LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS PELNO MOKESČIO ĮSTATYMO
NR. IX-675 5 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

 

2017-06-30 Nr. XIIIP-955

Vilnius

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:

1.             Projekto aiškinamajame rašte nurodyta, jog projektu siūloma nustatyti „kad to paties asmens ar jo ir jo šeimos narių valdomos įmonės, kurių bendras darbuotojų skaičius ir bendros metinės pajamos nesiekia įstatyme nustatytų apribojimų (10 darbuotojų ir 300 000 eurų metinių pajamų) galėtų taikyti lengvatinį 5 procentų pelno mokesčio tarifą.

Atkreiptinas dėmesys, kad pagal keičiamo įstatymo 5 straipsnio 2 dalies nuostatas vienetų (išskyrus pelno nesiekiančius), kuriuose vidutinis sąrašuose esančių darbuotojų skaičius neviršija 10 žmonių ir mokestinio laikotarpio pajamos neviršija 300 000 eurų, apmokestinamasis pelnas apmokestinamas taikant 5 procentų mokesčio tarifą, išskyrus atvejus, nustatytus projektu keičiamoje 5 straipsnio 3 dalyje. Įsigaliojus projektu siūlomoms nuostatoms, taptų neaiškus šių nuostatų tarpusavio santykis. Atsižvelgiant į tai bei siekiant teisinio aiškumo, nuoseklumo ir sistemiškumo, siūlytina iš esmės koreguoti keičiamo įstatymo 5 straipsnio 2 ir 3 dalis, jas tarpusavyje aiškiai suderinant.

2.             Projekto 2 straipsnyje nustatyta įstatymo įsigaliojimo data 2018 m. sausio 1 d., tačiau atsižvelgiant į įstatymo priėmimo procedūras, tai prieštarautų Mokesčių administravimo įstatymo 3 straipsnio 3 dalies bei Teisėkūros pagrindų įstatymo 20 straipsnio 3 dalies nuostatoms, kurios numato, kad Lietuvos Respublikos Seimas turi užtikrinti, kad Lietuvos Respublikos mokesčių įstatymai, nustatantys naują mokestį, naują mokesčio tarifą, mokesčio lengvatą, sankcijas už mokesčių įstatymų pažeidimus arba iš esmės pakeičiantys apmokestinimo tam tikru mokesčiu tvarką ar apmokestinimo teisinio reglamentavimo bei taikymo principus, įsigaliotų ne anksčiau kaip po šešių mėnesių nuo jų paskelbimo dienos.

3.             Atsižvelgiant į Biudžeto sandaros įstatymo 17 straipsnio 2 dalies nuostatas, jog trejų biudžetinių metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų konsoliduotos visumos planuojamų rodiklių projektas rengiamas remiantis Vyriausybės programa, Lietuvos stabilumo programa, Valstybės pažangos strategija <...>, manytina, kad turėtų būti gauta Vyriausybės, kaip biudžeto planuotojos, nuomonė dėl siūlomo teisinio reguliavimo.

4.             Siekiant teisinio aiškumo, projektas pildytinas nuostatomis, kuriose būtų numatyta kurio mokestinio laikotarpio pajamas apskaičiuojant ir deklaruojant būtų taikomos šio įstatymo nuostatos.

5.             Vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1R-298 patvirtintose Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijose nustatytais teisės technikos reikalavimais, vienintelė 1 straipsnio dalis nenumeruotina.

 

 

 

Departamento direktorius                                                                                         Andrius Kabišaitis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

J. Bakutis, tel. (8 5) 239 6891, el. p. [email protected]

R. Dirgėlienė, tel. (8 5) 239 6350, el. p. renata.dirgeliene@lrs.lt