LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS FARMACIJOS ĮSTATYMO NR. X-709 2, 8,  57 IR 59 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

 

2022-06-02 Nr. XIVP-1749

Vilnius

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklių reikalavimams, teikiame šia pastabas:

1.              Projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 2 straipsnio 231 dalies nuostata tikslintina, nes Lietuvos Respublikoje ūkinę veiklą gali vykdyti ne tik fiziniai ir juridiniai asmenys, bet ir kitų Europos Sąjungos ir Europos ekonominės erdvės valstybių subjektai, kurie gali ir neturėti juridinio asmens statuso, kaip tai nurodyta Civilinio kodekso 1.19 straipsnyje, kuriame minimi užsienio juridiniai asmenys ir kitos organizacijos. Tokie užsienio juridiniai asmenys ir kitos organizacijos Lietuvoje gali įsteigti savo padalinius ir vykdyti veiklą, nesteigdami atskiro juridinio asmens.

2.              Projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 57 straipsnio 5 dalies nuostatą, numatančią, kad vaistiniai preparatai bazinei kainai nustatyti grupuojami ir panašaus terapinio  poveikio vaistinių preparatų grupės ir ekvivalentinės dozės jų bazinei kainai apskaičiuoti sudaromos pagal Vyriausybės nustatytus kriterijus ir tvirtinamos sveikatos apsaugos ministro nustatyta tvarka, reikėtų tikslinti dėl kelių priežasčių. Pirma, reikėtų aiškiai atskirti ir suformuluoti šioje dalyje numatytas Vyriausybės bei sveikatos apsaugos ministro kompetencijai priskirtinas funkcijas, t.y. aiškiai nurodyti, kokius (kieno) kriterijus tvirtina Vyriausybė, ir ką, vadovaudamasis šiais kriterijais, sudaro ir tvirtina sveikatos apsaugos ministras. Antra, nėra aiškus šioje dalyje minimų Vyriausybės tvirtinamų vaistinių preparatų grupavimo kriterijų bei šio straipsnio 6 dalyje nurodytų įstatyminių vaistinių preparatų grupavimo kriterijų tarpusavio santykis.

3.              Siekiant teisinio aiškumo, keičiamame įstatyme reikėtų atskleisti projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 57 straipsnio 6 dalies 4 punkte minimos gydymo prieinamumo gerinimo ir rizikos pasidalijimo sutarties, sudaromos tarp tiekėjo ir Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos, tikslą, esmines sąlygas bei šalių tarpusavio įsipareigojimus.

4.              Siekiant teisinio aiškumo, projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 57 straipsnio 7 dalies nuostatą iki dvitaškio siūlome tikslinti, aiškiai nurodant, ar vaistinis preparatas laikomas nepakeičiamu, jeigu jis atitinka bent vieną iš šioje dalyje nurodytų nepakeičiamumo kriterijų, ar, vis dėlto, tai yra ne imperatyvūs, o tik vertinamieji rekomendaciniai kriterijai, ir sveikatos apsaugos ministras, įvertinęs nurodytus kriterijus, gali pats apsispręsti dėl šių vaistinių preparatų nepakeičiamumo.

5.              Projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 57 straipsnio 8 dalies nuostatoje iki dvitaškio siūlome braukti žodžius „ar jo pakeitimus“, nes visi kainynų pakeitimai nuo jų įsigaliojimo tampa neatsiejama kainynų dalimi. Analogiško turinio pastaba taikytina ir šio straipsnio 12 dalies nuostatai ik dvitaškio.

6.              Projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 57 straipsnio 8 dalies 3 punkto nuostatoje iki dvitaškio prieš žodį „atitinka“ įrašytini žodžiai „vaistinis preparatas“.

7.              Atsižvelgiant į tai, kad medicinos pagalbos priemonių grupavimas yra esminė sąlyga jų bazinei kainai nustatyti, siūlytina projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 57 straipsnio 10 dalyje nustatyti bent esminius medicinos pagalbos priemonių grupavimo principus ar reikalavimus.

8.              Projekto 5 straipsnio 1 dalyje brauktina nuoroda į šio įstatymo 1 straipsnio 12 dalį, kadangi šį straipsnį  iš viso sudaro tik 10 dalių.  

 

 

 

Departamento direktorius                                                                                              Andrius Kabišaitis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

E. Mušinskis, tel. (8 5) 239 6536, el. p. [email protected]

I. Šambaraitė, tel. (8 5) 239 6850, el. p. [email protected]