Argumentai:
Atsižvelgiant į Vidaus reikalų ministro
raštą buvo teiktas įstatymo projektų paketas, kuriuose siūlėme nukelti
Administracinių nusižengimų kodekso įsigaliojimo datą. Komitetas apsisprendė
dėl ankstesnės ANK įsigaliojimo datos nustatymo: 2016 m. rugsėjo 1 d.
Pasiūlyta data nėra gera, dėl šių priežasčių:
-
Visų pirma, iki šios datos nebus tinkamai
pasirengta ir užtikrintas 100 procentinis Administracinių teisės pažeidimų
registro (toliau – ATPR) programinės įrangos funkcionalumas, o nepritaikius
funkcionalumo, bus sutrikdyta administracinių nusižengimų fiksavimo ir
registravimo sistema, strigs Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Finansų
ministerijos darbas baudų administravimo srityje, visas vykdymo procesas taps
sunkiai įmanomas;
-
Nei pirminiame projekte pasiūlyta 2016 m. spalio
1 d., nei komiteto pasiūlyta 2016 m. rugsėjo 1 d. nėra geros, dėl to, kad bus
nepasibaigę Seimo rinkimai, o nesant tinkamos pažeidimų fiksavimo sistemos,
bus sunkiai įmanomas tokių pažeidimų fiksavimas ir registravimas bei galimas
baudimas. Kita vertus, atsakomybė už vienodus pažeidimus būtų skirtingai
traktuojama – iki spalio 1 d. pagal ATPK galiojančias normas, o jau nuo
spalio 1 d. – pagal ANK. Spalio 23 d. rinkimai bus jau pasibaigę, tad ANK
galėtų įsigalioti 2016 m. lapkričio 1 d.
Pasiūlymas:
Projekto 1 straipsniu keičiamame
4straipsnyje vietoj nustatytos „2016 m. rugsėjo 1 d.“ įsigaliojimo datos
įrašyti kitą įsigaliojimo datą – „2016 m. lapkričio 1 d ir šį
straipsnį išdėstyti taip:
“1
straipsnis. 4 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 4 straipsnio 2 dalį ir
ją išdėstyti taip:
„2.
Šio įstatymo 2 ir 3 straipsniai įsigalioja 2016 m. rugsėjo lapkričio 1 d.“
|