LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas

 

 

PAPILDOMO KOMITETO IŠVADA

DĖL SEIMO NUTARIMO „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO 2004 M. LAPKRIČIO 2 D. NUTARIMO NR. IX-2532 „DĖL ETNINĖS KULTŪROS GLOBOS TARYBOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO PROJEKTO (XIIP-584(3)

 

2016-09-28  Nr. 113-P-27

Vilnius

 

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: komiteto pirmininkas Valentinas Bukauskas, Komiteto pirmininko pavaduotoja Milda Petrauskienė, komiteto nariai: Eugenijus Gentvilas, Petras Gražulis, Vanda Kravčionok, Vincė Vaidevutė Margevičienė, Albinas Mitrulevičius, Povilas Urbšys.

Komiteto biuro darbuotojai: biuro vedėja Lina Milonaitė, patarėjai: Algirdas Astrauskas, Rasa Mačiulytė, Jurgita Marcinkutė, Monika Urmonienė, padėjėja Genovaitė Jasaitienė.

Kviestieji asmenys: Kultūros ministerijos Meno ir kūrybinių industrinių politikos departamento Regionų kultūros skyriaus vyriausioji specialistė Irena Kezienė, Etninės kultūros globos tarybos vyriausiasis specialistas-teisininkas Bronius Kviklis, Etninės kultūros globos tarybos vyriausioji specialistė Dalia Urbanavičienė.

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas (2016-06-23)

1

 

 

Vertinant projektą pagal jo santykį su Konstitucija, galiojančiais įstatymais bei teisės technikos taisyklėmis, teikiame šias pastabas:

1. Atsižvelgiant į tai, kad šiuo Seimo nutarimu Etninės kultūros globos tarybos nuostatai yra keičiami, nutarimo projekto 1 straipsnis dėstytinas taip: „Pakeisti Etninės kultūros globos tarybos nuostatus, patvirtintus Lietuvos Respublikos Seimo 2004 m. lapkričio 2 d. nutarimu Nr. IX-2532 „Dėl Etninės kultūros globos tarybos nuostatų patvirtinimo“ ir juos išdėstyti taip:“. Tuo tarpu nauja redakcija dėstomi Etninės kultūros globos tarybos nuostatai turi būti dėstomi kaip nutarimo 1 straipsnio dėstomoji dalis.

Pritarti

 

2.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas (2016-06-23)

2

 

 

2. Atkreiptinas dėmesys, kad teikiamas Seimo nutarimas turi būti papildytas 2 straipsniu, kuriame turi būti numatytas vėlesnis šio nutarimo įsigaliojimas (įsigaliojimas turi būti susietas su kartu teikiamo Lietuvos Respublikos etninės kultūros valstybinės globos pagrindų įstatymo Nr. VIII-1328 5 straipsnio ir 8 straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo 61 straipsniu įstatymo projekto (Reg. Nr. XIIP-585(3)) (toliau - įstatymo projektas Nr. XIIP-585(3)) įsigaliojimu.

Pritarti

 

3.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas (2016-06-23)

 

 

1

3. Nuostatų projekto 1 punkte vartojama terminologija derintina su galiojančiuose teisės aktuose įtvirtintomis sąvokomis, todėl žodžiai „valstybės institucija Seimas“ keistini žodžiais „Lietuvos Respublikos Seimas“. Be to, šiame punkte turėtų būti įvedama Lietuvos Respublikos Seimo santrumpa „Seimas“, nes toliau Nuostatų tekste vartojama būtent santrumpa.

Pritarti

 

4.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas (2016-06-23)

 

 

3

4. Nuostatų projekto 3 punkte, atsižvelgiant į tai, kad biudžetinės įstaigos vadovaujasi ne tik pirminiais Europos Sąjungos teisės aktais, vietoj žodžių „Europos Sąjungos steigiamųjų sutarčių nuostatomis“, reikėtų įrašyti žodžius „Europos Sąjungos teisės aktais“.

Pritarti

 

5.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas (2016-06-23)

 

 

7

5. Vadovaujantis teisės technikos taisyklėmis, nuostatų projekto 7 punkte nustatytas Tarybos strategines veiklos kryptis siūlome dėstyti ne kaip vientisą tekstą, o kaip atskirus papunkčius.

Pritarti

Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. kovo 24 d. nutarime Nr. 330 „Dėl ministrams pavedamų valdymo sričių“ nustatytas kultūros ministro valdymo sritis (kultūros paveldas, etninė kultūra, mėgėjų meninė veikla; Tautinių mažumų politikos koordinavimas ir kt.) ir vertinant Įstatymo projekto 2 straipsniu pildomo Įstatymo 61 straipsnio 3 dalyje numatytą Etninės kultūros globos tarybos (toliau – Taryba) paskirtį – atlikti Seimo ir Vyriausybės eksperto ir patarėjo misiją, manytina, kad nurodytos Tarybos pagrindinės strateginės veiklos kryptys išplečia Tarybos paskirtį, kompetenciją ir dubliuoja vykdomosios valdžios funkcijas. Todėl, siekiant užtikrinti, kad minėtos funkcijos nebūtų dubliuojamos, Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas siūlo Tarybos strategines veiklos sritis išbraukti.

6.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas (2016-06-23)

 

 

9

6. Nuostatų projekto 9 punkto 6 papunkčio redakcija tikslintina kalbiniu požiūriu, nes iš siūlomos redakcijos nėra aišku, ar Taryba atlieka programos įgyvendinimo konkursinio finansavimo ekspertavimą ir koordinavimą, ar, vis dėlto, Etninės kultūros tęstinumo ir kaitos tyrimų programos įgyvendinimo priemonių ekspertavimą ir koordinavimą.

Pritarti

 

7.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas (2016-06-23)

 

 

9

7. Nuostatų projekto 9 punktą siūlome papildyti dar viena Tarybos funkcija, nurodant, kad Taryba organizuoja regioninių tarybų sudarymą ir tvirtina jų sudėtį (kaip numatyta įstatymo projekte Nr. XIIP-585(3)).

Pritarti

 

8.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas (2016-06-23)

 

 

11

8. Siekiant teisinio reguliavimo aiškumo bei tinkamo nuostatų taikymo, nuostatų projekto 11 punkto paskutinį sakinį siūlome dėstyti taip: „Tarybos kadencija – 4 metai“ (taip būtų įtvirtinta aiški teisės taikymo požiūriu nuostata, kad tarybos kadencija prasideda ir baigiasi in corpore). Taip pat siūlome, siekiant užtikrinti šios valstybės įstaigos veiklos nepertraukiamumą, nurodyti, kad naujos sudėties Taryba turėtų būti sudaroma dar prieš pasibaigiant senos sudėties Tarybos įgaliojimams (pvz. prieš vieną mėnesį iki kadencijos pabaigos), o tuo atveju, kai Seimas laiku nepatvirtina naujos sudėties Tarybos, Taryba tęsia savo veiklą iki Seimas patvirtins naujos sudėties Tarybą.

Pritarti

Siūloma pakeisti Nuostatų 11 punktą ir jį  išdėstyti taip:

„11. Tarybą sudaro 21 narys, kuriuos deleguoja su etninės kultūros globa bei plėtra tiesiogiai susijusios institucijos ir organizacijos, teikdamos Seimui tvirtinti po 1 narį, turintį ne mažiau kaip 3 metų patirtį etninės kultūros srityje: Lietuvių literatūros ir tautosakos institutas, Lietuvos istorijos institutas, Lietuvos tautodailininkų sąjunga, Lietuvių etninės kultūros draugija, Lietuvos kraštotyros draugija, Lietuvos ramuvų sąjunga, Lietuvių katalikų mokslo akademija, Lietuvos etninės kultūros ugdytojų sąjunga, Lietuvos muzikos ir teatro akademija, Klaipėdos universitetas, Šiaulių universitetas, Vytauto Didžiojo universitetas bei Lietuvos edukologijos universitetas (pastariesiems dviem universitetams susijungus į vieną universitetą, atitinkamai deleguojami 2 nariai),  Lietuvos liaudies buities muziejus, Lietuvos liaudies kultūros centras, Vilniaus etninės kultūros centras ir šio straipsnio 10 dalyje nurodytos regioninės etninės kultūros globos tarybos (toliau – regioninės tarybos). Tarybos nariai skiriami ketverių metų kadencijai, - 4 metai. Tarybos nario kandidatūrą teikiantis subjektas privalo ne vėliau kaip prieš 3 mėnesius iki Tarybos nario kadencijos pabaigos pateikti Seimui naują Tarybos nario kandidatūrą. Tarybos narys pradeda eiti pareigas nuo jo kandidatūrą patvirtinančio Seimo nutarimo įsigaliojimo dienos. eina savo pareigas nuo jų patvirtinimo Seimo nutarimu datos iki tol, kol Seimas patvirtina naujos kadencijos Tarybos narius.

9.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas (2016-06-23)

 

 

11

9. Nuostatų projekto 11 punkte siūloma nustatyti, kad Vytauto Didžiojo ir Lietuvos edukologijos universitetams susijungus į vieną universitetą, šis universitetas turėtų deleguoti 2 narius į Tarybą. Atsižvelgiant į tai, jog tai sąlyginė (t.y. jos taikymas priklausys nuo tam tikrų objektyvių aplinkybių atsiradimo ar neatsiradimo) nuostatų taikymo norma, siūlome arba atsisakyti jos dėstymo bendrosiose normose (paliekant specialų taikymo reguliavimą tik įstatymo projekte Nr. XIIP-585(3)), arba kelti šią nuostatą į paties Seimo nutarimo 3 straipsnį, kuriame būtų aptarti specifiniai asmenų kandidatavimo į Tarybą atvejai, susijungus dvejiems universitetams.

Pritarti

 

10.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas (2016-06-23)

 

 

11

10. Nuostatų projekto 11 punkte vietoje žodžių „šio straipsnio 10 dalyje“ įrašytini žodžiai „šių Nuostatų 20 punkte“.

Pritarti

 

11.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas (2016-06-23)

 

 

15

11. Nuostatų projekto 15 punkte nustatyta Tarybos pirmininko rinkimo tvarka derintina su kartu teikiamu įstatymo projektu Nr. XIIP-585(3). Atkreiptinas dėmesys, jog įstatymo projekte Nr. XIIP-585(3) nustatoma „ne mažiau kaip pusė visų Tarybos narių“ reikalinga dauguma Tarybos pirmininkui išrinkti. Tuo tarpu nuostatų projekto 15 punkte siūloma įtvirtinti kitokią balsų daugumą, reikalingą pirmininkui išrinkti – „daugiau kaip pusė posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių“. Taip pat derintini tarpusavyje nuostatų projekto 14 punktas, numatantis, kad kandidatas į pirmininkus išrenkamas, kai už jį balsuoja ne mažiau kaip pusė visų Tarybos narių, su nuostatų projekto 15 punkto 3 papunkčiu, nustatančiu, kad kandidatas laikomas išrinktu, jeigu už jį balsuoja daugiau kaip pusė posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių.

Pritarti

 

12.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas (2016-06-23)

 

 

16

12. Nuostatų projekto 16 punkto antrajame sakinyje vietoj žodžių „nepatvirtina Tarybos išrinkto pirmininko“ – žodžius „nepaskiria į Tarybos pirmininko pareigas tarybos išrinkto kandidato“.

Pritarti

 

13.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas (2016-06-23)

 

 

 

13. Nuostatų projekte reikėtų numatyti ir aptarti kito kandidato rinkimų tvarkos tuo atveju, kai Seimas nepaskiria tarybos teikto kandidato į pirmininko pareigas.

Pritarti

 

14.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas (2016-06-23)

 

 

16

14. Nuostatų projekto 16 punkte siūloma nustatyti, kad Tarybos pirmininko įgaliojimai tęsiasi iki naujos kadencijos pirmininko paskyrimo. Vertinant šią nuostatą, manome, kad siekiant normalaus šios valstybės įstaigos funkcionavimo, teisinis reguliavimas turėtų užtikrinti, kad prasidedant naujos Tarybos sudėties kadencijai, Seimas jau būtų paskyręs šios kadencijos Tarybos pirmininką, t.y. svarstytina, ar nereikėtų numatyti, kad naujos sudėties Taryba ne tik turėtų būti patvirtinama dar nesibaigus senos Tarybos kadencijai, bet ir turėtų įgalinimus įstatymo ir nuostatų nustatyta tvarka iki kadencijos pradžios išrinkti kandidatą ir pateikti jį Seimui skirti į Tarybos pirmininko pareigas. Priešingu atveju, susidarys situacija, kada Tarybą formaliai sudarys ne 21 narys, o 22, t.y. naujai paskirti 21 narys ir buvusios kadencijos Tarybos pirmininkas. Todėl siekiant išvengti teisinio reguliavimo spragų, reiktų teisiškai sureguliuoti buvusios kadencijos Tarybos pirmininko įgaliojimus ir balsavimo teises naujos sudėties Tarybos priimamų sprendimų atžvilgiu.

Pritarti

 

15.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas (2016-06-23)

 

 

17

15. Nuostatų projekto 17 punkto 3-5 papunkčiuose siūloma nustatyti, kad Taryba priima ne tik išvadas, siūlymus ar rekomendacijas, tačiau ir nutarimus. Vertinant šią nuostatą, atkreiptinas dėmesys, kad nei nuostatose, nustatančiose Tarybos paskirtį, funkcijas bei teises, nei kitose nuostatose neatskleista, kokiais klausimais Taryba teikia ne išvadas ar siūlymus, o priima nutarimus, t.y. preziumuojamai kitokios galios ir reikšmės aktus nei siūlymai, išvados ar rekomendacijos.

Pritarti

 

16.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas (2016-06-23)

 

 

18,

19

16. Nuostatų projekto 18 ir 19 punktuose siūloma nurodyti, kad Taryba iš savo narių tarpo tvirtina Tarybos pirmininko pavaduotoją, kuris laikinai negalint savo pareigų eiti Tarybos pirmininkui, atlieka dalį jo funkcijų. Vertinant šią nuostatą, atkreiptinas dėmesys, kad kartu teikiamas įstatymo projektas Nr. XIIP-585(3) numato vienasmenį šios biudžetinės įstaigos vadovą – Seimo nutarimu skiriamą Tarybos pirmininką. Įstatymu jam numatyti ir atitinkami įgaliojimai, susiję su vadovavimu biudžetinei įstaigai, t.y. Tarybos pirmininkas organizuoja Tarybos darbą, yra biudžeto asignavimų valdytojas, atsako už valstybės biudžeto gautų lėšų tinkamą naudojimą; atsako už tai, kad Taryba atliktų jai numatytas funkcijas, pavestus darbus; savo parašu tvirtina Tarybos sprendimus ir nutarimus; atstovauja Tarybai; teikia Tarybai tvirtinti jos išlaidų sąmatą, vadovauja administracijai, priima į pareigas (darbą) ir atleidžia iš jų (jo) valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis. Atsižvelgiant į biudžetinės įstaigos vadovo atliekamų funkcijų pobūdį, svarstytina, ar Seimui atskaitingos įstaigos vadovo pareigas, nors ir laikinai, gali eiti ne atitinkamu Seimo sprendimu, o paties įstaigos kolegialaus valdymo organo įgaliotas valdymo organo narys.

Pritarti

Siūloma išbraukti Nuostatų 18 punktą:

„18. Seimui patvirtinus Tarybos pirmininką, Tarybos posėdyje, dalyvaujant ne mažiau kaip 2/3 Tarybos narių,  Taryba tvirtina Tarybos pirmininko teikiamą pirmininko pavaduotoją, kuris turi būti Tarybos narys ir kurio kandidatūrai pritaria daugiau kaip pusė visų Tarybos narių. Tarybos pirmininko pavaduotojas gali būti atšauktas, jei raštu atsisako juo būti arba ne mažiau kaip 2/3 visų Tarybos narių sprendimu“.

 

Siūloma pakeisti Nuostatų 19 punktą ir jį išdėstyti taip:

„19. Kai tarybos pirmininkas laikinai (dėl tarnybinės komandiruotės, atostogų, laikinojo nedarbingumo ar kt.) negali eiti savo pareigų, Seimo valdybos sprendimu jo funkcijas, išskyrus nurodytas šių nuostatų 16 punkto 6 ir 7 papunkčiuose, atlieka tarybos pirmininko pavaduotojas. pavedama atlikti kitam Tarybos nariui. Tarybos nariui, laikinai einančiam Tarybos pirmininko pareigas, mokamas Tarybos pirmininko pareigybei nustatytas darbo užmokestis.“

17.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas (2016-06-23)

 

 

18

17. Nuostatų projekto 18 punkte reikėtų atskleisti formuluotės „gali būti atšauktas“ turinį, t.y. nėra aiški tokio atšaukimo įgyvendinimo tvarka.

Pritarti

 

18.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas (2016-06-23)

 

 

19

18. Nuostatų projekto 19 punkte turi būti pateikta nuoroda ne į 16 punkto 6 ir 7 papunkčius, o į 17 punkto 6 ir 7 papunkčius, nes būtent šiame punkte įtvirtinamos Tarybos pirmininko funkcijos.

Pritarti

Siūlydamas, kad, esant būtinybei, Seimo valdyba pavestų kitam Tarybos nariui eiti Tarybos pirmininko pareigas, Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas 19 punkte numatytos funkcijų vykdymo išimties siūlo atsisakyti.

19.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas (2016-06-23)

 

 

26

19. Nuostatų 26 punkto pirmojoje pastraipoje brauktini pertekliniai žodžiai „nutraukiami ar“. Be to, atsižvelgiant į tai, kad šio punkto 3-7 papunkčiuose įtvirtinti ne savaiminio Tarybos (regioninės tarybos)  nario įgaliojimų nutrūkimo pagrindai, t.y. manome, kad vien tik šiuose punktuose nurodytų faktų ar aplinkybių neužtenka formaliam įgaliojimų nutrūkimo konstatavimui, reikėtų nuostatų projekto 27 punktą papildyti nauju pirmu sakiniu, numatančiu, kad šių nuostatų 26 punkto 3-7 papunkčiuose nurodytais atvejais Seimas (ar Taryba) priima atitinkamą sprendimą dėl Tarybos (regioninės tarybos) nario įgaliojimų nutrūkimo nesibaigus Tarybos (regioninės tarybos) kadencijai.

Pritarti

 

20.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas (2016-06-23)

 

 

26

20. Siekiant teisinio aiškumo ir derinant projekto nuostatas tarpusavyje, nuostatų projekto 26 punkto 1 papunktyje po žodžių „pasibaigia įgaliojimų laikas“ siūlome įrašyti žodžius „ir Seimas (Taryba) patvirtina naujos sudėties Tarybą (regioninę tarybą)“.

Pritarti

 

21.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas (2016-06-23)

 

 

26

21. Nuostatų projekto 26 punkto 2 ir 3 papunkčių pradžioje įrašytinas žodis „jam“.

Pritarti

 

22.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas (2016-06-23)

 

 

26

22. Derinant projekto nuostatas su galiojančiais įstatymais, nuostatų projekto 26 punkto 4 papunktį siūlome dėstyti taip: „4) pagal medicinos ar Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos išvadą jam negalint eiti savo pareigų

Pritarti

 

23.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas (2016-06-23)

 

 

26

23. Nuostatų projekto 26 punkto 5 papunktis tikslintinas, analogiškai kaip ir įstatymo projektas Nr. XIIP-585(3), vietoje žodžių „įsiteisėjus jį apkaltinusiam teismo nuosprendžiui“ įrašytini žodžiai „dėl jo įsiteisėjus apkaltinamajam teismo nuosprendžiui“. Be to, pažymėtina, jog įstatymų leidybos praktikoje įprasta nurodyti dėl kokio pobūdžio nusikalstamų veikų priimti apkaltinamieji teismo nuosprendžiai užkerta kelią asmenims eiti tam tikras pareigas. Pažymėtina, jog kai kurie nuosprendžiai gali būti priimti dėl netyčinių nusikaltimų ar mažesnio sunkumo nei nusikaltimai baudžiamųjų nusižengimų, tačiau pagal siūlomą reguliavimą net ir tokiu atveju turėtų būti priimamas sprendimas dėl Tarybos nario įgaliojimų nutrūkimo. Toks reguliavimas svarstytinas proporcingumo ir tikslingumo požiūriu.

Pritarti

 

24.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas (2016-06-23)

 

 

26

24. Atsižvelgiant į tai, kad Tarybos narius į pareigas skiria Seimas (o regioninės tarybos narius - Taryba), o ne su etninės kultūros globa bei plėtra tiesiogiai susijusios institucijos (kurios tik deleguoja savo atstovus Seimui (Tarybai)), reikėtų atsisakyti nuostatų projekto 26 punkto 6 papunktyje nustatyto Tarybos (regioninės tarybos) nario įgaliojimų pasibaigimo pagrindo, numatančio, kad Tarybos (regioninės tarybos) nario įgaliojimai pasibaigia atšaukus jį delegavusiai institucijai ar organizacijai.

Pritarti

 

25.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas (2016-06-23)

 

 

26

25. Svarstytina, ar nuostatų projekto 26 punkto 7 papunkčio nuostata reguliavimo proporcingumo požiūriu yra pakankama, nes pvz. ji suponuoja, kad Tarybos (regioninės tarybos) nario dalyvavimas Tarybos (regioninės tarybos) nario posėdžiuose yra pakankamas ir patenkinamas tais atvejais, kai jis dalyvauja tik viename iš paskutinių 7 posėdžių. Be to, šiame papunktyje po žodžio „Tarybos“ įrašytini žodžiai „(regioninės tarybos)“.

Pritarti

 

26.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas (2016-06-23)

 

 

27

26. Siekiant teisinio aiškumo, nuostatų projekto 27 punkte vietoj žodžių „nutraukus Tarybos ar regioninės tarybos nario įgaliojimus dėl priežasčių, nurodytų šių nuostatų 26 punkto 2-7 papunkčiuose“ įrašytini žodžius „Tarybos (regioninės tarybos) nario įgaliojimams nutrūkus nesibaigus kadencijai“, žodžiai „vadovaujasi savo sprendimu ir“ brauktini, o vietoj žodžių „paskyrusią“ bei „skyrimo“ įrašytini atitinkami žodžiai „delegavusią“ bei „delegavimo“.

Pritarti

Siūloma pakeisti Nuostatų 27 punktą ir jį išdėstyti taip:

27. Nutraukus Tarybos ar regioninės tarybos nario įgaliojimus dėl priežasčių, nurodytų Atsiradus šių nuostatų 26 punkto 2-7 papunkčiuose nurodytiems pagrindams, Seimas priima nutarimą dėl Tarybos nario įgaliojimų nutrūkimo nesibaigus Tarybos kadencijai. Tarybos nario įgaliojimų nutrūkimo nesibaigus Tarybos kadencijai atveju Tarybos pirmininkas Taryba ar regioninė taryba vadovaujasi savo sprendimu ir kreipiasi į Tarybos narį paskyrusią delegavusią instituciją ar organizaciją dėl kito asmens skyrimo delegavimo  į Tarybą ar regioninę tarybą iki kadencijos pabaigos likusiam Tarybos kadencijos laikotarpiui. Pasiūlytas į Tarybos narius kitas asmuo teikiamas tvirtinti Seimui Etninės kultūros valstybinės globos pagrindų įstatymo nustatyta tvarka, o pasiūlytas į regioninės tarybos narius asmuo teikiamas tvirtinti Tarybai šių nuostatų nustatyta tvarka.“

27.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas (2016-06-23)

 

 

37

27. Nuostatų projekto 37 punkto nuostata, kad administracijai vadovauja direktorius siūlome atsisakyti kaip perteklinės ir klaidinančios. Atkreiptinas dėmesys, kad Tarybos administracija nėra juridinis asmuo, o tik biudžetinės įstaigos, kurios vadovas yra Tarybos pirmininkas, struktūrinis padalinys, atsakingas už organizacinį, informacinį ir parengiamąjį darbą. Atitinkamai tikslintinos ir 38 punkto nuostatos, kuriose administracijos direktoriui suteikiamos biudžetinės įstaigos vadovo teisės. Pažymėtina, kad Tarybos kaip valstybės biudžetinės įstaigos vadovas yra Tarybos pirmininkas, todėl būtent jis yra atsakingas už biudžetinės įstaigos darbo organizavimą, kad būtų įgyvendinami biudžetinės įstaigos tikslai ir atliekamos nustatytos funkcijos; užtikrinimą, kad būtų laikomasi įstatymų, kitų teisės aktų ir biudžetinės įstaigos nuostatų; biudžetinės įstaigos darbuotojų priėmimą ir atleidimą; teikti biudžetinės įstaigos struktūros ir pareigybių sąrašo tvirtinimą, neviršijant nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus; garantavimą, kad pagal Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą teikiami ataskaitų rinkiniai ir statistinės ataskaitos būtų teisingi; racionalaus ir taupaus lėšų bei turto naudojimo, veiksmingo biudžetinės įstaigos vidaus kontrolės sistemos sukūrimo, jos veikimo ir tobulinimo užtikrinimą, įsakymų leidimą įstaigos vidaus administravimo klausimais.

Pritarti

Siūloma pakeisti Nuostatų VII skirsnį ir jį išdėstyti taip:

VII. Tarybos administracija

37. Tarybai pavestus uždavinius įgyvendinti padeda Tarybos administracija, atliekanti Tarybos ir regioninių tarybų organizacinį, informacinį ir parengiamąjį darbą. Didžiausią leistiną valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis Tarybos administracijos etatų skaičių tvirtina Seimo valdyba. Administracijos struktūrą ir etatų sąrašą tvirtina Taryba. Administracijai vadovauja direktorius, kurį įstatymų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo Tarybos pirmininkas.

38. Tarybos administracijos direktorius:

1) veikia Tarybos administracijos vardu, yra atsakingas už jos personalo veiklą, Tarybos ir regioninių tarybų nutarimų įgyvendinimą;

2) užtikrina, kad Tarybos veikloje būtų laikomasi teisės aktų reikalavimų ir kad teisės aktai būtų vykdomi;

3) teikia Tarybai tvirtinti administracijos struktūrą ir etatų sąrašą;

4) vadovaudamasis Lietuvos Respublikos teisės aktais, tvirtina su Tarybos pirmininku suderintas Tarybos administracijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigines instrukcijas, suderinęs su Tarybos pirmininku skiria jiems nuobaudas ir juos skatina;

5) skiria administracijos darbuotojus Tarybos ir regioninių tarybų, nuolatinių ir laikinų darbo grupių posėdžiams organizuoti ir protokoluoti, jų dokumentacijai tvarkyti;

6) vadovaudamasis Etninės kultūros globos tarybos darbo reglamentu, sudaro darbo apmokėjimo sutartis su Tarybos nariais, ekspertais, programų ir kitų dokumentų projektų rengimo grupių nariais ir kitais Lietuvos Respublikos bei užsienio valstybių fiziniais ir juridiniais asmenimis, kurių paslaugų reikia Tarybos uždaviniams atlikti;

7) organizuoja Tarybos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, kvalifikacijos tobulinimą;

8) pagal kompetenciją leidžia įsakymus, kontroliuoja jų vykdymą;

9) organizuoja Tarybos finansinės veiklos auditą, teikia Finansų ministerijai ir kitoms institucijoms jų nustatyta tvarka lėšų naudojimo apyskaitas;

10) atsako už Tarybos, kaip asignavimų valdytojos, lėšų naudojimą pagal patvirtintas programas ir sąmatas;

11) konsultuoja pagal savo kompetenciją piliečius, juridinius asmenis etninės kultūros globos klausimais;

12) atlieka kitas teisės aktais jam pavestas funkcijas.

28.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas (2016-06-23)

 

 

40

28. Nuostatų projekto 40 punkto 2 papunktį siūlome dėstyti taip: „2) Tarybos pirmininko, tarybos narių ir Tarybos administracijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, darbo užmokesčiui (Tarybos pirmininko pavaduotojo ir Tarybos narių darbas apmokamas proporcingai dirbtam laikui pagal pareiginės algos dydį, nustatytą vadovaujantis Lietuvos Respublikos politikų ir valstybės pareigūnų darbo apmokėjimo įstatymu)“, o 40 punkto 3 – atsisakyti.

Pritarti

 

29.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas (2016-06-23)

 

 

40

29. Teisinio pagrįstumo, teisingo apmokėjimo už darbą ir racionalaus valstybės lėšų naudojimo požiūriu ginčytinos nuostatų projekto 40 punkto 4, 5 ir 6 papunkčių nuostatos, numatančios, kad Tarybos nariams, kuriems už darbą proporcingai dirbtam laikui mokamas darbo užmokestis pagal Lietuvos Respublikos politikų ir valstybės pareigūnų darbo apmokėjimo įstatymą, dar papildomai būtų kompensuojamos jų kelionės išlaidos į darbą, mokami honorarai už parengtas studijas, pranešimus, ekspertizes bei apmokamos kitos išlaidos, kiek tai susiję su tarybos uždavinių įgyvendinimu. Atkreiptinas dėmesys, kad darbo užmokesčio paskirtis iš esmės ir yra atlyginti asmeniui už intelektinį, techninį bei organizacinį darbą, atliekamą tam tikrose pareigose, todėl dvigubas atlyginimas už priklausomų pagal pareigas funkcijų vykdymą yra labai abejotinas.

Pritarti

 

30.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas (2016-06-23)

 

 

 

30. Teisės aktą pasirašančiojo asmens pareigos rašytinos mažosiomis raidėmis.

Pritarti

 

31.

Europos teisės departamentas prie Teisingumo ministerijos

(2016-07-19)

 

 

 

Išnagrinėję Lietuvos Respublikos Seimo nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos Seimo 2004 m. lapkričio 2 d. nutarimo Nr. IX-2532 „Dėl Etninės kultūros globos tarybos nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo“ projektą Nr. XIIP-584(3), pažymime, kad pastabų ar pasiūlymų dėl projekto pagal kompetenciją neturime.

Pritarti

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: nėra.  

6. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:

6.1. Sprendimas: iš esmės pritarti Seimo nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos Seimo 2004 m. lapkričio 2 d. nutarimo Nr. IX-2532 „Dėl Etninės kultūros globos tarybos nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo projektui Nr. XIIP-584(3) ir siūlyti pagrindiniam komitetui jį tobulinti atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas, Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto pasiūlymus  ir derinant su kartu teikiamu Lietuvos Respublikos etninės kultūros valstybinės globos pagrindų įstatymo Nr. VIII-1328 5 straipsnio ir 8 straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo 61 straipsniu įstatymo projektu Nr. XIIP-585(3).

6.2. Pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas

(2016-09-28)

 

 

7

 

Argumentai: Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. kovo 24 d. nutarime Nr. 330 „Dėl ministrams pavedamų valdymo sričių“ nustatytas kultūros ministro valdymo sritis (kultūros paveldas, etninė kultūra, mėgėjų meninė veikla; Tautinių mažumų politikos koordinavimas ir kt.) ir vertinant Įstatymo projekto 2 straipsniu pildomo Įstatymo 61 straipsnio 3 dalyje numatytą Etninės kultūros globos tarybos (toliau – Taryba) paskirtį – atlikti Seimo ir Vyriausybės eksperto ir patarėjo misiją, manytina, kad nurodytos Tarybos pagrindinės strateginės veiklos kryptys išplečia Tarybos paskirtį, kompetenciją ir dubliuoja vykdomosios valdžios funkcijas. Todėl, siekiant užtikrinti, kad minėtos funkcijos nebūtų dubliuojamos, siūloma išbraukti Nuostatų 7 punktą.

Pasiūlymas:

Išbraukti Nuostatų 7 punktą:

7. Tarybos pagrindinės strateginės veiklos kryptys yra: etninės kultūros plėtra ir integravimas į bendrąją kultūros politiką Lietuvoje, tautinės savimonės bei etninės kultūros gyvosios tradicijos tęstinumo užtikrinimas ir nematerialaus kultūros paveldo apsauga, etninės kultūros veiklos bendruomenėse plėtra, etnokultūrinio ugdymo integravimas į švietimo sistemą, specialistų rengimo ir etnokultūrinių tyrimų (apimant nematerialaus kultūros paveldo apsaugos mokslinių tyrimų metodologijas) bazės stiprinimas, etninės kultūros sklaidos plėtojimas, etninės kultūros integravimas į kultūrinį turizmą, tradicinių amatų tęstinumas ir plėtra, etnografinių regionų – Aukštaitijos, Dzūkijos (Dainavos), Suvalkijos (Sūduvos), Žemaitijos ir Mažosios Lietuvos – savitumo išsaugojimas, etninės kultūros puoselėjimas užsienio lietuvių bendruomenėse.

Pritarti

 

2.

Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas

(2016-09-28)

 

 

11

 

Argumentai: pasiūlymas parengtas atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento 8 pastabą, siekiant teisinio reguliavimo aiškumo bei tinkamo įstatymo taikymo.

Pasiūlymas:

Pakeisti Nuostatų 11 punktą ir jį  išdėstyti taip:

„11. Tarybą sudaro 21 narys, kuriuos deleguoja su etninės kultūros globa bei plėtra tiesiogiai susijusios institucijos ir organizacijos, teikdamos Seimui tvirtinti po 1 narį, turintį ne mažiau kaip 3 metų patirtį etninės kultūros srityje: Lietuvių literatūros ir tautosakos institutas, Lietuvos istorijos institutas, Lietuvos tautodailininkų sąjunga, Lietuvių etninės kultūros draugija, Lietuvos kraštotyros draugija, Lietuvos ramuvų sąjunga, Lietuvių katalikų mokslo akademija, Lietuvos etninės kultūros ugdytojų sąjunga, Lietuvos muzikos ir teatro akademija, Klaipėdos universitetas, Šiaulių universitetas, Vytauto Didžiojo universitetas bei Lietuvos edukologijos universitetas (pastariesiems dviem universitetams susijungus į vieną universitetą, atitinkamai deleguojami 2 nariai),  Lietuvos liaudies buities muziejus, Lietuvos liaudies kultūros centras, Vilniaus etninės kultūros centras ir šio straipsnio 10 dalyje nurodytos regioninės etninės kultūros globos tarybos (toliau – regioninės tarybos). Tarybos nariai skiriami ketverių metų kadencijai, - 4 metai. Tarybos nario kandidatūrą teikiantis subjektas privalo ne vėliau kaip prieš 3 mėnesius iki Tarybos nario kadencijos pabaigos pateikti Seimui naują Tarybos nario kandidatūrą. Tarybos narys pradeda eiti pareigas nuo jo kandidatūrą patvirtinančio Seimo nutarimo įsigaliojimo dienos. eina savo pareigas nuo jų patvirtinimo Seimo nutarimu datos iki tol, kol Seimas patvirtina naujos kadencijos Tarybos narius.

Pritarti

 

3.

Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas

(2016-09-28)

 

 

18

 

Argumentai: pasiūlymas parengtas atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento  16 pastabą.

Pasiūlymas:

Siūloma išbraukti Nuostatų 18 punktą:

18. Seimui patvirtinus Tarybos pirmininką, Tarybos posėdyje, dalyvaujant ne mažiau kaip 2/3 Tarybos narių,  Taryba tvirtina Tarybos pirmininko teikiamą pirmininko pavaduotoją, kuris turi būti Tarybos narys ir kurio kandidatūrai pritaria daugiau kaip pusė visų Tarybos narių. Tarybos pirmininko pavaduotojas gali būti atšauktas, jei raštu atsisako juo būti arba ne mažiau kaip 2/3 visų Tarybos narių sprendimu.

Pritarti

 

4.

Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas

(2016-09-28)

 

 

19

 

Argumentai: pasiūlymas parengtas atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento 16 pastabą. Siūlytina nustatyti, kad Tarybos pirmininkui laikinai negalint eiti pareigų, jo pareigas laikinai eina ne Tarybos pirmininko pavaduotojas, o kitas Tarybos narys, kuriam tai atlikti paveda Seimo valdyba.

Pasiūlymas:

Pakeisti Nuostatų 19 punktą dalį ir jį išdėstyti taip:

„19. Kai tarybos pirmininkas laikinai (dėl tarnybinės komandiruotės, atostogų, laikinojo nedarbingumo ar kt.) negali eiti savo pareigų, Seimo valdybos sprendimu jo funkcijas, išskyrus nurodytas šių nuostatų 16 punkto 6 ir 7 papunkčiuose, atlieka tarybos pirmininko pavaduotojas. pavedama atlikti kitam Tarybos nariui. Tarybos nariui, laikinai einančiam Tarybos pirmininko pareigas, mokamas Tarybos pirmininko pareigybei nustatytas darbo užmokestis.

Pritarti

 

5.

Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas

(2016-09-28)

 

 

27

 

Argumentai: pasiūlymas parengtas atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento 26 pastabą, siekiant teisinio reguliavimo aiškumo bei tinkamo įstatymo taikymo.

Pasiūlymas:

Pakeisti Nuostatų 27 punktą ir jį išdėstyti taip:

27. Nutraukus Tarybos ar regioninės tarybos nario įgaliojimus dėl priežasčių, nurodytų Atsiradus šių nuostatų 26 punkto 2-7 papunkčiuose nurodytiems pagrindams, Seimas priima nutarimą dėl Tarybos nario įgaliojimų nutrūkimo nesibaigus Tarybos kadencijai. Tarybos nario įgaliojimų nutrūkimo nesibaigus Tarybos kadencijai atveju Tarybos pirmininkas Taryba ar regioninė taryba vadovaujasi savo sprendimu ir kreipiasi į Tarybos narį paskyrusią delegavusią instituciją ar organizaciją dėl kito asmens skyrimo delegavimo  į Tarybą ar regioninę tarybą iki kadencijos pabaigos likusiam Tarybos kadencijos laikotarpiui.  Pasiūlytas į Tarybos narius kitas asmuo teikiamas tvirtinti Seimui Etninės kultūros valstybinės globos pagrindų įstatymo nustatyta tvarka, o pasiūlytas į regioninės tarybos narius asmuo teikiamas tvirtinti Tarybai šių nuostatų nustatyta tvarka.“

Pritarti

 

6.

Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas

(2016-09-28)

 

 

37, 38

 

Argumentai: pasiūlymas parengtas atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento 27 pastabą, siekiant teisinio reguliavimo aiškumo bei tinkamo įstatymo taikymo.

Pasiūlymas:

Siūloma pakeisti Nuostatų VII skirsnį ir jį išdėstyti taip:

VII. Tarybos administracija

37. Tarybai pavestus uždavinius įgyvendinti padeda Tarybos administracija, atliekanti Tarybos ir regioninių tarybų organizacinį, informacinį ir parengiamąjį darbą. Didžiausią leistiną valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis Tarybos administracijos etatų skaičių tvirtina Seimo valdyba. Administracijos struktūrą ir etatų sąrašą tvirtina Taryba. Administracijai vadovauja direktorius, kurį įstatymų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo Tarybos pirmininkas.

38. Tarybos administracijos direktorius:

1) veikia Tarybos administracijos vardu, yra atsakingas už jos personalo veiklą, Tarybos ir regioninių tarybų nutarimų įgyvendinimą;

2) užtikrina, kad Tarybos veikloje būtų laikomasi teisės aktų reikalavimų ir kad teisės aktai būtų vykdomi;

3) teikia Tarybai tvirtinti administracijos struktūrą ir etatų sąrašą;

4) vadovaudamasis Lietuvos Respublikos teisės aktais, tvirtina su Tarybos pirmininku suderintas Tarybos administracijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigines instrukcijas, suderinęs su Tarybos pirmininku skiria jiems nuobaudas ir juos skatina;

5) skiria administracijos darbuotojus Tarybos ir regioninių tarybų, nuolatinių ir laikinų darbo grupių posėdžiams organizuoti ir protokoluoti, jų dokumentacijai tvarkyti;

6) vadovaudamasis Etninės kultūros globos tarybos darbo reglamentu, sudaro darbo apmokėjimo sutartis su Tarybos nariais, ekspertais, programų ir kitų dokumentų projektų rengimo grupių nariais ir kitais Lietuvos Respublikos bei užsienio valstybių fiziniais ir juridiniais asmenimis, kurių paslaugų reikia Tarybos uždaviniams atlikti;

7) organizuoja Tarybos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, kvalifikacijos tobulinimą;

8) pagal kompetenciją leidžia įsakymus, kontroliuoja jų vykdymą;

9) organizuoja Tarybos finansinės veiklos auditą, teikia Finansų ministerijai ir kitoms institucijoms jų nustatyta tvarka lėšų naudojimo apyskaitas;

10) atsako už Tarybos, kaip asignavimų valdytojos, lėšų naudojimą pagal patvirtintas programas ir sąmatas;

11) konsultuoja pagal savo kompetenciją piliečius, juridinius asmenis etninės kultūros globos klausimais;

12) atlieka kitas teisės aktais jam pavestas funkcijas.

Pritarti

 

7. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

8. Komiteto paskirti pranešėjai: Vincė Vaidevutė Margevičienė.

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                 Valentinas Bukauskas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Komiteto biuro patarėja Monika Urmonienė