LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS
TEISĖS DEPARTAMENTAS
IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SPECIALIŲJŲ ŽEMĖS NAUDOJIMO SĄLYGŲ ĮSTATYMO NR. XIII-2166 3 PRIEDO PAKEITIMO
ĮSTATYMO PROJEKTO
2024-07-01 Nr. XIVP-4007
Vilnius
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas.
1. Projekto 1 straipsniu siūloma pakeisti Specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 3 priedo 2 lentelę ir šios lentelės 9.1, 9.2 ir 9.3 papunkčiuose atitinkamai nustatyti, kad steigiamų naujų kapinių, taip pat plečiamų įsteigtų kapinių, kurių teritorija ne didesnė kaip 10 ha, sanitarinės apsaugos zonos dydis yra 100 metrų, kapinių, kurių teritorija yra didesnė kaip 10 hektarų, bet ne didesnė kaip 20 hektarų, sanitarinės apsaugos zonos dydis yra 200 metrų, o kapinių, kurių teritorija yra didesnė kaip 10 hektarų, bet ne didesnė kaip 20 hektarų, sanitarinės apsaugos zonos dydis yra 300 metrų. Atkreiptinas dėmesys, kad nėra aišku, kokiais konkrečiai argumentais remiantis siūloma nustatyti būtent projekte nurodyto dydžio, o ne kito dydžio kapinių sanitarinės apsaugos zonų dydžius. Pažymėtina, kad, atsižvelgiant į keičiamo įstatymo 2 straipsnio 34 dalyje nustatytą teisinį reguliavimą, sanitarinės apsaugos zona yra aplink stacionarų taršos šaltinį arba kelis šaltinius esanti teritorija, kurioje dėl galimo neigiamo planuojamos ar vykdomos ūkinės veiklos poveikio visuomenės sveikatai galioja nustatytos specialiosios žemės naudojimo sąlygos. Atsižvelgiant į tai, projektu siūlomus nustatyti naujus steigiamų kapinių ir plečiamų įsteigtų kapinių sanitarinės apsaugos zonų dydžius reikėtų įvertinti tuo aspektu, ar jie užtikrintų teigiamą poveikį visuomenės sveikatai.
2. Iš projekto nuostatų nėra aišku, ar jau įsteigtų kapinių nauji sanitarinės apsaugos zonos dydžiai būtų taikomi tokių kapinių plėtimui, kai sprendimai dėl jų plėtimo priimti iki įstatymo įsigaliojimo, bet įstatymo įsigaliojimo dieną dar nėra įgyvendinti. Svarstytina, ar projektą nereikėtų papildyti įstatymo taikymą reglamentuojančiomis nuostatomis, kurios pašalintų šį neaiškumą.
3. Atsižvelgiant į keičiamame įstatyme nustatytą Vyriausybės kompetenciją, svarstytina, ar dėl teikiamo projekto nereikėtų gauti Vyriausybės išvados.
Departamento direktorius Dainius Zebleckis
N. Azguridienė, tel. (0 5) 209 6546, el. p. [email protected]
S. Švedas, tel. (0 5) 209 6165, el. p. saulius.svedas@lrs.lt