LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
Aplinkos apsaugos komitetas
PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS APSAUGOS ĮSTATYMO NR. I-2223 PRIEDO PAKEITIMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO 871 IR 1081 STRAIPSNIAIS ĮSTATYMO PROJEKTONR. XIIIP-4130 ES
2019-12-11 Nr. 107-P-40
Vilnius
Komiteto biuras: vedėja Birutė Pūtienė, patarėja Rasa Matusevičiūtė, padėjėja Vida Katinaitė.
Kviestieji asmenys: Aplinkos ministerijos atliekų politikos grupės vadovė Agnė Bagočiūtė, vyresnioji patarėja Jurgita Gaižiūnienė, prezidento patarėja Agnė Jakstienė.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos teisės departamentas 2019-11-07 |
1 |
|
|
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas: 1. Atkreiptinas dėmesys, kad Aplinkos apsaugos įstatymo (toliau - keičiamo įstatymo) straipsnių, nustatančių juridinių asmenų atsakomybę už aplinkos apsaugą ir gamtos išteklių naudojimą reglamentuojančių teisės aktų pažeidimus, sankcijose paprastai nėra įvardijami konkretūs juridiniai asmenys, kuriems taikoma atsakomybė. Atsižvelgiant į tai ir siekiant nuoseklumo įstatymo nuostatose, svarstytina, ar projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 871 straipsnio sankcijose nereikėtų išbraukti formuluotę „laivų perdirbimo bendrovėms“. Atitinkamai turėtų būti tikslinamas ir keičiamo įstatymo 871 straipsnio pavadinimas. Be to, atkreiptinas dėmesys, kad sąvokos „laivų perdirbimo bendrovė“ turinys nėra pakankamai aiškus, nes ši sąvoka nėra apibrėžta galiojančiuose įstatymuose. Atkreiptinas dėmesys, kad Atliekų tvarkymo įstatymo 6 straipsnio 1 dalyje yra vartojama formuluotė „įmonė, perdirbanti laivus“.
|
Pritarti |
Komiteto pasiūlymas: Patikslinti projekto 1 straipsniu keičiamo 871 straipsnio pavadinimą ir 871 straipsnio sankcijas.
|
2. |
|
1 |
|
|
2. Siekiant suderinti įstatyme vartojamas formuluotes ir atsižvelgiant į projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 1081 straipsnio 2 dalies nuostatas, projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 871 straipsnio 2 dalyje vietoj žodžio „pirmojoje“ įrašytinas skaičius „1“, 4 dalyje vietoj žodžio „trečioje“ įrašytinas skaičius „3“, 6 dalyje vietoj žodžio „penktojoje“ įrašytinas skaičius „5“, 8 dalyje vietoj žodžio „septintoje‘ įrašytinas skaičius „7“.
|
Pritarti |
|
3. |
|
1 |
|
|
3. Projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 871 straipsnio 3 dalyje vartojama formuluotė „Reglamente (ES) Nr. 1257/2013 nurodytai institucijai“, o šio straipsnio 5 dalyje – „Reglamento (ES) Nr. 1257/2013“ nurodytos kompetentingos institucijos“. Svarstytina, ar, siekiant aiškumo projekto nuostatose nereikėtų suvienodinti šių formuluočių vartojimo, nes nėra aišku, ar keičiamo įstatymo 871 straipsnio 3 dalyje turima ta pati minėto reglamento 3 straipsnio 1 dalies 11 punkte apibrėžta kompetentinga institucija, ar kokia kita institucija.
|
Pritarti iš dalies |
Komiteto pasiūlymas: Vadovaujantis reglamento 1257/2013 13 straipsnio 2 punkto b) dalimi, administracijai turi būti pranešama apie pasirengimą pradėti laivo perdirbimą, o vadovaujantis reglamento 1257/2013 7 straipsnio 3 punkto 1 dalimi, laivo perdirbimo planą tvirtina kompetentinga institucija. Aplinkos ministro ir Susisiekimo ministro 2015 m. gegužės 6 d. įsakymo Nr. D1-378/3-175(1.5E) „Dėl pavojingųjų medžiagų kontrolės laivuose ir laivų perdirbimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – tvarkos aprašas) 2.1 punkte nustatyta, kad Reglamente (ES) Nr. 1257/2013 nustatytas kompetentingos institucijos funkcijas vykdo Aplinkos apsaugos agentūra, o administracijos funkcijas Lietuvos vėliavos laivų atžvilgiu vykdo Lietuvos saugios laivybos administracija. Atsižvelgiant į aukščiau pateiktą informaciją, projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 871 straipsnio 3 ir 5 dalyje įvardintos institucijos ir jų funkcijos skiriasi. Siūloma projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 871 straipsnio 3 dalyje vartojamą formuluotę patikslinti vietoje „institucijai“ nurodant „administracijai“, o 5 dalyje vartojamos formuluotės „kompetentingos institucijos“ nekeisti, atsižvelgiant į tai, kad reglamentas 1257/2013 tiesiogiai taikomas. |
4. |
|
3 |
|
|
4. Atsižvelgiant į tai, kad pagal Europos Sąjungos teisės aktų nuorodų pateikimo įstatymuose ir kituose teisės aktuose rekomendacijų (toliau - Rekomendacijų), patvirtintų 2006 m. rugsėjo 25 d. Europos teisės departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos generalinio direktoriaus įsakymu Nr. 129KKK 17 punktą Europos Sąjungos teisės aktai įstatymo priede turi būti nurodomi chronologine tvarka, todėl projekto 3 straipsnis tikslintinas.
|
Pritarti |
Komiteto pasiūlymas: Patikslinti projekto 3 straipsnį ir teisės aktus išdėstyti chronologiškai. |
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai: negauta.
7. Komiteto sprendimas: Pritarti įstatymo projektui, komiteto išvadoms dėl šio projekto ir teikti patobulintą įstatymo projekto variantą.
8. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
9. Komiteto paskirti pranešėjai: V. Vingrienė
10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: negauta.
PRIDEDAMA. Komiteto siūlomas įstatymo projektas Nr. XIIIP-4130 (2) ir jo lyginamasis variantas.
Komiteto pirmininkas Juozas Imbrasas
Aplinkos apsaugos komiteto biuro patarėja (ES) Rasa Matusevičiūtė