LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

sveikatos reikalų komitetas

 

 

PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA

DĖL Odontologijos praktikos ir burnos priežiūros praktikos įstatymo Nr. I-1246 1, 2, 11 straipsnių pakeitimo  įstatymo projekto nr. xivp-3096(3)

2024-09-18  Nr. 111-P-32

Vilnius

 

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkas A. Matulas, Komiteto pirmininko pavaduotojas M. Puidokas, Komiteto nariai M. Danielė, M. Navickienė, O. Leiputė, J. Sejonienė, L. Slušnys, Z. Streikus, R. Šalaševičiūtė.

Komiteto biuras: vedėja J. Bandzienė, patarėjai K. Civilkienė, E. Jankauskas, B. Sesickienė, V. Valainytė, padėjėjos M. Neverkevičienė, D. Žukauskė.

Kviestieji asmenys: sveikatos apsaugos viceministras E. Narkevičius, viceministas E. Diržius, Sveikatos apsaugos ministerijos Asmens sveikatos departamento vyresnioji patarėja V. Srogė, Teisės skyriaus vyresnioji patarėja A. Storpirštienė, Pirminės sveikatos priežiūros, odontologijos ir medicininės reabilitacijos skyriaus patarėja R. Andriušaitienė, Santaros klinikų filialo Žalgirio klinika vadovas D. Matkevičius, Vilniaus universiteto Odontologijos instituto direktorė prof. dr. V. Brukienė, Lietuvos sveikatos mokslų universiteto Odontologijos fakulteto dekanė prof. V. Mačiulskienė-Visockienė, prodekanė prof. K. Lopatienė, Lietuvos odontologų rūmų vyr. teisininkė V. Tarasevičienė.

 

 

 

.

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-02-07

1

 

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas.

1.    Projekto 1 straipsniu siūloma pakeisti keičiamo Odontologijos praktikos ir burnos priežiūros praktikos įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 1 straipsnio 2 dalies 2 punktą, jame nustatant, kad įstatymas, be kita ko, nustato ir atsakomybę už padarytą odontologijos ar burnos priežiūros praktikos klaidą. Šios nuostatos siūlome atsisakyti dėl dviejų priežasčių. Pirma, ši nuostata savo turiniu yra perteklinė, nes jau šiuo metu galiojančios įstatymo redakcijos 1 straipsnio 2 dalies 2 punkte numatyta, kad įstatymas nustato odontologo ir burnos priežiūros specialisto teisės verstis odontologijos ar burnos priežiūros praktika įgyvendinimo ir panaikinimo sąlygas (o padaryta odontologijos ar burnos priežiūros praktikos klaida ir yra pagrindas būtent sustabdyti ar panaikinti licencijos galiojimą, t. y. apriboti teisę verstis odontologijos ar burnos priežiūros praktika). Antra, ši nuostata yra dalinai klaidinanti, nes jos turinys netiesiogiai implikuoja, kad odontologo ir burnos priežiūros specialistui gali būti taikoma drausminė, administracinė ar net baudžiamoji atsakomybė. Be to, kartu atkreiptinas dėmesys ir į tai, kad pačiame projekte nėra jokių konkrečių nuostatų, nustatančių odontologo ir burnos priežiūros specialisto atsakomybę už padarytą odontologijos ar burnos priežiūros praktikos klaidą.

Pritarti

Atsižvelgiant į tai, kad siūloma nepritarti vieninteliam įstatymo projekto 1 straipsnio pakeitimui (remiantis aktualia Odontologijos praktikos ir burnos priežiūros praktikos įstatymo redakcija), siūloma išbraukti įstatymo projekto 1 straipsnį.

2.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-02-07

2,6,

10

 

 

Projekto 2 straipsniu siūloma pakeisti keičiamo įstatymo 2 straipsnio 3 dalį ir joje nustatyti, kad burnos priežiūros praktikos klaida laikoma burnos priežiūros specialisto atliekama paslauga, dėl jo paties kaltės sukėlusi pavojų ar padariusi žalą paciento sveikatai, bet nesukėlusi paciento negalios arba mirties. Pažymėtina, kad burnos priežiūros praktikos klaidą laikyti paslauga yra nepagrįsta ne tik teisiniu, tačiau ir semantiniu požiūriu. Klaidą, t. y. tam tikro turinio netinkamą veikimą, laikyti paslauga yra paprasčiausia nelogiška. Atkreiptinas dėmesys, kad burnos priežiūros specialistas pagal įgytą profesinę kvalifikaciją ir nustatytą kompetenciją teikia asmens sveikatos priežiūros paslaugas, apimančios burnos ligų profilaktiką bei medicinos priemonių (prietaisų) (dantų ir veido žandikaulių protezų, ortodontinių įtaisų ir įtvarų) gamybą, o burnos priežiūros klaida yra šių paslaugų teikimo metu įvykdyta pavojinga ir žalinga kalta veika. Atsižvelgiant į tai, nuostata tikslintina. Analogiško turinio pastaba taikytina ir projekto 6 bei 10 straipsniais keičiamoms keičiamo įstatymo 2 straipsnio 15 ir 22 dalims.

Pritarti

Žr. į pasiūlymus prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau – Vyriausybė) išvados.

3.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-02-07

2,10

 

 

Projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 2 straipsnio 3 dalyje po žodžio „prižiūrinčio“ įrašytini žodžiai „burnos priežiūros“. Analogiško turinio pastaba taikytina ir projekto 10 straipsniu keičiamai įstatymo 2 straipsnio 22 daliai.

Pritarti

Iš esmės pritariama, tačiau, patikslinus sąvokų apibrėžimus (Žr. į pasiūlymus prie Vyriausybės išvados), pastaba nebetikslinga.

4.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-02-07

3

 

 

Projekto 3 straipsniu keičiamos įstatymo 2 straipsnio 51 dalyje brauktini pertekliniai žodžiai „ir diplomo priedėlis“, nes tai, kad diplomo priedėlis yra neatskiriama profesinio bakalauro, bakalauro ir magistro diplomų dalis, diplomą papildantis dokumentas, kuriame nurodomas studijų programos pavadinimas ir informacija apie pasiektus studijų rezultatus, yra įtvirtina Mokslo ir studijų įstatymo 58 straipsnio 4 dalyje.

Pritarti

Iš esmės pritarti, tačiau, remiantis Vyriausybės išvada, siūloma įstatymo projekto straipsnio atsisakyti kaip perteklinio.

5.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-02-07

4,8

 

 

Derinant projekto nuostatas su Mokslo ir studijų įstatyme vartojama terminija, projekto 4 straipsniu keičiamo įstatymo 2 straipsnio 52 dalies formuluotė tikslintina, nurodant, kad studentas yra ne asmuo, studijuojantis studijų programoje, o asmuo studijuojantis pagal studijų programą. Analogiško turinio pastaba taikytina ir projekto 8 straipsniu keičiamo įstatymo 2 straipsnio 181 daliai.

Pritarti

Iš esmės pritarti, tačiau, remiantis Vyriausybės išvada, siūloma įstatymo projekto straipsnių atsisakyti kaip perteklinių.

6.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-02-07

7

 

 

Vadovaujantis Mokslo ir studijų įstatymo 58 straipsnio 2 dalimi, nustatančia, kad asmenims, baigusiems vientisųjų studijų ar magistrantūros studijų programą, išduodamas magistro diplomas, projekto 7 straipsniu keičiamo įstatymo 2 straipsnio 18 dalyje vietoj žodžių „aukštojo mokslo diplomas“ įrašytini žodžiai „magistro diplomas“.

Pritarti

Iš esmės pritarti, tačiau, remiantis Vyriausybės išvada, siūloma įstatymo projekto straipsnio atsisakyti kaip perteklinio.

7.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-02-07

7

 

 

Projekto 7 straipsniu keičiamo įstatymo 2 straipsnio 18 dalyje siūlome atsisakyti antrojo sakinio kaip perteklinio, nes tai, kad studentai, prižiūrimi odontologo turi teisę dalyvauti odontologinės priežiūros (pagalbos) paslaugų teikime, kuomet studentų studijų proceso metu vyksta praktinis jų mokymas, jau implikuoja projekto 9 straipsniu keičiamo įstatymo 2 straipsnio 182 dalyje pateikiamos sąvokos „Odontologijos studijų krypties studijų programos studento praktika“ apibrėžtis. Jeigu į šią pastabą nebūtų atsižvelgta, vietoj žodžių „odontologijos praktikos licenciją turinčio dėstytojo“ siūlome įrašyti žodį „odontologų“ (nes studijų praktikos atlikimo sąlygos nėra šio įstatymo reguliavimo dalykas). Siekiant teisės akto nuostatų nuoseklumo bei sistemiškumo, taip pat reikėtų analogiška nuostata dėl burnos priežiūros krypties studentų teisės dalyvauti burnos priežiūros paslaugų teikime papildyti ir projekto 3 straipsniu keičiamą įstatymo 2 straipsnio 51 dalį, apibrėžiančią „burnos priežiūros studijų“ sąvoką.

Pritarti

Iš esmės pritarti, tačiau, remiantis Vyriausybės išvada, siūloma įstatymo projekto straipsnio atsisakyti kaip perteklinio.

8.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-02-07

11

 

 

Projekto 11 straipsniu keičiamo įstatymo 2 straipsnio 23 dalyje prieš žodžius „dėl jo paties“ įrašytinas žodis „veika“.

Pritarti

Žr. į pasiūlymus prie Vyriausybės išvados.

9.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-02-07

12

 

 

Projekto 12 straipsniu keičiamo įstatymo 11 straipsnio 1 dalies 5 punkte vietoj žodžių „odontologinės ar burnos priežiūros (pagalbos)“ įrašytini žodžiai „odontologinės priežiūros (pagalbos) ar burnos priežiūros“.

Pritarti

Iš esmės pritarti, tačiau, atsižvelgus į Vyriausybės pasiūlymus, pakeitimas tampa nebeaktualus.

10.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-02-07

13

1

 

Projekto 13 straipsnio 1 dalyje po žodžio „įstatymas“ įrašytina formuluotė „išskyrus šio straipsnio 2 dalį“.

Pritarti

Žr. į Komiteto pasiūlymą.

11.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-02-07

13

2

 

Nėra aišku kokius poįstatyminius teisės aktus turėtų priimti Lietuvos Respublikos Vyriausybė ar jos įgaliota institucija. Manytina, kad poįstatyminius teisės aktus turės priimti būtent sveikatos apsaugos ministras (beje, atkreiptinas dėmesys, kad pačiame projekto aiškinamajame rašte nurodyta, kad poįstatyminių teisės aktų priimti nereikės).

Pritarti

Atsižvelgus į Vyriausybės išvadoje pateiktą siūlymą, kad studentas praktikos metu dalyvauja teikiant burnos priežiūros ar odontologijos paslaugas sveikatos apsaugos ministro kartu su švietimo, mokslo ir sporto ministru nustatyta tvarka prižiūrimas odontologo arba burnos priežiūros specialisto, žr. į Komiteto pasiūlymą.

 

12.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-02-07

 

 

 

Atsižvelgiant į teisės technikos taisykles, visos keičiamo įstatymo 2 straipsnio struktūrinės dalys turi būti keičiamos vienu straipsniu (su keliomis struktūrinėmis dalimis, kurių kiekviena atitinkamai keistų 2 straipsnio struktūrines dalis).

Pritarti

 

13.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-02-07

 

 

 

Pažymėtina, kad pačiame projekte neturi būti jokių projekto lyginamajam variantui būdingų paryškinimų. Taip pat atkreiptinas dėmesys, kad projekto lyginamasis variantas turi būti daromas galiojančios įstatymo redakcijos, o ne ankstesnio projekto varianto pagrindu.

Pritarti

 

 

14.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-02-07

 

 

 

Projektu keičiamo įstatymo 2 straipsnio 3, 51, 52, 53, 15, 18, 181, 182, 22 ir 23 dalimis siūlomos naujos sąvokos ir jas įvardijantys terminai turi būti suderinti Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka. Atkreiptinas dėmesys į tai, kad projekto aiškinamajame rašte klaidingai nurodoma, kad ,,projekte naujų sąvokų nėra, jas įvardijantys terminai įvertinti Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka“, kadangi projekte apibrėžiamos sąvokos nėra paskelbtos Terminų banke (http://terminai.vlkk.lt).

Pritarti

 

15.

Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos Europos sąjungos teisės grupė, 2024-02-12

 

 

 

          Įvertinę Lietuvos Respublikos Seimo pateikto derinti Lietuvos Respublikos odontologijos praktikos ir burnos priežiūros praktikos įstatymo Nr. I-1246 1, 2, 11 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-3096(3) atitiktį Europos Sąjungos teisei pažymime, kad pastabų ir pasiūlymų neturime.

Atsižvelgti

 

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.

 

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.

 

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.       

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, 2024-07-24

 

 

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2024 m. balandžio 16 d. sprendimo Nr. SV-S-1371 „Dėl įstatymų projektų išvadų“ 2 ir 3 punktus, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Iš esmės pritarti Lietuvos Respublikos odontologijos praktikos ir burnos priežiūros praktikos įstatymo Nr. I-1246 1, 2, 11 straipsnių pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIVP‑3096(3) (toliau – OPĮ projektas) ir pasiūlyti Lietuvos Respublikos Seimui jį tobulinti atsižvelgiant į šias pastabas ir pasiūlymus:

Pritarti

 

2.       

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, 2024-07-24

1

 

 

 

1.1.      Siūlytina atsisakyti OPĮ projekto 1 straipsnio, kadangi Lietuvos Respublikos odontologijos praktikos ir burnos priežiūros praktikos įstatymu (toliau – OPĮ) nėra numatyta atsakomybė už padarytą odontologijos ar burnos priežiūros praktikos klaidą. OPĮ 8 ir 9 straipsniuose šiuo metu numatytas odontologo ir burnos priežiūros specialisto licencijos galiojimo sustabdymas arba panaikinimas už odontologijos praktikos ir burnos priežiūros praktikos klaidas ar atitinkamas šiurkščias klaidas, priskirtinas odontologo ir burnos priežiūros specialisto teisės verstis odontologijos ar burnos priežiūros praktika įgyvendinimo ir panaikinimo sąlygoms, kaip numatyta OPĮ 1 straipsnio 2 dalies 2 punkte.

Pritarti

1.      Išbraukti įstatymo projekto 1 straipsnį:

,,1 straipsnis. 1 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 1 straipsnio 2 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip:

„2) odontologo ir burnos priežiūros specialisto teisės verstis odontologijos ar burnos priežiūros praktika įgijimo, įgyvendinimo ir panaikinimo sąlygas; atsakomybę už padarytą odontologijos ar burnos priežiūros praktikos klaidą;““

3.       

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, 2024-07-24

1

 

 

 

1.2.      OPĮ projekto 4 ir 8 straipsniais siūloma OPĮ 2 straipsnį papildyti burnos priežiūros studijų krypties studijų programos studento ir odontologijos studijų krypties studijų programos studento apibrėžtimis. Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymo (toliau – MSĮ) 4 straipsnio 21 dalyje yra pateikta studento apibrėžtis, pagal kurią tai yra asmuo, studijuojantis aukštojoje mokykloje pagal studijų programą arba doktorantūroje. OPĮ 2 straipsnio 25 dalyje nurodyta, kad kitos OPĮ vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos, be kita ko, MSĮ. Atsižvelgiant į tai, OPĮ projekto 4 ir 8 straipsniai yra pertekliniai ir jų atsisakytina. Be to, OPĮ projekto 8 straipsniu siūloma odontologijos studijų krypties studijų programos studento apibrėžties nuostata, kad tai yra asmuo, studijuojantis odontologijos studijų krypties studijų programos tik trečiame, ketvirtame ar penktame kursuose, nėra pagrįsta MSĮ ar OPĮ nuostatomis.

Pritarti

1.      Išbraukti įstatymo projekto 4 straipsnį:

,,4 straipsnis. 2 straipsnio papildymas

Papildyti 2 straipsnį 52  dalimi:

,,Burnos priežiūros studijų krypties studijų programos studentasasmuo, studijuojantis burnos priežiūros studijų krypties studijų programoje.““

2.      Išbraukti įstatymo projekto 8 straipsnį:

,,8 straipsnis. 2 straipsnio papildymas

Papildyti 2 straipsnį 181  dalimi:

„181. Odontologijos studijų krypties studijų programos studentas –asmuo, studijuojantis odontologijos studijų krypties studijų programos trečiame, ketvirtame ar penktame kursuose.  ““

4.       

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, 2024-07-24

1

 

 

 

1.3.      OPĮ projekto 3 straipsniu siūloma OPĮ 2 straipsnį papildyti burnos priežiūros studijų apibrėžtimi, o 7 straipsniu siūloma pakeisti OPĮ 2 straipsnio 18 dalyje numatytą odontologijos studijų apibrėžtį. OPĮ projekto 3 straipsnio siūlytina atsisakyti kaip perteklinio, o OPĮ projekto 7 straipsniu siūlytina ne keisti, o pripažinti netekusia galios OPĮ 2 straipsnio 18 dalį, nes MSĮ 4 straipsnio 22 dalyje jau pateikta studijų apibrėžtis, pagal kurią studijos yra asmens, įgijusio ne žemesnį kaip vidurinį išsilavinimą, mokymasis aukštojoje mokykloje pagal tam tikrą studijų programą arba disertacijos rengimas, be to, OPĮ projekto 3 ir 7 straipsniuose pateiktose apibrėžtyse numatytos nuostatos jau įtvirtintos OPĮ 3 straipsnio 1, 2 ir 4 dalyse bei 4 straipsnio 1–4 dalyse.

Pritarti

Išbraukti įstatymo projekto 3 straipsnį:

,,3 straipsnis. 2 straipsnio papildymas

Papildyti 2 straipsnį 5dalimi:

„51. Burnos priežiūros studijos – ne trumpesnės kaip 3 metų trukmės koleginės burnos priežiūros krypties studijos, kurias baigus išduodamas profesinio bakalauro diplomas, kuriuo patvirtinama, kad baigtos burnos priežiūros krypties pirmosios pakopos koleginės studijos, įgytas sveikatos mokslų profesinio bakalauro kvalifikacinis laipsnis ir suteikta burnos higienisto, dantų techniko ar gydytojo odontologo padėjėjo kvalifikacija; arba ne trumpesnės kaip 4 metų trukmės universitetinės burnos priežiūros krypties studijos, kurias baigus išduodamas bakalauro diplomas ir diplomo priedėlis, kuriuo patvirtinama, kad baigtos burnos priežiūros krypties pirmosios pakopos universitetinės studijos, įgytas sveikatos mokslų bakalauro kvalifikacinis laipsnis ir suteikta burnos higienisto kvalifikacija.““

5.       

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, 2024-07-24

1

4

 

 

1.3.      OPĮ projekto 3 straipsniu siūloma OPĮ 2 straipsnį papildyti burnos priežiūros studijų apibrėžtimi, o 7 straipsniu siūloma pakeisti OPĮ 2 straipsnio 18 dalyje numatytą odontologijos studijų apibrėžtį. OPĮ projekto 3 straipsnio siūlytina atsisakyti kaip perteklinio, o OPĮ projekto 7 straipsniu siūlytina ne keisti, o pripažinti netekusia galios OPĮ 2 straipsnio 18 dalį, nes MSĮ 4 straipsnio 22 dalyje jau pateikta studijų apibrėžtis, pagal kurią studijos yra asmens, įgijusio ne žemesnį kaip vidurinį išsilavinimą, mokymasis aukštojoje mokykloje pagal tam tikrą studijų programą arba disertacijos rengimas, be to, OPĮ projekto 3 ir 7 straipsniuose pateiktose apibrėžtyse numatytos nuostatos jau įtvirtintos OPĮ 3 straipsnio 1, 2 ir 4 dalyse bei 4 straipsnio 1–4 dalyse.

Pritarti

Papildyti įstatymo projekto 1 straipsnį nauja 4 dalimi ir ją išdėstyti taip:

,,7 straipsnis. 2 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 2 straipsnio 18 dalį ir ją išdėstyti taip:

„18. Odontologijos studijos – ne trumpesnės kaip 5 metų trukmės universitetinės odontologijos krypties studijos, kurias baigus išduodamas aukštojo mokslo diplomas, kuriuo patvirtinama, kad baigtos odontologijos krypties vientisosios studijos, įgytas sveikatos mokslų magistro kvalifikacinis laipsnis ir suteikta gydytojo odontologo profesinė kvalifikacija arba odontologijos studijų krypties  lygiavertė aukštojo mokslo kvalifikacija. Odontologijos studijų krypties studijų programos studentai, prižiūrimi odontologijos praktikos licenciją turinčio dėstytojo, turi teisę dalyvauti odontologinės priežiūros (pagalbos) paslaugų teikime, kuomet studentų studijų proceso metu vyksta praktinis jų mokymas.

4. Pripažinti netekusia galios 2 straipsnio 18 dalį.“

6.      y

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, 2024-07-24

1

2

 

 

1.4.      OPĮ projekto 5 straipsniu siūlomą burnos priežiūros studijų krypties studijų programos studento praktikos apibrėžtį siūlytina tikslinti šiais aspektais:

1.4.1.   vietoj nuostatos „prižiūrimas specialisto“, iš kurios neaišku, kokios profesinės kvalifikacijos specialistas gali prižiūrėti burnos priežiūros studijų krypties studijų programos studentą, nurodyti „prižiūrimas odontologo arba burnos priežiūros specialisto“, kadangi burnos priežiūros studijų krypties studijų programos studentą praktikos metu pagal kompetenciją gali prižiūrėti abu šie sveikatos priežiūros specialistai;

1.4.2.   siekiant užtikrinti asmens sveikatos priežiūros paslaugų, kurias teikiant vykdomas studentų mokymas (atliekama studentų praktika), kokybę, būtina nustatyti burnos priežiūros studentų praktikos priežiūros tvarką, pavyzdžiui, kiek studentų gali prižiūrėti vienas odontologas ar burnos priežiūros specialistas, numatyti, kad jis privalo studentui, dalyvaujančiam teikiant asmens sveikatos priežiūros paslaugas, pavesti savarankiškai atlikti veiksmus, tik jei studento įgytos žinios ir įgūdžiai leis užtikrinti kokybiškų sveikatos priežiūros paslaugų teikimą, numatyti studento pareigą atsisakyti atlikti šiuos veiksmus, jei jo įgytos žinios ir įgūdžiai neleis užtikrinti kokybiškų sveikatos priežiūros paslaugų teikimo ir kt. (analogiškai, kaip tai numatyta Medicinos rezidentūros studijų ir odontologijos rezidentūros studijų programų vykdymo reikalavimų ir priežiūros tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2019 m. vasario 13 d. nutarimu Nr. 144 „Dėl Medicinos rezidentūros studijų ir odontologijos rezidentūros studijų programų vykdymo reikalavimų ir priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo“). Atsižvelgiant į tai, OPĮ projekto 5 straipsniu siūlomoje burnos priežiūros studijų krypties studijų programos studento praktikos apibrėžtyje siūlytina numatyti, kad burnos priežiūros studijų krypties studijų programos studentas praktikos metu dalyvauja teikiant burnos priežiūros paslaugas sveikatos apsaugos ministro kartu su švietimo, mokslo ir sporto ministru nustatyta tvarka prižiūrimas odontologo arba burnos priežiūros specialisto.

Pritarti

Taip pat, remiantis Sveikatos apsaugos ministerijos nuomone, įstatymo projekto 1 straipsnio 2 dalį tikslinga papildyti nuostata, kad studentus prižiūri tos asmens sveikatos priežiūros įstaigos, kurioje studentas atlieka praktiką, specialistai, tam, kad būtų aišku, kokių įstaigų darbuotojai/specialistai atsako už studentų priežiūrą.

Pakeisti įstatymo projekto 1 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

 5 straipsnis. 2 straipsnio papildymas

2. Papildyti 2 straipsnį  531  dalimi:

,,531.  Burnos priežiūros studijų krypties studijų programos studento praktika – privaloma burnos priežiūros studijų krypties studijų programos dalis, kurios metu burnos priežiūros studijų krypties studijų programos studentas, sveikatos apsaugos ministro ir švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka prižiūrimas odontologo arba burnos priežiūros specialisto, dirbančio asmens sveikatos priežiūros įstaigoje, kurioje studentas atlieka praktiką, jo praktinio mokymo tikslu dalyvauja teikiant pacientams burnos priežiūros paslaugųas teikime.““

7.       

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, 2024-07-24

 

 

 

 

1.5. Atsižvelgiant į šio nutarimo 1.4.2 papunktyje nurodytas priežastis, atitinkamai tikslintina OPĮ projekto 9 straipsniu siūloma odontologijos studijų krypties studijų programos studento praktikos apibrėžtis. 

Pritarti

Žr. žemiau.

8.       

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, 2024-07-24

1

5

 

 

1.6. Pagal OPĮ 2 straipsnio 17 dalį odontologijos rezidentūra taip pat yra universitetinės odontologijos krypties studijos. Pagal OPĮ 2 straipsnio 8 dalį gydytojas odontologas rezidentas, prižiūrimas gydytojo odontologo rezidento vadovo ar gydytojo odontologo rezidento mentoriaus, dirba gydytoju odontologu rezidentu ir savarankiškai verčiasi odontologijos praktika pagal odontologijos rezidentūroje įgytas kompetencijas, nurodytas jam išduotame pakopinių kompetencijų patvirtinimo pažymėjime. Atsižvelgiant į tai, siekiant atskirties tarp odontologijos studijų krypties studentų ir savarankiškai odontologijos praktika besiverčiančių gydytojų odontologų rezidentų, OPĮ projekto 9 straipsniu siūlomoje odontologijos studijų krypties studijų programos studento praktikos apibrėžtyje skliaustuose nurodytina išimtis „odontologijos studijų (išskyrus odontologijos rezidentūrą) krypties studijų programos dalis, kurios metu odontologijos studijų krypties studijų programos studentas, prižiūrimas odontologo, praktinio mokymo tikslu dalyvauja teikiant odontologinės priežiūros (pagalbos) paslaugas“.

Pritarti

Taip pat, Sveikatos apsaugos ministerijos nuomone, įstatymo projekto 1 straipsnio 5 dalį tikslinga papildyti nuostata, kad studentus prižiūri tos asmens sveikatos priežiūros, kurioje studentas atlieka praktiką, specialistai, tam, kad būtų aišku, kokių įstaigų darbuotojai/specialistai atsako už studentų priežiūrą.

Pakeisti įstatymo projekto 1 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:

9 straipsnis. 2 straipsnio papildymas

5. Papildyti 2 straipsnį 1821 dalimi:

 ,,1821. Odontologijos studijų krypties studijų programos studento praktika – privaloma odontologijos studijų (išskyrus odontologijos rezidentūrą) krypties studijų programos dalis, kurios metu odontologijos studijų krypties studijų programos studentas, sveikatos apsaugos ministro ir švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka prižiūrimas odontologo, dirbančio asmens sveikatos priežiūros įstaigoje, kurioje studentas atlieka praktiką, jo praktinio mokymo tikslu dalyvauja teikiant pacientams odontologinės priežiūros (pagalbos) paslaugųas teikime.““

9.       

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, 2024-07-24

1

1

 

 

1.7. Tikslintinos OPĮ projekto 2, 6, 10 ir 11 straipsniuose siūlomos odontologijos ir burnos priežiūros praktikos klaidų ir atitinkamų šiurkščių klaidų apibrėžtys, kadangi praktikos klaidą netikslu apibrėžti kaip paslaugą – klaida gali būti padaryta teikiant paslaugas. Taip pat tikslintina ir šių apibrėžčių dalis „burnos priežiūros studijų krypties studijų programos studento atliekamą praktiką prižiūrinčio specialisto veika, dėl jo netinkamos studento praktikos priežiūros sukėlusi pavojų ar padariusi žalą paciento sveikatai, bet nesukėlusi paciento negalios arba mirties“, nes netinkama studento praktikos priežiūra ir yra veika, o ne jos priežastis. Atsižvelgiant į tai ir siekiant nuostatos glaustumo ir aiškumo, siūlytina OPĮ projekte nurodyti, kad atitinkamai burnos priežiūros praktikos klaida ir odontologijos praktikos klaida yra burnos priežiūros specialisto arba odontologo veika, įskaitant netinkamą burnos priežiūros arba odontologijos studijų krypties studijų programos studento praktikos priežiūrą, dėl jo paties kaltės sukėlusi pavojų ar padariusi žalą paciento sveikatai, bet nesukėlusi paciento negalios arba mirties, o atitinkamai šiurkšti klaida – burnos priežiūros specialisto arba odontologo veika, įskaitant netinkamą burnos priežiūros arba odontologijos studijų krypties studijų programos studento praktikos priežiūrą, dėl jo paties kaltės sukėlusi paciento negalią arba mirtį.

Pritarti

Pakeisti įstatymo projekto 1 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

,,2 straipsnis. 2 straipsnio pakeitimas

1. Pakeisti 2 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

„3. Burnos priežiūros praktikos klaida – burnos priežiūros specialisto atliekama paslauga veika, įskaitant netinkamą burnos priežiūros studijų krypties studijų programos studento praktikos priežiūrą, dėl jo paties kaltės sukėlusi pavojų ar padariusi žalą paciento sveikatai, bet nesukėlusi paciento negalios arba mirties, taip pat burnos priežiūros studijų krypties studijų programos studento atliekamą praktiką prižiūrinčio specialisto veika, dėl jo netinkamos studento praktikos priežiūros sukėlusi pavojų ar padariusi žalą paciento sveikatai, bet nesukėlusi paciento negalios arba mirties.““

10.   

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, 2024-07-24

1

3

 

 

1.7. Tikslintinos OPĮ projekto 2, 6, 10 ir 11 straipsniuose siūlomos odontologijos ir burnos priežiūros praktikos klaidų ir atitinkamų šiurkščių klaidų apibrėžtys, kadangi praktikos klaidą netikslu apibrėžti kaip paslaugą – klaida gali būti padaryta teikiant paslaugas. Taip pat tikslintina ir šių apibrėžčių dalis „burnos priežiūros studijų krypties studijų programos studento atliekamą praktiką prižiūrinčio specialisto veika, dėl jo netinkamos studento praktikos priežiūros sukėlusi pavojų ar padariusi žalą paciento sveikatai, bet nesukėlusi paciento negalios arba mirties“, nes netinkama studento praktikos priežiūra ir yra veika, o ne jos priežastis. Atsižvelgiant į tai ir siekiant nuostatos glaustumo ir aiškumo, siūlytina OPĮ projekte nurodyti, kad atitinkamai burnos priežiūros praktikos klaida ir odontologijos praktikos klaida yra burnos priežiūros specialisto arba odontologo veika, įskaitant netinkamą burnos priežiūros arba odontologijos studijų krypties studijų programos studento praktikos priežiūrą, dėl jo paties kaltės sukėlusi pavojų ar padariusi žalą paciento sveikatai, bet nesukėlusi paciento negalios arba mirties, o atitinkamai šiurkšti klaida – burnos priežiūros specialisto arba odontologo veika, įskaitant netinkamą burnos priežiūros arba odontologijos studijų krypties studijų programos studento praktikos priežiūrą, dėl jo paties kaltės sukėlusi paciento negalią arba mirtį.

Pritarti

Pakeisti įstatymo projekto 1 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

,,6 straipsnis. 2 straipsnio pakeitimas

3. Pakeisti 2 straipsnio 15 dalį ir ją išdėstyti taip:

„15. Odontologijos praktikos klaida – odontologo atliekama paslauga veika, įskaitant netinkamą burnos priežiūros ar odontologijos studijų krypties studijų programos studento (išskyrus gydytoją odontologą rezidentą)  praktikos priežiūrą, dėl jo paties kaltės sukėlusi pavojų ar padariusi žalą paciento sveikatai, bet nesukėlusi paciento negalios arba mirties, taip pat odontologijos studijų krypties studijų programos studento atliekamą praktiką prižiūrinčio odontologo veika, dėl jo netinkamos studento (išskyrus gydytoją odontologą rezidentą)  praktikos priežiūros sukėlusi pavojų ar padariusi žalą paciento sveikatai, bet nesukėlusi paciento  negalios arba mirties;.““

11.   

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, 2024-07-24

1

6

 

 

1.7. Tikslintinos OPĮ projekto 2, 6, 10 ir 11 straipsniuose siūlomos odontologijos ir burnos priežiūros praktikos klaidų ir atitinkamų šiurkščių klaidų apibrėžtys, kadangi praktikos klaidą netikslu apibrėžti kaip paslaugą – klaida gali būti padaryta teikiant paslaugas. Taip pat tikslintina ir šių apibrėžčių dalis „burnos priežiūros studijų krypties studijų programos studento atliekamą praktiką prižiūrinčio specialisto veika, dėl jo netinkamos studento praktikos priežiūros sukėlusi pavojų ar padariusi žalą paciento sveikatai, bet nesukėlusi paciento negalios arba mirties“, nes netinkama studento praktikos priežiūra ir yra veika, o ne jos priežastis. Atsižvelgiant į tai ir siekiant nuostatos glaustumo ir aiškumo, siūlytina OPĮ projekte nurodyti, kad atitinkamai burnos priežiūros praktikos klaida ir odontologijos praktikos klaida yra burnos priežiūros specialisto arba odontologo veika, įskaitant netinkamą burnos priežiūros arba odontologijos studijų krypties studijų programos studento praktikos priežiūrą, dėl jo paties kaltės sukėlusi pavojų ar padariusi žalą paciento sveikatai, bet nesukėlusi paciento negalios arba mirties, o atitinkamai šiurkšti klaida – burnos priežiūros specialisto arba odontologo veika, įskaitant netinkamą burnos priežiūros arba odontologijos studijų krypties studijų programos studento praktikos priežiūrą, dėl jo paties kaltės sukėlusi paciento negalią arba mirtį.

Pritarti

Pakeisti įstatymo projekto 1 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:

,,10 straipsnis. 2 straipsnio pakeitimas

6. Pakeisti 2 straipsnio 22 dalį ir ją išdėstyti taip:

„22. Šiurkšti burnos priežiūros praktikos klaida - burnos priežiūros specialisto atliekama paslauga veika, įskaitant netinkamą burnos priežiūros studijų krypties studijų programos studento praktikos priežiūrą, dėl jo paties kaltės sukėlusi paciento negalią arba mirtį, taip pat burnos priežiūros studijų krypties studijų programos studento atliekamą praktiką prižiūrinčio specialisto veika, dėl jo netinkamos studento praktikos priežiūros sukėlusi paciento  negalią arba mirtį.““

12.   

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, 2024-07-24

1

7

 

 

1.7. Tikslintinos OPĮ projekto 2, 6, 10 ir 11 straipsniuose siūlomos odontologijos ir burnos priežiūros praktikos klaidų ir atitinkamų šiurkščių klaidų apibrėžtys, kadangi praktikos klaidą netikslu apibrėžti kaip paslaugą – klaida gali būti padaryta teikiant paslaugas. Taip pat tikslintina ir šių apibrėžčių dalis „burnos priežiūros studijų krypties studijų programos studento atliekamą praktiką prižiūrinčio specialisto veika, dėl jo netinkamos studento praktikos priežiūros sukėlusi pavojų ar padariusi žalą paciento sveikatai, bet nesukėlusi paciento negalios arba mirties“, nes netinkama studento praktikos priežiūra ir yra veika, o ne jos priežastis. Atsižvelgiant į tai ir siekiant nuostatos glaustumo ir aiškumo, siūlytina OPĮ projekte nurodyti, kad atitinkamai burnos priežiūros praktikos klaida ir odontologijos praktikos klaida yra burnos priežiūros specialisto arba odontologo veika, įskaitant netinkamą burnos priežiūros arba odontologijos studijų krypties studijų programos studento praktikos priežiūrą, dėl jo paties kaltės sukėlusi pavojų ar padariusi žalą paciento sveikatai, bet nesukėlusi paciento negalios arba mirties, o atitinkamai šiurkšti klaida – burnos priežiūros specialisto arba odontologo veika, įskaitant netinkamą burnos priežiūros arba odontologijos studijų krypties studijų programos studento praktikos priežiūrą, dėl jo paties kaltės sukėlusi paciento negalią arba mirtį.

Pritarti

Pakeisti įstatymo projekto 1 straipsnio 7 dalį ir ją išdėstyti taip: ,,11 straipsnis. 2 straipsnio pakeitimas

7. Pakeisti 2 straipsnio 23 dalį ir ją išdėstyti taip:

„23. Šiurkšti odontologijos praktikos klaida odontologo atliekama paslauga veika,  įskaitant netinkamą burnos priežiūros ar odontologijos studijų krypties studijų programos studento (išskyrus gydytoją odontologą rezidentą) praktikos priežiūrą, dėl jo paties kaltės sukėlusi paciento negalią arba mirtį, taip pat odontologijos studijų krypties studijų programos studento atliekamą praktiką prižiūrinčio odontologo veika, dėl jo netinkamos studento (išskyrus gydytoją odontologą rezidentą) praktikos priežiūros sukėlusi paciento negalią arba mirtį.““

13.   

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, 2024-07-24

3N

 

 

 

1.8. Pastebėtina, kad sveikatos apsaugos ministro patvirtintose gydytojo odontologo, gydytojų odontologų specialistų, gydytojo odontologo padėjėjo ir burnos higienisto medicinos normose apibrėžta šių asmens sveikatos priežiūros specialistų kompetencija nėra susijusi su studentų priežiūra. Taigi odontologo ar burnos priežiūros specialisto funkcijos, susijusios su studentų mokymo procesu asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo metu, sietinos ne su odontologo ar burnos priežiūros specialisto kompetencija ir praktikos kokybe, o su jo įsipareigojimų pagal darbo sutartį su asmens sveikatos priežiūros įstaiga (toliau – ASPĮ), kurioje burnos priežiūros arba odontologijos studijų krypties studijų programos studentai atlieka praktiką, (darbo funkcijų) vykdymu. Vis dėlto studentų mokymo procesas vyksta asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo, už kurių kokybę ir saugumą atsako studentą prižiūrintis odontologas ar burnos priežiūros specialistas, metu, todėl turi būti užtikrinta tinkama studentus prižiūrinčių odontologo ar burnos priežiūros specialisto profesinė kvalifikacija. Atsižvelgiant į tai bei įvertinus, kad odontologo ar burnos priežiūros specialisto praktikos klaida arba šiurkšti praktikos klaida, padaryta dėl netinkamos studento priežiūros, nėra tiesioginiai odontologo ar burnos priežiūros specialisto atlikti veiksmai, pasekmės, kylančios odontologui ir burnos priežiūros specialistui už netinkamą studentų priežiūrą, turėtų būti diferencijuojamos pagal tai, ar odontologo ar burnos priežiūros specialisto praktikos klaida arba šiurkšti praktikos klaida yra susijusi su odontologo ar burnos priežiūros specialisto nepakankama profesine kvalifikacija, ar, jai esant pakankamai, netinkamu darbo funkcijų (studento priežiūros vykdymo įsipareigojimų) vykdymu. Pirmuoju atveju, siekiant užtikrinti pacientų saugumą, turėtų būti taikomas odontologo ar burnos priežiūros specialisto licencijos galiojimo sustabdymas. Antruoju atveju už kito asmens (studento) veiksmus odontologo ar burnos priežiūros specialisto licencijos galiojimo sustabdymas būtų nepagrįstas ir neproporcingas, todėl siekiant užtikrinti pacientų saugumą už darbo pareigų pažeidimus turi būti taikoma tinkamą įsipareigojimų prižiūrėti studentus vykdymą užtikrinanti atsakomybė. Atsižvelgiant į tai, siūlytina OPĮ projektą papildyti OPĮ 8 straipsnio 1 dalies 5 punkto pakeitimu,  kuriame būtų numatyta išimtis, kad odontologo ar burnos priežiūros specialisto licencija nėra stabdoma, jei odontologijos ar burnos priežiūros praktikos klaida ar šiurkšti klaida buvo padaryta dėl netinkamos odontologijos ar burnos priežiūros studijų krypties studijų programų studento priežiūros jo praktikos metu, tačiau odontologo ar burnos priežiūros specialisto kompetencijos trūkumai nebuvo nustatyti. Taip pat OPĮ projektas papildytinas OPĮ 13 straipsnio keitimu, kuriuo būtų numatyta, jog profesinės kompetencijos vertinimo komisijai priėmus sprendimą, kad odontologas ar burnos priežiūros specialistas padarė odontologijos ar burnos priežiūros praktikos klaidą arba šiurkščią klaidą ir tai yra netinkama burnos priežiūros arba odontologijos studijų krypties studijų programos studento priežiūra, tačiau odontologo ar burnos priežiūros specialisto kompetencijos trūkumai nebuvo nustatyti, ši komisija kreipiasi į ASPĮ, kurioje buvo teikiamos odontologijos ar burnos priežiūros paslaugos, kurių metu padaryta praktikos klaida arba šiurkšti praktikos klaida, vadovą dėl odontologo ar burnos priežiūros specialisto galimo darbo pareigų pažeidimo tyrimo inicijavimo.

Pritarti iš dalies

1. Atsižvelgiant į tai, kad įstatymo projekte klaidų apibrėžtys apima ir netinkamą studentų priežiūrą, manoma, kad įstatymo 8 straipsnio 1 dalies 5 punkto pakeitimas netikslingas, nes šiame punkte numatytas stabdymo pagrindas - klaida ir kvalifikacijos neatitikimas. Tad visa tai apima siūlomą naują sakinį.

2. Papildyti įstatymo projektą nauju 3 straipsniu:

,,3 straipsnis. 13 straipsnio pakeitimas

Papildyti 13 straipsnį 3 dalimi:

,,3. Profesinės kompetencijos vertinimo komisijai priėmus sprendimą, kad odontologas ar burnos priežiūros specialistas padarė odontologijos praktikos ar burnos priežiūros praktikos klaidą arba šiurkščią odontologijos praktikos ar burnos priežiūros praktikos klaidą ir tai yra netinkama odontologijos studijų krypties studijų programos studento (išskyrus gydytoją odontologą rezidentą) ar burnos priežiūros studijų krypties studijų programos studento priežiūra, tačiau odontologo ar burnos priežiūros specialisto kvalifikacija atitinka licencijoje nurodytos profesinės kvalifikacijos reikalavimus, Profesinės kompetencijos vertinimo komisija kreipiasi į asmens sveikatos priežiūros įstaigos, kurioje buvo teikiamos odontologijos ar burnos priežiūros paslaugos, kurių metu padaryta odontologijos praktikos ar burnos priežiūros praktikos klaida arba šiurkšti odontologijos praktikos ar burnos priežiūros praktikos klaida, vadovą dėl odontologo ar burnos priežiūros specialisto galimo darbo pareigų pažeidimo tyrimo inicijavimo.“

14.   

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, 2024-07-24

2

 

 

 

1.9. OPĮ projekto 5 straipsniu siūlomoje burnos priežiūros studijų krypties studijų programos studento praktikos ir OPĮ projekto 9 straipsniu siūlomoje odontologijos studijų krypties studijų programos studento praktikos apibrėžtyse siūloma nustatyti, kad tai yra atitinkamos studijų programos dalis, kurios vykdymo metu atitinkamos krypties studijų programos studentas dalyvauja teikiant odontologinės priežiūros (pagalbos) arba burnos priežiūros paslaugas. Kadangi dalyvavimas teikiant odontologinės priežiūros (pagalbos) arba burnos priežiūros paslaugas ir yra studento praktikos atlikimas, OPĮ projekto 12 straipsniu siūlomame OPĮ 11 straipsnio 1 dalies 5 punkte kaip perteklinių atsisakytina žodžių „bei dalyvaujant odontologinės ar burnos priežiūros (pagalbos) paslaugų teikime“.

Pritarti

Pakeisti įstatymo projekto 2 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

,,122 straipsnis.  11 straipsnio pakeitimas

Papildyti 11 straipsnio 1 dalį 5 punktu:

„5) prižiūrėti odontologijos ar burnos priežiūros studijų krypties studijų programų studentus, jiems studijų proceso metu atliekant praktiką bei dalyvaujant odontologinės ar burnos priežiūros (pagalbos) paslaugų teikime.““

15.   

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, 2024-07-24

 

 

 

 

1.10. Atsižvelgiant į tai, kad ir kiti sveikatos mokslų studijų krypčių studentai atlieka praktiką ASPĮ, siūlytina kartu su OPĮ projektu pateikti ir Lietuvos Respublikos medicinos praktikos įstatymo, Lietuvos Respublikos asmens sveikatos priežiūros praktikos įstatymo, Lietuvos Respublikos slaugos praktikos ir akušerijos praktikos įstatymo pakeitimo projektus, kuriuose būtų siūlomi analogiški  nurodytiems šio nutarimo 1.7 ir 1.8 papunkčiuose pakeitimai (patikslinti atitinkamos praktikos klaidos ir šiurkščios praktikos klaidos apibrėžtis, numatyti, kad sveikatos apsaugos ministras kartu su švietimo, mokslo ir sporto ministru nustato studento priežiūros tvarką, ir numatyti licencijos galiojimo sustabdymo dėl praktikos klaidų išimtį, kai klaidos padarytos dėl netinkamos studento praktikos priežiūros).

Pritarti

 

 

6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai: negauta.

 

7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:      .

7.1. Sprendimas (pagal Lietuvos Respublikos Seimo statuto 150 straipsnį. Jeigu siūlomas sprendimas numatytas Seimo statuto 150 straipsnio 1 dalies 3–6 punktuose, pateikiami šio sprendimo argumentai): pritarti patobulintam įstatymo projektui Nr. XIVP-3096(4) ir Komiteto išvadoms.

7.2. Pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo Sveikatos reikalų komitetas, 2024-09-18

4

 

 

 

Argumentai: Atsižvelgiant į tai, kad įstatymo projekte numatyta įstatymo įsigaliojimo nebeaktuali, siūloma tikslinti įstatymo projekto 4 straipsnį. Taip pat, atsižvelgus į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas bei Vyriausybės išvadą, siūloma papildyti nuostatomis, kad sveikatos apsaugos ministras ir švietimo, mokslo ir sporto ministras iki numatytos datos priima įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.

 

Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 4 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

,,13 4 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas

,,1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį,  įsigalioja 20245 m. liepos kovo 1 d.

2. Lietuvos Respublikos Vyriausybė ar jos įgaliota institucija Sveikatos apsaugos ministras ir švietimo, mokslo ir sporto ministras iki 20245 m. birželio vasario  3128 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.

Pritarti

 

 

8. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

9. Komiteto paskirti pranešėjai: A. Matulas, O. Leiputė.

10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: negauta.

 

PRIDEDAMA. Komiteto siūlomas įstatymo projektas, jo lyginamasis variantas.

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                         (Parašas)                                                                      Antanas Matulas

 

 

 

 

 

 

Sveikatos reikalų komiteto biuro patarėja (ES) Brigita Sesickienė