LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS

ADMINISTRACINIŲ NUSIŽENGIMŲ KODEKSO 589 STRAIPSNIO PAKEITIMO IR KODEKSO PAPILDYMO 982 STRAIPSNIU

ĮSTATYMO PROJEKTO

 

2023-07-12 Nr. XIVP-2993

Vilnius

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas.

1.    Projekto 1 straipsniu siūloma papildyti Administracinių nusižengimų kodeksą (toliau – ANK) nauju 982 straipsniu, numatančiu atsakomybę už darbo, savanoriškos veiklos ar paslaugų sutarties sudarymą su asmenimis, kuriems taikomi darbo su vaikais apribojimai, nustatyti Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme. Šį straipsnį siūloma įtvirtinti XII skyriuje – „Administraciniai nusižengimai, susiję su asmens darbo ir socialinėmis teisėmis“. Atsižvelgiant į Teisės departamento išvadoje dėl Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymo Nr. I-1234 30 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIVP-2994, kuris teikiamas kartu su šiuo projektu, išdėstytas pastabas, svarstytina, ar projekto 1 straipsniu ANK papildančio straipsnio vieta neturėtų būti ANK IX skyriuje – „Administraciniai nusižengimai, susiję su vaikais ir šeima“.

            Jeigu būtų pritarta šiai pastabai, reikėtų atitinkamai patikslinti ir projekto 2 straipsnį, kuriuo siūloma pakeisti ANK 589 straipsnio 58 punktą (turėtų būti keičiamas ANK 589 straipsnio 71 punktas, kuriame nurodytos Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos kompetencijai priskiriamų administracinių nusižengimų tyrimas).

2.    Pabrėžtina, kad vieni iš svarbiausių ANK dispozicijoms ir sankcijoms keliamų reikalavimų yra jų aiškumas ir tikslumas. Todėl atsižvelgiant į Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymo Nr. I-1234 30 straipsnyje numatytas asmenų grupes, kurios turi laikytis šiame įstatyme nustatytų darbo su vaikais, paslaugų teikimo vaikams ir savanoriškos veiklos, susijusios su  vaikais reikalavimų, siūlytume projekto 1 straipsniu dėstomoje ANK 982 straipsnio 1 ir 2 dalyje aiškiau apibrėžti subjektus, kuriems galėtų būti taikoma administracinė atsakomybė (atsakomybė galėtų būti numatyta darbdaviui, paslaugų gavėjui, savanoriškos veiklos organizatoriui).

3.    Svarstytina, ar projekto 1 straipsniu dėstomoje ANK 982 straipsnio 1 ir 2 dalyje siūlomi nustatyti baudos dydžiai, palyginti su kitais administraciniais nusižengimais vaiko teisių srityje, yra proporcingi padaryto administracinio nusižengimo sunkumui.

4.    Atsižvelgus į tai, kad teikiamas įstatymo projektas yra Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymo Nr. I-1234 30 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-2994 lydintysis įstatymo projektas, reikėtų suvienodinti abiejuose projektuose siūlomas nustatyti įstatymų įsigaliojimo datas.

5.    Atsižvelgiant į tai, kad Teisingumo ministerija formuoja valstybės politiką administracinių nusižengimų teisenos srityse, siūlytina dėl projektu siūlomo nustatyti teisinio reguliavimo gauti Vyriausybės išvadą.

 

 

Departamento direktorius                                                                                      Dainius Zebleckis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

E. Drėgvaitė, tel. (8 5) 239 6891, el. p. [email protected]

M. Masteikienė, tel. (8 5) 239 6843, el. p. [email protected]

I. Šambaraitė, tel. (8 5) 239 6850, el. p. [email protected]