LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

sveikatos reikalų komitetas

 

 

PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGŲ ĮSTATYMO NR. I-1367 36 STRAIPSNIO PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-3501

 

 

2024-05-08  Nr. 111-P-17

Vilnius

 

 

 

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: komiteto pirmininkas A. Matulas, komiteto nariai D. Asanavičiūtė (pavaduojanti A. Bilotaitę), M. Danielė, O. Leiputė, M. Navickienė, M. Puidokas, J. Sejonienė, L. Slušnys, Z. Streikus, R. Šalaševičiūtė.

Komiteto biuras: vedėja J. Bandzienė, patarėjai K. Civilkienė, E. Jankauskas, B. Sesickienė, V. Valainytė, padėjėjos M. Neverkevičienė, D. Žukauskė.

Kviestieji asmenys: Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos atstovai A. Pečkauskas, E. Butkevičienė, E. Narkevičius, A. Storpirštienė, K. Rušinskas, R. Janonienė, J. Sinkevič, R. Banuškevičienė, Lietuvos savivaldybių asociacijos atstovė G. Keso.

 

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-02-27

 

 

 

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šią pastabą.

Atkreiptinas dėmesys, kad projektu siūlomas Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo 36 straipsnio pakeitimas laikytinas pertekliniu, nes Valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo 12 straipsnio 3 dalies taikymas apima visus savivaldybių turto perdavimo juridiniams asmenims patikėjimo teise pagal paprasta rašytine forma sudaromą turto patikėjimo sutartį atvejus, kai turtas perduodamas savivaldybių funkcijoms įgyvendinti. Kitaip sakant, savivaldybės turtas pagal paprasta rašytine forma sudaromą turto patikėjimo sutartį turėtų būti perduodamas savivaldybių viešosioms įstaigoms, vykdančioms ne tik asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros funkcijas, tačiau ir švietimo, mokslo, kultūros, meno, sporto ir kitas savivaldybių savarankiškąsias ar valstybės perduotas funkcijas. sveikatos ir tik tais atvejais, kai šie juridiniai asmenys pagal įstatymus gali atlikti savivaldybių funkcijas.

 

Pritarti

 

2.

Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos Europos Sąjungos teisės grupė,
2024-03-04

 

 

 

 

Įvertinę Lietuvos Respublikos Seimo pateikto derinti Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo Nr. I-1367 36 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-3501 atitiktį Europos Sąjungos teisei, pažymime, jog pastabų ir pasiūlymų neturime.

Atsižvelgti

 

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai:

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Lietuvos savivaldybių asociacija, 2024-05-06

 

 

 

 

                  Lietuvos savivaldybių asociacija susipažino su Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo Nr. I-1367 36 straipsnio pakeitimo įstatymo projektu Nr. XIVP-3501 ir pastabų ar pasiūlymų jam neturi.

 

Nepritarti

Projektu siūlomas keičiamo įstatymo 36 straipsnio pakeitimas laikytinas pertekliniu, nes Valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo 12 straipsnio 3 dalies, kurioje nustatyta paprasta rašytinė turto patikėjimo sutarties forma, taikymas apima visus savivaldybių turto perdavimo juridiniams asmenims patikėjimo teise pagal turto patikėjimo sutartį atvejus, kai turtas perduodamas savivaldybių funkcijoms įgyvendinti. Atsižvelgiant į tai, siūloma projektą atmesti.

 

 

 

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai:

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija, 2024-04-23

 

 

 

 

             Vykdydama Lietuvos Respublikos Seimo Sveikatos reikalų komiteto 2024 m. kovo 27 d. sprendimo Nr. 111-S-5 „Dėl Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo Nr. I-1367 36 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-3501 svarstymo parengiamųjų darbų“ 3 punktą, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija (toliau – ministerija) šiuo raštu teikia išvadą dėl Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo Nr. I-1367 36 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-3501 (toliau – Projektas Nr. XIVP-3501).

Ministerija atkreipia dėmesį, kad Lietuvos Respublikos Seimas  2022 m. birželio 30 d. priėmė Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo Nr. VIII-729 10 ir 12 straipsnių pakeitimo įstatymą Nr. XIV-1355, kuriuo ir buvo išspręsta problema dėl valstybės ir savivaldybių turto patikėjimo sutarties formos (įtvirtinta paprastos rašytinės formos patikėjimo sutartis).

Ministerija pažymi, kad Lietuvos Respublikos sveiktos priežiūros įstaigų įstatymo 3 straipsnio 1 dalies 1 punkte nustatyta, kad Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos viešosioms įstaigoms (toliau – LNSS įstaigos) Valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymas taikomi tiek, kiek tai neprieštarauja šiam (Sveikatos priežiūros įstaigų) įstatymui, kas reiškia, kad  LNSS įstaigoms dėl turto perdavimo būdo (patikėjimo teise pagal patikėjimo sutartį) yra taikomos specialiosios Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo 36 straipsnio nuostatos, o su LNSS įstaigomis sudaromos sutarties formą (paprastą rašytinę) reglamentuoja Valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo 10 ir 12 straipsnių atitinkamos nuostatos.

Vertinant tai, kas pirmiau paminėta, ministerija mano, kad Projektas Nr. XIVP-3501 yra perteklinis.

 Ministerija atkreipia dėmesį, kad jeigu svarstant Projektą Nr. XIVP-3501 Lietuvos Respublikos Seimo Sveikatos reikalų komitete visgi būtų nuspręsta, kad Projektas Nr. XIVP-3501 yra reikalingas, siekiant sistemiškumo, Projektu Nr. XIVP-3501 dėl patikėjimo sutarties formos turėtų būti pildomos ne tik Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo 36 straipsnio 3 dalies (dėl savivaldybės turto), bet ir Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo 36 straipsnio 2 dalies (dėl valstybės turto) nuostatos.

 

Pritarti

Siūloma įstatymo projektą atmesti.

 

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.

 

6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai: negauta.

 

7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:

7.1. Sprendimas (pagal Lietuvos Respublikos Seimo statuto 150 straipsnį. Jeigu siūlomas sprendimas numatytas Seimo statuto 150 straipsnio 1 dalies 3–6 punktuose, pateikiami šio sprendimo argumentai): projektą Nr. XIVP-3501 atmesti.

Argumentai: Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo 3 straipsnio 1 dalies 1 punkte nustatyta, kad LNSS viešosioms įstaigoms Valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymas taikomas tiek, kiek tai neprieštarauja šiam įstatymui. Specialiosios minėto įstatymo nuostatos nustato tik turto LNSS įstaigoms perdavimo būdą (patikėjimo teise pagal patikėjimo sutartį), bet ne su LNSS įstaigomis sudaromos sutarties formą, o vadovaujantis Valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo 12 straipsnio 3 dalimi, viešosioms įstaigoms savivaldybių turtas patikėjimo teise gali būti perduodamas pagal paprasta rašytine forma sudaromą turto patikėjimo sutartį savivaldybių funkcijoms įgyvendinti, kai šie juridiniai asmenys pagal įstatymus gali atlikti savivaldybių funkcijas. Taigi, atsižvelgiant į tai, kad pagal šiuo metu galiojantį teisinį reguliavimą savivaldybės turtas pagal paprasta rašytine forma sudaromą turto patikėjimo sutartį turėtų būti perduodamas ir savivaldybių viešosioms įstaigoms, vykdančioms asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros funkcijas, kai šie juridiniai asmenys pagal įstatymus gali atlikti savivaldybių funkcijas, projektu siūlomas Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo 36 straipsnio pakeitimas laikytinas pertekliniu.

7.2. Pasiūlymai: nėra.

8. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

9. Komiteto paskirti pranešėjai: L. Slušnys, R. Šalaševičiūtė.

10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: negauta.

 

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                 Antanas Matulas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Seimo Sveikatos reikalų komiteto patarėja Vesta Valainytė