DIREKTYVOS (ES) 2016/2102 ir nacionalinių teisės aktų PROJEKTŲ atitikties lentelė

 

2016 m. spalio 26 d.  Europos Parlamento ir Tarybos direktyva (ES) 2016/2102 dėl viešojo sektoriaus institucijų interneto svetainių ir mobiliųjų programų prieinamumo

Teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymas (toliau – TGIĮ)

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. balandžio 18 d. nutarimo Nr. 480 „Dėl Bendrųjų reikalavimų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų interneto svetainėms aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“ projektu keičiamas Bendrųjų reikalavimų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų interneto svetainėms aprašas (toliau – Aprašo projektas)

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. balandžio 18 d. nutarimo Nr. 480 „Dėl Bendrųjų reikalavimų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų interneto svetainėms aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“ projektas (toliau – Nutarimo projektas)

Direktyvos perkėlimo lygis

1 straipsnis

1.   Kad būtų pagerintas vidaus rinkos veikimas, šia direktyva siekiama suderinti valstybių narių įstatymus ir kitus teisės aktus, susijusius su viešojo sektoriaus institucijų interneto svetainių ir mobiliųjų programų prieinamumo reikalavimais, tokiu būdu sudarant sąlygas, kad tos interneto svetainės ir mobiliosios programos būtų prieinamesnės naudotojams, visų pirma neįgaliesiems.

2.   Šia direktyva nustatomos taisyklės, kuriomis reikalaujama, kad valstybės narės užtikrintų, jog viešojo sektoriaus institucijų interneto svetainės (nepriklausomai nuo prieigai prie jų naudojamo įrenginio) ir mobiliosios programos atitiktų 4 straipsnyje nustatytus prieinamumo reikalavimus.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Ši direktyva netaikoma šioms interneto svetainėms ir mobiliosioms programoms:

a

) visuomeninių transliuotojų bei jų filialų ir kitų institucijų arba jų filialų, veikiančių visuomeninio transliavimo srityje, interneto svetainėms ir mobiliosioms programoms;

b

) NVO, kurios neteikia visuomenei skirtų esminių paslaugų, arba paslaugų, kuriomis konkrečiai tenkinami neįgaliųjų poreikiai arba skirtų neįgaliesiems, interneto svetainėms ir mobiliosioms programoms.

 

4.   Ši direktyva netaikoma šiam interneto svetainių ir mobiliųjų programų turiniui:

a) 

biuro programinės įrangos rinkmenų formatams, paskelbtiems anksčiau nei 2018 m. rugsėjo 23 d., nebent toks turinys reikalingas aktyviems administraciniams procesams, susijusiems su atitinkamos viešojo sektoriaus institucijos atliekamomis užduotimis;

 

b

) iš anksto įrašytoms apibrėžtos trukmės medijoms, paskelbtoms anksčiau nei 2020 m. rugsėjo 23 d.;

 

c)

tiesiogiai įrašytoms apibrėžtos trukmės medijoms;

 

d

) internetiniams žemėlapiams ir kartografavimo paslaugoms, jei esminė informacija pateikiama prieinamu skaitmeniniu būdu žemėlapių, skirtų navigacijai, atveju;

 

 

e

) trečiosios šalies turiniui, kuris nėra nei finansuojamas, nei parengtas, nei kontroliuojamas atitinkamos viešojo sektoriaus institucijos;

 

f

) paveldo kolekcijų objektų reprodukcijoms, kurios negali būti visiškai prieinamos dėl vienos iš šių priežasčių:

i

) ) prieinamumo reikalavimų nesuderinamumo su atitinkamo objekto išsaugojimu arba su reprodukcijos autentiškumu (pvz., kontrastu) arba

ii

) jei neįmanomi automatizuoti ir ekonomiškai efektyvūs sprendimai, kuriais būtų sudaromos sąlygos lengvai gauti rankraščių arba kitų paveldo kolekcijų objektų tekstą ir konvertuoti jį į turinį, suderinamą su prieinamumo reikalavimais;

 

g

) ekstranetų ir intranetų, t. y. interneto svetainių, prieinamų tik uždarai žmonių grupei, o ne plačiajai visuomenei, turiniui, paskelbtam anksčiau nei 2019 m. rugsėjo 23 d., iki tol, kol nebus atlikta esminė tokių interneto svetainių peržiūra;

 

h

) interneto svetainių ir mobiliųjų programų, kurios apibrėžiamo kaip archyvai, o tai reiškia, kad jose yra tik turinys, kuris nereikalingas aktyviems administraciniams procesams ir nėra atnaujinamas arba redaguojamas po 2019 m. rugsėjo 23 d., turiniui.

 

 

 

 

 

5.   Valstybės narės gali netaikyti šios direktyvos mokyklų, vaikų darželių ar ikimokyklinio ugdymo įstaigų interneto svetainėms ir mobiliosioms programoms, išskyrus jų turinį, susijusį su esminėmis internetu vykdomomis administracinėmis funkcijomis.

 

Ši direktyvos nuostata yra perkelta į TGIĮ ir Nutarimo projektą.

 

 

 

 

 

Aprašo projektas

35. Įstaigų interneto svetainės ir mobiliosios programos, įskaitant jose teikiamas elektronines viešąsias ir administracines paslaugas, taip pat kitos įstaigų valdomos interneto svetainės ar mobiliosios programos, jeigu jose pateikiama tikslinėms grupėms aktuali informacija, privalo būti prieinamos siekiant užtikrinti, kad jos būtų suvokiamos (informacija turi būti pasiekiama naudotojams priimtinais būdais), valdomos (interneto svetainė ar mobilioji programa neturi reikalauti iš naudotojo veiksmų, kurių jis negali atlikti), suprantamos (informacija arba veiksmas negali viršyti naudotojo suvokimo galimybių) ir tvarios (vystantis technologijoms interneto svetainė ar mobilioji programa turi išlikti pasiekiama).

 

TGIĮ

2 straipsnis. Įstatymo taikymas

2. Šis įstatymas netaikomas:

<...>

7) dokumentams, kuriais disponuoja Lietuvos nacionalinis radijas ir televizija, kiti iš valstybės ar savivaldybės biudžeto išlaikomi radijo ar televizijos programų transliuotojai; <...>

 

 

 

Aprašo projektas

42.         Aprašo 35 punkto reikalavimas netaikomas šiam įstaigų interneto svetainių ar mobiliųjų programų turiniui:

42.1.   raštinės programinės įrangos dokumentų rinkmenoms, paskelbtoms anksčiau kaip 2018 m. rugsėjo 23 d., nebent raštinės programinės įrangos dokumentų rinkmenų turinio reikia įstaigos viešosioms ir (ar) administracinėms paslaugoms teikti ar kitoms įstatymų ar kitų norminių teisės aktų nustatytoms funkcijoms atlikti;

42.2.iš anksto įrašytiems apibrėžtos trukmės įrašams, kuriuos įstaiga interneto svetainėje arba mobiliojoje programoje paskelbė anksčiau kaip 2020 m. rugsėjo 23 d.;

42.3. tiesiogiai įrašytiems apibrėžtos trukmės įrašams;

42.4.   internetiniams žemėlapiams ir skaitmeninio kartografavimo paslaugoms, jei jie naudojami navigacijos tikslu ir jeigu esminė informacija pateikiama paprasta ir daugumai naudotojų prieinama forma prieinamu skaitmeniniu būdu;

42.5.   kurio įstaiga nekūrė, nefinansuoja, nerengia ir nekontroliuoja;

 

42.6.   paveldo kolekcijų objektų reprodukcijoms, kurios negali būti visiškai prieinamos dėl vienos iš šių priežasčių:

42.6.1.      arba dėl prieinamumo reikalavimų nesuderinamumo su atitinkamo objekto išsaugojimu arba su reprodukcijos autentiškumu (pvz., kontrastu);

42.6.2.      arba jeigu neįmanomi automatizuoti ir ekonomiškai efektyvūs sprendimai, kuriais būtų sudaromos sąlygos lengvai gauti rankraščių arba kitų paveldo kolekcijų objektų tekstą ir konvertuoti jį į turinį, suderinamą su prieinamumo reikalavimais;

42.7.   ekstraneto ir intraneto turiniui, paskelbtam anksčiau kaip 2019 m. rugsėjo 23 d., kol bus atlikta esminė tokių interneto svetainių peržiūra;

 

42.8.  archyvuotam interneto svetainių ir mobiliųjų programų turiniui, kurio nereikia įstaigos viešosioms ar administracinėms paslaugoms teikti ar kitoms įstatymų ar kitų norminių teisės aktų nustatytoms funkcijoms atlikti ir kuris nėra atnaujinamas arba redaguojamas po 2019 m. rugsėjo 23 d.

 

43. Aprašo 35 punkto reikalavimai netaikomi valstybės ir savivaldybių mokyklų interneto svetainėms ir mobiliosioms programoms, išskyrus jų turinį, susijusį su esminėmis internetu atliekamomis administracinėmis funkcijomis. Jeigu valstybės ir savivaldybių mokyklos savo svetainės neturi, turinys, susijęs su esminėmis internetu atliekamomis administracinėmis funkcijomis, pateikiamas savivaldybei, į kurios veiklos teritoriją mokykla patenka, kad savivaldybė paskelbtų jį savo interneto svetainėje ir (ar) mobiliojoje programoje.

44. Aprašo 35 punkto reikalavimai netaikomi valstybės ir savivaldybių ikimokyklinio ugdymo įstaigų interneto svetainėms ir mobiliosioms programoms, išskyrus jų turinį, susijusį su esminėmis internetu atliekamomis administracinėmis funkcijomis. Jeigu valstybės ir savivaldybių ikimokyklinio ugdymo įstaigos savo svetainės neturi, turinys, susijęs su esminėmis internetu atliekamomis administracinėmis funkcijomis, pateikiamas savivaldybei, į kurios veiklos teritoriją ikimokyklinio ugdymo įstaiga patenka, kad savivaldybė paskelbtų jį savo interneto svetainėje ir (ar) mobiliojoje programoje.

 

Visiškas

 

3 straipsnis

Terminų apibrėžtys

Šioje direktyvoje vartojamų terminų apibrėžtys:

1)   viešojo sektoriaus institucija – valstybės, regiono arba vietos valdžios institucija, įstaiga, kurios veiklą reglamentuoja viešoji teisė, kaip apibrėžta Direktyvos 2014/24/ES 2 straipsnio 1 dalies 4 punkte, arba vienos ar daugiau tokių institucijų, arba vienos ar daugiau tokių įstaigų, kurių veiklą reglamentuoja viešoji teisė, asociacija, jei ta asociacija įsteigta konkrečiam tikslui – patenkinti bendrojo intereso poreikius, kurie nėra pramoninio ar komercinio pobūdžio;

 TGIĮ

2 straipsno 1 dalis

1.        Šis įstatymas taikomas valstybės ir savivaldybių institucijoms ir įstaigoms, įmonėms ir viešosioms įstaigoms, finansuojamoms iš valstybės ar savivaldybių biudžetų bei valstybės pinigų fondų ir Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka įgaliotoms atlikti viešąjį administravimą arba teikiančioms asmenims viešąsias ar administracines paslaugas ar vykdančioms kitas viešąsias funkcijas, įskaitant bibliotekas, muziejus ir valstybės archyvus, taip pat šių subjektų asociacijoms (toliau – institucijos). Šio įstatymo 5 straipsnio 2 dalies 6 punktas taip pat taikomas įmonėms ir viešosioms įstaigoms, kurių savininkė arba bent viena iš dalininkių yra valstybė ar savivaldybė, akcinėms bendrovėms ir uždarosioms akcinėms bendrovėms, kuriose valstybei arba savivaldybei priklauso daugiau kaip 50 procentų balsų visuotiniame akcininkų susirinkime, joms skelbiant informaciją apie savo darbuotojų darbo užmokestį šio įstatymo nustatyta tvarka.

Visiškas

 

 

2)   mobilioji programa – taikomoji programinė įranga, sukurta ir plėtojama viešojo sektoriaus institucijų arba jų vardu, skirta plačiajai visuomenei naudotis mobiliuosiuose įrenginiuose, kaip antai išmaniuosiuose telefonuose ir planšetiniuose kompiuteriuose. Ji neapima programinės įrangos, skirtos tiems įrenginiams valdyti (mobiliųjų įrenginių operacinės sistemos), arba techninės įrangos;

 

 

3)   Standartas – standartas, kaip apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 1025/2012 2 straipsnio 1 punkte;

 

4)   Europos standartas – Europos standartas, kaip apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 1025/2012 2 straipsnio 1 punkto b papunktyje;

 

5)   darnusis standartas – darnusis standartas, kaip apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 1025/2012 2 straipsnio 1 punkto c papunktyje;

 

 

 

 

 

 

 

6)   apibrėžtos trukmės medija – šių rūšių medija: tik garso, tik vaizdo, garso ir vaizdo, garso ir (arba) vaizdo su interaktyviomis funkcijomis;

 

7)   paveldo kolekcijos objektai – privatiems arba viešiesiems subjektams priklausantys daiktai, kurie turi istorinę, meninę, archeologinę, estetinę, mokslinę arba techninę vertę ir yra kultūros įstaigų, kaip antai bibliotekų, archyvų ir muziejų, saugomų kolekcijų dalis;

 

8)   vertinimo duomenys – skaičiais išreikšti stebėsenos veiklos, vykdomos siekiant patikrinti, ar viešojo sektoriaus institucijų interneto svetainės ir mobiliosios programos atitinka 4 straipsnyje nustatytus prieinamumo reikalavimus, rezultatai. Jie apima tiek kiekybinę informaciją apie tikrintų interneto svetainių ir mobiliųjų programų pavyzdžius (interneto svetainių ir mobiliųjų programų skaičius ir galimas lankytojų arba naudotojų skaičius ir t. t.), tiek kiekybinę informaciją apie prieinamumo lygį. 

TGIĮ

3 straipsno 6 dalis

6. Mobilioji programa – institucijų arba jų įgaliotų subjektų sukurta ir plėtojama taikomoji programa, skirta visuomenei naudotis mobiliaisiais prietaisais. Mobilioji programa neapima programinės įrangos, skirtos mobiliesiems įrenginiams valdyti (mobiliųjų įrenginių operacinės sistemos), ir (arba) aparatinės įrangos

 

 

Aprašo projektas

2.5. Kitos Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme, 2012 m. spalio 25 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) Nr. 1025/2012 dėl Europos standartizacijos, kuriuo iš dalies keičiamos Tarybos direktyvos 89/686/EEB ir 93/15/EEB ir Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 94/9/EB, 94/25/EB, 95/16/EB, 97/23/EB, 98/34/EB, 2004/22/EB, 2007/23/EB, 2009/23/EB ir 2009/105/EB ir panaikinamas Tarybos sprendimas 87/95/EEB ir Europos Parlamento ir Tarybos sprendimas Nr. 1673/2006/EB (OL 2012 L 316, p. 12) (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 1025/2012), vartojamas sąvokas.

 

Aprašo projektas

2. Apraše vartojamos sąvokos:

2.1. Įrašas – įrašyta garso, vaizdo, garso ir vaizdo, garso ir (arba) vaizdo medžiaga su interaktyviomis funkcijomis.

<...>

 

2.3. Paveldo kolekcijos objektai – kultūros vertybės, kurios yra svarbios etniniu, archeologiniu, istoriniu, meniniu, moksliniu, techniniu, religiniu, estetiniu ar kitu požiūriu ir yra bibliotekose, archyvuose ir muziejuose saugomų kolekcijų dalis.

 

2.2. Įstaigos interneto svetainės ar mobiliosios programos atitikties prieinamumo reikalavimams vertinimo duomenys – skaičiais išreikšti stebėsenos siekiant patikrinti, ar įstaigų interneto svetainės ir mobiliosios programos atitinka Apraše nustatytus prieinamumo reikalavimus, rezultatai. Jie apima kiekybinę informaciją apie tikrintas įstaigų interneto svetaines ir mobiliąsias programas (interneto svetainių ir mobiliųjų programų skaičius ir galimas lankytojų arba naudotojų skaičius ir t. t.) ir jų prieinamumo lygį. Skaičiais išreikšti stebėsenos veiklos, vykdomos siekiant patikrinti, ar įstaigų interneto svetainės ir mobiliosios programos atitinka Apraše nustatytus prieinamumo reikalavimus, rezultatai. Jie apima kiekybinę informaciją apie tikrintų įstaigų interneto svetainių ir mobiliųjų programų pavyzdžius (interneto svetainių ir mobiliųjų programų skaičius ir galimas lankytojų arba naudotojų skaičius ir t. t.) ir kiekybinę informaciją apie prieinamumo lygį.

Visiškas

4 straipsnis

Interneto svetainių ir mobiliųjų programų prieinamumo reikalavimai

Valstybės narės užtikrina, kad viešojo sektoriaus institucijos imtųsi būtinų priemonių, jog jų interneto svetainės ir mobiliosios programos būtų lengviau prieinamos, užtikrindamos, kad šios svetainės ir programos būtų suvokiamos, galimos naudoti, suprantamos ir tvarios.

TGIĮ

5 straipsno 1 dalis

1. Informacija apie institucijos veiklą yra vieša ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka skelbiama institucijos interneto svetainėje, taip pat mobiliojoje programoje, jeigu institucija ją turi. Institucijos interneto svetainė ir mobilioji programa turi atitikti Vyriausybės nustatytus prieinamumo reikalavimus, išskyrus Vyriausybės nustatytus atvejus, kai nėra automatizuotų arba efektyvių ir lengvai įgyvendinamų būdų užtikrinti prieinamumą prie tam tikros informacijos arba kai institucija faktiškai nekontroliuoja interneto svetainių ir mobiliųjų programų turinio ar prieinamumo reikalavimų laikymasis sudarys institucijai neproporcingą naštą.

 

Aprašo projektas

35. Įstaigų interneto svetainės ir mobiliosios programos, įskaitant jose teikiamas elektronines viešąsias ir administracines paslaugas, taip pat kitos įstaigų valdomos interneto svetainės ar mobiliosios programos, jeigu jose pateikiama tikslinėms grupėms aktuali informacija, privalo būti prieinamos siekiant užtikrinti, kad jos būtų suvokiamos (informacija turi būti pasiekiama naudotojams priimtinais būdais), valdomos (interneto svetainė ar mobilioji programa neturi reikalauti iš naudotojo veiksmų, kurių jis negali atlikti), suprantamos (informacija arba veiksmas negali viršyti naudotojo suvokimo galimybių) ir tvarios (vystantis technologijoms interneto svetainė ar mobilioji programa turi išlikti pasiekiama).

 

Visiškas

5 straipsnis

Neproporcinga našta

1. Valstybės narės užtikrina, kad viešojo sektoriaus institucijos  taikytų 4 straipsnyje nustatytus prieinamumo reikalavimus  tiek,  kiek  taikant šį straipsnį tais reikalavimais viešojo sektoriaus  institucijoms nebūtų sudaroma neproporcinga našta.

 

2. Siekdamos įvertinti, kokiu mastu 4 straipsnyje nustatytų prieinamumo reikalavimų laikymasis sudaro neproporcingą naštą, valstybės narės užtikrina, kad atitinkama viešojo sektoriaus  institucija atsižvelgtų į susijusias aplinkybes, įskaitant šiuos aspektus:

a) atitinkamos viešojo sektoriaus institucijos dydį, išteklius ir pobūdį

ir

b) atitinkamai viešojo sektoriaus  institucijai teksiančias numatomas išlaidas ir  naudą, palyginant su  numatoma  nauda neįgaliesiems, atsižvelgiant į konkrečios interneto svetainės ar mobiliosios programos naudojimo dažnumą ir trukmę.

 

 

 

 

 

3. Nedarant poveikio šio straipsnio 1 daliai, atitinkama viešojo sektoriaus institucija atlieka pradinį vertinimą, kurio tikslas – nustatyti, kokiu mastu 4 straipsnyje nustatytų prieinamumo reikalavimų laikymasis sudaro neproporcingą naštą.

4. Kai viešojo sektoriaus institucija pasinaudoja šio straipsnio 1  dalyje numatyta nukrypti leidžiančia nuostata konkrečios interneto  svetainės arba mobiliosios programos atžvilgiu, ji, atlikusi šio  straipsnio 2 dalyje nurodytą vertinimą, 7 straipsnyje nurodytame pareiškime paaiškina, kurių prieinamumo reikalavimų dalių nebuvo galima laikytis ir prireikus pateikia prieinamas alternatyvas.

 

Aprašo projektas

40. Įstaigos, išskyrus įstaigas, kurių tikslinė grupė – neįgalieji, gali nesilaikyti Aprašo 35 punkto reikalavimų, jeigu šių reikalavimų laikymasis įstaigai sudarytų neproporcingą naštą.

 

41.  <...> Vertindama, ar Aprašo 35 punkto reikalavimų laikymasis sudarytų neproporcingą naštą, įstaiga atsižvelgia į:

 

 

 

41.1. įstaigos finansinius, materialinius ir žmogiškuosius išteklius, įstaigos veiklos tikslą;

 

41.2. įstaigos numatomas išlaidas siekdama, kad įstaigos interneto svetainė ar mobilioji programa atitiktų Aprašo 35 punkto reikalavimus ir numatomą naudą tikslinėms grupėms; vertinant įstaigos numatomas išlaidas siekiant, kad įstaigos interneto svetainė ar mobilioji programa atitiktų Aprašo 35 punkto reikalavimus ir numatomą naudą tikslinėms grupėms, taip pat atsižvelgiama į įstaigos interneto svetainės ar mobiliosios programos naudojimo dažnumą ir trukmę.

<...>

41. Prieš priimdama sprendimą nesilaikyti Aprašo 35 punkto reikalavimų, įstaiga visais atvejais privalo įvertinti, ar Aprašo 35 punkto reikalavimų laikymasis jai sudarytų neproporcingą naštą.

47. Jeigu įstaiga nesilaiko Aprašo 35 punkto reikalavimų dėl to, kad tai įstaigai sudarytų neproporcingą naštą, atlikus Aprašo 41 punkte nurodytą vertinimą, atitikties paraiškoje privalo būti nurodyta, kurių Aprašo 35 punkte nustatytų prieinamumo reikalavimų įstaigos interneto svetainė ar mobilioji programa neatitinka, arba būti paaiškinta, kurios įstaigos interneto svetainės ar mobiliosios programos dalys neatitinka Aprašo 35 punkte nustatytų prieinamumo reikalavimų, ir pateikiama informacija apie šių dalių prieinamas alternatyvas.

Visiškas

6 straipsnis

Atitikties prieinamumo reikalavimams prielaida

 

1. Laikoma, kad interneto svetainių ir mobiliųjų programų turinys, kuris atitinka darniuosius standartus ar jų dalis, į kuriuos (-ias) nuorodas Komisija paskelbė Europos Sąjungos oficialiajame leidinyje pagal Reglamentą (ES) Nr. 1025/2012, atitinka 4 straipsnyje nustatytus prieinamumo reikalavimus, kuriems taikomi tie standartai ar jų dalys.

 

 

2. Kai nėra paskelbta nuorodų į šio straipsnio 1 dalyje nurodytus darniuosius standartus, laikoma, kad mobiliųjų programų turinys,  kuris atitinka technines specifikacijas arba jų dalis, atitinka 4  straipsnyje nustatytus prieinamumo reikalavimus, kuriems taikomos tos techninės specifikacijos ar jų dalys.

 

 

 

 

 

 

Komisija priima įgyvendinimo aktus, kuriais nustatomos šios dalies pirmoje pastraipoje nurodytos techninės specifikacijos. Tos techninės specifikacijos turi atitikti 4 straipsnyje nustatytus prieinamumo reikalavimus ir užtikrinti tokį prieinamumo lygmenį, kuris būtų bent  lygiavertis tam, kuris užtikrinamas Europos standartu EN 301 549  V1.1.2 (2015-04).

Šios dalies antroje pastraipoje nurodyti įgyvendinimo aktai priimami laikantis 11 straipsnio 3 dalyje nurodytos nagrinėjimo procedūros. Kai nėra paskelbta nuorodų į šio straipsnio 1 dalyje nurodytus darniuosius standartus, pirmasis toks įgyvendinimo aktas priimamas ne vėliau kaip 2018 m. gruodžio 23 d.

 

3. Kai nėra paskelbta nuorodų į šio straipsnio 1 dalyje nurodytus darniuosius standartus, laikoma, kad atitinkamus Europos standarto EN 301 549 V1.1.2 (2015-04) reikalavimus ar jų dalis atitinkantis interneto svetainių turinys atitinka 4 straipsnyje nustatytus prieinamumo reikalavimus, kuriems taikomi tie atitinkami reikalavimai ar jų dalys.

 

Kai nėra paskelbta nuorodų į šio straipsnio 1 dalyje nurodytus darniuosius standartus ir jei nėra šio straipsnio 2 dalyje nurodytų techninių specifikacijų, laikoma, kad atitinkamus Europos standarto EN  301 549 V1.1.2 (2015-04) reikalavimus ar jų dalis atitinkantis mobiliųjų programų turinys atitinka 4 straipsnyje nustatytus prieinamumo reikalavimus, kuriems taikomi tie atitinkami reikalavimai ar jų dalys.

 

 

4. Komisijai pagal 10 straipsnį suteikiami įgaliojimai priimti deleguotuosius aktus, kad būtų keičiama šio straipsnio 3 dalis atnaujinant nuorodą į Europos standartą 301 549 V1.1.2 (2015-04) tam, kad būtų daroma nuorodą į naujesnę to  standarto versiją,  arba  į  jį  pakeitusį Europos standartą,  kai  ta  versija  ar  standartas  atitinka 4 straipsnyje nustatytus prieinamumo reikalavimus ir juo  užtikrinamas toks prieinamumo lygmuo, kuris  būtų  bent  lygiavertis  tam, kuris užtikrinamas Europos standartu EN 301 549 V1.1.2 (2015-04).

 

Aprašo projektas

 

36. Laikoma, kad įstaigų interneto svetainės ir mobiliosios programos atitinka Aprašo 35 punkto reikalavimus, jeigu įstaigų interneto svetainės ir mobiliosios programos pritaikytos pagal darniojo standarto, į kurį ar jo dalį Europos Komisija paskelbė nuorodą Europos Sąjungos oficialiajame leidinyje pagal Reglamentą (ES) Nr. 1025/2012 (toliau – nuoroda į darnųjį standartą ar jo dalį), reikalavimus.

 

37. Jeigu nėra paskelbtų nuorodų į darniuosius standartus ar jų dalis, laikoma, kad įstaigų mobiliosios programos atitinka Aprašo 35 punkto reikalavimus, jeigu jos atitinka Europos Komisijos pagal 2016 m. spalio 26 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos (ES) 2016/2102 dėl viešojo sektoriaus institucijų interneto svetainių ir mobiliųjų programų prieinamumo (OL 2016 L 327, p. 1) (toliau – Direktyva (ES) 2016/2102) reikalavimus parengtų techninių specifikacijų arba jų dalių nustatytus reikalavimus.

 

 

Pastaba: direktyvos nuostatos perkelti nereikia, nes ji skirta Komisijai.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aprašo projektas

38. Jeigu nėra paskelbta nuorodų į darniuosius standartus ar jų dalis, laikoma, kad įstaigų interneto svetainės atitinka Aprašo 35 punkto reikalavimus, jeigu jos atitinka Europos standarte LST EN 301 549 V1.1.2:2015 nustatytus reikalavimus ar jų dalis.

 

 

39. Jeigu nėra paskelbta nuorodų į darniuosius standartus ar jų dalis ir jeigu Europos Komisija nėra priėmusi pagal Direktyvos (ES) 2016/2102 reikalavimus numatytų techninių specifikacijų, laikoma, kad įstaigų mobiliosios programos atitinka Aprašo 35 punkto reikalavimus, jeigu jos atitinka Europos standarte LST EN 301 549 V1.1.2: 2015 nustatytus reikalavimus ar jų dalis.

 

 

Pastaba: direktyvos nuostatos perkelti nereikia, nes ji skirta Komisijai.

 

7  straipsnis

Papildomos priemonės

 

1. Valstybės narės užtikrina, kad viešojo sektoriaus institucijos teiktų ir reguliariai atnaujintų detalų, išsamų ir aiškų pareiškimą dėl prieinamumo apie jų interneto svetainių ir mobiliųjų programų atitiktį šiai direktyvai.

 

 

Interneto svetainių atveju pareiškimas dėl prieinamumo pateikiamas prieinamu formatu naudojant 2 dalyje nurodyto pareiškimo dėl prieinamumo pavyzdį ir skelbiamas atitinkamoje interneto svetainėje.

 

Mobiliųjų programų atveju pareiškimas dėl prieinamumo pateikiamas prieinamu formatu audojant 2 dalyje nurodyto pareiškimo dėl prieinamumo pavyzdį ir yra prieinamas viešojo sektoriaus institucijos, kuri sukūrė atitinkamą mobiliąją programą, interneto svetainėje arba šalia kitos informacijos, prieinamos parsisiuntus programą.

 

Pareiškime pateikiama:

a)  paaiškinimas apie tas turinio dalis, kurios yra neprieinamos, ir to neprieinamumo priežastys bei prireikus numatytos prieinamos alternatyvos;

 

 

 

 

 

 

 

b)  grįžtamosios informacijos mechanizmo aprašymas ir saitas, kad bet kuris asmuo turėtų galimybę pranešti atitinkamai viešojo sektoriaus institucijai apie bet kokį atvejį, kai  jos  interneto svetainė ar  mobilioji programa neatitiko 4 straipsnyje nustatytų prieinamumo reikalavimų, ir prašyti informacijos, kuriai pagal 1 straipsnio 4 dalį ir 5 straipsnį ši direktyva yra netaikoma, ir

 

 

c)   saitas į 9 straipsnyje nustatytą vykdymo užtikrinimo procedūrą, kuria galima pasinaudoti, kai pranešimo ar prašymo atžvilgiu atsakymas yra nepatenkinamas.

 

 

 

Valstybės narės užtikrina, kad viešojo sektoriaus institucijos per  pagrįstą laikotarpį  adekvačiai atsakytų į pranešimą ar prašymą.

 

 

 

 

 

 

 

 

2.  Komisija priima įgyvendinimo aktus, kuriais nustato pareiškimo dėl prieinamumo pavyzdį. Tie įgyvendinimo aktai priimami laikantis

11 straipsnio 2 dalyje nurodytos patariamosios procedūros. Ne vėliau kaip 2018 m. gruodžio 23 d. Komisija priima pirmąjį tokį įgyvendinimo aktą.

 

3. Valstybės narės imasi priemonių, kad būtų palengvintas 4 straipsnyje nustatytų prieinamumo reikalavimų taikymas kitoms interneto svetainių ar mobiliųjų programų rūšims nei nurodytosios 1 straipsnio 2 dalyje ir visų pirma interneto svetainėms ar mobiliosioms programoms, kurioms taikomi galiojantys nacionalinės

teisės aktai dėl prieinamumo.

 

 

4.  Valstybės narės propaguoja su  interneto  svetainių ir  mobiliųjų programų prieinamumu susijusias mokymo programas atitinkamiems

suinteresuotiesiems subjektams ir  viešojo sektoriaus  institucijų darbuotojams,  kurios  skirtos juos  mokyti kaip  kurti, valdyti ir  atnaujinti prieinamą interneto svetainių ir  mobiliųjų programų turinį,  ir sudaro palankias galimybes jose dalyvauti.

 

 

 

 

 

5. Valstybės narės imasi būtinų priemonių, skirtų didinti informuotumą apie 4 straipsnyje nustatytus prieinamumo reikalavimus, jų naudą interneto svetainių ir mobiliųjų programų naudotojams ir svetainių savininkams ir apie grįžtamosios informacijos  pateikimo  galimybę  tuo  atveju, kai nesilaikoma  šios  direktyvos reikalavimų, kaip  nustatyta šiame straipsnyje.

 

 

 

 

 

 

 

 

6.  8 straipsnyje nurodytos stebėsenos ir ataskaitų teikimo tikslais Komisija sudaro palankesnes sąlygas valstybių narių bendradarbiavimui Sąjungos lygmeniu ir valstybių narių bei atitinkamų suinteresuotųjų subjektų bendradarbiavimui, kad jie keistųsi geriausia praktika ir  peržiūrėtų 8 straipsnio 2 dalyje nurodytą stebėsenos metodiką, rinkos bei technologijų pokyčius ir pažangą interneto svetainių ir mobiliųjų programų prieinamumo srityje

 

Aprašo projektas

 

46. Įstaigos privalo įvertinti savo interneto svetainės ir mobiliosios programos atitiktį Aprašo 35 punkto reikalavimams ir atnaujinti atitikties paraišką ne rečiau kaip kartą per metus arba atlikus esminius įstaigos interneto svetainės ar mobiliosios programos turinio pakeitimus. 

 

45. Įstaigų interneto svetainėje prieinamu formatu ir parsisiunčiant mobiliąją programą pateikiamoje informacijoje privalo būti skelbiama įstaigos interneto svetainės ar mobiliosios programos atitikties paraiška. Atitikties paraiška rengiama pagal pavyzdį, Europos Komisijos parengtą ir patvirtintą pagal Direktyvos (ES) 2016/2102 reikalavimus.

 

 

 

 

 

 

 

47. Jeigu įstaiga nesilaiko Aprašo 35 punkto reikalavimų dėl to, kad tai įstaigai sudarytų neproporcingą naštą, atlikus Aprašo 41 punkte nurodytą vertinimą, atitikties paraiškoje privalo būti nurodyta, kurių Aprašo 35 punkte nustatytų prieinamumo reikalavimų įstaigos interneto svetainė ar mobilioji programa neatitinka, arba būti paaiškinta, kurios įstaigos interneto svetainės ar mobiliosios programos dalys neatitinka Aprašo 35 punkte nustatytų prieinamumo reikalavimų, ir pateikiama informacija apie šių dalių prieinamas alternatyvas.

48. Įstaiga privalo užtikrinti, kad atitikties paraiškoje būtų pateiktas abipusio ryšio tarp interneto vartotojo ir įstaigos mechanizmo aprašymas ir nuoroda, kuria pasinaudojęs asmuo gali kreiptis į įstaigą dėl įstaigos interneto svetainės ar mobiliosios programos dalies (-ių) neatitikties Aprašo 35 punkto reikalavimams ir prašyti pateikti informaciją, kuriai pagal Aprašo 40 ir 42 punktus nėra taikomi Aprašo 35 punkto reikalavimai, taip pat informacija apie subjektą, kuriam galima apskųsti įstaigos veiksmą ar neveikimą, susijusį su įstaigos interneto svetainės ar mobiliosios programos atitikties Apraše nustatytiems prieinamumo reikalavimams nesilaikymu ar netinkamu laikymusi.<...>

 

48. <...> Įstaiga privalo pateikti atsakymą į tokį paklausimą ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo jo gavimo dienos.

 

49. Jeigu yra gautas asmens prašymas pateikti informacijos, kuri nėra prieinama pagal Aprašo 35 punkto reikalavimus, prieinamas alternatyvas, įstaiga, esant galimybei, privalo ją pateikti ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo šio prašymo gavimo dienos.

 

Pastaba: direktyvos nuostatos perkelti nereikia, nes ji skirta Komisijai.

 

 

 

 

Nutarimo projektas

5. Rekomenduoti Bendrųjų reikalavimų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų interneto svetainėms ir mobiliosioms programoms aprašo V skyriuje nustatytų reikalavimų laikytis subjektams, kurių interneto svetainėms ir mobiliosioms programoms netaikomas Bendrųjų reikalavimų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų interneto svetainėms ir mobiliosioms programoms aprašas.

 

Aprašo projektas

52. Įgaliotoji institucija, konsultuodamasi su nevyriausybinėms organizacijoms, kurios atstovauja tikslinėms grupėms, rengia su įstaigų interneto svetainių ir mobiliųjų programų prieinamumu susijusias mokymo programas ir organizuoja mokymus įstaigų darbuotojams ir nevyriausybinėms organizacijoms, kurios atstovauja tikslinėms grupėms. Šios mokymo programos skirtos mokyti, kaip kurti, valdyti ir atnaujinti prieinamą interneto svetainių ir mobiliųjų programų turinį, taip pat informuoti apie Pasaulinio saityno konsorciumo parengtų Interneto tinklalapių turinio prieinamumo rekomendacijų aukščiausio prieinamumo lygio kriterijus.

53. Įgaliotoji institucija rengia priemones, kurios sudaro galimybę skleisti informaciją apie Aprašo 35 punkte nustatytus įstaigų interneto svetainių ir mobiliųjų programų prieinamumo reikalavimus ir jų naudą interneto svetainių ir mobiliųjų programų naudotojams ir įstaigoms, taip pat apie galimybę teikti skundus, jeigu įstaigos nesilaiko Aprašo 35 punkto reikalavimų.

 

 

 

 

 

 

 

Pastaba: direktyvos nuostatos perkelti nereikia, nes ji skirta Komisijai.

Visiškas

8  straipsnis

Stebėsena ir ataskaitų teikimas

1.  Valstybės narės, remdamosi šio  straipsnio 2  dalyje numatyta stebėsenos metodika, periodiškai stebi,  ar  viešojo sektoriaus  institucijų interneto  svetainės ir  mobiliosios programos atitinka 4  straipsnyje  nustatytus prieinamumo reikalavimus.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.  Komisija priima  įgyvendinimo aktus, kuriais  nustato interneto  svetainių ir  mobiliųjų programų atitikties 4 straipsnyje nustatytiems

prieinamumo reikalavimams stebėsenos metodiką. Ta metodika turi būti skaidri, ją turi būti įmanoma perduoti, palyginti, atkurti ir lengva

naudoti. Tie įgyvendinimo aktai priimami laikantis 11 straipsnio 3 dalyje nurodytos nagrinėjimo procedūros. Ne vėliau kaip 2018 m. gruodžio 23 d. Komisija priima pirmąjį tokį įgyvendinimo aktą.

3.  2 dalyje nurodytoje stebėsenos metodikoje gali būti atsižvelgta į ekspertų analizę ir ji apima:

a)  stebėsenos periodiškumą, taip  pat  interneto svetainių ir  mobiliųjų programų, kurioms  turi  būti  taikoma  stebėsena, atranką;

b)  interneto svetainių atžvilgiu – interneto puslapių ir tų puslapių turinio atranką;

c)   mobiliųjų programų atžvilgiu –  turinį,  kuris  turi  būti  tikrinamas, atsižvelgiant į  tai,  kada  programa pirmą  kartą pristatyta

ir kada įvyko vėlesni funkcijų atnaujinimai;

d) būdo, kuriuo  galima  pakankamai įrodyti atitiktį arba  neatitiktį 4  straipsnyje nustatytiems prieinamumo reikalavimams, aprašymą, kai  tinkama, pateikiant  tiesioginę nuorodą į  atitinkamus aprašymus darniajame  standarte,  arba, nesant tokio  standarto,  6  straipsnio 2  dalyje nurodytose  techninėse specifikacijose,  arba  6  straipsnio 3  dalyje nurodytame Europos standarte;

e)   trūkumų nustatymo atveju – mechanizmą, kurį naudojant teikiami duomenys ir informacija apie atitiktį 4 straipsnyje nustatytiems prieinamumo reikalavimams tokiu formatu, kuriuo viešojo sektoriaus institucijos gali pasinaudoti tiems trūkumams ištaisyti, ir

f)   automatiniams, rankiniu būdu  atliekamiems ir  tinkamumo naudoti testams skirtas  tinkamas priemones, prireikus įskaitant reikalingus pavyzdžius ir gaires, o kartu – atrankos nustatymus, suderintus su stebėsenos ir ataskaitų teikimo dažnumu.

 

4.  Ne vėliau kaip 2021 m. gruodžio 23 d., o vėliau – kas trejus metus valstybės narės pateikia Komisijai ataskaitą apie stebėsenos rezultatus, įskaitant vertinimo duomenis. Ta ataskaita parengiama vadovaujantis šio straipsnio 6 dalyje nurodyta ataskaitų teikimo  tvarka.

Ataskaitoje taip pat pateikiama informacija apie 9 straipsnyje  nustatytos  vykdymo užtikrinimo procedūros naudojimą.

 

 

 

 

 

 

 

 

5.  Pagal 7 straipsnį priimtų priemonių atžvilgiu pirmoji ataskaita taip pat apima:

a)  valstybių narių nustatytų mechanizmų, skirtų konsultuotis su atitinkamais suinteresuotaisiais subjektais dėl interneto svetainių ir mobiliųjų programų prieinamumo, aprašymą;

 b)  procedūras, kurias taikant viešai skelbiama apie  visus  prieinamumo politikos  pokyčius, susijusius su  interneto svetainėmis

ir mobiliosiomis programomis;

c)   patirtį  ir  išvadas, susijusias su  atitikties 4  straipsnyje  nustatytiems prieinamumo reikalavimams taisyklių įgyvendinimu, ir

d)  informaciją apie mokymo ir informuotumo didinimo veiklą.

Tais  atvejais, kai  pirmoje  pastraipoje nurodyti elementai labai  pakeičiami, valstybės narės  savo  tolesnėse ataskaitose pateikia informaciją apie tuos pakeitimus.

 

6.  Visų ataskaitų turinys, kuris neturi apimti analizuotų interneto svetainių, mobiliųjų programų ar viešojo sektoriaus institucijų sąrašo, viešai  paskelbiamas prieinama forma. 

 

Komisija priima  įgyvendinimo aktus, kuriais nustato valstybių narių  ataskaitų teikimo Komisijai tvarką. Tie įgyvendinimo aktai  priimami laikantis 11 straipsnio 3 dalyje nurodytos nagrinėjimo procedūros. Ne vėliau kaip 2018 m. gruodžio 23 d. Komisija priima pirmąjį tokį įgyvendinimo aktą.

 

7. Ne vėliau kaip 2018 m. rugsėjo 23 d. valstybės narės praneša Komisijai apie instituciją, paskirtą vykdyti stebėsenos ir ataskaitų teikimo funkcijas

TGIĮ

7 straipsnis

<...> 4. Vyriausybės įgaliota institucija yra atsakinga už:

1) valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, įmonių, viešųjų įstaigų ir šių subjektų asociacijų interneto svetainių ir mobiliųjų programų pritaikymo Vyriausybės nustatytiems prieinamumo reikalavimams stebėseną; šią stebėseną Vyriausybės įgaliota institucija atlieka remdamasi Europos Komisijos nustatyta stebėsenos metodika;

<...>

3) institucijų interneto svetainių ir mobiliųjų programų pritaikymo Vyriausybės nustatytiems prieinamumo reikalavimams stebėsenos rezultatų, įskaitant institucijų interneto svetainių ir mobiliųjų programų atitikties prieinamumo reikalavimams vertinimo duomenis, ataskaitų parengimą ir pateikimą Europos Komisijai.

 

Aprašo projektas

50. Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliota institucija (toliau – įgaliotoji institucija) yra atsakinga už įstaigų interneto svetainių ir mobiliųjų programų atitikties prieinamumo reikalavimams stebėseną, kurią atlieka remdamasi Europos Komisijos pagal Direktyvos (ES) 2016/2102 reikalavimus parengta stebėsenos metodika.

 

Pastaba: direktyvos nuostatos perkelti nereikia, nes ji skirta Komisijai.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aprašo projektas

51. Įgaliotoji institucija ne vėliau kaip 2021 m. gruodžio 23 d., o vėliau kas trejus metus pateikia Europos Komisijai stebėsenos rezultatų, įskaitant įstaigų interneto svetainių ir mobiliųjų programų atitikties prieinamumo reikalavimams vertinimo duomenis, ataskaitą (toliau – ataskaita), vadovaudamasi Europos Komisijos nustatyta valstybių narių ataskaitų teikimo tvarka. Ataskaitoje, be kita ko, pateikiama informacija apie skundų dėl įstaigų interneto svetainių ar mobiliųjų programų neatitikties ar netinkamos atitikties prieinamumo reikalavimams ir (ar) netinkamo institucijos atlikto vertinimo, ar prieinamumo reikalavimų laikymasis sudarys įstaigai neproporcingą naštą, nagrinėjimą. Ataskaitoje nereikia nurodyti analizuotų įstaigų interneto svetainių ar mobiliųjų programų sąrašo.

 

Pirmojoje ataskaitoje, kurią įgaliotoji institucija pateiks Europos Komisijai, be kita ko, pateikiamas konsultacijų su suinteresuotaisiais subjektais dėl įstaigų interneto svetainių ir mobiliųjų programų prieinamumo aprašymas; informacija apie procedūras, kurios taikomos viešai skelbiant informaciją apie įstaigų interneto svetainių ir mobiliųjų programų prieinamumo politikos pokyčius; patirtis ir išvados, susijusios su atitikties Aprašo 35 punkte nustatytiems įstaigų interneto svetainių ir mobiliųjų programų prieinamumo reikalavimams įgyvendinimu, ir informacija apie mokymo ir informacijos apie prieinamumo reikalavimus sklaidos veiklą.

 

 

 

 

 

 

Aprašo projektas

<...> 51. Ataskaita skelbiama įgaliotosios institucijos interneto svetainėje.

 

Pastaba: direktyvos nuostatos perkelti nereikia, nes ji skirta Komisijai.

 

 

 

 

Pastaba: Pranešimas Komisijai bus padarytas priėmus Nutarimo projektą.

Visiškas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dalinis.

 

9 straipsnis

Vykdymo užtikrinimo procedūra

1.   Valstybės narės užtikrina, kad egzistuotų adekvati ir veiksminga vykdymo užtikrinimo procedūra siekiant garantuoti, kad būtų laikomasi šios direktyvos, kiek tai susiję su 4 bei 5 straipsniuose ir 7 straipsnio 1 dalyje nustatytais reikalavimais. Visų pirma valstybės narės užtikrina, kad vykdymo užtikrinimo procedūra, kaip antai galimybė kreiptis į ombudsmeną, būtų įdiegta siekiant garantuoti veiksmingą pagal 7 straipsnio 1 dalies b punktą gautų pranešimų ar prašymų tvarkymą ir siekiant peržiūrėti 5 straipsnyje nurodytą vertinimą.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.   Ne vėliau kaip 2018 m. rugsėjo 23 d. valstybės narės praneša Komisijai apie instituciją, atsakingą už šios direktyvos vykdymo užtikrinimą.

TGIĮ

7 straipsnis

<...> 4. Vyriausybės įgaliota institucija yra atsakinga už:

<...> 2) skundų dėl institucijų interneto svetainių ir mobiliųjų programų nepritaikymo ar netinkamo pritaikymo prieinamumo reikalavimams nagrinėjimą Vyriausybės nustatyta tvarka ir dėl institucijos netinkamai atlikto vertinimo, ar prieinamumo reikalavimų laikymasis sudarys institucijai neproporcingą naštą, nagrinėjimą Vyriausybės nustatyta tvarka;

 

Aprašo projekto priedas

2.  Asmuo turi teisę apskųsti įstaigos veiksmą ar neveikimą dėl Apraše nustatytų prieinamumo reikalavimų įstaigų interneto svetainėms ar mobiliosioms programoms nesilaikymo ar netinkamo laikymosi, taip pat dėl netinkamo įstaigos atlikto vertinimo, ar prieinamumo reikalavimų laikymasis sudarys įstaigai neproporcingą naštą, taip pat turi teisę apskųsti įstaigos veiksmą ar neveikimą dėl atitikties paraiškos įstaigos interneto svetainėje ar mobiliojoje programoje skelbimo ir (ar) joje pateiktos, netinkamai pateiktos, nepateiktos informacijos.

3. Skundas turi būti paduotas įgaliotajai institucijai ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo skunde nurodytų galimų pažeidimų padarymo dienos arba nuo tos dienos, kada asmeniui tapo žinoma apie galimą pažeidimą.

 

4. Skundai nagrinėjami Tvarkos aprašo nustatyta tvarka. Ši nuostata neriboja asmens teisės dėl ginčo tiesiogiai kreiptis į teismą.

5. Skundai gali būti pateikiami raštu arba elektroniniu būdu. Skunde nurodoma:

5.1. adresatas;

5.2. asmens vardas, pavardė, adresas (jeigu pareiškėjas yra fizinis asmuo) arba pavadinimas, juridinio asmens kodas, buveinės adresas (jeigu pareiškėjas yra juridinis asmuo), jeigu kreipiasi asmens atstovas, – atstovo vardas, pavardė, adresas, pavadinimas, juridinio asmens kodas, buveinės adresas (jeigu atstovas yra juridinis asmuo), atstovavimą liudijantis dokumentas, asmuo, kurio vardu jis kreipiasi; asmens ar jo atstovo pageidavimu – jo kontaktiniai duomenys (telefono numeris ar elektroninio pašto adresas);

5.3. skundžiamos įstaigos pavadinimas;

5.4.skundžiamų veiksmų (neveikimo) apibūdinimas, jų padarymo laikas ir aplinkybės;

5.5. asmens prašymas atlikti tam tikrus veiksmus ir informuoti apie skundo nagrinėjimo eigą;

5.6. skundo surašymo data ir asmens parašas;

5.7. pridedami turimi įrodymai ar jų aprašymas.

6. Jeigu skundas neatitinka Tvarkos aprašo 5 punkto reikalavimų arba pareiškėjas nenurodo savo duomenų, tai negali būti pagrindas atsisakyti nagrinėti skundą. Įgaliotoji institucija, nustačiusi, kad skundas neatitinka Tvarkos aprašo 5 punkto reikalavimų, per 5 darbo dienas nuo skundo gavimo institucijoje dienos kreipiasi į asmenį, kad šis per įstaigos nustatytą protingą terminą patikslintų skundą, ir paaiškina, kokios informacijos skunde nepakanka ir kur ją gauti, o kai skunde pateikta netiksli informacija, – nurodo netikslumus ir kaip juos pašalinti.

7. Anoniminiai skundai nenagrinėjami, jeigu įgaliotosios institucijos vadovas nenusprendžia kitaip.

 

8.        Įgaliotoji institucija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo skundo gavimo dienos priima motyvuotą sprendimą atsisakyti nagrinėti skundą ir apie tai informuoja asmenį, jeigu:

8.1.  skunde nurodytų aplinkybių nagrinėjimas nepriskirtas įgaliotosios institucijos kompetencijai;

8.2.  skundas tuo pačiu klausimu buvo išnagrinėtas įgaliotosios institucijos, išskyrus atvejus, kai nurodoma naujų aplinkybių ar pateikiama naujų faktų;

8.3.  skundas tuo pačiu klausimu buvo išnagrinėtas arba yra nagrinėjamas kita ikiteisminio ginčo tvarka ar teisme;

8.4.  dėl skundo dalyko yra priimtas procesinis sprendimas pradėti ikiteisminį tyrimą;

8.5.  skundo tekstas yra neįskaitomas;

8.6.  nuo skunde nurodytų pažeidimų padarymo iki skundo padavimo yra praėję daugiau kaip 6 mėnesiai, išskyrus atvejus, kai skundas pateiktas dėl įstaigos neveikimo;

8.7.  asmuo per įstaigos nustatytą terminą nepatikslino skundo ir (ar) nepateikė trūkstamos informacijos ir dokumentų, be kurių neįmanoma išnagrinėti skundo.

9.   Tais atvejais, kai skundas nepriskirtas įgaliotosios institucijos kompetencijai, įgaliotoji institucija per 5 darbo dienas persiunčia skundą kitai institucijai pagal kompetenciją ir apie tai praneša asmeniui. Kai kompetentinga institucija yra teismas, skundas grąžinamas asmeniui ir nurodoma, kad asmens skundą kompetentingas nagrinėti teismas.

10.     Jeigu gaunamas asmens prašymas nenagrinėti skundo, įgaliotoji institucija skundo nagrinėjimą nutraukia. 

11.    Asmuo įgaliotosios institucijos prašymu privalo pateikti dokumentus ir informaciją per prašyme nurodytą terminą. Prašymas, kad asmuo pateiktų dokumentus ir informaciją, kurių reikia skundui tirti, turi būti motyvuotas. Pakartotinai prašyti, kad asmuo pateiktų dokumentus ir informaciją, galima tik išimtiniais atvejais ir tinkamai motyvuojant šių dokumentų ir informacijos būtinumą.

12.    Skundas turi būti išnagrinėtas ir asmeniui atsakyta per 60 kalendorinių dienų nuo skundo gavimo dienos, išskyrus atvejus, kai dėl skunde nurodytų aplinkybių sudėtingumo, informacijos apimties ar skundžiamų veiksmų tęstinio pobūdžio būtina pratęsti skundo nagrinėjimą. Šiais atvejais skundo nagrinėjimo terminas pratęsiamas, bet ne ilgiau kaip 60 kalendorinių dienų. Visas skundo nagrinėjimo terminas negali būti ilgesnis kaip 120 kalendorinių dienų. Apie įgaliotosios institucijos motyvuotą sprendimą pratęsti skundo nagrinėjimo terminą asmuo turi būti informuotas per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos.

13.     Juridiniai ir fiziniai asmenys, organizacijos, jų padaliniai privalo įgaliotosios institucijos motyvuotu reikalavimu per nustatytą terminą pateikti visą informaciją, duomenis ir dokumentus (dokumentų kopijas), taip pat sudaryti sąlygas susipažinti su visais duomenimis ir dokumentais, kurių reikia skundui nagrinėti.

14.  Įgaliotosios institucijos sprendimai yra privalomi asmenims ir įstaigoms. Įstaiga privalo informuoti įgaliotąją instituciją apie sprendimo vykdymo eigą ir nurodyti terminą, per kurį planuoja įgyvendinti sprendimą.

15.  Įgaliotosios institucijos sprendimai Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka gali būti skundžiami teismui.

 

Pastaba: Pranešimas Komisijai bus padarytas priėmus Nutarimo projektą.

Visiškas.

 

10 straipsnis

Įgaliojimų delegavimas

1.  Įgaliojimai priimti deleguotuosius aktus Komisijai suteikiami šiame straipsnyje nustatytomis sąlygomis.

2.  6 straipsnio 4 dalyje nurodyti įgaliojimai priimti deleguotuosius

aktus Komisijai suteikiami neribotam laikotarpiui nuo 2017 m. birželio 23 d.

3.  Europos Parlamentas arba Taryba gali bet kada atšaukti 6 straipsnio 4 dalyje nurodytus deleguotuosius įgaliojimus. Sprendimu dėl  įgaliojimų  atšaukimo nutraukiami tame  sprendime nurodyti įgaliojimai priimti  deleguotuosius aktus. Sprendimas įsigalioja kitą  dieną  po  jo  paskelbimo Europos Sąjungos oficialiajame leidinyje arba  vėlesnę jame  nurodytą dieną. Jis nedaro poveikio jau galiojančių deleguotųjų aktų galiojimui.

4.  Prieš  priimdama deleguotąjį aktą  Komisija  konsultuojasi su  kiekvienos valstybės narės paskirtais  ekspertais vadovaudamasi 2016 m. balandžio 13 d. Tarpinstituciniame susitarime dėl geresnės

teisėkūros nustatytais principais.

5.  Apie priimtą deleguotąjį aktą Komisija nedelsdama vienu metu praneša Europos Parlamentui ir Tarybai.

6.  Pagal 6 straipsnio 4 dalį priimtas deleguotasis aktas įsigalioja tik tuo atveju, jeigu per du mėnesius nuo pranešimo Europos Parlamentui ir Tarybai apie šį aktą dienos nei Europos Parlamentas, nei Taryba nepareiškia prieštaravimų arba jeigu dar nepasibaigus šiam laikotarpiui ir Europos Parlamentas, ir Taryba praneša Komisijai, kad prieštaravimų nereikš.

Europos Parlamento arba Tarybos iniciatyva šis laikotarpis pratęsiamas dviem mėnesiais

Pastaba: direktyvos nuostatos perkelti nereikia.

Visiškas

11 straipsnis

Komiteto procedūra

1.  Komisijai padeda komitetas. Tas komitetas – tai komitetas, kaip nustatyta Reglamente (ES) Nr. 182/2011.

2.  Kai daroma nuoroda į šią dalį, taikomas Reglamento (ES) Nr. 182/2011 4 straipsnis.

3.  Kai daroma nuoroda į šią dalį, taikomas Reglamento (ES) Nr. 182/2011 5 straipsnis.

Pastaba: direktyvos nuostatos perkelti nereikia.

 

12 straipsnis

Perkėlimas į nacionalinę teisę

1.  Valstybės narės užtikrina, kad įsigaliotų įstatymai ir kiti teisės aktai, būtini, kad šios direktyvos būtų laikomasi ne vėliau kaip nuo 2018 m. rugsėjo 23 d. Apie tai jos nedelsdamos praneša Komisijai.

Valstybės narės, priimdamos tas priemones, daro jose nuorodą į šią direktyvą arba tokia nuoroda daroma jas oficialiai skelbiant. Nuorodos darymo tvarką nustato valstybės narės.

 

2.  Valstybės narės  pateikia  Komisijai  šios  direktyvos taikymo srityje  priimtų  nacionalinės teisės  aktų  pagrindinių nuostatų tekstus.

 

 

 

 

3. Tas priemones valstybės narės taiko:

a) viešojo sektoriaus institucijų interneto svetainėms, kurios nebuvo paskelbtos anksčiau nei 2018 m. rugsėjo 23 d.: nuo 2019 m. rugsėjo 23 d.;

b) viešojo sektoriaus institucijų interneto svetainėms, kurioms netaikomas a punktas: nuo 2020 m. rugsėjo 23 d.;

 

c) viešojo sektoriaus institucijų mobiliosioms programoms: nuo: 2021 m. birželio 23 d.

 

 

2018 m. salio 25 d. priimtas TGIĮ ir 2018 m. lapkričio per. Vyriausybei pateiktas Nutarimo projektas

 

Nutarimo projektas

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymo 5 straipsnio 1 dalimi ir 7 straipsnio 4 dalimi ir įgyvendindama 2016 m. spalio 26 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą (ES) 2016/2102 dėl viešojo sektoriaus institucijų interneto svetainių ir mobiliųjų programų prieinamumo (OL 2016 L 327, p. 1), Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

 

 

Nutarimo projektas

2.  Nustatyti, kad:

2.1. šis nutarimas valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų interneto svetainėms, kurios nebuvo paskelbtos iki 2018 m. rugsėjo 23 d., taikomas nuo 2019 m. rugsėjo 23 d.

2.2. šio nutarimo 2.2 papunktyje nepaminėtoms valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų interneto svetainėms šis nutarimas  taikomas nuo 2020 m. rugsėjo 23 d.

2.3. šis nutarimas įstaigų mobiliosioms programoms taikomas nuo 2021 m. birželio 23 d.

 

Visiškas.

13 straipsnis

Peržiūra

Komisija  ne  vėliau kaip  2022 m.  birželio 23  d.  atlieka šios  direktyvos taikymo peržiūrą. Atliekant tą  peržiūrą atsižvelgiama į  valstybių narių  ataskaitas dėl  8  straipsnyje  numatytos  stebėsenos

rezultatų ir 9 straipsnyje numatytos vykdymo užtikrinimo procedūros naudojimo. Ją atliekant taip pat apžvelgiama technologinė pažanga, kuri galėtų padėti užtikrinti  tam  tikrų  turinio  rūšių, kurioms  ši  direktyva netaikoma,  geresnį prieinamumą. Tos  peržiūros rezultatai

skelbiami viešai prieinama forma.

Pastaba: direktyvos nuostatos perkelti nereikia, nes ji skirta Komisijai.

 

14 straipsnis

Įsigaliojimas

Ši direktyva įsigalioja dvidešimtą dieną po jos paskelbimo Europos

Sąjungos oficialiajame leidinyje.

 

15 straipsnis

Adresatai

Ši direktyva skirta valstybėms narėms.

Pastaba: direktyvos nuostatų perkelti nereikia.

 

_______________