PASIŪLYMAS

DĖL LIETUVOS NACIONALINIO RADIJO IR TELEVIZIJOS ĮSTATYMO NR. I-1571 PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-3010 (3)

 

2020-05-05

Vilnius

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

1.

19

6

 

Argumentai:

Remiantis Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo (toliau – Biudžeto sandaros įstatymas) 4 str. 3 d. 5 p., Lietuvos nacionalinio radijo ir televizijos vadovas yra valstybės biudžeto asignavimų valdytojas. Asignavimų valdytojai, remiantis Biudžeto įstatymo 32 str. 1 d., per finansinius metus nepanaudotas biudžeto lėšas finansiniams metams pasibaigus turi grąžinti atgal į biudžetą. Kitaip tariant, LRT, pasibaigus finansiniams metams, privalo grąžinti asignavimus, nepanaudotus per praėjusius finansinius metus.

 

Vis dėlto, specialus LRT statusas ir ypatinga jo vykdoma konstitucinė misija sudaro pagrindą manyti, kad LRT gautų asignavimų, nepanaudotų per praėjusius finansinius metus, grąžinti nereikia, nes tokia teisė Biudžeto sandaros įstatyme jau yra numatyta.

 

Kadangi šiuo metu Įstatyme įtvirtintas iš anksto apspręstas kasmetinis LRT biudžetinis finansavimas skirtas tiek einamosioms LRT išlaidoms, tiek ir ilgalaikiams investiciniams projektams finansuoti, siekiant skatinti LRT efektyviai naudoti biudžeto lėšas, manytina, kad Įstatyme turėtų būti įtvirtinta speciali taisyklė, pagal kurią, nepriklausomai nuo LRT veiklai skirto finansavimo dydžio, iš valstybės biudžeto LRT paskirtų ir atitinkamais metais nepanaudotų asignavimų dalis turėtų būti paliekama LRT, perkeliant tą asignavimų dalį į kitus biudžetinius metus ir tuo pačiu nemažinant tiems kitiems metams pagal Įstatymą numatyto biudžetinio finansavimo. Tokia nuostata suteiktų galimybes LRT efektyviai valdyti paskirtas valstybės biudžeto lėšas bei pasirengti planuojamiems investiciniams projektams.

 

Tokios teisės įtvirtinimas iš esmės atitiktų Biudžeto sandaros įstatymo 14 straipsnio 2 ir 3 dalyse įtvirtintus atvejus, kai asignavimų valdytojams nereikia grąžinti į valstybės biudžetą nepanaudotų biudžeto asignavimų lėšų, o nepanaudota asignavimų dalis yra paliekama asignavimų valdytojams kitiems finansiniams metams, tuo pačiu nemažinant tiems kitiems metams skiriamos asignavimų dalies. Tokia taisyklė, be kita ko, yra taikoma strateginio ir (arba) metinio veiklos plano, parengto pagal Vyriausybės patvirtintą Strateginio planavimo metodiką, daliai, skirtai asignavimų valdytojo strateginiam tikslui įgyvendinti, kurios asignavimai gali būti planuojami iš konkrečios valstybės biudžeto arba savivaldybės biudžeto pajamų dalies, kurios panaudojimo apimtis ir paskirtis nurodyta įstatyme, Vyriausybės nutarime ar savivaldybės tarybos sprendime. Pabrėžtina, kad būtent LRT skiriama valstybės biudžeto asignavimų dalis yra numatyta Įstatyme ir skirta LRT strateginiam tikslui įgyvendinti, todėl siūlomos specialiosios nuostatos įtraukimas visiškai atitinka Biudžeto sandaros įstatyme numatytas išimtis.

 

Be to, teisės negrąžinti į biudžetą kiekvienais biudžetiniais metais skirtų asignavimų įtvirtinimas taip pat susijęs su konstitucine įstatymų leidėjo pareiga užtikrinti tinkamą LRT finansavimą.

 

Pažymėtina, kad planuojamos strateginės investicijos, atsižvelgiant į tai, kad esamas LRT pastatas jau nėra tinkamas LRT veiklos vykdymui ir per artimiausius metus bus didelis poreikis LRT techninės infrastruktūros atnaujinimui, yra būtina sąlyga tolesnei LRT veiklai, bei, tuo pačiu, tolesniam LRT konstitucinės misijos vykdymui.

 

Pasiūlymas:

Įtraukti į Projektą 19 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:

 

„6. Iš valstybės biudžeto LRT paskirtų ir atitinkamais biudžetiniais metais nepanaudotų asignavimų dalis neturi būti grąžinama į valstybės biudžetą, jeigu ji Tarybos nustatyta tvarka kaupiama LRT ilgalaikiams investiciniams projektams finansuoti.”

 

 

Teikia

Seimo narė                                                         Rasa Budbergytė