LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS MOKESČIO ĮSTATYMO NR. I-2675

2 IR 6 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

 

2021-12-01 Nr. XIVP–1163

Vilnius

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:

1. Projekto 1 straipsniu keičiamo Žemės mokesčio įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 2 straipsnyje siūloma įvesti naują sąvoką „žemė po pramoninės akvakultūros tvenkiniais“. Atkreiptinas dėmesys, kad Žuvininkystės įstatymo 2 straipsnyje yra įtvirtintos sąvokos „akvakultūros tvenkinys“ ir „pramoninės akvakultūros tvenkinių ūkis“, o šio įstatymo 24 straipsnio 5 dalyje yra įtvirtintos nuostatos, apibrėžiančios, kokie akvakultūros tvenkinių ūkiai būtų priskiriami pramoniniams akvakultūros tvenkinių ūkiams. Atsižvelgus į tai, svarstytina, ar projekto rengėjų siūloma sąvoka nėra perteklinė. Manytina, kad užtektų pakeisti keičiamo įstatymo 2 straipsnio 8 dalį, joje pateikiant nuorodą į Žuvininkystės įstatymą. Neatsižvelgus į šią pastabą ir siekiant teisinio aiškumo, svarstytina, ar projektu siūlomos sąvokos nereikėtų patikslinti pagal Žuvininkystės įstatyme vartojamas sąvokas. Atsižvelgus į šią pastabą, atitinkamai koreguotina projekto 2 straipsnio 1 dalimi keičiamo įstatymo 6 straipsnio 2 dalis. Be to, siūlytina keičiamo įstatymo 2 straipsnį pildyti ne 5, o 41 dalimi, atitinkamai atsisakant projekto 1 straipsnio 2 dalies.

2. Projekto 2 straipsniu siūloma papildyti keičiamo įstatymo 6 straipsnį 2 dalimi, joje nustatant, kad mokesčio tarifas – nuo 0,01 procento iki 0,2 procento žemės mokestinės vertės žemei po pramoninės akvakultūros tvenkiniais, o kitas keičiamo įstatymo 6 straipsnio dalis atitinkamai pernumeruojant. Svarstytina, ar siūlomo pakeitimo nevertėtų inkorporuoti į keičiamo įstatymo 6 straipsnio 1 dalį. Neatsižvelgus į šią pastabą, atitinkamai turi būti koreguojamas visas keičiamo įstatymo 6 straipsnis bei 12 straipsnio 1 dalis (tikslinamos nuorodos į keičiamo įstatymo 6 straipsnio struktūrines dalis).

3. Atsižvelgus į siūlomus pakeitimus, projektas pildytinas nuostatomis dėl jo įgyvendinimo ir taikymo, atitinkamai koreguojant šio straipsnio pavadinimą.

4. Atsižvelgus į Biudžeto sandaros įstatymo 17 straipsnio 2 dalies nuostatas, jog trejų biudžetinių metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų konsoliduotos visumos planuojamų rodiklių projektas rengiamas remiantis Vyriausybės programa, Lietuvos stabilumo programa, Valstybės pažangos strategija <...> manytina, kad turėtų būti gauta Vyriausybės, kaip biudžeto planuotojos, nuomonė dėl siūlomo teisinio reguliavimo.

5. Vadovaujantis Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijose, patvirtintose Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1R-298 „Dėl Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų patvirtinimo“, nustatytais teisės technikos reikalavimais, projektas koreguotinas:

5.1. projekto 2 straipsnio pavadinime esantis skaičius „2“ keistinas skaičiumi „6“;

5.2. atkreiptinas dėmesys, kad projekte yra du 2 straipsniai – atitinkamai tikslintina straipsnių numeracija;

5.3. neatsižvelgus į 3 pastabą, projekto antrajame 2 straipsnio pavadinime esanti formuluotė „ir įgyvendinimas“ brauktina kaip perteklinė;

5.4. projekto antrajame 2 straipsnyje esantis žodis „dienos“ keistinas trumpiniu „d.“;

5.5. atkreiptinas dėmesys, kad 2021 m. sausio 1 d. įsigaliojo naujas Seimo statuto 135 straipsnio 3 dalies, kurioje nustatyti reikalavimai kartu su įstatymo projektu teikiamam aiškinamajam raštui, 8 punktas, pagal kurį aiškinamajame rašte turi būti nurodyta, ar įstatymo projektas neprieštarauja strateginio lygmens planavimo dokumentams. Atsižvelgus į tai, projekto aiškinamasis raštas koreguotinas.

 

 

 

Departamento direktorius                                                                                           Andrius Kabišaitis

 

 

 

 

 

 

 

N. Azguridienė, tel. (8 5) 239 6546, el. p. [email protected]

R. Dirgėlienė, tel. (8 5) 239 6350, el. p. [email protected]