LIETUVOS RESPUBLIKOS

Referendumo įstatymo NR. IX-929 15 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO AIŠKINAMASIS RAŠTAS

 

 

1. Įstatymo projekto rengimą paskatinusios priežastys, parengto projekto tikslai ir uždaviniai

 Projektu siekiama pailginti laikotarpį, per kurį surengiamas referendumas Seimui priėmus nutarimą dėl referendumo paskelbimo. Įvertinus tai, kad šiuo metu Referendumo įstatyme nustatytas laikotarpis – referendumas vykdomas ne vėliau kaip po trijų mėnesių ir ne anksčiau kaip po dviejų mėnesių po Seimo nutarimo priėmimo – yra labai trumpas, manytina, jog laikotarpio pratęsimas sudarys geresnes sąlygas referendumo vykdymui pasirengti (suplanuoti jam skirtas lėšas, piliečiams – įsigilinti į referendumui pateiktus klausimus ir pan.).

 

2. Projekto iniciatoriai (institucija, asmenys ar piliečių atstovai) ir rengėjai

 Seimo nariai, pasirašę teikiamą projektą ir priklausantys Seimo valdybos sudarytai darbo grupei referendumui dėl dvigubos pilietybės pasirengti.

 

3. Kaip šiuo metu yra reguliuojami įstatymo projekte aptarti teisiniai santykiai

Lietuvos Respublikos Referendumo įstatymo 15 straipsnis numato, kad referendumas vykdomas ne vėliau kaip po trijų mėnesių ir ne anksčiau kaip po dviejų mėnesių po Seimo nutarimo dėl referendumo paskelbimo priėmimo.

 

4. Kokios siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos ir kokių teigiamų rezultatų laukiama

Teikiamos Lietuvos Respublikos Referendumo įstatymo 15 straipsnio pataisos numato, kad referendumas vykdomas ne vėliau kaip po aštuonių mėnesių ir ne anksčiau kaip po dviejų mėnesių po Seimo nutarimo dėl referendumo paskelbimo priėmimo. Taigi, laikotarpis, per kurį Seimas paskelbia apie referendumo vykdymą, yra prailginamas. Taip, viena vertus, toks reguliavimas suteiks galimybę valstybės institucijoms bei piliečiams geriau pasirengti referendumui, antra vertus – nemažinama žemutinė laiko riba sudaro galimybę ypač skubiais atvejais referendumą paskelbti per palyginti trumpą laiką, jei tokia būtinybė ateityje iškiltų.

Atkreiptinas dėmesys, jog referendumu paprastai sprendžiami reikšmingiausi klausimai valstybėje, tad toks laiko tarpo prailginimas būtų proporcingas lyginant ir su Seimo ar Europos Parlamento rinkimų datų paskelbimu. Jos atitinkamai skelbiamos likus iki rinkimų šešiems mėnesiams.

 

5. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai, galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta

 

Neigiamų priimto įstatymo pasekmių nenumatoma.

 

6. Kokią įtaką priimtas įstatymas turės kriminogeninei situacijai, korupcijai

Priimtas įstatymas neturės įtakos kriminogeninei situacijai, korupcijai.

 

7. Kaip įstatymo įgyvendinimas atsilieps verslo sąlygoms ir jo plėtrai

Priimtas įstatymas įtakos verslo sąlygoms ir jo plėtrai neturės.

 

8. Įstatymo inkorporavimas į teisinę sistemą, kokius teisės aktus būtina priimti, kokius galiojančius teisės aktus būtina pakeisti ar pripažinti netekusiais galios

Vyriausioji rinkimų komisija turės peržiūrėti ir esant reikalui – pakeisti su jos funkcijų realizavimu susijusį reguliavimą vidaus teisės aktais.

 

9. Ar įstatymo projektas parengtas laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos, Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimų, o įstatymo projekto sąvokos ir jas įvardijantys terminai įvertinti Lietuvos Respublikos terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka

Įstatymo projektas parengtas laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos, Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimų ir atitinka bendrinės lietuvių kalbos normas. Įstatymo projekte nenustatomos naujos sąvokos ar jas įvardijantys terminai.

 

10. Ar įstatymo projektas atitinka Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas bei Europos Sąjungos teisės aktus

Įstatymo projektas neprieštarauja Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms ir Europos Sąjungos teisės aktams.

 

11. Jeigu įstatymui įgyvendinti reikia įgyvendinamųjų teisės aktų, kas ir kada juos turėtų priimti

Teisė aktų (įgyvendinamųjų) parengti ir priimti nereikės

 

12. Kiek valstybės, savivaldybių biudžetų ir kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų prireiks įstatymui įgyvendinti, ar bus galima sutaupyti (pateikiami prognozuojami rodikliai einamaisiais ir artimiausiais 3 biudžetiniais metais)

Papildomas lėšų poreikis neatsiras.

 

13. Įstatymo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados

Įstatymo projekto rengimo metu negauta specialistų vertinimų ar išvadų.

 

14. Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiam projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant Europos žodyno „Eurovoc“ terminus, temas ir sritis

Referendumas, dviguba pilietybė

 

15. Kiti, iniciatorių nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai

Nėra.

 

 

 

 

 

Teikia

Seimo nariai

Arvydas Nekrošius

Ramūnas Karbauskis

Juozas Imbrasas

Antanas Vinkus

Bronislavas Matelis

Agnė Širinskienė





 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

__________________