Išrašas


LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

KAIMO REIKALŲ komitetas

 

POSĖDŽIO PROTOKOLAS

2015 m. gruodžio 2 d. Nr. 110-P-41

Vilnius

 

SVARSTYTA: Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvada Žemės įstatymo Nr. I-446 9 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIP-3197(3).

 

1.      Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados ir kitų ekspertų pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

Str.

Str. d.

P.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

(2015-11-26)

1

 

 

 

     Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, galiojantiems įstatymams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šią pastabą:

     Projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 9 straipsnio 6 dalies 3 punkte siūloma nustatyti, kad valstybinė žemė be aukciono gali būti išnuomojama, kai jos reikia įgyvendinti ,,regiono socialinės, ekonominės plėtros ir (arba) infrastruktūros projektams, kuriuos regiono plėtros taryba, Nacionalinės regioninės plėtros tarybos teikimu, Vyriausybės nustatyta tvarka pripažįsta regioninės svarbos projektais“ (pabraukta mūsų). Siūlomos nuostatos kelia abejonių šiais aspektais.

     Pirma, Regioninės plėtros įstatymo 5 straipsnio 2 dalyje nustatyta, kad dėl regiono socialinės, ekonominės plėtros ir (arba) infrastruktūros projekto pripažinimo regioninės svarbos projektu į regiono plėtros tarybą kreipiasi savivaldybės taryba, ministerija ar jos įgaliota institucija. Taigi minėtame straipsnyje yra nurodytas baigtinis sąrašas institucijų, kurios turi teisę kreiptis į regiono plėtros tarybą dėl atitinkamo projekto pripažinimo regioninės svarbos projektu. Tarp subjektų, turinčių teisę kreiptis į regiono plėtros tarybą dėl projekto pripažinimo regioninės svarbos projektu, Nacionalinė plėtros taryba nėra nurodyta. Atsižvelgus į tai, teikiamo įstatymo projekto nuostatas reikėtų suderinti su Regioninės plėtros įstatymo 5 straipsnio 2 dalies nuostatomis.

     Antra, regiono socialinės, ekonominės plėtros ir (arba) infrastruktūros projektų pripažinimą regioninės svarbos projektais reglamentuoja Regioninės plėtros įstatymas. Pastarajame įstatyme reglamentuota ir projektų pripažinimo regioninės svarbos projektais tvarka. Jeigu projekto tikslas yra nustatyti, kad šią tvarką detalizuoja Vyriausybė, tai, mūsų nuomone, turėtų būti atitinkamai papildomas Regioninės plėtros įstatymas, bet ne Žemės įstatymas. Atsižvelgus į tai, projekto nuostatos tikslintinos.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pritarti.

     1 straipsnis. 9 straipsnio pakeitimas

     Pakeisti 9 straipsnio 6 dalies 3 punktą ir jį išdėstyti taip:

     „3) jos reikia įgyvendinti valstybei svarbiems ekonominiams ar kultūriniams projektams, kurių valstybinę svarbą savo sprendimu pripažįsta Seimas arba Vyriausybė, taip pat regiono socialinės, ekonominės plėtros ir (arba) infrastruktūros projektams, kuriuos regiono plėtros taryba Vyriausybės nustatyta tvarka pripažįsta regioninės svarbos projektais;“.

 

 

2.      Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                                                 Saulius Bucevičius