LIETUVOS RESPUBLIKOS VYREAUSYBES KANCELIARIJOS TEISES DEPARTAMENTAS
IVADA
DEL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBES NUTARIMO ,,DEL VALSTYBES NEKILNOJAMOJO TURTO CENTRALIZUOTO VALDYMO IGYVENDINIMO” PROJEKTO
(Nr. 14-1163-01-N) (Nr. 14-9865(3))
2014-12-17 Nr. NV-62% Vilnius
Ivertinc Lietuvos Respublikos Vyriausybes nutarimo ,,Dél vaistybés nekilnojamojo turto centralizuoto valdymo gyvendinimo” projekto (toliau — Nutarimo projektas) atitiktj statymams, Lietuvos Respublikos Vyriausybés nutarimams bei teisés technikos reikalavimams, i esmes pritardami Teisingumo ministerijos 2014-12-08 rate Nr. (1.6.)2T-
1467 pateiktoms pastaboms, teikiame ias pastabas ir pasiulymus:
1. Atsive1gdami j tai, kad Nutarimo projektu numatomame tvirtinti Valstybés nekilnojamojo turto centralizuoto valdymo, naudojimo, disponavimo juo ir naujo administracinés paskirties vaistybes nekilnojamojo turto jsigijimo tvarkos aprae (toliau — Apraas) numatoma reglamentuoti administracinés paskirties valstybes nekilnojamojo turto, iskyrus Lietuvos Respublikos vaistybés ir saviva1dybh turto valdymo, naudojimo it disponavimo juo statyme (toliau — Istatymas) nustatytas iimtis, naudojamo vaistybos institucijq ir staigq funkcijoms vykdyti bei funkcikai su perduodamu administracinés paskirties vaistybés nekilnojamuoju turtu susijusiq statiniq, pagalbiniq patalpi4 ir (arba) priklausiniq, kito ilgalaikio materialaus turto, reikalingo tinkamai perduoto administracinés paskirties vaistybes nekilnojamojo turto prieiurai utikrinti, perdavim4 patikéjimo teise valdyti, naudoti ir juo disponuoti centralizuotai valdomo vaistybes turto valdytojui, taip pat valstybés turto valdytojq teisés aktq nustatyta tvarka pripainto nereikalingu arba netinkamu
(negalimu) naudoti, inuomoto (iskyrus fstatyme nustatytus atvejus, kai vaistybes nekilnojamasis turtas inuomojamas ne konkurso bUdu, arba inuomotas maitinimo paslaugoms teikti) ar Jstatymo 14 straipsnio 1 dalies 4, 5 ir 7 punktuose nurodytiems subjektams panaudos pagrindais perduoto vaistybés nekilnojamojo turto, jeigu vaistybes turto nuomos ar panaudos sutartys yra pasibaigusios, bet kokios paskirties vaistybes nekilnojamojo turto perdavimq patikejimo teise centralizuotai valdomo vaistybés turto valdytojui, siekiant
ivengti teisés akt4 kolizijos, Nutarimo projekto rengéjams siulytume periürèti Vyriausybes
2001 m. sausio 5 d. nutarim4 Nr. 16 ,,DéI Vaistybés turto perdavimo valdyti, naudoti ir disponuoti juo patikéjimo teise tvarkos aprao patvirtinimo”, Vyriausybés 2001 m. spalio 19 d. nutarim Nr. 1250 ,,Dél Pripainto nereikalingu arba netinkamu (negalimu) naudoti
vaistybes ir savivaldybi4 turto nuraymo, iardymo ir likvidavimo tvarkos aprao
patvirtinimo”, Vyriausybès 2002 m. gruodio 3 d. nutarim Nr. 1890 ,,Dél Vaistybes turto perdavimo panaudos pagrindais laikinai neatlygintinai valdyti ir naudotis tvarkos aprao patvirtinimo”, Vyriausybes 2001 m. gruodio 14 d. nutarim4 Nr. 1524 ,,Dél vaistybés materialiojo turto nuomos” numatant juose atitinkamas iimtis del Aprae nurodyto turto it kartu su patikslintu Nutarimo projektu teikti minétq Vyrlausybes nutarimq pakeitimq projektus.
2. Nutarimo projekto preambuleje brauktina nuoroda j Lietuvos Respublikos emés
statymo 7 straipsnio 1 dalies 3 punkt kaip pertekline. Be kita ko, manome, kad Nutarimo projekto (Aprao) nuostatos, kuriose kalbama apie centralizuotai valdomo vaistybes turto valdytojui kartu su nekilnojamuoju turtu perduodam4 (Vyriausybes nutarimu) emôs sklypq tikslintinos atsive1giant j emes jstatymo 7 straipsnio 1 dalies 3 punkto turin — centralizuotai
valdomo vaistybes turto valdytojas yra vaistybines emés patiketinis, kai vaistybiné emè yra
priskirta centralizuotai valdomo vaistybés turto valdytojo patikejimo teise valdomam vaistybes nekilnojamajam turtui. Taigi jstatymas nustaté patikejimo teisés atsiradimo s4lygas, moment ir joks formalus emês perdavimas Vyriausybés nutarimu, kurio teisétumas bUtti abejotinas, manome, nereikalingas.
3. Nutarimo projekto 2.1 papunktyje ir Aprao 38 punkte siUlytume nurodyti konkreCi4 Vyriausybes jgaliot4 institucij4.
4. Nutarimo projekto 2.3 papunktyje nustatyta, kad antrasis administracines
paskirties vaistybes nekilnojamojo turto perdavimo centralizuotai valdomo vaistybés turto valdytojui etapas ir io turto centralizuotas valdymas gyvendinamas nuo 2016 mettl. Pastarasis ir kiti tolesni administracinés paskirties vaistybés nekilnojamojo turto perdavimo
etapai vykdomi iuo nutarimu patvirtinto Aprao nustatyta tvarka. Atsive1gdami j tai,
siUlome reglamentuojant administracinés paskirties vaistybes nekilnojamojo turto perdavimo centralizuotai valdomo vaistybes turto valdytojui etapus nuosekliai juos reglamentuoti Vyriausybés nutarime.
5. Atsive1giant tai, kad Nutarimo projekto 3.1 papunktyje atskiros
administracinés paskirties vaistybés nekilnojamojo turto panaudos sutarèiq nuostatos néra nustatomos, siulytina atitinkamai tikslinti Nutarimo projekto 3.2 papunkio redakcij.
6. Tikslintina Aprao 1 punkto redakcija atsive1giant j Aprao turinj.
7. Atsive1giant j Lietuvos Respublikos statybos jstatyme apibrôt ,,statinio rekonstravimo” svok, siulytume Aprae vietoj odio ,,rekonstrukcija” vartoti odj
,,rekonstravimas” (Aprao 6.3 papunktis ir kt.).
8. Aprao 9 punkto ir 32.2 papunkëio antro sakinio nuostatas siulytume déstyti
Nutarimo projekte.
9. Atsive1giant j statymo 27 straipsnio 1 dalyje numatytus galimus nereikalingo ar netinkamo (negalimo) naudoti vaistybés nematerialiojo, ilgalaikio materialiojo ir trumpalaikio materialiojo turto panaudojimo büdus, siülytume Aprao 10 punkte prie odj
,,perduodamas” rayti odius ,,gali büti”.
10. SiUlytume Aprao treëiame skyriuje, reglamentuojanëiame nenaudojamo, pripainto nereikalingu, netinkamu (negalimu) naudoti vaistybes nekilnojamojo turto perdavim4, numatyti iimtis vieosios ge1einke1iq infrastruktUros valdytojo, taip pat auktujq mokyklq pagal turto patikéjimo sutartj valdomam turtui.
11. Aprao 18.3, 24.3 papunkèiuose brauktini fodiai ,,patvirtinanti daiktinés teisés jregistravim4” kaip pertekliniai. Taip pat Aprae siulytume nuosekliai vartoti ,,Nekilnojamojo tm-to registro centrinio duomenq banko irao” sqvok4.
12. Aprao 18.3 ir kituose papunkiuose vartojam4 ,,nekilnojamojo daikto kadastro matmenq bylos” s4vok4 siUlome tikslinti pagal Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto kadastro jstatymo 2 straipsnio 5 dalyje apibrét4 s4vok4 ,,nekilnojamojo daikto kadastro duomenq byla”.
13. Aprao 35 punkte nustatoma, kad centralizuotai valdomo vaistybes turto valdytojo ir vaistybés institucijq ir jstaigq sudaromose panaudos ir turto valdymo ir prieiüros sutartyse turi büti nustatyti vienodi sutariq galiojimo terminai, sutariq pratçsimo ir nutraukimo tvarka. Keisti sutartyje nustatyt4 valdym4 ir prieiUr4 sudaranëiq paslaugq apimtj galima tik Finansq ministerijai pritarus ir 1éas numaéius atitinkamq metq vaistybes biudete.
Atsive1giant j tai, svarstytina ar nebütq tikslinga Finansq ministerijai patvirtinti tipines
minet4 sutarëu4 formas.
14. Atkreipiame démesj, kad Aprao 36 punkte minimas teisés aktas turétq jsigalioti kartu su Nutarimo projektu.
15. Atsive1giant j tai, kad vaistybés nekilnojamojo turto centralizuot4 valdym4
sudaro taip pat ir naujo administracinés paskirties nekilnojamojo turto jsigijimas (statymo 19 straipsnio 4 dalies 6 punktas), o pagal Lietuvos Respublikos centralizuotai valdomo vaistybés turto valdytojo jstatymo 4 straipsnio 2 dalies 7 punkt, naujo administracinés paskirties
nekilnojamojo turto sigijimo funkcija priskirta centralizuotai valdomo vaistybés turtc valdytojui, siulytume atsisakyti Aprao 46 punkto arba derinti io punkto redakcij su minétomis nuostatomis.
C
Teisés taikymo skyriaus vedejas Dainius Petravièius
IngaBarienô, tel. 870661817 el.p. inga.barsiene1rv.1t