LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
Biudžeto ir finansų komitetas
PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS MOKĖJIMŲ ĮSTATYMO NR. IX-1596 2, 15, 64, 71, 72, 73 IR 75 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO 281 STRAIPSNIU
ĮSTATYMO PROJEKTO nR. XIVP-3697
2024-05-22 Nr.109-P-18
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Mindaugas Lingė, Valius Ąžuolas, Algirdas Butkevičius, Antanas Čepononis, Simonas Gentvilas, Liudas Jonaitis, Matas Maldeikis, Radvilė Morkūnaitė - Mikulėnienė, Juozas Varžgalys.
Biudžeto ir finansų komiteto biuras: patarėjai Agnė Narščiuvienė, Dalia Mudėnienė, Audronė Čekanavičienė, Mindaugas Pečiulis, padėjėja Jolanta Matiliauskienė.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-05-09 |
2 |
|
|
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas. 1. Atkreiptinas dėmesys, kad projekte vartojama sąvoka „priežiūros institucija“ nėra apibrėžta nei projekte, nei Mokėjimų įstatyme (toliau – keičiamas įstatymas), o keičiamo įstatymo 2 straipsnyje nėra pateikiama nuoroda į įstatymą, kuriame aptariama sąvoka būtų apibrėžta. Atsižvelgus į tai, kad neaiškus projekte vartojamos sąvokos turinys ir siekiant teisinio aiškumo bei nuoseklumo, keičiamo įstatymo 2 straipsnyje reikėtų atskleisti šios sąvokos turinį. |
Nepritarti. |
Mokėjimo įstatymo 76 straipsnio 1 dalyje yra nurodyta, kad priežiūros institucija yra Lietuvos bankas. Šio įstatymo X skyriuje yra aiškiai apibrėžtos priežiūros institucijos teisės ir pareigos, todėl nėra būtina papildomai apibrėžti, kas yra priežiūros institucija. |
2. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-05-09 |
2 |
|
|
2. Vadovaujantis teisinio aiškumo principu, kalbiniu aspektu tikslintina projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 15 straipsnio 11 dalis, po žodžių „apie galimybę taikomą mokėjimo paslaugų kainodaros būdą pakeisti į kitą mokėjimo paslaugų teikėjo siūlomą būdą, o“ įrašant žodžius „kai mokėjimo paslaugų teikėjas yra“. Taip pat minėtoje straipsnio dalyje turėtų būti nurodomas subjektas, kurį kredito įstaiga turėtų informuoti apie galimybę pasinaudoti pagrindinės mokėjimo sąskaitos paslauga. |
Pritarti. |
Siūloma pritarti ir patikslinti projektą: „11. Mokėjimo paslaugų teikėjas, keisdamas vartotojams teikiamų su mokėjimo sąskaita susijusių paslaugų komisinių atlyginimų dydžius, vartotojui kartu su pateikiama informacija apie pakeitimus, kaip nurodyta šio straipsnio 1 dalyje, taip pat turi pateikti informaciją apie galimybę taikomą mokėjimo paslaugų kainodaros būdą pakeisti į kitą mokėjimo paslaugų teikėjo siūlomą būdą, o kai mokėjimo paslaugų teikėjas yra Lietuvos Respublikos teritorijoje veikianti kredito įstaiga, kuri teikia pagrindinės mokėjimo sąskaitos paslaugą, kaip nurodyta šio įstatymo 71 straipsnio 2 dalyje, papildomai lengvai suprantamais žodžiais, aiškia ir suprantama forma informuoja apie galimybę pasinaudoti pagrindinės mokėjimo sąskaitos paslauga.“ |
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: Negauta.
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: Negauta.
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: Negauta.
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai: Nėra.
7. Komiteto sprendimas. Pritarti iniciatorių pateiktam ir komiteto, atsižvelgiant į Seimo Teisės departamento išvadas, patobulintam įstatymo projektui Nr. XIVP-3697 ir komiteto išvadoms.
8. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
9. Komiteto paskirti pranešėjai: M. Lingė, M. Maldeikis, A. Butkevičius, A. Palionis
10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: Negauta.
PRIDEDAMA. Komiteto siūlomas įstatymo projektas Nr. XIVP-3697(2) jo lyginamasis variantas.
Komiteto pirmininkas Mindaugas Lingė
Biudžeto ir finansų komiteto biuro patarėjas Mindaugas Pečiulis