LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUTELKTINIO FINANSAVIMO ĮSTATYMO NR. XII-2690 6, 7, 8, 9, 19, 20, 21, 22, 23, 24 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO, ĮSTATYMO PAPILDYMO 101 STRAIPSNIU IR 25, 26 STRAIPSNIŲ PRIPAŽINIMO NETEKUSIAIS GALIOS

ĮSTATYMO PROJEKTO

 

2018-04-12 Nr. XIIIP-1915

Vilnius

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:

1. Projekto 1 straipsnyje dėstomoje keičiamo įstatymo 6 straipsnio 3 dalyje vietoj nuorodos į Finansinių priemonių rinkų įstatymo 3 straipsnio 25 dalį įrašytina nuoroda į Finansinių priemonių rinkų įstatymo 3 straipsnio 26 dalį.

2. Projekto 5 straipsnyje dėstomos keičiamo įstatymo 101 straipsnio 2 dalies nuostatos tobulintinos, nes jos stokoja teisinio reguliavimo nuoseklumo. Siūlytume antrajame sakinyje pirmiausia nustatyti sutelktinio finansavimo platformos operatoriaus teisę pratęsti skundo nagrinėjimo terminą iki 35 darbo dienų, o po to nustatyti jo kliento teisę dalyvauti skundo nagrinėjime. Taip pat atkreiptinas dėmesys į tai, kad siūloma ginčų nagrinėjimo tvarka iš dalies skiriasi nuo kartu su vertinamu projektu teikiamo Lietuvos banko pakeitimo įstatymo projekto (reg. Nr. XIIIP-1896) 17 straipsnio 3 dalyje dėstomų Lietuvos banko įstatymo 47 straipsnio 4 dalies nuostatų, nustatančių vartotojo ir finansų rinkos dalyvio ginčų sprendimo tvarką. Projektų nuostatos derintinos tarpusavyje.

3. Projekto 9 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo22 straipsnio 1 dalies 1 punkto nuostata tikslintina, nurodant, kur turi būti viešai paskelbta jame nurodyta informacija.

4. Projekto 11 straipsniu siūlomo keisti įstatymo 24 straipsnio 1 dalies esmėje, vadovaujantis teisės technikos taisyklėmis ir teisės akto glaustumo reikalavimu, po žodžio „skiria“ įrašytinas žodis „baudas“, o šios dalies 1 ir 2 punktuose brauktini žodžiai „baudą“.

5. Pažymime, jog atsižvelgiant į tai, kad įstatymas yra pildomas nauju reguliavimu, kurio iki šiol nebuvo, be to, toks naujas reguliavimas yra tiesiogiai susijęs su asmenų teisių ir pareigų apimtimi, įstatymo projekto 13 straipsnis turėtų būti papildytas įstatymo taikymo nuostatomis. Atkreipiame dėmesį, kad nepapildžius įstatymo projekto jo taikymo nuostatomis būtų neaišku:

- kokią teisinę galią turi pagal galiojančias įstatymo nuostatas atliktas asmenų reputacijos vertinimas;

- pagal kokias taisykles turėtų būti taikomos poveikio priemonės ir skiriamos baudos už iki įstatymo įsigaliojimo padarytus pažeidimus.

5. Projekto 2 straipsniu siūloma pakeisti įstatymo 7 straipsnį ir nustatyti naujus nuosavo kapitalo reikalavimus. Svarstytina, ar nereikėtų nustatyti termino, per kurį ūkio subjektai turėtų įgyvendinti naujus nuosavo kapitalo reikalavimus.

 

 

 


 

 

Privatinės teisės skyriaus vedėja,

pavaduojanti departamento direktorių,                                                                    Daina Petrauskaitė

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D. Petrauskaitė, tel. (8 5) 239 6376, el. p. daina.petrauskaite@lrs.lt

L. Schulte-Ebbert, tel. (8 5) 2396 498, el. p. [email protected]

D. Zebleckis, tel. (8 5) 239 6906, el. p. dainius.zebleckis@lrs.lt