LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS administracinių nusižengimų kodekso 264 STRAIPSNIO PAKEITIMO Įstatymo PROJEKTO

 

2021-02-23 Nr. XIVP-230

Vilnius

 

Įvertinę įstatymo projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklių reikalavimams, teikiame šias pastabas:

1.   Tikslintina projekto dešiniajame kampe esanti žyma, vietoj žodžių „Projekto lyginamasis variantas“ įrašant žodį „Projektas“.

2.    Projekto 1 straipsnio pakeitimų esmės išdėstyme vietoj skaičiaus „12“ įrašytinas skaičius „264“.

3.    Projekto aiškinamojo rašto 4 punkte nurodyta: „Siūloma už paviršinių vandens telkinių apsaugos zonų ar pakrančių apsaugos juostų apsaugos ir naudojimo režimo pažeidimą tveriant tvoras ar kitaip ribojant praėjimą numatyti dešimt kartų didesnę baudą nei šiuo metu galiojanti: nuo trijų šimtų iki šešių šimtų eurų ir baudą juridinių asmenų vadovams ar kitiems atsakingiems asmenims – nuo keturių šimtų penkiasdešimties iki septynių šimtų penkiasdešimties eurų. Tikimasi, kad dešimt kartų didesnės baudos, numatytos už tvorų tvėrimą paviršinių vandens telkinių apsaugos zonose ar pakrančių apsaugos juostose leis maksimaliai sumažinti tokių pažeidimų skaičių bei užtikrins visuomenei galimybę laisvai prieiti prie valstybinių vandens telkinių.“ Atkreiptinas dėmesys, kad projekto 1 straipsniu keičiamo Administracinių nusižengimų kodekso (toliau - ANK) 264 straipsnio 3 dalyje siūloma nustatyti, kad už minėtą administracinį nusižengimą asmenims gali būti skiriamas įspėjimas arba bauda. Pažymėtina, kad įspėjimas yra oficialus rašytinis fizinio asmens padarytos veikos pasmerkimas šio kodekso specialiojoje dalyje numatytais atvejais (ANK 24 straipsnis). Svarstytina, ar šios rūšies administracinė nuobauda galėtų būti laikoma tinkama priemone siekiant užtikrinti projekto aiškinamajame rašte nurodytus tikslus.

4.    Atkreiptinas dėmesys, kad projekto aiškinamojo rašto 11 punkte nurodyta, kad įstatymo įgyvendinimui Lietuvos Respublikos Vyriausybė arba jos įgaliota institucija priims poįstatyminius teisės aktus. Atsižvelgiant į tai, siūlytina įvertinti, ar tikrai tokių teisės aktų įstatymo įgyvendinimui reikės ir jei taip, tai tokiu atveju projektą reikėtų papildyti nuostatomis, reglamentuojančiomis įstatymo vėlesnį įsigaliojimą ir įgyvendinimą. Įstatymą įgyvendinančiose nuostatose turėtų būti nustatyta kuri (-ios) institucija (-os) iki įstatymo įsigaliojimo turi priimti įstatymą įgyvendinančius teisės aktus.

5.    Atkreiptinas dėmesys į tai, kad 2021 m. sausio 1 d. įsigaliojo Seimo statuto pataisos, kuriomis Seimo statuto 135 straipsnio 3 dalis, reglamentuojanti reikalavimus aiškinamajam raštui, buvo papildyta nauju 8 punktu (atsirado papildomas reikalavimas aiškinamajame rašte nurodyti ar įstatymo projektas neprieštarauja strateginio lygmens planavimo dokumentams). Šio reikalavimo pateiktame aiškinamajame rašte nesilaikyta.

6.    Vadovaujantis Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų, patvirtintų Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1R-298 „Dėl Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų patvirtinimo“, 83 punktu, visas straipsnis dėstomas nauja redakcija tais atvejais, kai keičiamame straipsnyje keičiama daugiau kaip pusė jo dalių ar punktų. Šiuo atveju, ANK 264 straipsnį pildant tik viena 3 dalimi, kas sudaro mažiau nei pusę visų straipsnio dalių, atitinkamai turėtų būti formuluojami tik šie pakeitimai.

 

 

 

Departamento direktorius                                                                                        Andrius Kabišaitis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

N. Azguridienė, tel. (85) 239 6546, el. p. [email protected]

S. Nekrasova tel. (85) 239 6895, el. p. [email protected]