PASIŪLYMAS
LIETUVOS RESPUBLIKOS
SOCIALINIŲ ĮMONIŲ ĮSTATYMO NR. IX-2251 PAKEITIMO
ĮSTATYMO PROJEKTO
NR. XIIIP- 1530
2019-02-12
Vilnius
Eil. Nr. |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
||
str. |
str. d. |
p. |
||
1. |
14 |
1 |
2 |
Argumentai: Dabar teikiamo įstatymo projekto nuostata numato, kad neįgalieji, kurie dirba ne mažiau kaip 80 valandų per mėnesį, sudaro ne mažiau kaip 50 proc. metinio vidutinio sąrašuose esančių neįgaliųjų socialinės įmonės darbuotojų skaičiaus. Pastebima, kad esant dabartiniam teisiniam reglamentavimui, susidaro situacija, kai įmonės įdarbina daugiau darbuotojų (atitinkančius šio įstatymo 4 straipsnio 1 dalies 1-3 punktuose nurodytoms tikslinėms grupėms) trumpesnėms darbo valandoms, taip užtikrindamos 50 proc. metinio vidutinio sąrašuose esančių neįgaliųjų socialinės įmonės darbuotojų skaičiaus. STT antikorupcinio vertinimo išvadoje pateiktame vertinime, atkreipiant dėmesį į šią problemą, siūloma nustatyti socialinėse įmonėse dirbančių asmenų, pagal kurį apskaičiuojamas įmonės mėnesio vidutinis sąrašuose esančių darbuotojų skaičius, minimalų darbo valandų skaičių. Siekiant didesnio skaidrumo socialinių įmonių veikloje, siūloma numatyti, kad darbuotojai (atitinkantys šio įstatymo 4 straipsnio 1 dalies 1-3 punktuose nurodytoms tikslinėms grupėms), dirbantys neįgaliųjų socialinėje įmonėje dirbtų ne mažiau kaip pusę visų įmonės darbuotojų darbo laiko.
Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 14 straipsnio 2 punktą ir jį išdėstyti taip: “2) paraiškos gauti valstybės pagalbą pateikimo, sprendimo priėmimo
laikotarpiu ir laikotarpiu, už kurį prašoma valstybės pagalbos, darbuotojai,
priklausantys šio įstatymo 4 straipsnyje 1 dalyje nurodytoms tikslinėms
grupėms, sudaro ne mažiau kaip 40 procentų metinio vidutinio sąrašuose
esančių socialinės įmonės darbuotojų skaičiaus ir šio įstatymo 4 straipsnio 1
dalyje nurodytoms tikslinėms grupėms priklausančių darbuotojų skaičius yra ne
mažesnis kaip keturi. Paraiškos gauti valstybės pagalbą pateikimo, sprendimo
priėmimo laikotarpiu ir laikotarpiu, už kurį prašoma valstybės pagalbos,
darbuotojai, priklausantys šio įstatymo 4 straipsnio 1 dalies 1–3 punktuose
nurodytoms tikslinėms grupėms,
|
2. |
7 |
1 |
4 |
Argumentai: atsižvelgiant į tai, kad socialinės įmonės Vyriausybės įgaliotai institucijai privalo pateikti kitų kalendorinių metų tikslinėms grupėms priklausančių asmenų darbinių ir socialinių įgūdžių lavinimo ir socialinės integracijos priemonių planą, siūlau numatyti ir minėto plano įgyvendinimo ataskaitos pateikimą už praėjusius kalendorinius metus iki kovo 1 d. Pritarus tokiai redakcijai būtų užtikrinama plano įgyvendinimo priežiūra, kontrolė. Į tikslinėms grupėms priklausančių asmenų darbinių ir socialinių įgūdžių lavinimo ir socialinės integracijos priemonių plano įgyvendinimo atskaitingumo nebuvimą dėmesį atkreipė STT savo išvadose. Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 7 straipsnio 1 dalies 4 punktą ir jį išdėstyti taip: “4) įgyvendinti priemones, skirtas asmenų, priklausančių tikslinėms grupėms, darbiniams ir socialiniams įgūdžiams lavinti ir socialinei integracijai pagal tikslinėms grupėms priklausančių asmenų darbinių ir socialinių įgūdžių lavinimo ir socialinės integracijos priemonių planą pagal Vyriausybės įgaliotos institucijos nustatytą struktūrą ir atsižvelgiant į šio straipsnio 5 dalyje nurodytus rodiklių kriterijus, ir iki einamųjų metų gruodžio 1 dienos Vyriausybės įgaliotai institucijai pateikti kitų kalendorinių metų tikslinėms grupėms priklausančių asmenų darbinių ir socialinių įgūdžių lavinimo ir socialinės integracijos priemonių planą pagal Vyriausybės įgaliotos institucijos nustatytą struktūrą, o iki einamųjų metų kovo 1 d. pateikti praėjusių kalendorinių metų tikslinėms grupėms priklausančių asmenų darbinių ir socialinių įgūdžių lavinimo ir socialinės integracijos plano įgyvendinimo ataskaitą pagal Vyriausybės įgaliotos institucijos nustatytą struktūrą;” |