

 

 

4

(5)

 

 

6. Projekto 4 straipsnio 1 dalyje po žodžio ,,įstatymas“ įrašytini žodžiai ,,išskyrus šio straipsnio 2 dalį“. 

Pritarti

 

 

 

4

(5)

 

 

7.  Iš  projekto 4 straipsnio 2 dalies nuostatos nėra aišku, kokius teisės aktus turės priimti Vyriausybė.  Atkreiptinas dėmesys į tai, kad Lygių galimybių kontrolierius, tiek jo tarnyba yra nepriklausomi nuo Vyriausybės.

Atsižvelgti

Priėmus šį įstatymą reikėtų keisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gruodžio 8 d. nutarimą Nr. 1739 „Dėl Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių konvencijos ir jos fakultatyvaus protokolo įgyvendinimo“ bei  Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymą Nr. A1-340 „Dėl Neįgaliųjų reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatų patvirtinimo“

 

 

 

 

 

8. Atsižvelgiant į tai, kad Komitetas veiks prie Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos ir įvertinus tai, kad pagal keičiamo įstatymo 15 straipsnio 4 dalies nuostatas, Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos veiklos tikslus ir funkcijas nustato Seimo patvirtinti Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos nuostatai, kartu turėtų būti keičiami ir minėti nuostatai.

Atsižvelgti

 

2.

Europos teisės departamentas

 

 

 

 

Įvertinę Lietuvos Respublikos Seimo 2017 m. birželio 23 d. raštu Nr. S-2017-6373 pateiktą derinti Lietuvos Respublikos lygių galimybių įstatymo Nr. IX-1826 1 ir 16 straipsnių pakeitimo ir Įstatymo papildymo 151 straipsniu įstatymo projektą Nr. XIIIP-941, informuojame, kad pastabų ir pasiūlymų dėl šio projekto turinio atitikties Europos Sąjungos teisei neturime.

Atsižvelgti

 

          

            3.Piliečių, asociacijų, politinių partijų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

 LR Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba,

2017-10-27

Nr. g-2017-11761

 

 

 

LR Seimo Neįgaliųjų teisių komisijai, LR Seimo Žmogaus teisių komitetui

Dėl įstatymo projekto Nr. XIIIP-941

Lietuvos Respublikos lygių galimybių kontrolieriaus 2017 m. gegužės 19 d. įsakymu Nr. V-22 „Dėl darbo grupės „Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių konvencijos ir jos Fakultatyvaus protokolo įgyvendinimo rekomendacijos tobulinimo sudarymo“ Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyboje (toliau Tarnyba) patvirtinta darbo grupė Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių konvencijos ir jos Fakultatyvaus protokolo (toliau - Konvencija) įgyvendinimo rekomendacijų tobulinimui. Darbo grupę sudarė Agneta Skardžiuvienė, Lygių galimybių kontrolierė (darbo grupės pirmininkė); Eglė Čaplikienė, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Lygių galimybių skyriaus vedėja; Audronė Daukšaitė-Timpė, Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos Teisės skyriaus patarėja; Dovilė Juodkaitė, asociacijos „Lietuvos neįgaliųjų forumas“ prezidentė; Asta Kandratavičienė, Neįgaliųjų reikalų departamento prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktorė; Dalia Mikalauskaitė, registruota lobiste; Irma Mituzienė, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Lygių galimybių skyriaus vyriausioji specialistė; Vytis Muliuolis, Tarnybos Teisės skyriaus vyresnysis patarėjas; prof. dr. Jonas Ruškus, Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių komiteto narys, Vytauto Didžiojo universiteto Socialinio darbo katedros profesorius.

Darbo grupė, atsižvelgdama į Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių komiteto 2016 m. balandžio 20 d. Lietuvai pateiktas pastabas dėl Konvencijos įgyvendinimo Lietuvoje, nutarė parengti Lietuvos Respublikos lygių galimybių įstatymo pakeitimus, kuriais remiantis būtų sukurtas nepriklausomas Konvencijos įgyvendinimo stebėsenos ir kontrolės mechanizmas, atitinkantis Konvencijos 33 straipsnio 2 dalyje nustatytus įpareigojimus valstybėms - Konvencijos dalyvėms: įsteigti nepriklausomą stebėsenos mechanizmą, atitinkantį Paryžiaus principus. Vykdant Konvencijos stebėsenos ir kontrolės funkcijas, nutarta įsteigti Tarnybos padalinį (nepriklausomą ekspertų grupę) - Žmonių su negalia teisių stebėsenos komitetą prie Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos (toliau - Komitetas).

Darbo grupės parengtas Lygių galimybių įstatymo Nr. IX-1826 1 ir 16 straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo 15(1) straipsniu įstatymo projektas (toliau – Įstatymo projektas) 2017 m. birželio 23 d. buvo užregistruotas Lietuvos Respublikos Seimo teisės aktų projektų registre (reg. Nr. XIIIP-941).

Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos Teisės departamentas (toliau – Teisės departamentas) 2017 m. birželio 30 d. pateikė išvadą Nr. XIIIP-941 „Dėl Lygių galimybių įstatymo Nr. IX-1826 1 ir 16 straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo 15(1) straipsniu įstatymo projekto“.

Išnagrinėjęs šią Teisės departamento išvadą, informuoju, jog su joje išvardintomis pastabomis sutinku ir siūlau į jas atsižvelgti. Siekiant teisinio aiškumo bei operatyvumo tobulinant Įstatymo projektą, siūlytina, svarstant Įstatymo projektą Lietuvos Respublikos Seimo Žmogaus teisių komitete, į svarstymą pakviesti 2017 m. gegužės 19 d. lygių galimybių kontrolieriaus įsakymu Nr. V-22 sudarytos darbo grupės narius bei Teisės departamento atstovus ir apsvarstyti klausimus dėl Įstatymo projekto papildymo nuostatomis, apibrėžiančiomis Komiteto narių skaičių, jų delegavimo bei skyrimo tvarką. Svarstant minėtus klausimus būtina atsižvelgti į tinkamą atstovavimą regioninėms, asmenų su negalia teises ginančioms, organizacijoms, Komiteto narių (ekspertų) darbo / teikiamų paslaugų Komitete apmokėjimo principus, Komiteto pirmininko skyrimo tvarką.

Atsižvelgti

Komitetas teikia patikslintą įstatymo projektą.

 

2.

LR Seimo kontrolierių įstaiga,

2017-10-30 Nr. g-2017-11827

 

 

 

LR Seimo Žmogaus teisių komitetui

Dėl įstatymų projektų Nr. XIIIP-941 ir Nr. XIIIP-942

Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstaigoje 2017 m. spalio 17 d. gautas Lietuvos Respublikos Seimo Žmogaus teisių komiteto raštas, kuriame prašoma susipažinti su Lietuvos Respublikos lygių galimybių įstatymo pakeitimo įstatymo projektais (Nr. XIIIP-941 ir XIIIP-942) ir pateikti Komitetui nuomonę dėl siūlomo teisinio reguliavimo, kuriuo siekiama įgyvendinti Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių konvencijoje ir jos fakultatyviajame protokole numatytas stebėsenos ir kontrolės priemones.

Susipažinę su Įstatymo projektuose siūlomais teisinio reguliavimo pakeitimais bei siekdami teisinio aiškumo siūlytume minėtus projektus tobulinti, tikslinti ir papildyti. Įstatymo projekte nėra aiškiai apibrėžtas Žmonių su negalia teisių stebėsenos komiteto prie Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos teisinis statusas, todėl siūlytume papildyti Įstatymo projektą nuostatomis, kuriose būtų apibrėžtos esminės Žmonių su negalia teisių stebėsenos komiteto veiklos sąlygos, įtvirtinta savarankiško ir nepriklausomo kontrolės ir priežiūros subjekto padėtis, nustatyta šio subjekto sudarymo tvarka, jo narių skaičius ir įgaliojimų trukmė, sprendimų priėmimo tvarka, darbo apmokėjimo pagrindai ir tvarka, finansinio savarankiškumo garantijos.

Atsižvelgti

Komitetas teikia patikslintą įstatymo projektą.

 

 

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

Str.

Str. d.

P.

1.

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2018 m. kovo 21 d.  nutarimas

Nr. 280

 

 

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2017 m. rugsėjo 27 d. sprendimo Nr. SV-S-393 „Dėl įstatymų projektų išvadų“ 1.15 ir 1.16 papunkčius, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Iš esmės pritarti Lietuvos Respublikos lygių galimybių įstatymo Nr. IX-1826 1 ir 16 straipsnių pakeitimo ir Įstatymo papildymo 151 straipsniu įstatymo projektui Nr. XIIIP-941 (toliau – Įstatymo projektas Nr. XIIIP-941), tačiau pasiūlyti Lietuvos Respublikos Seimui Įstatymo projektą Nr. XIIIP-941 tobulinti, atsižvelgiant į šias pastabas bei pasiūlymus:

1.1. Įstatymo projekte Nr. XIIIP-941 siūloma įsteigti Žmonių su negalia teisių stebėsenos komitetą prie Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos (toliau – Komitetas), kuris vykdytų Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių konvencijos (toliau – Konvencija) ir jos Fakultatyvaus protokolo įgyvendinimo stebėseną bei kontrolę, aiškiai neapibrėžiant šio Komiteto statuso.

Pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 5 straipsnio 1 dalies 2 punktą įstatymų ir administracinių sprendimų įgyvendinimo kontrolė yra viena iš viešojo administravimo sričių, todėl Komitetui siūloma pavesti veikla (Konvencijos ir jos Fakultatyvaus protokolo įgyvendinimo kontrolė) patenka į viešojo administravimo sritį. Pagal Viešojo administravimo įstatymo 41 straipsnį atlikti viešojo administravimo funkcijas gali būti pavesta tik valstybės institucijoms ar įstaigoms, savivaldybių institucijoms ar įstaigoms, jų valstybės tarnautojams ir pareigūnams, valstybės ar savivaldybės įmonėms, kurių savininkė yra valstybė ar savivaldybė, asociacijoms, viešosioms įstaigoms, kurių savininkė ar dalininkė yra valstybė ar savivaldybė. Atsižvelgiant į tai, siūlytina tikslinti Įstatymo projektą Nr. XIIIP‑941 ir jame nustatyti, kad Konvencijos bei jos Fakultatyvaus protokolo įgyvendinimo kontrolę vykdys Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba, o šios Konvencijos ir jos Fakultatyvaus protokolo įgyvendinimo stebėseną – Komitetas, ir Komiteto, Komiteto sudarytų darbo grupių nariams, Komiteto pasitelktiems ekspertams įtvirtinti teises ir pareigas, susijusias su Konvencijos bei jos Fakultatyvaus protokolo įgyvendinimo stebėsena, o Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybai – su Konvencijos bei jos Fakultatyvaus protokolo įgyvendinimo kontrole.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pritarti

 

 

 

 

 

 

 

Komitetas pritarė Seimo nario V. Simulik pasiūlymams, kuriais siūloma tikslinti įstatymo 151 straipsnį. 

(Žr. Seimo nario V. Simulik pasiūlymus Nr. 2 ir Nr. 4)

 

Įstatymo projektas papildomas  nauju  17 straipsnio pakeitimu, kuriame numatyta, kad ,,Lygių galimybių kontrolierius vykdo Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių konvencijos įgyvendinimo kontrolę“.

 

 

2

 

 

 

1.2. Vertinant Komitetui priskiriamos funkcijos reikšmingumą, siūlytina Įstatymo projektą Nr. XIIIP-941 papildyti, jame nustatant esminius Komiteto veiklos teisinius pagrindus, t. y. nurodyti, kurio subjekto sprendimu bus sudaromas Komitetas, Komiteto narių delegavimo tvarką, narių skaičių ir jų įgaliojimų trukmę.

Pritarti

Komitetas siūlo patikslintą įstatymo 15 1 straipsnį.

 

 

 

 

 

2

 

 

 

1.3. Įstatymo projekto Nr. XIIIP-941 2 straipsniu keičiamo Lygių galimybių įstatymo 151 straipsnio 4 dalies 5 punkte siūloma nustatyti, kad Komitetas turi teisę teikti išvadas dėl galiojančių teisės aktų ir teisės aktų projektų atitikties Konvencijai ir jos Fakultatyvaus protokolo įgyvendinimo. Siekiant teisinio aiškumo ir apibrėžtumo, Įstatymo projekto Nr. XIIIP-941 2 straipsniu keičiamo Lygių galimybių įstatymo 151 straipsnio 4 dalies 5 punkte siūlytina nustatyti, kad Komitetas teikia pasiūlymus lygių galimybių kontrolieriui ar Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai, kitoms institucijoms ir įstaigoms dėl galiojančių teisės aktų, teisės aktų projektų atitikties Konvencijai ir jos Fakultatyvaus protokolo įgyvendinimo.

 

Pritarti

 Komitetas pritarė Seimo nario V. Simulik pasiūlymui, kuriuo

tikslinamas įstatymo 151 straipsnis.

Siūloma nustatyti, kad Komitetas(Komisija) turi  teisę ,,teikti nuomonę bei pastabas dėl galiojančių teisės aktų ir teisės aktų projektų atitikties Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių konvencijai“.

 

 

2

 

 

 

1.4. Įstatymo projekto Nr. XIIIP-941 2 straipsniu keičiamo Lygių galimybių įstatymo 151 straipsnio 5 dalies 1 punkte siūloma nustatyti, kad fiziniai, juridiniai asmenys, kitos organizacijos ir jų padaliniai privalo Komiteto reikalavimu pateikti įstatymų nustatyta tvarka prašomą informaciją, dokumentus ir kitą medžiagą, būtiną jo funkcijoms atlikti, leisti susipažinti su reikalaujamais dokumentais bei kita medžiaga. Siekiant teisinio aiškumo, siūlytina tikslinti šią dalį, konkrečiai nurodant, kokiais įstatymais tokia tvarka nustatoma.

Taip pat, siekiant užtikrinti nustatytų pareigų fiziniams, juridiniams asmenims įgyvendinimą, siūlytina nustatyti atsakomybę už atitinkamų pareigų nevykdymą ir kartu su Įstatymo projektu Nr. XIIIP-941 keisti Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodeksą, pavyzdžiui, šio kodekso 81 straipsnį, numatant atsakomybę už siekiamų įtvirtinti pareigų nevykdymą.

 

 

Įstatymo projekto Nr. XIIIP-941 2 straipsniu keičiamo Lygių galimybių įstatymo 151 straipsnio 5 dalies 2 punkte siūloma fiziniams, juridiniams asmenims, kitoms organizacijoms ir jų padaliniams įtvirtinti pareigą Komiteto, Komiteto sudarytų darbo grupių nariams ir Komiteto pasitelktiems ekspertams sudaryti sąlygas patikrinti Konvencijos ir jos Fakultatyvaus protokolo įgyvendinimą vietoje. Tai reikštų Komiteto įgaliojimus tikrinti ir privatų gyvenamąjį būstą. Tokie įgaliojimai nesuderinami su Konvencijos ir jos Fakultatyvaus protokolo įgyvendinimo stebėsena, be to, sukelia neproporcingą naštą fiziniams, juridiniams asmenims ar kitoms organizacijoms. Atsižvelgiant į tai, siūlytina Įstatymo projekto Nr. XIIIP‑9412 straipsniu keičiamo Lygių galimybių įstatymo 151 straipsnio 5 dalies 2 punkte siūlomo reguliavimo atsakyti.

Pritarti iš dalies

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pritarti

 

 

 

Siūloma atsisakyti įstatymo projekto 151 str. 5 d. 1 p. nuostatos.

 

LGĮ įtvirtinta pareiga teikti lygių galimybių kontrolieriui informaciją, būtiną jo funkcijoms atlikti, todėl tikslinga numatyti, jog informacija Komitetui(Komisijai) būtų teikiama to pareikalavus lygių galimybių kontrolieriui. Dėl tos pačios priežasties nekiltų poreikis keisti ANK, kadangi šiame kodekse jau dabar numatyta atsakomybė už kontrolieriaus reikalavimų nevykdymą arba kliudymą jam atlikti jo pareigas.

 

 

 

Siūloma atsisakyti įstatymo projekto 151 str. 5 d. 2 p. nuostatos.

 

 

 

 

 

 

1.5. Įstatymo projekte Nr. XIIIP-941 numatytoms veikloms įgyvendinti papildomai žmogiškųjų išteklių nereikės, tačiau reikės papildomai 20 tūkstančių eurų per vienus finansinius metus iš valstybės biudžeto ekspertų darbui Komitete apmokėti. Atkreiptinas dėmesys į tai, kad esminės asmenų, gaunančių atlyginimą iš valstybės biudžeto lėšų, darbo apmokėjimo sąlygos turėtų būti nustatytos Įstatymo projekte Nr. XIIIP-941. Lietuvos Respublikos Konstitucinis Teismas yra konstatavęs, kad oficialiosios konstitucinės valstybės tarnautojų darbo apmokėjimo doktrinos nuostatos mutatis mutandis taikytinos visiems iš valstybės (savivaldybės) biudžeto lėšų atlyginimą gaunantiems asmenims, o svarbiausi iš šių lėšų finansuojamų įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo elementai nustatytini įstatymu (Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo 2015 m. rugsėjo 29 d. nutarimas „Dėl Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 68 straipsnio 3 dalies ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1993 m. liepos 8 d. nutarimo Nr. 511 „Dėl biudžetinių įstaigų ir organizacijų darbuotojų darbo apmokėjimo tvarkos tobulinimo“ atitikties Lietuvos Respublikos Konstitucijai“). Todėl siūlytina Įstatymo projekte Nr. XIIIP-941 nustatyti esmines asmenų, gaunančių atlyginimą iš valstybės biudžeto lėšų, darbo apmokėjimo sąlygas.

Pritarti

Pažymėtina, kad LR Seime 2018-09-28 buvo pateiktas  LR Valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo įstatymo Nr. XIII-198 pakeitimo įstatymo projektas ir su juo susiję kiti įstatymų projektai Nr. XIIIP-2491- Nr. XIIIP-2511 kuriais, siekiama  viename teisės akte nustatyti bendrą komisijų narių darbo apmokėjimo sistemą, suteikiant galimybę komisijų nariams gauti teisingą atlygį už darbą komisijose. Atsižvelgiant į tai Žmogaus teisių komitetas siūlo įstatymo projekte ,,Žmonių su negalia teisių stebėjimo komiteto“  pavadinimą keisti į   ,,Žmonių su negalia teisių stebėjimo komisiją“ ir papildyti  projekto 2 straipsniu keičiamą 15 1 straipsnį  nauja  4 dalimi, kurioje būtų numatyta, kad   Komisijų narių darbas apmokamas Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų ir komisijų narių darbo apmokėjimo įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

 

 

 

2. Pritarti Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo Nr. I-2044 16 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-942 (toliau – Įstatymo projektas Nr. XIIIP-942).

Atsižvelgti

 

 

 

 

 

 

 

3. Atsižvelgiant į siūlomo teisinio reguliavimo aktualumą ir poreikį, kuo greičiau sukurti nepriklausomą struktūrą, skirtą stebėti ir kontroliuoti Konvencijos ir jos Fakultatyvaus protokolo įgyvendinimą, ir, vykdant Jungtinių Tautų Neįgaliųjų teisių komiteto 2016 m. balandžio 20 d. Lietuvai pateiktų pastabų 68 punkto b papunkčio rekomendaciją (paspartinti nepriklausomo stebėsenos mechanizmo, atitinkančio Paryžiaus principus, steigimą, kaip nurodyta Konvencijos 33 straipsnio 2 dalyje), siūlyti Lietuvos Respublikos Seimui svarstyti Įstatymo projektą Nr. XIIIP-941 ir Įstatymo projektą Nr. XIIIP-942 skubos tvarka.

 

Atsižvelgti

 

2.

Seimo narys Valerijus Simulik

2018-09-26

1,

2

2

 

 

Argumentai:

Atsižvelgiant į tai, kad JT Neįgaliųjų teisių konvencijos Fakultatyvaus protokolas  įtvirtina Komiteto papildomas funkcijas, susijusias su individualių skundų dėl asmenų su negalia teisių pažeidimų tyrimą, todėl Fakultatyvaus protokolo įgyvendinimo stebėsena ir kontrolė nėra atliekama. Siūloma Įstatymo projekte atsisakyti nuorodų į  Fakultatyvų protokolą  ir atitinkamai pakeisti įstatymo projekto 1 straipsnio 2 dalį  ir  projekto 2 straipsnį.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti Įstatymo projekto 1 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

„2. Pakeisti 1 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:

4. Šiuo įstatymu siekiama užtikrinti Europos Sąjungos teisės aktų, nurodytų šio įstatymo priede, taikymą, Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių konvencijos ir jos Fakultatyvaus protokolo įgyvendinimo stebėseną ir kontrolę.“

Pritarti

 

 

 

2

 

 

 

Argumentai:

Atsižvelgiant į Teisės departamento ir  LR Vyriausybės pastabas siūloma Įstatymo projekte patikslinti, kad Komitetas vykdys JT neįgaliųjų teisių konvencijos įgyvendinimo stebėseną, o Lygių galimybių kontrolierius - konvencijos įgyvendinimo kontrolę. Taip pat siūloma Įstatymo projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 151 straipsnyje numatyti, kad Komitetas  nėra juridinis asmuo,  patikslinti Komiteto sudarymo tvarką,  nustatyti kadencijų skaičių, komiteto narių įgaliojimų trukmę bei nustatyti, kad Komitetą techniškai ir ūkiškai aptarnauja Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba. Atsižvelgiant į LR Vyriausybės pateiktą siūlymą, siūloma atsisakyti įstatymo projekto 151 str. 5 d. 1 p. ir 2 p.  nuostatų.

 

Pasiūlymas:

,,2 straipsnis. Įstatymo papildymas 151 straipsniu

Papildyti Įstatymą 151 straipsniu:

151 straipsnis. Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių konvencijos ir jos Fakultatyvaus protokolo įgyvendinimo stebėsena ir kontrolė

1. Komitetas, veikdamas pagal lygių galimybių kontrolieriaus patvirtintus nuostatus, vykdo Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių konvencijos ir jos Fakultatyvaus protokolo įgyvendinimo stebėseną ir kontrolę bei rengia šios konvencijos įgyvendinimo stebėsenos ataskaitas. Komitetas nėra juridinis asmuo.

2. Komitetas sudaromas lygiateisės partnerystės pagrindu iš neįgaliųjų, nevyriausybinių organizacijų, valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, akademinės bendruomenės bei Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos atstovų komiteto nuostatuose nustatyta tvarka. Komitetą sudaro 5 nariai, iš jų 4 yra asmenų su negalia asociacijų atstovai ir vienas Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos atstovas. Per lygių galimybių kontrolieriaus nustatytą terminą ir jo nustatyta tvarka kandidatus į komitetą siūlo skėtinės neįgaliųjų asociacijos bendru sutarimu. Skėtinės neįgaliųjų asociacijos, teikdamos komiteto narių kandidatūras, turi užtikrinti, kad būtų proporcingai atstovaujami neįgaliųjų, atsižvelgiant į negalios pobūdį ir įvairovę, ir jų interesams atstovaujančių neįgaliųjų asociacijų, atsižvelgiant į veiklos sritį, interesai.

3. Komitetas sprendimus priima atviru balsavimu paprasta balsų dauguma, komiteto nuostatuose ir komiteto darbo reglamente nustatyta tvarka. Komiteto personalinę sudėtį tvirtina bei komiteto narių darbo apmokėjimo tvarką nustato lygių galimybių kontrolierius. Komitetas sudaromas 4 metų kadencijai. Tas pats asmuo komiteto nariu gali būti ne daugiau kaip dvi kadencijas iš eilės.

4. Komiteto nario įgaliojimai nutrūksta, kai pasibaigia jo kadencija, jis atsistatydina, jį atšaukia lygių galimybių kontrolierius jo kandidatūrą pasiūliusio subjekto teikimu arba jis miršta. Tokiais atvejais, kai Komiteto nario įgaliojimai nutrūksta nepasibaigus jo kadencijai, iki jos pabaigos siūloma nauja Komiteto nario kandidatūra, kuri tvirtinama šio įstatymo nustatyta tvarka.

5. Komitetą techniškai ir ūkiškai aptarnauja Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba. Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyboje Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka saugomi komiteto veiklos dokumentai.

6. Komiteto darbas organizuojamas bei sprendimai priimami komiteto nuostatuose ir komiteto darbo reglamente, kurį tvirtina komitetas, nustatyta tvarka. Komiteto darbui vadovauja Komiteto pirmininkas, jei jo nėra – pirmininko pavaduotojas. Komiteto pirmininkas ir jo pavaduotojas renkami pirmojo komiteto posėdžio metu iš komiteto narių jo įgaliojimų laikotarpiui. Komiteto pirmininkas ir jo pavaduotojas renkami paprasta balsų dauguma, dalyvaujant visiems komiteto nariams.

4.7. Vykdydamas Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių konvencijos ir jos Fakultatyvaus protokolo įgyvendinimo stebėseną ir kontrolę komitetas turi teisę vykdo šias funkcijas:

1) nuolat tikrintia, kaip įgyvendinama Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių konvencija ir jos Fakultatyvus protokolas;

2) reikalauti iš fizinių, juridinių asmenų, kitų organizacijų ir jų padalinių pateikti visą informaciją būtiną jo funkcijoms atlikti;

3) sudaryti darbo grupes, pasitelkti ekspertus, atlikti tyrimus;

42) Lietuvos Respublikos Seimui, Lietuvos Respublikos Vyriausybei, valstybės ir savivaldybių institucijoms ir įstaigoms, lygių galimybių kontrolieriui bei kitiems fiziniams ir juridiniams asmenims, kitoms organizacijoms ir jos padaliniams teikti teikia rekomendacijas dėl Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių konvencijos ir jos Fakultatyvaus protokolo įgyvendinimo;

3) rengia Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių konvencijos įgyvendinimo stebėsenos ataskaitas.

5) teikti išvadas dėl galiojančių teisės aktų ir teisės aktų projektų atitikties Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių konvencijai ir jos Fakultatyvaus protokolo įgyvendinimui.

8. Vykdydamas Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių konvencijos įgyvendinimo stebėseną, komitetas turi teisę:

1) gauti iš fizinių, juridinių asmenų, kitų organizacijų ir jų padalinių informaciją būtiną jo funkcijoms atlikti;

2) pasitelkti ekspertus, siūlyti lygių galimybių kontrolieriui atlikti tyrimus, sudaryti darbo grupes;

3) teikti nuomonę bei pastabas dėl galiojančių teisės aktų ir teisės aktų projektų atitikties Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių konvencijai.

5. Fiziniai, juridiniai asmenys, kitos organizacijos ir jų padaliniai privalo:

1) komiteto reikalavimu pateikti įstatymų nustatyta tvarka prašomą informaciją, dokumentus ir kitą medžiagą, būtiną jo funkcijoms atlikti, leisti susipažinti su reikalaujamais dokumentais bei kita medžiaga;

2) komiteto, komiteto sudarytų darbo grupių nariams ir komiteto pasitelktiems ekspertams sudaryti sąlygas patikrinti Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių konvencijos ir jos Fakultatyvaus protokolo įgyvendinimą vietoje, kai šie fiziniai, juridiniai asmenys turi pareigą įgyvendinti Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių konvencijos ir jos Fakultatyvaus protokolo nuostatas teisės aktų nustatyta tvarka;

3) išnagrinėti komiteto rekomendacijas, konsultuotis su komitetu dėl rekomendacijų įgyvendinimo priemonių ir informuoti komitetą apie jo pateiktų rekomendacijų įgyvendinimo rezultatus.“

9. Fiziniai, juridiniai asmenys, kitos organizacijos ir jų padaliniai privalo išnagrinėti komiteto pateiktas rekomendacijas ir apie nagrinėjimo rezultatus bei rekomendacijų vykdymą informuoti komitetą. Informacija komitetui pateikiama nedelsiant priėmus sprendimus dėl priemonių, kurių bus imamasi, atsižvelgiant į komiteto rekomendacijas, bet ne vėliau kaip per 30 dienų nuo rekomendacijos gavimo dienos.“

Pritarti iš dalies

 

Atsižvelgiant į LRS Teisės departamento (pastaba Nr. 1)  ir  LR Vyriausybės  (pastaba Nr. 1.5) pastabą kad asmenų, gaunančių atlyginimą iš valstybės biudžeto lėšų, darbo apmokėjimo sąlygos turėtų būti nustatytos įstatymo projekte ir įvertinant faktą, kad LR Seime 2018-09-28 buvo pateiktas  LR Valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo įstatymo Nr. XIII-198 pakeitimo įstatymo projektas ir su juo susiję kiti įstatymų projektai Nr. XIIIP-2491- Nr. XIIIP-2511 kuriais, siekiama  viename teisės akte nustatyti bendrą komisijų narių darbo apmokėjimo sistemą, suteikiant galimybę komisijų nariams gauti teisingą atlygį už darbą komisijose, Žmogaus teisių komitetas siūlo įstatymo projekte ,,Žmonių su negalia teisių stebėjimo komiteto“  pavadinimą keisti į   ,,Žmonių su negalia teisių stebėjimo komisija“, papildyti 15 1  straipsnį nauja 4 dalimi, kurioje būtų numatyta, kad   ,,Komisijų narių darbas apmokamas Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų ir komisijų narių darbo apmokėjimo įstatymo nustatyta tvarka“.

Atitinkamai keičiasi šio straipsnio kitų dalių numeracija.

 

Siekiant sudaryti sąlygas visoms  neįgaliųjų asociacijoms (net tik skėtinėms) teikti kandidatus į Komisiją,

Komitetas siūlo 15 1 straipsnio 2 dalyje išbraukti  žodį ,,skėtinės“.

 

 

3

2

 

N

Argumentai:

Atsižvelgiant į tai, kad Įstatymo 16 straipsnio 2 dalis numato, kad kai lygių galimybių kontrolierius atostogauja, yra išvykęs į komandiruotę už Lietuvos Respublikos ribų ilgiau kaip vienai dienai arba yra laikinai nedarbingas ir dėl to laikinai negali eiti savo pareigų, tuo laiku jį pavaduoja vaiko teisių apsaugos kontrolierius, o kai jis negali pavaduoti, – Seimo kontrolierius. Siūloma, kad pavadavimas būtų įforminamas Seimo valdybos sprendimu, kaip tai yra įtvirtinta ir Vaiko teisių apsaugos kontrolieriaus įstatyme.

Pasiūlymas:

Pakeisti 16 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

,,2. Kai lygių galimybių kontrolierius atostogauja, yra išvykęs į komandiruotę už Lietuvos Respublikos ribų ilgiau kaip vienai dienai arba yra laikinai nedarbingas ir dėl to laikinai negali eiti savo pareigų, tuo laiku,  Seimo valdybos sprendimu jį pavaduoja vaiko teisių apsaugos kontrolierius, o kai jis negali pavaduoti, – Seimo kontrolierius.“

Pritarti

 

 

 

4

 

 

N

Argumentai:

Atsižvelgiant į Teisės departamento pastabas ir  LR Vyriausybės  siūlymą nustatyti, kad Konvencijos įgyvendinimo kontrolę vykdys Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba, o šios Konvencijos įgyvendinimo stebėseną – Komitetas, siūloma atitinkamai tikslinti įstatymo projektą  ir papildyti  įstatymo projektą nauju  Įstatymo 17 straipsnio pakeitimu, kuriame būtų numatyta, kad Lygių galimybių kontrolierius vykdo Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių konvencijos įgyvendinimo kontrolę.

Pasiūlymas:

4 straipsnis. 17 straipsnio pakeitimas

Papildyti 17 straipsnį 4 dalimi:

„4.  Lygių galimybių kontrolierius vykdo Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių konvencijos įgyvendinimo kontrolę.“

Pritarti

Atkreiptinas dėmesys, kad įstatymo projektas papildomas nauju  17 straipsnio pakeitimu, todėl atitinkamai tikslinamas ir Įstatymo projekto pavadinimas.

 

 

5

 

 

 

Argumentai:

Atsižvelgiant į Teisės departamento pastabą,  siūloma patikslinti įstatymo projekto 5 straipsnį ir numatyti vėlesnę Įstatymo įsigaliojimo datą.

Pasiūlymas:

4 5 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas

1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2018 2019 m. sausio 1 d.

2. Lietuvos Respublikos Vyriausybė iki 2017 2018  m. gruodžio 31 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.

Pritarti iš dalies

 Komitetas siūlo numatyti, kad šis įstatymas įsigaliotų   2019 m. liepos 1 d. kartu su Seime svarstomu LR valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų ir komisijų narių darbo apmokėjimo įstatymo pakeitimu.

Atitinkamai, Vyriausybei pavedama iki 2018 birželio 28 d. priimti šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.

 

6. Seimo paskirtų papildomų komitetų, komisijų pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

Str.

Str. d.

P.

1.

Socialinių reikalų ir darbo komitetas

2018-05-09 

 

 

 

 

Įstatymo projektui iš esmės pritarti ir siūlyti pagrindiniam komitetui jį patobulinti atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės išvadas.

 

Pritarti

Komitetas siūlo patobulintą projektą.

2.

Neįgaliųjų teisių komisija

2018-09-19 

 

 

 

 

 

Iš esmės pritarti iniciatorių pateiktam Lygių galimybių įstatymo Nr. IX-1826 1 ir 16 straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo 151 straipsniu įstatymo projektui Nr. XIIIP-941 ir siūlyti pagrindiniam komitetui jį tobulinti atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento ir  Lietuvos Respublikos Vyriausybės pastabas

Pritarti

Komitetas siūlo patobulintą projektą.

 

7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai: pritarti  komiteto patobulintam įstatymo projektui  Nr. XIIIP-941(2) ir Komiteto išvadoms.

8. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu ,,už“.

9. Komiteto paskirti pranešėjai: Viktorija Čmilytė-Nielsen.

10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: -.

PRIDEDAMA:

Komiteto siūlomas įstatymo  projektas Nr. XIIIP-941(2) ir  jo lyginamasis variantas.

 

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                                         Valerijus Simulik                                                        

 

Žmogaus teisių komiteto biuro patarėja, Rūta Ragaliauskienė