Eil.
Nr.
|
Pasiūlymo teikėjas, data
|
Siūloma keisti
|
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė
|
Argumentai,
pagrindžiantys nuomonę
|
str.
|
str. d.
|
p.
|
1.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas (2016-06-23)
|
1
|
|
|
Vertinant projektą pagal jo santykį su Konstitucija, galiojančiais
įstatymais bei teisės technikos taisyklėmis, teikiame šias pastabas:
1. Atsižvelgiant į tai, kad šiuo Seimo nutarimu Etninės kultūros
globos tarybos nuostatai yra keičiami, nutarimo projekto 1 straipsnis
dėstytinas taip: „Pakeisti Etninės kultūros globos tarybos nuostatus,
patvirtintus Lietuvos Respublikos Seimo 2004 m. lapkričio 2 d. nutarimu Nr.
IX-2532 „Dėl Etninės kultūros globos tarybos nuostatų patvirtinimo“ ir juos
išdėstyti taip:“. Tuo tarpu nauja redakcija dėstomi Etninės kultūros globos
tarybos nuostatai turi būti dėstomi kaip nutarimo 1 straipsnio dėstomoji
dalis.
|
Pritarti
|
|
2.
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas
(2016-06-23)
|
2
|
|
|
2. Atkreiptinas dėmesys, kad teikiamas
Seimo nutarimas turi būti papildytas 2 straipsniu, kuriame turi būti
numatytas vėlesnis šio nutarimo įsigaliojimas (įsigaliojimas turi būti
susietas su kartu teikiamo Lietuvos Respublikos etninės kultūros valstybinės
globos pagrindų įstatymo Nr. VIII-1328 5 straipsnio ir 8 straipsnių pakeitimo
ir įstatymo papildymo 61 straipsniu
įstatymo projekto (Reg. Nr. XIIP-585(3)) (toliau - įstatymo projektas Nr.
XIIP-585(3)) įsigaliojimu.
|
Pritarti
|
|
3.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas (2016-06-23)
|
|
|
1
|
3. Nuostatų projekto 1 punkte vartojama
terminologija derintina su galiojančiuose teisės aktuose įtvirtintomis
sąvokomis, todėl žodžiai „valstybės institucija Seimas“ keistini žodžiais „Lietuvos Respublikos
Seimas“. Be to, šiame punkte turėtų būti įvedama Lietuvos Respublikos Seimo
santrumpa „Seimas“, nes toliau Nuostatų tekste vartojama būtent santrumpa.
|
Pritarti
|
|
4.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas (2016-06-23)
|
|
|
3
|
4. Nuostatų projekto 3 punkte,
atsižvelgiant į tai, kad biudžetinės įstaigos vadovaujasi ne tik pirminiais
Europos Sąjungos teisės aktais, vietoj žodžių „Europos Sąjungos steigiamųjų sutarčių
nuostatomis“, reikėtų įrašyti žodžius „Europos Sąjungos teisės aktais“.
|
Pritarti
|
|
5.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas (2016-06-23)
|
|
|
7
|
5. Vadovaujantis teisės technikos
taisyklėmis, nuostatų projekto 7 punkte nustatytas Tarybos strategines
veiklos kryptis siūlome dėstyti ne kaip vientisą tekstą, o kaip atskirus
papunkčius.
|
Pritarti
|
Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2010 m. kovo 24 d. nutarime Nr. 330 „Dėl ministrams pavedamų valdymo sričių“
nustatytas kultūros ministro valdymo sritis (kultūros paveldas, etninė
kultūra, mėgėjų meninė veikla; Tautinių mažumų politikos koordinavimas ir
kt.) ir vertinant Įstatymo projekto 2 straipsniu pildomo Įstatymo 61 straipsnio
3 dalyje numatytą Etninės kultūros globos tarybos (toliau – Taryba) paskirtį
– atlikti Seimo ir Vyriausybės eksperto ir patarėjo misiją, manytina, kad
nurodytos Tarybos pagrindinės strateginės veiklos kryptys išplečia Tarybos
paskirtį, kompetenciją ir dubliuoja vykdomosios valdžios funkcijas. Todėl,
siekiant užtikrinti, kad minėtos funkcijos nebūtų dubliuojamos, Valstybės
valdymo ir savivaldybių komitetas siūlo Tarybos strategines veiklos sritis
išbraukti.
|
6.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas (2016-06-23)
|
|
|
9
|
6. Nuostatų projekto 9 punkto 6
papunkčio redakcija tikslintina kalbiniu požiūriu, nes iš siūlomos redakcijos
nėra aišku, ar Taryba atlieka programos įgyvendinimo konkursinio finansavimo ekspertavimą ir koordinavimą, ar, vis
dėlto, Etninės kultūros tęstinumo ir kaitos tyrimų programos įgyvendinimo priemonių ekspertavimą ir koordinavimą.
|
Pritarti
|
|
7.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas (2016-06-23)
|
|
|
9
|
7. Nuostatų projekto 9 punktą siūlome
papildyti dar viena Tarybos funkcija, nurodant, kad Taryba organizuoja
regioninių tarybų sudarymą ir tvirtina jų sudėtį (kaip numatyta įstatymo
projekte Nr. XIIP-585(3)).
|
Pritarti
|
|
8.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas (2016-06-23)
|
|
|
11
|
8. Siekiant teisinio reguliavimo aiškumo
bei tinkamo nuostatų taikymo, nuostatų projekto 11 punkto paskutinį sakinį
siūlome dėstyti taip: „Tarybos kadencija – 4 metai“ (taip būtų įtvirtinta
aiški teisės taikymo požiūriu nuostata, kad tarybos kadencija prasideda ir
baigiasi in corpore). Taip
pat siūlome, siekiant užtikrinti šios valstybės įstaigos veiklos nepertraukiamumą,
nurodyti, kad naujos sudėties Taryba turėtų būti sudaroma dar prieš
pasibaigiant senos sudėties Tarybos įgaliojimams (pvz. prieš vieną mėnesį iki
kadencijos pabaigos), o tuo atveju, kai Seimas laiku nepatvirtina naujos
sudėties Tarybos, Taryba tęsia savo veiklą iki Seimas patvirtins naujos
sudėties Tarybą.
|
Pritarti
|
Siūloma pakeisti Nuostatų 11 punktą ir jį išdėstyti taip:
„11. Tarybą sudaro 21 narys, kuriuos
deleguoja su etninės kultūros globa bei plėtra tiesiogiai susijusios
institucijos ir organizacijos, teikdamos Seimui tvirtinti po 1 narį, turintį
ne mažiau kaip 3 metų patirtį etninės kultūros srityje: Lietuvių literatūros
ir tautosakos institutas, Lietuvos istorijos institutas, Lietuvos
tautodailininkų sąjunga, Lietuvių etninės kultūros draugija, Lietuvos
kraštotyros draugija, Lietuvos ramuvų sąjunga, Lietuvių katalikų mokslo
akademija, Lietuvos etninės kultūros ugdytojų sąjunga, Lietuvos muzikos ir
teatro akademija, Klaipėdos universitetas, Šiaulių universitetas, Vytauto
Didžiojo universitetas bei Lietuvos edukologijos universitetas (pastariesiems
dviem universitetams susijungus į vieną universitetą, atitinkamai deleguojami
2 nariai), Lietuvos liaudies buities muziejus, Lietuvos liaudies
kultūros centras, Vilniaus etninės kultūros centras ir šio straipsnio 10
dalyje nurodytos regioninės etninės kultūros globos tarybos (toliau –
regioninės tarybos). Tarybos nariai skiriami ketverių metų kadencijai,
- 4 metai. Tarybos nario kandidatūrą teikiantis subjektas privalo ne
vėliau kaip prieš 3 mėnesius iki Tarybos nario kadencijos pabaigos pateikti
Seimui naują Tarybos nario kandidatūrą. Tarybos narys pradeda eiti pareigas
nuo jo kandidatūrą patvirtinančio Seimo nutarimo įsigaliojimo dienos. eina
savo pareigas nuo jų patvirtinimo Seimo nutarimu datos iki tol, kol Seimas
patvirtina naujos kadencijos Tarybos narius.“
|
9.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas (2016-06-23)
|
|
|
11
|
9. Nuostatų projekto 11 punkte siūloma nustatyti, kad Vytauto Didžiojo
ir Lietuvos edukologijos universitetams susijungus į vieną universitetą, šis
universitetas turėtų deleguoti 2 narius į Tarybą. Atsižvelgiant į tai, jog
tai sąlyginė (t.y. jos taikymas priklausys nuo tam tikrų objektyvių
aplinkybių atsiradimo ar neatsiradimo) nuostatų taikymo norma, siūlome arba
atsisakyti jos dėstymo bendrosiose normose (paliekant specialų taikymo
reguliavimą tik įstatymo projekte
Nr. XIIP-585(3)), arba kelti šią nuostatą į paties Seimo nutarimo 3
straipsnį, kuriame būtų aptarti
specifiniai asmenų kandidatavimo į Tarybą atvejai, susijungus dvejiems
universitetams.
|
Pritarti
|
|
10.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas (2016-06-23)
|
|
|
11
|
10. Nuostatų projekto 11 punkte vietoje
žodžių „šio straipsnio 10 dalyje“ įrašytini žodžiai „šių Nuostatų 20 punkte“.
|
Pritarti
|
|
11.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas (2016-06-23)
|
|
|
15
|
11. Nuostatų projekto 15 punkte
nustatyta Tarybos pirmininko rinkimo tvarka derintina su kartu teikiamu įstatymo
projektu Nr. XIIP-585(3). Atkreiptinas dėmesys, jog įstatymo projekte Nr.
XIIP-585(3) nustatoma „ne mažiau kaip pusė visų Tarybos narių“ reikalinga
dauguma Tarybos pirmininkui išrinkti. Tuo tarpu nuostatų projekto 15 punkte
siūloma įtvirtinti kitokią balsų daugumą, reikalingą pirmininkui išrinkti –
„daugiau kaip pusė posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių“. Taip pat derintini
tarpusavyje nuostatų projekto 14 punktas, numatantis, kad kandidatas į
pirmininkus išrenkamas, kai už jį balsuoja ne
mažiau kaip pusė visų Tarybos narių, su nuostatų projekto 15 punkto 3
papunkčiu, nustatančiu, kad kandidatas laikomas išrinktu, jeigu už jį
balsuoja daugiau kaip pusė
posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių.
|
Pritarti
|
|
12.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas (2016-06-23)
|
|
|
16
|
12. Nuostatų projekto 16 punkto
antrajame sakinyje vietoj žodžių „nepatvirtina Tarybos išrinkto pirmininko“ –
žodžius „nepaskiria į Tarybos pirmininko pareigas tarybos išrinkto
kandidato“.
|
Pritarti
|
|
13.
|
Seimo kanceliarijos
Teisės departamentas (2016-06-23)
|
|
|
|
13. Nuostatų projekte reikėtų numatyti
ir aptarti kito kandidato rinkimų tvarkos tuo atveju, kai Seimas nepaskiria
tarybos teikto kandidato į pirmininko pareigas.
|
Pritarti
|
|
14.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas (2016-06-23)
|
|
|
16
|
14. Nuostatų projekto 16 punkte siūloma
nustatyti, kad Tarybos pirmininko įgaliojimai tęsiasi iki naujos kadencijos
pirmininko paskyrimo. Vertinant šią nuostatą, manome, kad siekiant normalaus
šios valstybės įstaigos funkcionavimo, teisinis reguliavimas turėtų
užtikrinti, kad prasidedant naujos Tarybos sudėties kadencijai, Seimas jau
būtų paskyręs šios kadencijos Tarybos pirmininką, t.y. svarstytina, ar
nereikėtų numatyti, kad naujos sudėties Taryba ne tik turėtų būti
patvirtinama dar nesibaigus senos Tarybos kadencijai, bet ir turėtų
įgalinimus įstatymo ir nuostatų nustatyta tvarka iki kadencijos pradžios
išrinkti kandidatą ir pateikti jį Seimui skirti į Tarybos pirmininko
pareigas. Priešingu atveju, susidarys situacija, kada Tarybą formaliai
sudarys ne 21 narys, o 22, t.y. naujai paskirti 21 narys ir buvusios
kadencijos Tarybos pirmininkas. Todėl siekiant išvengti teisinio reguliavimo
spragų, reiktų teisiškai sureguliuoti buvusios kadencijos Tarybos pirmininko
įgaliojimus ir balsavimo teises naujos sudėties Tarybos priimamų sprendimų
atžvilgiu.
|
Pritarti
|
|
15.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas (2016-06-23)
|
|
|
17
|
15. Nuostatų projekto 17 punkto 3-5
papunkčiuose siūloma nustatyti, kad Taryba priima ne tik išvadas, siūlymus ar
rekomendacijas, tačiau ir nutarimus. Vertinant šią nuostatą, atkreiptinas
dėmesys, kad nei nuostatose, nustatančiose Tarybos paskirtį, funkcijas bei
teises, nei kitose nuostatose neatskleista, kokiais klausimais Taryba teikia
ne išvadas ar siūlymus, o priima nutarimus, t.y. preziumuojamai kitokios
galios ir reikšmės aktus nei siūlymai, išvados ar rekomendacijos.
|
Pritarti
|
|
16.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas (2016-06-23)
|
|
|
18,
19
|
16. Nuostatų projekto 18 ir 19 punktuose siūloma nurodyti, kad
Taryba iš savo narių tarpo tvirtina Tarybos pirmininko pavaduotoją, kuris
laikinai negalint savo pareigų eiti Tarybos pirmininkui, atlieka dalį jo funkcijų.
Vertinant šią nuostatą, atkreiptinas dėmesys, kad kartu teikiamas įstatymo
projektas Nr. XIIP-585(3) numato vienasmenį šios biudžetinės įstaigos vadovą
– Seimo nutarimu skiriamą Tarybos pirmininką. Įstatymu jam numatyti ir
atitinkami įgaliojimai, susiję su vadovavimu biudžetinei įstaigai, t.y.
Tarybos pirmininkas organizuoja
Tarybos darbą, yra biudžeto asignavimų valdytojas, atsako už valstybės
biudžeto gautų lėšų tinkamą naudojimą; atsako už tai, kad Taryba atliktų jai
numatytas funkcijas, pavestus darbus; savo parašu tvirtina Tarybos
sprendimus ir nutarimus; atstovauja Tarybai; teikia Tarybai tvirtinti jos išlaidų
sąmatą, vadovauja
administracijai, priima į pareigas (darbą) ir atleidžia iš jų (jo) valstybės
tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis. Atsižvelgiant į
biudžetinės įstaigos vadovo atliekamų funkcijų pobūdį, svarstytina, ar Seimui
atskaitingos įstaigos vadovo pareigas, nors ir laikinai, gali eiti ne
atitinkamu Seimo sprendimu, o paties įstaigos kolegialaus valdymo organo įgaliotas
valdymo organo narys.
|
Pritarti
|
Siūloma išbraukti Nuostatų 18 punktą:
„18. Seimui patvirtinus Tarybos pirmininką, Tarybos
posėdyje, dalyvaujant ne mažiau kaip 2/3 Tarybos narių, Taryba tvirtina
Tarybos pirmininko teikiamą pirmininko pavaduotoją, kuris turi būti Tarybos
narys ir kurio kandidatūrai pritaria daugiau kaip pusė visų Tarybos narių.
Tarybos pirmininko pavaduotojas gali būti atšauktas, jei raštu atsisako juo
būti arba ne mažiau kaip 2/3 visų Tarybos narių sprendimu“.
Siūloma pakeisti Nuostatų 19 punktą ir jį išdėstyti taip:
„19. Kai tarybos
pirmininkas laikinai (dėl tarnybinės komandiruotės, atostogų, laikinojo
nedarbingumo ar kt.) negali eiti savo pareigų, Seimo valdybos
sprendimu jo funkcijas, išskyrus nurodytas šių nuostatų 16 punkto 6 ir
7 papunkčiuose, atlieka tarybos pirmininko pavaduotojas. pavedama
atlikti kitam Tarybos nariui. Tarybos nariui, laikinai einančiam Tarybos
pirmininko pareigas, mokamas Tarybos pirmininko pareigybei nustatytas darbo
užmokestis.“
|
17.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas (2016-06-23)
|
|
|
18
|
17. Nuostatų projekto 18 punkte reikėtų
atskleisti formuluotės „gali būti atšauktas“ turinį, t.y. nėra aiški tokio
atšaukimo įgyvendinimo tvarka.
|
Pritarti
|
|
18.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas (2016-06-23)
|
|
|
19
|
18. Nuostatų projekto 19 punkte turi būti
pateikta nuoroda ne į 16 punkto 6 ir 7 papunkčius, o į 17 punkto 6 ir 7
papunkčius, nes būtent šiame punkte įtvirtinamos Tarybos pirmininko
funkcijos.
|
Pritarti
|
Siūlydamas, kad, esant būtinybei, Seimo valdyba
pavestų kitam Tarybos nariui eiti Tarybos pirmininko pareigas, Valstybės valdymo
ir savivaldybių komitetas 19 punkte numatytos funkcijų vykdymo išimties siūlo
atsisakyti.
|
19.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas (2016-06-23)
|
|
|
26
|
19. Nuostatų 26 punkto pirmojoje
pastraipoje brauktini pertekliniai žodžiai „nutraukiami ar“. Be to,
atsižvelgiant į tai, kad šio punkto 3-7 papunkčiuose įtvirtinti ne savaiminio
Tarybos (regioninės tarybos) nario įgaliojimų nutrūkimo pagrindai, t.y.
manome, kad vien tik šiuose punktuose nurodytų faktų ar aplinkybių neužtenka
formaliam įgaliojimų nutrūkimo konstatavimui, reikėtų nuostatų projekto 27
punktą papildyti nauju pirmu sakiniu, numatančiu, kad šių nuostatų 26 punkto
3-7 papunkčiuose nurodytais atvejais Seimas (ar Taryba) priima atitinkamą
sprendimą dėl Tarybos (regioninės tarybos) nario įgaliojimų nutrūkimo
nesibaigus Tarybos (regioninės tarybos) kadencijai.
|
Pritarti
|
|
20.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas (2016-06-23)
|
|
|
26
|
20. Siekiant teisinio aiškumo ir
derinant projekto nuostatas tarpusavyje, nuostatų projekto 26 punkto 1
papunktyje po žodžių „pasibaigia įgaliojimų laikas“ siūlome įrašyti žodžius
„ir Seimas (Taryba) patvirtina naujos sudėties Tarybą (regioninę tarybą)“.
|
Pritarti
|
|
21.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas (2016-06-23)
|
|
|
26
|
21. Nuostatų projekto 26 punkto 2 ir 3
papunkčių pradžioje įrašytinas žodis „jam“.
|
Pritarti
|
|
22.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas (2016-06-23)
|
|
|
26
|
22. Derinant projekto nuostatas su
galiojančiais įstatymais, nuostatų projekto 26 punkto 4 papunktį siūlome
dėstyti taip: „4) pagal medicinos ar Neįgalumo ir darbingumo nustatymo
tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos išvadą jam negalint eiti savo pareigų“
|
Pritarti
|
|
23.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas (2016-06-23)
|
|
|
26
|
23. Nuostatų projekto 26 punkto 5
papunktis tikslintinas, analogiškai kaip ir įstatymo projektas Nr.
XIIP-585(3), vietoje žodžių
„įsiteisėjus jį apkaltinusiam teismo nuosprendžiui“ įrašytini žodžiai „dėl jo
įsiteisėjus apkaltinamajam teismo nuosprendžiui“. Be to, pažymėtina, jog
įstatymų leidybos praktikoje įprasta nurodyti dėl kokio pobūdžio nusikalstamų
veikų priimti apkaltinamieji teismo nuosprendžiai užkerta kelią asmenims eiti
tam tikras pareigas. Pažymėtina, jog kai kurie nuosprendžiai gali būti
priimti dėl netyčinių nusikaltimų ar mažesnio sunkumo nei nusikaltimai
baudžiamųjų nusižengimų, tačiau pagal siūlomą reguliavimą net ir tokiu atveju
turėtų būti priimamas sprendimas dėl Tarybos nario įgaliojimų nutrūkimo. Toks
reguliavimas svarstytinas proporcingumo ir tikslingumo požiūriu.
|
Pritarti
|
|
24.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas (2016-06-23)
|
|
|
26
|
24. Atsižvelgiant į tai, kad Tarybos
narius į pareigas skiria Seimas (o regioninės tarybos narius - Taryba), o ne
su etninės kultūros globa bei plėtra tiesiogiai susijusios institucijos
(kurios tik deleguoja savo atstovus Seimui (Tarybai)), reikėtų atsisakyti
nuostatų projekto 26 punkto 6 papunktyje nustatyto Tarybos (regioninės
tarybos) nario įgaliojimų pasibaigimo pagrindo, numatančio, kad Tarybos
(regioninės tarybos) nario įgaliojimai pasibaigia atšaukus jį delegavusiai
institucijai ar organizacijai.
|
Pritarti
|
|
25.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas (2016-06-23)
|
|
|
26
|
25. Svarstytina, ar nuostatų projekto 26
punkto 7 papunkčio nuostata reguliavimo proporcingumo požiūriu yra pakankama,
nes pvz. ji suponuoja, kad Tarybos (regioninės tarybos) nario dalyvavimas
Tarybos (regioninės tarybos) nario posėdžiuose yra pakankamas ir patenkinamas
tais atvejais, kai jis dalyvauja tik viename iš paskutinių 7 posėdžių. Be to,
šiame papunktyje po žodžio „Tarybos“ įrašytini žodžiai „(regioninės
tarybos)“.
|
Pritarti
|
|
26.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas (2016-06-23)
|
|
|
27
|
26. Siekiant teisinio aiškumo, nuostatų
projekto 27 punkte vietoj žodžių „nutraukus Tarybos ar regioninės tarybos
nario įgaliojimus dėl priežasčių, nurodytų šių nuostatų 26 punkto 2-7
papunkčiuose“ įrašytini žodžius „Tarybos (regioninės tarybos) nario įgaliojimams
nutrūkus nesibaigus kadencijai“, žodžiai „vadovaujasi savo sprendimu ir“
brauktini, o vietoj žodžių „paskyrusią“ bei „skyrimo“ įrašytini atitinkami
žodžiai „delegavusią“ bei „delegavimo“.
|
Pritarti
|
Siūloma pakeisti Nuostatų 27 punktą ir jį išdėstyti
taip:
„27. Nutraukus Tarybos
ar regioninės tarybos nario įgaliojimus dėl priežasčių, nurodytų Atsiradus
šių nuostatų 26 punkto 2-7 papunkčiuose nurodytiems
pagrindams, Seimas priima nutarimą dėl Tarybos nario įgaliojimų
nutrūkimo nesibaigus Tarybos kadencijai. Tarybos nario įgaliojimų nutrūkimo
nesibaigus Tarybos kadencijai atveju Tarybos pirmininkas Taryba
ar regioninė taryba vadovaujasi savo sprendimu ir kreipiasi į tą Tarybos
narį paskyrusią delegavusią instituciją ar organizaciją dėl
kito asmens skyrimo delegavimo į Tarybą ar regioninę tarybą iki
kadencijos pabaigos likusiam Tarybos kadencijos laikotarpiui.
Pasiūlytas į Tarybos narius kitas asmuo teikiamas tvirtinti Seimui Etninės
kultūros valstybinės globos pagrindų įstatymo nustatyta tvarka, o pasiūlytas
į regioninės tarybos narius asmuo teikiamas tvirtinti Tarybai šių nuostatų
nustatyta tvarka.“
|
27.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas (2016-06-23)
|
|
|
37
|
27. Nuostatų projekto 37 punkto
nuostata, kad administracijai vadovauja direktorius siūlome atsisakyti kaip
perteklinės ir klaidinančios. Atkreiptinas dėmesys, kad Tarybos
administracija nėra juridinis asmuo, o tik biudžetinės įstaigos, kurios
vadovas yra Tarybos pirmininkas, struktūrinis padalinys, atsakingas už
organizacinį, informacinį ir parengiamąjį darbą. Atitinkamai tikslintinos ir
38 punkto nuostatos, kuriose administracijos direktoriui suteikiamos
biudžetinės įstaigos vadovo teisės. Pažymėtina, kad Tarybos kaip valstybės
biudžetinės įstaigos vadovas yra Tarybos pirmininkas, todėl būtent jis yra
atsakingas už biudžetinės įstaigos darbo organizavimą, kad būtų įgyvendinami
biudžetinės įstaigos tikslai ir atliekamos nustatytos funkcijos; užtikrinimą,
kad būtų laikomasi įstatymų, kitų teisės aktų ir biudžetinės įstaigos
nuostatų; biudžetinės įstaigos darbuotojų priėmimą ir atleidimą; teikti
biudžetinės įstaigos struktūros ir pareigybių sąrašo tvirtinimą, neviršijant
nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus; garantavimą, kad pagal
Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą teikiami
ataskaitų rinkiniai ir statistinės ataskaitos būtų teisingi; racionalaus ir
taupaus lėšų bei turto naudojimo, veiksmingo biudžetinės įstaigos vidaus kontrolės
sistemos sukūrimo, jos veikimo ir tobulinimo užtikrinimą, įsakymų leidimą
įstaigos vidaus administravimo klausimais.
|
Pritarti
|
Siūloma pakeisti Nuostatų VII skirsnį ir jį
išdėstyti taip:
„VII. Tarybos administracija
37.
Tarybai pavestus uždavinius įgyvendinti padeda Tarybos administracija,
atliekanti Tarybos ir regioninių tarybų organizacinį, informacinį ir
parengiamąjį darbą. Didžiausią leistiną valstybės tarnautojų ir darbuotojų,
dirbančių pagal darbo sutartis Tarybos administracijos etatų skaičių tvirtina
Seimo valdyba. Administracijos struktūrą ir etatų sąrašą tvirtina Taryba. Administracijai
vadovauja direktorius, kurį įstatymų nustatyta tvarka priima į darbą ir
atleidžia iš jo Tarybos pirmininkas.
38. Tarybos administracijos direktorius:
1) veikia Tarybos administracijos vardu, yra atsakingas už jos
personalo veiklą, Tarybos ir regioninių tarybų nutarimų įgyvendinimą;
2) užtikrina, kad Tarybos veikloje būtų laikomasi teisės aktų
reikalavimų ir kad teisės aktai būtų vykdomi;
3) teikia Tarybai tvirtinti administracijos struktūrą ir etatų
sąrašą;
4) vadovaudamasis Lietuvos Respublikos teisės aktais, tvirtina su
Tarybos pirmininku suderintas Tarybos administracijos valstybės tarnautojų ir
darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigines instrukcijas,
suderinęs su Tarybos pirmininku skiria jiems nuobaudas ir juos skatina;
5) skiria administracijos darbuotojus Tarybos ir regioninių tarybų,
nuolatinių ir laikinų darbo grupių posėdžiams organizuoti ir protokoluoti, jų
dokumentacijai tvarkyti;
6) vadovaudamasis Etninės kultūros globos tarybos darbo reglamentu,
sudaro darbo apmokėjimo sutartis su Tarybos nariais, ekspertais, programų ir
kitų dokumentų projektų rengimo grupių nariais ir kitais Lietuvos Respublikos
bei užsienio valstybių fiziniais ir juridiniais asmenimis, kurių paslaugų
reikia Tarybos uždaviniams atlikti;
7) organizuoja Tarybos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių
pagal darbo sutartis, kvalifikacijos tobulinimą;
8) pagal kompetenciją leidžia įsakymus, kontroliuoja jų vykdymą;
9) organizuoja Tarybos finansinės veiklos auditą, teikia Finansų
ministerijai ir kitoms institucijoms jų nustatyta tvarka lėšų naudojimo
apyskaitas;
10) atsako už Tarybos, kaip asignavimų valdytojos, lėšų naudojimą
pagal patvirtintas programas ir sąmatas;
11) konsultuoja pagal savo kompetenciją piliečius, juridinius asmenis
etninės kultūros globos klausimais;
12) atlieka kitas teisės aktais jam pavestas funkcijas.“
|
28.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas (2016-06-23)
|
|
|
40
|
28. Nuostatų projekto 40 punkto 2
papunktį siūlome dėstyti taip: „2) Tarybos pirmininko, tarybos narių ir
Tarybos administracijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal
darbo sutartis, darbo užmokesčiui (Tarybos pirmininko pavaduotojo ir Tarybos
narių darbas apmokamas proporcingai dirbtam laikui pagal pareiginės algos
dydį, nustatytą vadovaujantis Lietuvos Respublikos politikų ir valstybės
pareigūnų darbo apmokėjimo įstatymu)“, o 40 punkto 3 – atsisakyti.
|
Pritarti
|
|
29.
|
Seimo kanceliarijos
Teisės departamentas (2016-06-23)
|
|
|
40
|
29. Teisinio pagrįstumo, teisingo
apmokėjimo už darbą ir racionalaus valstybės lėšų naudojimo požiūriu
ginčytinos nuostatų projekto 40 punkto 4, 5 ir 6 papunkčių nuostatos,
numatančios, kad Tarybos nariams,
kuriems už darbą proporcingai dirbtam laikui mokamas darbo užmokestis pagal Lietuvos Respublikos politikų ir
valstybės pareigūnų darbo apmokėjimo įstatymą, dar papildomai būtų
kompensuojamos jų kelionės išlaidos į darbą, mokami honorarai už parengtas
studijas, pranešimus, ekspertizes bei apmokamos kitos išlaidos, kiek tai
susiję su tarybos uždavinių įgyvendinimu. Atkreiptinas dėmesys, kad darbo
užmokesčio paskirtis iš esmės ir yra atlyginti asmeniui už intelektinį,
techninį bei organizacinį darbą, atliekamą tam tikrose pareigose, todėl
dvigubas atlyginimas už priklausomų pagal pareigas funkcijų vykdymą yra labai
abejotinas.
|
Pritarti
|
|
30.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas (2016-06-23)
|
|
|
|
30. Teisės aktą pasirašančiojo asmens
pareigos rašytinos mažosiomis raidėmis.
|
Pritarti
|
|
31.
|
Europos teisės departamentas prie
Teisingumo ministerijos
(2016-07-19)
|
|
|
|
Išnagrinėję Lietuvos Respublikos Seimo
nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos Seimo 2004 m. lapkričio 2 d. nutarimo Nr.
IX-2532 „Dėl Etninės kultūros globos tarybos nuostatų patvirtinimo“
pakeitimo“ projektą Nr. XIIP-584(3), pažymime, kad pastabų ar pasiūlymų dėl
projekto pagal kompetenciją neturime.
|
Pritarti
|
|