AIŠKINAMASIS RAŠTAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS INFORMUOTIESIEMS INVESTUOTOJAMS
SKIRTŲ KOLEKTYVINIO INVESTAVIMO SUBJEKTŲ ĮSTATYMO NR. XII-376 55 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO, LIETUVOS RESPUBLIKOS KOLEKTYVINIO INVESTAVIMO SUBJEKTŲ ĮSTATYMO NR. IX-1709 37 IR 173 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO, LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSINIŲ PRIEMONIŲ RINKŲ ĮSTATYMO NR. X-1024 4 IR 93 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO, LIETUVOS RESPUBLIKOS KREDITO UNIJŲ ĮSTATYMO NR. I-796 32, 38, 39, 63 IR 75 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO, LIETUVOS RESPUBLIKOS KREDITO UNIJŲ ĮSTATYMO NR. I-796 2, 4, 5, 9, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 18, 22, 23, 24, 26, 27, 28, 29, 30, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 42, 45, 47, 52, 53, 58, 61, 62, 64, 65, 70, 74 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO, ĮSTATYMO PAPILDYMO 251, 391, 481, 641, 651 STRAIPSNIAIS IR 8, 11 STRAIPSNIŲ PRIPAŽINIMO NETEKUSIAIS GALIOS ĮSTATYMO NR. XII-1047 47 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO, LIETUVOS RESPUBLIKOS CENTRINĖS KREDITO UNIJOS ĮSTATYMO NR. VIII-1682 17, 25, 31, 32, 59,70 IR 73 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO, LIETUVOS RESPUBLIKOS ELEKTRONINIŲ PINIGŲ IR ELEKTRONINIŲ PINIGŲ ĮSTAIGŲ ĮSTATYMO NR. XI-1868 12, 20 IR 37 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO, LIETUVOS RESPUBLIKOS MOKĖJIMŲ ĮSTATYMO NR. VIII-1370 4, 30, 36 IR 45 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO, LIETUVOS RESPUBLIKOS VERTYBINIŲ POPIERIŲ ĮSTATYMO NR. X-1023 47 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO, LIETUVOS RESPUBLIKOS INDĖLIŲ IR ĮSIPAREIGOJIMŲ INVESTUOTOJAMS DRAUDIMO ĮSTATYMO NR. IX-975 3, 5, 6, 7, 8, 9 IR 10 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO, LIETUVOS RESPUBLIKOS MOKĖJIMO ĮSTAIGŲ ĮSTATYMO NR. XI-549 6, 13 IR 31 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO, LIETUVOS RESPUBLIKOS AZARTINIŲ LOŠIMŲ ĮSTATYMO NR. IX-325 2, 13, 19 IR 20 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO, LIETUVOS RESPUBLIKOS LOTERIJŲ ĮSTATYMO NR. IX-1661 2, 10 IR 14 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO, LIETUVOS RESPUBLIKOS LOTERIJŲ IR LOŠIMŲ MOKESČIO ĮSTATYMO NR. IX-326 5 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO, LIETUVOS RESPUBLIKOS PAPILDOMO SAVANORIŠKO PENSIJŲ KAUPIMO ĮSTATYMO NR. VIII-1212 34 IR 59 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO, LIETUVOS RESPUBLIKOS DRAUDIMO ĮSTATYMO PAKEITIMO ĮSTATYMO NR. XI-2277 1 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO, LIETUVOS RESPUBLIKOS DRAUDIMO ĮSTATYMO NR. IX-1737 224 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO, LIETUVOS RESPUBLIKOS TRANSPORTO PRIEMONIŲ VALDYTOJŲ CIVILINĖS ATSAKOMYBĖS PRIVALOMOJO DRAUDIMO ĮSTATYMO NR. IX-378 44 STRAIPSNIO PRIPAŽINIMO NETEKUSIU GALIOS ĮSTATYMO, LIETUVOS RESPUBLIKOS VALIUTOS KEITYKLOS OPERATORIŲ ĮSTATYMO NR. XII-1033 18 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO IR LIETUVOS RESPUBLIKOS LIETUVOS BANKO ĮSTATYMO NR. I-678 1 PRIEDO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTŲ
1. Projektų rengimą paskatinusios priežastys, parengtų įstatymų projektų tikslai ir uždaviniai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos euro įvedimo Lietuvos Respublikoje įstatymu, taip pat Nacionalinio euro įvedimo plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. birželio 26 d. nutarimu Nr. 604 „Dėl Nacionalinio euro įvedimo plano bei Lietuvos visuomenės informavimo apie euro įvedimą ir komunikacijos strategijos patvirtinimo“, 81 punkto nuostata, parengti šie įstatymų projektai (toliau – Įstatymų projektai):
- Lietuvos Respublikos informuotiesiems investuotojams skirtų kolektyvinio investavimo subjektų įstatymo Nr. XII-376 55 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas;
- Lietuvos Respublikos kolektyvinio investavimo subjektų įstatymo Nr. IX-1709 37 ir 173 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas;
- Lietuvos Respublikos finansinių priemonių rinkų įstatymo Nr. X-1024 4 ir 93 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas;
- Lietuvos Respublikos kredito unijų įstatymo Nr. I-796 32, 38, 39, 63 ir 75 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas;
- Lietuvos Respublikos kredito unijų įstatymo Nr. I-796 2, 4, 5, 9, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 18, 22, 23, 24, 26, 27, 28, 29, 30, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 42, 45, 47, 52, 53, 58, 61, 62, 64, 65, 70, 74 straipsnių pakeitimo, įstatymo papildymo 251, 391, 481, 641, 651 straipsniais ir 8, 11 straipsnių pripažinimo netekusiais galios įstatymo Nr. XII-1047 47 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas;
- Lietuvos Respublikos centrinės kredito unijos įstatymo Nr. VIII-1682 17, 25, 31, 32, 59 ir 70 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas;
- Lietuvos Respublikos elektroninių pinigų ir elektroninių pinigų įstaigų įstatymo Nr. XI-1868 12, 20 ir 37 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas;
- Lietuvos Respublikos mokėjimų įstatymo Nr. VIII-1370 4, 30, 36 ir 45 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas;
- Lietuvos Respublikos vertybinių popierių įstatymo Nr. X-1023 47 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas;
- Lietuvos Respublikos indėlių ir įsipareigojimų investuotojams draudimo įstatymo Nr. IX-975 3, 5, 6, 7, 8, 9 ir 10 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas;
- Lietuvos Respublikos mokėjimo įstaigų įstatymo Nr. XI-549 6, 13 ir 31 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas;
- Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatymo Nr. IX-325 2, 13, 19 ir 20 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas;
- Lietuvos Respublikos loterijų įstatymo Nr. IX-1661 2, 10 ir 14 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas;
- Lietuvos Respublikos loterijų ir lošimų mokesčio įstatymo Nr. IX-326 5 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas;
- Lietuvos Respublikos papildomo savanoriško pensijų kaupimo įstatymo Nr. VIII-1212 34 ir 59 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas;
- Lietuvos Respublikos draudimo įstatymo pakeitimo įstatymo Nr. XI-2277 1 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas;
- Lietuvos Respublikos draudimo įstatymo Nr. IX-1737 224 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas;
- Lietuvos Respublikos transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo įstatymo Nr. IX-378 44 straipsnio pripažinimo netekusiu galios įstatymo projektas;
- Lietuvos Respublikos valiutos keityklos operatorių įstatymo Nr. XII-1033 18 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas;
- Lietuvos Respublikos Lietuvos banko įstatymo Nr. I-678 1 priedo pakeitimo įstatymo projektas.
Įstatymų projektų tikslas – įstatymuose esančias nuorodas litais pakeisti nuorodomis į eurus, vertes litais perskaičiuoti į vertes eurais bei pakeisti kitas galiojančiuose įstatymuose numatytas su nacionaline valiuta susijusias nuostatas, siekiant užtikrinti sklandų euro įvedimą Lietuvos Respublikoje ir efektyvų tolesnį teisės aktų nuostatų taikymą po euro įvedimo.
2. Įstatymų projektų iniciatoriai (institucija, asmenys ar piliečių įgalioti atstovai) ir rengėjai
Įstatymų projektų iniciatorė – Lietuvos Respublikos finansų ministerija. Įstatymų projektus parengė Finansų ministerijos Finansų rinkų politikos departamento (direktorė – Vilma Mačerauskienė, tel. (8 5) 239 0174, el. p. [email protected]) Draudimo ir specialios finansinės veiklos skyriaus (vedėja – Lolita Šumskaitė, tel. (8 5) 239 0180, el. p. [email protected]) vyr. specialistai Giedrė Čeikienė, tel. (8 5) 239 0171, el. p. [email protected], Jovita Burlėgienė, tel. (8 5) 219 4416, el. p. [email protected] ir Paulius Krampas, tel. (8 5) 219 9321, el. p. [email protected].
3. Kaip šiuo metu yra teisiškai reglamentuojami įstatymų projektuose aptarti klausimai
Šiuo metu įstatymuose, kuriuos siūloma keisti, pateikiamos nuorodos į litus, o piniginės vertės nurodomos litais arba susiejamos su litais.
4. Kokios numatomos naujos teisinio reglamentavimo nuostatos, naujai reglamentuotų klausimų teigiamos savybės ir kokių teigiamų rezultatų laukiama
Įstatymų projektuose siūloma keisti Įstatymų nuostatas – pakeisti nuorodas litais į nuorodas eurais (Mokėjimų įstatyme, Kredito unijų įstatyme, Centrinės kredito unijos įstatyme, Indėlių ir įsipareigojimų investuotojams draudimo įstatyme, Draudimo įstatyme, Transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo įstatyme, Elektroninių pinigų ir elektroninių pinigų įstaigų įstatyme, Mokėjimų įstaigų įstatyme ir Papildomo savanoriško pensijų kaupimo įstatyme) ir vertes litais perskaičiuoti į vertes eurais (Informuotiesiems investuotojams skirtų kolektyvinio investavimo subjektų įstatyme, Kolektyvinio investavimo subjektų įstatyme, Kredito unijų įstatyme, Finansinių priemonių rinkų įstatyme, Elektroninių pinigų ir elektroninių pinigų įstaigų įstatyme, Mokėjimų įstatyme, Vertybinių popierių įstatyme, Indėlių ir įsipareigojimų investuotojams draudimo įstatyme, Mokėjimų įstaigų įstatyme, Azartinių lošimų įstatyme, Loterijų įstatyme, Loterijų ir lošimo mokesčio įstatyme, Papildomo savanoriško pensijų kaupimo įstatyme, Centrinės kredito unijos įstatyme, Lietuvos banko įstatyme ir Valiutos keityklos operatorių įstatyme), vadovaujantis Lietuvos Respublikos euro įvedimo Lietuvos Respublikoje įstatymo nuostatomis tam, kad būtų užtikrintas tolesnis efektyvus teisės aktų taikymas ir po euro įvedimo.
Baudos
Baudų sumų dydžius keičiamuose įstatymuose siūloma konvertuoti ir suapvalinti remiantis Euro įvedimo Lietuvos Respublikoje įstatymo 7 str. 4 d., kurioje nurodyta, jog konvertuojant baudų ir įmokų sumas į eurus, gautosios sumos turėtų būti apvalinamos euro tikslumu. Taip būtų užtikrinta, kad sumų konvertavimas į eurus neturės jokio poveikio rinkai.
LT |
Kursas |
EUR |
Siūloma |
Skirtumas |
1.000 |
3,4528 |
289 |
289 |
0 |
5.000 |
3,4528 |
1.448 |
1.448 |
0 |
10.000 |
3,4528 |
2.896 |
2.896 |
0 |
30.000 |
3,4528 |
8.688 |
8.688 |
0 |
50.000 |
3,4528 |
14.481 |
14.481 |
0 |
100.000 |
3,4528 |
28.962 |
28.962 |
0 |
120.000 |
3,4528 |
34.754 |
34.754 |
0 |
200.000 |
3,4528 |
57.924 |
57.924 |
0 |
300.000 |
3,4528 |
86.886 |
86.886 |
0 |
500.000 |
3,4528 |
144.810 |
144.810 |
0 |
Kiti dydžiai
Kolektyvinio investavimo subjektų (KIS) įstatymas
Sumos, susietos su grynųjų aktyvų vertėmis, konvertuojamos suapvalinant iki patogaus vartoti skaičiaus, taip be kita ko siekiant užtikrinti ir tvaresnius reikalavimus KIS fondams. Kadangi šiame įstatyme nustatytos reikalaujamos KIS grynųjų aktyvų vertės sumos (1 mln. Lt ir 2 mln. Lt.) ir KIS grynųjų aktyvų vertės, kurią pasiekus reikia informuoti Lietuvos banką (1,1 mln. Lt ir 2,2 mln. Lt) skiriasi 10 proc., siūloma šį skirtumą išlaikyti ir sumas konvertavus į eurus.
Šiuo metu Lietuvoje veikiantys KIS fondai ženkliai viršija numatytas grynųjų aktyvų ribas. Dėl to, pritaikius siūlomus suapvalinimus, neigiamo poveikio praktikoje nenumatoma.
LT |
Kursas |
EUR |
Siūloma |
Skirtumas |
|
1.000.000 |
3,4528 |
289.620 |
300.000 |
10.380 |
KIS reikalaujami grynieji aktyvai |
2.000.000 |
3,4528 |
579.240 |
600.000 |
20.760 |
KIS reikalaujami grynieji aktyvai |
1.100.000 |
3,4528 |
318.582 |
330.000 |
11.418 |
Grynųjų aktyvų vertės riba, žemiau kurios reikia informuoti Lietuvos banką |
2.200.000 |
3,4528 |
637.154 |
660.000 |
22.846 |
Grynųjų aktyvų vertės riba, žemiau kurios reikia informuoti Lietuvos banką |
Finansinių priemonių rinkų įstatymas
Šiame įstatyme nustatytos minimalios sumos, kuriomis finansų patarėjo įmonės privalo apdrausti savo profesinę civilinę atsakomybę. Pagal dabartinę rinkos praktiką, dauguma įmonių yra apsidraudusios nustatytomis minimaliomis draudimo sumomis. Sumas siūloma apvalinti iki patogaus vartoti dydžio, kartu užtikrinant, kad apvalinimas nesąlygotų to, kad įmonės nebeatitiktų įstatymo reikalavimų.
LT |
Kursas |
EUR |
Siūloma |
Skirtumas |
|
100.000 |
3,4528 |
28.962 |
28.900 |
-62 |
Minimali draudimo suma |
500.000 |
3,4528 |
144.810 |
144.800 |
-10 |
Minimali draudimo suma |
Kredito unijų įstatymas
Kredito unijų turto ribas, nuo kurių privaloma atlikti auditą ir turėti rizikos vertinimo specialistą, siūloma apvalinti į didesnę pusę, taip suapvalinus pasiekiant sumą, kurią paprasčiau taikyti praktikoje.
LT |
Kursas |
EUR |
Siūloma |
Skirtumas |
||
10.000.000 |
3,4528 |
2.896.200 |
3.000.000 |
103.800 |
Kredito unijos turto riba, iki kurios taikomas reikalavimas rinkti revizijos komisiją (revizorių), o ją peržengus –atlikti nepriklausomą auditą. |
|
50.000.000 |
3,4528 |
14.481.001 |
15.000.000 |
518.999 |
Kredito unijos turto riba, kurią peržengus taikomas reikalavimas turėti rizikos vertinimo specialistą. |
|
Atsižvelgiant į tai, kad pagal paskutinius Kredito unijų įstatymo pakeitimus (įsigaliojusius nuo 2014 m. rugpjūčio 5 d.) šiuo metu veikiančios kredito unijos turės laipsniškai pereiti prie didesnių minimalaus nuosavo kapitalo reikalavimų (nuo 15 tūkstančių iki 500 tūkstančių litų), įstatymo projektu siūloma kapitalo reikalavimus konvertuoti apvalinant galutinį reikalaujamą kapitalo dydį į didesnę pusę, o pereinamojo laikotarpio kapitalo reikalavimus - į mažesnę pusę. Pažymėtina, kad naujai steigiamoms kredito unijoms (kurios neketina leisti elektroninių pinigų) iškart bus taikomi maksimalūs minimalaus kapitalo reikalavimai. Siūlomi pakeitimai ilgu laikotarpiu užtikrins stabilią ir patikimą kredito unijų veiklą, o trumpuoju laikotarpiu nesukels ūkio subjektams papildomų administracinių ir finansinių kaštų.
LT |
Kursas |
EUR |
Siūloma |
Skirtumas |
|
15.000 |
3,4528 |
4344 |
4300 |
-44 |
Kredito unijos kapitalo dydis iki 2015-12-31 |
300.000 |
3,4528 |
86.886 |
85.000 |
-1.886 |
Kredito unijos kapitalo dydis nuo 2016-01-01 |
500.000 |
3,4528 |
144.810 |
145.000 |
190 |
Kredito unijos kapitalo dydis nuo 2018-01-01 |
Minimalus pajų dydis konvertuojamas į eurus pagal Euro įvedimo Lietuvos Respublikoje įstatymo 14 straipsnio 7 dalies reikalavimus, sumą eurais suapvalinant iki 2 skaitmenų po kablelio.
LT |
Kursas |
EUR |
Siūloma |
Skirtumas |
|
100 |
3,4528 |
28,96 |
28,96 |
0 |
Minimalus pajų dydis |
Centrinės kredito unijos įstatymas
LT |
Kursas |
EUR |
Siūloma |
Skirtumas |
|
1.000 |
3,4528 |
289,62 |
289,62 |
0 |
Minimalus pajų dydis |
Elektroninių pinigų ir elektroninių pinigų įstaigų įstatymas
Šiame įstatyme siūloma konvertuoti mėnesinio neapmokėto elektroninių pinigų vidurkio sumą apvalinant į didesnę pusę, pasiekiant sumą, kuri paprasčiau pritaikoma praktikoje. .
LT |
Kursas |
EUR |
Siūloma |
Skirtumas |
|
3.000.000 |
3,4528 |
868.860 |
900.000 |
31.140 |
Mėnesinis neapmokėtas elektroninių pinigų vidurkis |
Indėlių ir įsipareigojimų investuotojams draudimo įstatymas
Šiame įstatyme nustatomas avansines (vienkartines) draudimo įmokas, metines ir papildomas įmokas siūloma konvertuoti ir suapvalinti euro tikslumu vadovaujantis Euro įvedimo Lietuvos Respublikoje įstatymo 7 straipsnio 4 dalimi. .
LT |
Kursas |
EUR |
Siūloma |
Skirtumas |
|
5.000 |
3,4528 |
1.448 |
1.448 |
0 |
Avansinė draudimo įmoka bankams |
500 |
3,4528 |
145 |
145 |
0 |
Avansinė draudimo įmoka kredito unijoms |
3.000 |
3,4528 |
868 |
868 |
0 |
Metinė draudimo įmoka įmonėms, kurios nesaugo klientams priklausančių vertybinių popierių ir piniginių lėšų |
10.000 |
3,4528 |
2.896 |
2.896 |
0 |
Metinė draudimo įmoka įmonėms, kurios saugo klientams priklausančius vertybinius popierius ir pinigines lėšas |
1.000 |
3,4528 |
289 |
289 |
0 |
Papildoma metinė įmoka įmonėms, vykdančioms pavedimus klientų sąskaita |
Mokėjimo įstaigų įstatymas
Šiame įstatyme nustatytą sumą ribotos licencijos mokėjimo operacijų sumos vidurkiui siūloma konvertuoti ir suapvalinti į didesnę pusę, taip nustatant praktikoje paprasčiau pritaikomą sumą.
LT |
Kursas |
EUR |
Siūloma |
Skirtumas |
|
10.000.000 |
3,4528 |
2.896.200 |
3.000.000 |
103.800 |
Ribotos licencijos mokėjimo operacijų sumos vidurkis |
Lietuvos banko įstatymas
Šio įstatymo 1 priede nustatytus maksimalius leidžiamus įmokų dydžius siūloma konvertuoti ir suapvalinti euro tikslumu vadovaujantis Euro įvedimo Lietuvos Respublikoje įstatymo 7 straipsnio 4 dalimi.
LT |
Kursas |
EUR |
Siūloma |
Skirtumas |
|
75.000 |
3,4528 |
21.721 |
21.721 |
0 |
Maksimalus įmokų dydis |
100.000 |
3,4528 |
28.962 |
28.962 |
0 |
Maksimalus įmokų dydis |
3.000 |
3,4528 |
868 |
868 |
0 |
Maksimalus įmokų dydis |
1.500 |
3,4528 |
434 |
434 |
0 |
Maksimalus įmokų dydis |
Azartinių lošimų įstatymas
Azartinių lošimų įstatyme nustatytus minimalius įstatinio kapitalo dydžius po litų konvertavimo į eurus siūloma apvalinti patogiu naudoti dydžiu į mažesnę pusę. Siūlomu pakeitimu siekiama, kad bendrovės po euro įvedimo išvengtų papildomos administracinės ir finansinės naštos, susijusios su būtinybe didinti įstatinio kapitalo dydį. Pažymėtina, kad šiuo metu daugiau nei pusės lošimus organizuojančių bendrovių įstatinis kapitalas yra įstatymo leidžiamo minimalaus dydžio.
Aukšti įstatinio kapitalo dydžiai įstatyme nustatyti dėl to, kad lošimus organizuojančios bendrovės būtų finansiškai patikimos, sugebėtų užtikrinti savo įsipareigojimų lošimų laimėtojų atžvilgiu vykdymą. Sumažinus iki siūlomų dydžių įstatinio kapitalo reikalavimus esminės įtakos bendrovių galimybei vykdyti savo įsipareigojimus lošėjams nebus.
Vadovaujantis Euro įvedimo Lietuvos Respublikoje įstatymo 7 straipsnio 4 dalimi, Azartinių lošimų įstatymo 13 straipsnio 5 dalyje nustatytos sumos, kurias lošimus organizuojančios bendrovės, priklausomai nuo lošimų rūšies, turi investuoti į Vyriausybės vertybinius popierius, laikyti banko sąskaitose, bendrovės kasoje ir (arba) tam skirtose lošimo automatų talpyklose ir skirti tik lošimų laimėjimų išmokėjimams, po perskaičiavimo į eurus apvalinamos vieno euro tikslumu paliekant perskaičiuotą skaičių eurais nepakitusį.
Kitas sumas Azartinių lošimų įstatyme siūloma apvalinti patogiu naudoti dydžiu, kuris neturės neigiamo poveikio lošimų rinkai ir lošėjų interesams.
LT |
Kursas |
EUR |
Siūloma |
Skirtumas |
|
4.000.000 |
3,4528 |
1.158.480 |
1.158.000 |
-480 |
Įstatinis kapitalas (lošimo namai (kazino) |
1.000.000 |
3,4528 |
289.620 |
289.000 |
-620 |
Įstatinis kapitalas (B kategorijos lošimo automatai, lažybos, bingas, totalizatorius) |
500.000 |
3,4528 |
144.810 |
144.000 |
-810 |
Įstatinis kapitalas (žirgų totalizatorius) |
40.000 |
3,4528 |
11.585 |
11.585 |
0 |
Už lošimo stalą (investuoti į VVP ir pan.) |
25.000 |
3,4528 |
7.241 |
7.241 |
0 |
Už A kategorijos lošimo automatą (investuoti į VVP ir pan.) |
300 |
3,4528 |
87 |
87 |
0 |
Už B kategorijos lošimo automatą (investuoti į VVP ir pan.) |
100.000 |
3,4528 |
28.962 |
30.000 |
1.038 |
Iki šios sumos laimėjimai išmokami iš karto |
3.500 |
3,4528 |
1.014 |
1.000 |
-14 |
Asmenų registravimas lošimo namuose |
Atsižvelgiant į problemas, su kuriomis verslas gali susidurti dėl Azartinių lošimų įstatyme nustatyto reikalavimo naudoti tik sertifikuotus lošimo įrenginius, Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatymo Nr. IX-325 2, 13, 19 ir 20 straipsnių pakeitimo įstatymo projektu siūloma nustatyti 6 mėnesių pereinamąjį laikotarpį, per kurį, nuo 2015 m. sausio 1 d. iki 2015 m. birželio 30 d., lošimo įrenginiai, pritaikyti darbui su euru, tačiau neturintys akredituotų įstaigų (laboratorijų) išduotų sertifikatų, galės būti eksploatuojami Lošimų priežiūros tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – Priežiūros tarnyba) nustatyta tvarka.
Vienu metu visų lošimo įrenginių pritaikyti darbui su euru ir juos sertifikuoti nebūtų įmanoma, nes reikės keisti lošimo įrenginių programų nustatymus, pačias programas, mechaninius įrengimus ir pakartotinai sertifikuoti lošimo įrenginius, kurių, Priežiūros tarnybos duomenimis, bendras kiekis 2014 m. gruodžio 31 d. Lietuvoje bus apie 4100.
6 mėnesių pereinamasis laikotarpis lošimo įrenginiams persertifikuoti nustatytas atsižvelgiant į lošimo įrenginių, sertifikuotų atitinkamose laboratorijose, skaičių, šių laboratorijų pajėgumus ir ankstesnių 3 metų lošimo įrenginių pokyčio Lietuvoje statistiką.
Taip pat Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatymo Nr. IX-325 2, 13, 19 ir 20 straipsnių pakeitimo įstatymo projekte atliekamas techninio pobūdžio pakeitimas, – išbraukiama nuoroda į litus.
Loterijų įstatymas
Loterijų įstatyme nustatytus minimalius nuosavo kapitalo arba finansinės garantijos dydžius kaip ir Azartinių lošimų įstatyme siūloma po konvertavimo apvalinti patogiu naudoti dydžiu į mažesnę pusę. Kitas sumas siūloma apvalinti patogiu naudoti dydžiu, kuris neturės neigiamo poveikio loterijų rinkai.
LT |
Kursas |
EUR |
Siūloma |
Skirtumas |
|
500.000 |
3,4528 |
144.810 |
144.000 |
-810 |
Nuosavas kapitalas (didžiosios loterijos) |
50.000 |
3,4528 |
14.481 |
14.000 |
-481 |
Nuosavas kapitalas arba finansinės garantijos (mažosios loterijos) |
100.000 |
3,4528 |
28.962 |
30.000 |
1038 |
Mažosios loterijos metu išplatintų bilietų vertė |
5.000 |
3,4528 |
1.448 |
1.500 |
52 |
Iki šios sumos laimėjimai išmokami grynais |
Loterijų ir lošimų mokesčio įstatymas
Lietuvos Respublikos loterijų ir lošimų mokesčio įstatymo Nr. IX-326 5 straipsnio pakeitimo įstatymo projektu į eurus perskaičiuojamos mokesčių sumos apvalinamos vieno euro tikslumu vadovaujantis Euro įvedimo Lietuvos Respublikoje įstatymo 7 straipsnio 4 dalimi. paliekant perskaičiuotą skaičių eurais nepakitusį
LT |
Kursas |
EUR |
Siūloma |
Skirtumas |
|
800 |
3,4528 |
232 |
232 |
0 |
Mokestis už A kategorijos automatą per mėn. |
300 |
3,4528 |
87 |
87 |
0 |
Mokestis už B kategorijos automatą per mėn. |
6.000 |
3,4528 |
1.738 |
1.738 |
0 |
Mokestis už ruletės, kortų arba kauliukų stalą per mėn. |
5. Galimos neigiamos priimtų įstatymų pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta
Priėmus Įstatymų projektus, neigiamų pasekmių nenumatoma.
6. Kokią įtaką įstatymai turės kriminogeninei situacijai, korupcijai
Neigiamos įtakos kriminogeninei situacijai ir korupcijai priimti įstatymų projektai neturės.
7. Kaip įstatymų įgyvendinimas atsilieps verslo sąlygoms ir jo plėtrai
Įstatymų projektai neigiamos įtakos verslo sąlygoms neturės.
8. Įstatymų inkorporavimas į teisinę sistemą, kokius teisės aktus būtina priimti, kokius galiojančius teisės aktus būtina pakeisti ar pripažinti netekusiais galios
Priėmus teikiamus Įstatymų projektus nereikės papildomai keisti ar panaikinti galiojančių teisės aktų.
9. Ar įstatymų projektai parengti laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos, Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimų, o įstatymų projektuose esančios sąvokos ir jas įvardijantys terminai įvertinti Lietuvos Respublikos terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka
Įstatymų projektai parengti laikantis Valstybinės kalbos įstatymo ir kitų norminių aktų rengimo tvarkos įstatymų reikalavimų ir atitinka bendrinės lietuvių kalbos normas. Naujų sąvokų ir jas įvardijančių terminų nėra įvedama.
10. Ar įstatymų projektai atitinka Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas bei Europos Sąjungos dokumentus
Įstatymų projektai neprieštarauja Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms ir ES dokumentams.
11. Jeigu įstatymams įgyvendinti reikia įgyvendinamųjų teisės aktų, – kas ir kada juos turės priimti
Priežiūros tarnyba iki 2014 m. gruodžio 31 d. turės priimti Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatymo Nr. IX-325 2, 13, 19 ir 20 straipsnių pakeitimo įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.
12. Kiek valstybės, savivaldybės biudžetų ir kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų prireiks įstatymams įgyvendinti, ar bus galima sutaupyti
Įstatymų projektų įgyvendinimas papildomų išlaidų iš valstybės biudžeto nepareikalaus.
13. Rengiant įstatymo projektus gauti specialistų vertinimai ir išvados.
Rengiant šiuos Įstatymų projektus nebuvo poreikio gauti specialistų išvadų.
14. Reikšminiai įstatymo projekto žodžiai, kurių reikia šiems projektams įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant reikšminius žodžius pagal Europos žodyną Eurovoc.
„euras“, „finansinės paslaugos“, „euro įvedimas“.
15. Kiti, iniciatorių nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai
Nėra.
__________________