LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS
TEISĖS DEPARTAMENTAS
IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS APSAUGOS ĮSTATYMO NR. I-2223 12, 31, 33, 37, 41 IR 113 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO
2019-07-05 Nr. XIIIP-3628
Vilnius
Įvertinę projektą dėl jo atitikties Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:
1. Projekto 3 straipsnio 1 dalimi keičiamo įstatymo 33 straipsnio 1 dalies 2 punkte siūloma nustatyti, kad pareikšti ieškinius dėl padarytos žalos turi teisę Aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnai ir kiti įstatymų įgalioti pareigūnai, kai padaryta žala valstybės interesams. Pagal galiojančio keičiamo įstatymo 33 straipsnio 1 dalies 2 punkto nuostatas aukščiau minėtus ieškinius turi teisę paduoti taip pat Aplinkos ministerijos pareigūnai. Iš projekto nuostatų nėra aišku, ar į iki įstatymo įsigaliojimo iškeltų, bet nebaigtų nagrinėti bylų dėl žalos atlyginimo pagal Aplinkos ministerijos pareigūnų pateiktus ieškinius procesą turėtų įstoti Aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnai ar kiti įstatymų įgalioti pareigūnai. Atsižvelgus į tai, svarstytina, ar projektą nereikėtų papildyti atskiru straipsniu, kuriame būtų reglamentuojamas įstatymo nuostatų taikymas, pašalinant aukščiau nurodytą neaiškumą.
2. Iš projekto 4 straipsniu siūlomų keičiamo įstatymo 37 straipsnio pakeitimų turinio seka, kad, įsigaliojus įstatymui, teisę tirti juridinių asmenų padarytus pažeidimus, surašyti padarytų pažeidimų protokolus ir nagrinėti bylas dėl ekonominių sankcijų skyrimo ar perduoti bylą dėl ekonominės sankcijos skyrimo nagrinėti vyriausiesiems valstybiniams aplinkos apsaugos inspektoriams praranda vyriausieji valstybiniai miškų pareigūnai, valstybiniai saugomų teritorijų pareigūnai ir tam tikrais atvejais Lietuvos geologijos tarnybos prie Aplinkos ministerijos valstybės tarnautojai. Iš projekto nuostatų nėra aišku, ar tuo atveju, kai minėti pareigūnai ar valstybės tarnautojai iki įstatymo įsigaliojimo nebūtų spėję užbaigti tirti atskirus juridinių asmenų padarytus pažeidimus, nebaigtus tyrimus turėtų perimti ir užbaigti vyriausieji valstybiniai aplinkos apsaugos inspektoriai. Svarstytina, ar, siekiant aiškumo, projekto nereikėtų papildyti atskiru straipsniu, kuriame būtų išdėstytos nuostatos, reglamentuojančios įstatymo taikymą.
3. Projekto lyginamojo varianto 6 straipsniu keičiamo įstatymo 113 straipsnis išdėstytas nesilaikant lyginamajam variantui keliamų teisės technikos reikalavimų.
4. Atkreiptinas dėmesys, kad 2019 m. gegužės 30 d. Seime yra registruotas Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatymo Nr. I-2223 111, 113, 114, 124, 125 straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo 222, 661 ir 1231 straipsniais įstatymo projektas (reg. Nr. XIIIP-3517), kuriame kiek kitaip nei teikiamame projekte siūloma išdėstyti keičiamo įstatymo 113 straipsnį, taip pat nėra keičiami Lietuvos geologijos tarnybos prie Aplinkos ministerijos valstybės tarnautojų įgaliojimai tiriant juridinių asmenų padarytus pažeidimus žemės gelmių išteklių naudojimo srityje.
Departamento direktorius Andrius Kabišaitis
N. Azguridienė, tel. (8 5) 239 6546, el. p. [email protected]
S. Švedas, tel. (8 5) 239 6165, el. p. [email protected]
S. Zamara, tel. (8 5) 239 6895, el. p. [email protected]