Eil.
Nr.
|
Pasiūlymo teikėjas, data
|
Siūloma keisti
|
Pastabos
|
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė
|
Argumentai,
pagrindžiantys nuomonę
|
str.
|
str. d.
|
p.
|
1.
|
LRS Biudžeto ir finansų komitetas
|
1
|
3
|
|
|
Argumentai:
Europos
Komisijos leidimo Lietuvai taikyti tonažo mokestį 71 skirsnyje konstatuota,
kad “Lietuvos valdžios institucijos įsipareigojo laivo išnuomojimą pagal
laivo nuomos be įgulos sutartį leisti apmokestinti tonažo mokesčiu, tik jeigu
tokia veikla yra susijusi su laikinu naudos gavėjo pajėgumų pertekliumi…”.
Laivybos vienetas privalės pagrįsti laivo išnuomojimą be
įgulos faktą bei priežastis.
Atsižvelgiant
į Europos Komisijos pateiktas pastabas dėl projekto, siūlytina pakeisti
Projekto 1 str. 3 dalimi keičiamo Įstatymo 2 str. 34 d. 8 punktą.
Pasiūlymas:
Projekto 1 str. 3 dalimi
keičiamo Įstatymo 2 str. 34 d. 8 punktą išdėstyti taip:
„8. laivybos vieneto nuosavybės teise valdomo jūrų laivo
išnuomojimas pagal laivo nuomos be įgulos sutartį (bareboat out), kai
pajamos pagal šią sutartį gaunamos ne ilgiau negu trejus metus, o toks
išnuomojimas yra susijęs su laikinu laivybos vieneto jūrų laivų tonažo
pertekliumi ir jūrų laivas, išnuomojamas pagal laivo nuomos be įgulos sutartį
(bareboat out), nebuvo įsigytas ar išsinuomotas pagal laivo nuomos be
įgulos sutartį (bareboat in) vien tam, kad būtų išnuomotas pagal laivo
nuomos be įgulos sutartį (bareboat out)“;
|
Pritarti
|
|
2.
|
LRS Biudžeto ir finansų komitetas
|
1
|
4
|
|
|
Argumentai:
Europos Komisija 2016 rugpjūčio 23 dienos paklausimu
atkreipė Lietuvos institucijų dėmesį, ar naudojami apibrėžimai „laivo
registracija“ ir „laivo vėliava“ savo prasme Lietuvos teisėje yra
identiški. Atsakydamos Europos Komisijai Lietuvos institucijos patikino, kad
laivyboje laivas gali turėti dvigubą laivo registraciją (pagrindinę ir
laikiną), todėl nacionalinėje teisėje tiksliau būtų naudoti „laivo
vėliavos“ sąvoką. Atitinkamai siūloma pakoreguoti įstatymo projektą.
Atsižvelgiant
į Europos Komisijos pateiktas pastabas dėl projekto, siūlytina pakeisti
Projekto 1 str. 4 d dalimi keičiamo Įstatymo 2 str. 35 dalį.
Pasiūlymas:
Projekto 1 str. 3 d dalimi
keičiamo Įstatymo 2 str. 35 dalį išdėstyti taip:
„35. Tarptautinis vežimas jūrų laivais – laivybos vieneto vykdomas keleivių ir
(arba) krovinių vežimas jūrų laivais, kuriuos laivybos vienetas valdo
nuosavybės teise arba pagal finansinės nuomos sutartį, kurioje numatytas
nuosavybės teisės perėjimas, arba pagal pirkimo–pardavimo ar nuomos sutartį,
kurioje numatytas nuosavybės teisės perėjimas laivybos vienetui apmokėjus
visą turto vertę, arba pagal laivo nuomos be įgulos sutartį (bareboat
charter), arba kuriuos naudoja pagal laivo frachtavimo sutartį (laivo
frachtavimo sutartį laivo reisui arba terminuotą frachtavimo sutartį (charter
in arba charter out), kaip numatyta Lietuvos Respublikos
prekybinės laivybos įstatymo 2 straipsnyje, ir kurie plaukioja su
Lietuvos Respublikos arba kitos Europos ekonominės erdvės valstybės
vėliava, išskyrus atvejus, kai jūrų laivai kursuoja tik tarp Lietuvos
Respublikos uostų.“
|
Pritarti
|
|
3.
|
LRS Biudžeto ir finansų komitetas
|
2
|
|
|
N
|
Argumentai:
Kadangi 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 2 straipsnio 15
dalyje patikslinama sąvoka “laivybos vienetas”, siekiant užtikrinti
teisinį aiškumą, yra tikslinamos visos su šiuo pakeitimu susijusios keičiamo
Įstatymo nuostatos. Siekiama aiškiai nurodyti, kad laivybos vienetu būtų
laikomas apmokestinamasis vienetas, kuris gali užsiimti tarptautiniu vežimu
jūrų laivais arba užsiimti tarptautiniu vežimu jūrų laivais ir kartu vykdyti
su juo tiesiogiai susijusią veiklą
Atsižvelgiant
į LRS Teisės departamento 2 pastabą, siūlytina papildyti Projektą nauju 2
straipsniu, įrašant
„arba tarptautinio vežimo jūrų laivais“.
Pasiūlymas:
Projekto
2 straipsnį išdėstyti taip:
„2 straipsnis. 4 straipsnio pakeitimas.
Pakeisti 4 straipsnio 7 dalį ir ją išdėstyti taip:
,,7. Šio straipsnio nuostatos netaikomos laivybos
vieneto pajamoms iš tarptautinio vežimo jūrų laivais arba tarptautinio
vežimo jūrų laivais ir su juo tiesiogiai susijusios veiklos, jei laivybos
vieneto pasirinkimu pajamoms iš tarptautinio vežimo jūrų laivais arba
tarptautinio vežimo jūrų laivais ir su juo tiesiogiai susijusios veiklos
pagal šio Įstatymo 38(1) straipsnio nuostatas taikomas fiksuotas
pelno mokestis.“
|
Pritarti
|
|
4.
|
LRS Biudžeto ir finansų komitetas
|
3
|
|
|
N
|
Argumentai:
Kadangi 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 2 straipsnio 15
dalyje patikslinama sąvoka “laivybos vienetas”, siekiant užtikrinti
teisinį aiškumą, yra tikslinamos visos su šiuo pakeitimu susijusios keičiamo
Įstatymo nuostatos. Siekiama aiškiai nurodyti, kad laivybos vienetu būtų
laikomas apmokestinamasis vienetas, kuris gali užsiimti tarptautiniu vežimu
jūrų laivais arba užsiimti tarptautiniu vežimu jūrų laivais ir kartu vykdyti
su juo tiesiogiai susijusią veiklą
Atsižvelgiant
į Teisės departamento 2 pastabą, siūlytina papildyti Projektą nauju 4
straipsniu įrašant
„arba tarptautinio vežimo jūrų laivais“.
Pasiūlymas:
Projekto
3 straipsnį išdėstyti taip:
„3 straipsnis. 11 straipsnio pakeitimas.
Pakeisti 11 straipsnio 7 dalį ir ją išdėstyti taip:
,,7. Šio straipsnio nuostatos
netaikomos laivybos vieneto pajamoms iš tarptautinio vežimo jūrų laivais arba
tarptautinio vežimo jūrų laivais ir su juo tiesiogiai susijusios veiklos,
jei laivybos vieneto pasirinkimu pajamoms iš tarptautinio vežimo jūrų laivais
arba tarptautinio vežimo jūrų laivais ir su juo tiesiogiai susijusios
veiklos pagal šio Įstatymo 38(1) straipsnio nuostatas taikomas
fiksuotas pelno mokestis.“
|
Pritarti
|
|
5.
|
LRS Biudžeto ir finansų komitetas
|
4
|
|
|
N
|
Argumentai:
Kadangi 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 2 straipsnio 15
dalyje patikslinama sąvoka “laivybos vienetas”, siekiant užtikrinti
teisinį aiškumą, yra tikslinamos visos su šiuo pakeitimu susijusios keičiamo
Įstatymo nuostatos. Siekiama aiškiai nurodyti, kad laivybos vienetu būtų
laikomas apmokestinamasis vienetas, kuris gali užsiimti tarptautiniu vežimu
jūrų laivais arba užsiimti tarptautiniu vežimu jūrų laivais ir kartu vykdyti
su juo tiesiogiai susijusią veiklą
Atsižvelgiant
į Teisės departamento 2 pastabą, siūlytina papildyti Projektą nauju 4
straipsniu, įstatymo 31 str. 1 d. 18 punktą papildyti žodžiais „arba
tarptautinio vežimo jūrų laivais“.
Pasiūlymas:
Projekto
4 straipsnį išdėstyti taip:
„4 straipsnis. 31 straipsnio pakeitimas.
Pakeisti 31 straipsnio dalies 18 punktą ir jį
išdėstyti taip:
,,18) sąnaudos, susijusios su pajamomis iš
tarptautinio vežimo jūrų laivais arba tarptautinio vežimo jūrų laivais
ir su juo tiesiogiai susijusios veiklos, jei laivybos vieneto pasirinkimu
pajamoms iš tarptautinio vežimo jūrų laivais arba tarptautinio vežimo jūrų
laivais ir su juo tiesiogiai susijusios veiklos pagal šio Įstatymo 38(1)
straipsnio nuostatas taikomas fiksuotas pelno mokestis;“
|
Pritarti
|
|
6.
|
LRS Biudžeto ir finansų komitetas
|
5
|
|
|
N
|
Argumentai:
Europos Komisija 2016 rugpjūčio 23 dienos paklausimu
atkreipė Lietuvos institucijų dėmesį, ar naudojami apibrėžimai „laivo
registracija“ ir „laivo vėliava“ savo prasme Lietuvos teisėje yra
identiški. Atsakydamos Europos Komisijai Lietuvos institucijos patikino, kad
laivyboje laivas gali turėti dvigubą laivo registraciją (pagrindinę ir
laikiną), todėl nacionalinėje teisėje tiksliau būtų naudoti „laivo
vėliavos“ sąvoką. Atitinkamai siūloma pakoreguoti įstatymo projektą.
Atsižvelgiant
į Europos Komisijos pateiktas pastabas dėl projekto, siūlytina pakeisti
Projekto 5 straipsnį (keičiamo įstatymo 381 straipsnio 1 dalies 1 punktą).
Pasiūlymas:
Projekto
5 straipsniu keičiamo įstatymo 381
straipsnio 1 dalies 1
punktą išdėstyti taip:
1) valdo nuosavybės teise
arba pagal finansinės nuomos sutartį, kurioje numatytas nuosavybės teisės
perėjimas, arba pagal pirkimo–pardavimo ar nuomos sutartį, kurioje numatytas
nuosavybės teisės perėjimas laivybos vienetui apmokėjus visą turto vertę,
arba pagal laivo nuomos be įgulos sutartį (bareboat charter), arba
naudoja pagal laivo frachtavimo sutartį (laivo frachtavimo sutartį laivo
reisui arba terminuotą frachtavimo sutartį (charter in arba charter
out), kaip numatyta Lietuvos Respublikos prekybinės laivybos įstatymo 2
straipsnyje, jūrų laivus (krovininius, konteinerinius, tanklaivius,
keleivinius įvažiuojamuosius, keleivinius, kruizinius), kurie
plaukioja su Lietuvos Respublikos arba kitos Europos ekonominės erdvės
valstybės vėliava ir yra naudojami tarptautiniam vežimui jūrų laivais
arba tarptautiniam vežimui jūrų laivais ir su juo tiesiogiai susijusiai
veiklai;
|
Pritarti
|
|
7.
|
LRS Biudžeto ir finansų komitetas
|
5
|
|
|
N
|
Argumentai:
2016-08-23 dienos paklausimu Europos Komisija išreiškė abejones
dėl įstatymo projekte pateiktos formuluotės, kad „teikia Lietuvoje
strateginio, komercinio, techninio vadovavimo paslaugas...“ ir jos
atitikimo Europos Sutarties nuostatoms dėl laisvo asmenų įsisteigimo ir
paslaugų teikimo. Europos Komisijos leidimo Lietuvai taikyti tonažo mokesčio
7 skirsnis.
Atsižvelgiant
į Europos Komisijos pateiktas pastabas dėl projekto, siūlytina pakeisti
Projekto 5 straipsnį (keičiamo įstatymo 381 str. 1 d. 4 p.),
vietoje žodžio „Lietuvoje“, įrašyti „Europos ekonominės erdvės valstybėje“.
Pasiūlymas:
Projekto
5 straipsnyje keičiamo įstatymo 381 str. 1 d. 4 punktą išdėstyti
taip:
4) teikia Europos
ekonominės erdvės valstybėje strateginio, komercinio, techninio
vadovavimo paslaugas jūrų laivams, kuriais atliekamas tarptautinis vežimas
jūrų laivais, išskyrus atvejus, kai jūrų laivai naudojami pagal laivo
frachtavimo sutartį (laivo frachtavimo sutartį laivo reisui arba terminuotą
frachtavimo sutartį (charter in), kaip numatyta Lietuvos Respublikos
prekybinės laivybos įstatymo 2 straipsnyje, ir kai laivybos vieneto jūrų
laivai (valdomi nuosavybės teise) išnuomojami pagal laivo nuomos be įgulos
sutartį (bareboat out)“
|
Pritarti
|
|
8.
|
LRS Biudžeto ir finansų komitetas
|
5
|
|
|
N
|
Argumentai:
Europos Komisija, derindama schemas visoms EEE valstybės,
nurodo nacionaliniuose teisės aktuose įtvirtinti „all or nothing“ principą
t.y. schema privalo būti taikoma visiems reikalavimus atitinkantiems tonažo
mokesčiu apmokestinamos įmonės ir jos grupės jūrų laivams. EK leidimo
Lietuvai taikyti tonažo mokesčio 82 skirsnis.
Atsižvelgiant
į Europos Komisijos pateiktas pastabas dėl projekto, siūlytina papildyti
Projekto 5 straipsnį keičiamo įstatymo 381 str. 2 dalį paskutiniu
sakiniu.
Pasiūlymas:
Projekto
5 straipsniu keičiamo įstatymo 381 str. 2 dalį išdėstyti taip:
„2. Laivybos vienetui įgijus teisę ir
pasirinkus mokėti fiksuotą pelno mokestį, apmokestinimo fiksuotu pelno
mokesčiu tvarka taikoma ne trumpiau kaip iki šio straipsnio 5 dalyje
nurodytos datos, išskyrus atvejus, kai laivybos vienetas nebeatitinka šio
straipsnio 1 dalyje nustatytų kriterijų. Apmokestinimo fiksuotu pelno
mokesčiu tvarka turi būti taikoma visiems laivybos vieneto, įskaitant
patronuojamas bendroves, jūrų laivams, atitinkantiems šio straipsnio 1 dalies
1 punkto kriterijus ir naudojamiems tarptautiniam vežimui jūrų laivais arba
tarptautiniam vežimui jūrų laivais ir su juo tiesiogiai susijusiai veiklai.
|
Pritarti
|
|
9.
|
LRS Biudžeto ir finansų komitetas
|
5
|
|
|
N
|
Argumentai:
Kadangi 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 2 straipsnio 15
dalyje patikslinama sąvoka “laivybos vienetas”, siekiant užtikrinti
teisinį aiškumą, yra tikslinamos visos su šiuo pakeitimu susijusios keičiamo
Įstatymo nuostatos. Siekiama aiškiai nurodyti, kad laivybos vienetu būtų
laikomas apmokestinamasis vienetas, kuris gali užsiimti tarptautiniu vežimu
jūrų laivais arba užsiimti tarptautiniu vežimu jūrų laivais ir kartu vykdyti
su juo tiesiogiai susijusią veiklą
Atsižvelgiant
į Teisės departamento 2 pastabą, siūlytina papildyti Projekto 5 straipsnį
(keičiamo įstatymo 381 str. 3 d.), papildyti žodžiais „arba
tarptautinio vežimo jūrų laivais“.
Pasiūlymas.
Projekto
5 straipsniu keičiamo įstatymo 381 str. 3 dalį išdėstyti taip:
„3. Jei laivybos vienetas pasirinktu fiksuoto pelno
mokesčio mokėjimo laikotarpiu (šis laikotarpis pradedamas skaičiuoti nuo
mokestinio laikotarpio, kurį laivybos vienetas pirmą kartą įgijo teisę ir
pasirinko mokėti fiksuotą pelno mokestį) praranda teisę mokėti fiksuotą pelno
mokestį (t. y. nebeatitinka šio straipsnio 1 dalyje nustatytų kriterijų) arba
atsisako teisės mokėti fiksuotą pelno mokestį nuo pajamų iš tarptautinio
vežimo jūrų laivais arba tarptautinio vežimo jūrų laivais ir su juo
tiesiogiai susijusios veiklos, tai pradedant mokestiniu laikotarpiu, kurį
buvo prarasta ši teisė (išskyrus šio straipsnio 4 dalyje numatytus atvejus)
arba kurį buvo atsisakyta šios teisės, šioms laivybos vieneto pajamoms
taikomos bendros pelno mokesčio apskaičiavimo nuostatos, ir tokiam laivybos
vienetui nebesuteikiama teisė pasirinkti mokėti fiksuotą pelno mokestį visus
likusius mokestinius laikotarpius 10 metų periodu (šis periodas pradedamas
skaičiuoti nuo mokestinio laikotarpio, kurį laivybos vienetas pirmą kartą
įgijo teisę ir pasirinko mokėti fiksuotą pelno mokestį).“
|
Pritarti
|
|
10.
|
LRS Biudžeto ir finansų komitetas
|
5
|
|
|
N
|
Argumentai:
Kadangi 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 2 straipsnio 15
dalyje patikslinama sąvoka “laivybos vienetas”, siekiant užtikrinti
teisinį aiškumą, yra tikslinamos visos su šiuo pakeitimu susijusios keičiamo
Įstatymo nuostatos. Siekiama aiškiai nurodyti, kad laivybos vienetu būtų
laikomas apmokestinamasis vienetas, kuris gali užsiimti tarptautiniu vežimu
jūrų laivais arba užsiimti tarptautiniu vežimu jūrų laivais ir kartu vykdyti
su juo tiesiogiai susijusią veiklą
Atsižvelgiant
į Teisės departamento 2 pastabą, siūlytina papildyti Projekto 5 straipsnio
(keičiamo įstatymo 381 str. 4 d.), papildyti žodžiais „arba
tarptautinio vežimo jūrų laivais“.
Pasiūlymas.
Projekto
5 straipsnio keičiamo įstatymo 381 str. 4 dalį išdėstyti taip:
„4. Kai laivybos vienetas, atitinkantis šio straipsnio 1 dalyje
nustatytus kriterijus, pasirinktu fiksuoto pelno mokesčio mokėjimo
laikotarpiu (šis laikotarpis pradedamas skaičiuoti nuo mokestinio
laikotarpio, kurį laivybos vienetas pirmą kartą įgijo teisę ir pasirinko
mokėti fiksuotą pelno mokestį) nebeatitinka šio straipsnio 1 dalyje nustatytų
kriterijų dėl nenugalimos jėgos (force majeure) (t. y. dėl nuo
laivybos vieneto nepriklausančių priežasčių), teisės naudotis apmokestinimo
fiksuotu pelno mokesčiu tvarka toks laivybos vienetas nepraranda, jei iki
kito mokestinio laikotarpio, einančio po mokestinio laikotarpio, kurį dėl
nenugalimos jėgos (force majeure) laivybos vienetas prarado teisę
mokėti fiksuotą pelno mokestį nuo pajamų iš tarptautinio vežimo jūrų laivais arba
tarptautinio vežimo jūrų laivais ir su juo tiesiogiai susijusios veiklos,
pabaigos laivybos vienetas atitinka šio straipsnio 1 dalyje nustatytus
kriterijus.“
|
Pritarti
|
|
11.
|
LRS Biudžeto ir finansų komitetas
|
6
|
|
|
N
|
Argumentai:
Kadangi 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 2 straipsnio 15
dalyje patikslinama sąvoka “laivybos vienetas”, siekiant užtikrinti
teisinį aiškumą, yra tikslinamos visos su šiuo pakeitimu susijusios keičiamo
Įstatymo nuostatos. Siekiama aiškiai nurodyti, kad laivybos vienetu būtų laikomas
apmokestinamasis vienetas, kuris gali užsiimti tarptautiniu vežimu jūrų
laivais arba užsiimti tarptautiniu vežimu jūrų laivais ir kartu vykdyti su
juo tiesiogiai susijusią veiklą
Atsižvelgiant
į Teisės departamento 2 pastabą, siūlytina papildyti Projekto 6 straipsnį
(keičiamo įstatymo 382 str. 1 d., 382 str. 3 d. 1 ir 2
p. ir 382 str. 4 d.) papildyti žodžiais „arba tarptautinio vežimo
jūrų laivais“.
Taip pat Europos Komisija savo naujausiuose
sprendimuose dėl tonažo mokesčio taikymo konstatuoja, kad kapitalo prieaugis,
susijęs su laivais, kuriems iki tonažo mokesčio taikymo laikotarpio, taikytas
pagreitintas nusidėvėjimas, negali būti įtrauktas į tonažo mokesčio schemą.
EK sprendimo Lietuvai dėl tonažo mokesčio 90-94 skirsniai.
Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliota institucija
privalės parengti tvarką dėl eksploatuojamo turto perleidimo, jeigu pagal
pobūdį šis turtas priskiriamas jūrų transportui, vadovaudamasi EK leidimo
Lietuvai taikyti tonažo mokesčio 92 skirsnyje nurodytais principais.
Projekto
6 straipsnį (keičiamo įstatymo 382 straipsnį papildyti nauja 5
dalimi ir visą Projekto 6 straipsniu keičiamą įstatymo 382 straipsnį išdėstyti taip:
Pasiūlymas.
Projekto
6 straipsnį išdėstyti taip:
6 straipsnis. 38(2)
straipsnio pakeitimas.
382 straipsnis.
Fiksuoto pelno mokesčio apskaičiavimas
1. Jei laivybos vieneto pasirinkimu pajamoms iš
tarptautinio vežimo jūrų laivais arba tarptautinio vežimo jūrų laivais
ir su juo tiesiogiai susijusios veiklos pagal šio Įstatymo 381 straipsnio
nuostatas taikomas fiksuotas pelno mokestis, tai fiksuoto pelno mokesčio bazė
apskaičiuojama kiekvienam 100 jūrų laivo NT vienetų taikant fiksuotą dienos
sumą ir gautą dydį dauginant iš laivybos vieneto mokestinio laikotarpio dienų
skaičiaus. Fiksuota suma:
1) kiekvienam 100 jūrų laivo NT vienetų iki 1 000
jūrų laivo NT vienetų – 0,93 euro per dieną;
2) kiekvienam 100 jūrų laivo NT vienetų nuo 1 001
jūrų laivo NT vieneto iki 10 000 jūrų laivo NT vienetų – 0,67 euro per
dieną;
3) kiekvienam 100 jūrų laivo NT vienetų nuo 10 001
jūrų laivo NT vieneto iki 25 000 jūrų laivo NT vienetų – 0,43 euro per
dieną;
4) kiekvienam 100 jūrų laivo NT
vienetų nuo 25 000 25 001 jūrų laivo NT vienetų – 0,27 euro
per dieną.
2. Fiksuoto pelno mokesčio bazei
be jokių atskaitymų taikomas 15 procentų tarifas.
3. Nusidėvėjimo ar amortizacijos skaičiavimo
apribojimai:
1) jei laivybos vieneto pasirinkimu pagal šio
Įstatymo 38(1) straipsnio nuostatas pajamoms iš tarptautinio
vežimo jūrų laivais arba tarptautinio vežimo jūrų laivais ir su juo
tiesiogiai susijusios veiklos buvo taikomos fiksuoto pelno mokesčio
apskaičiavimo nuostatos, tai, šioms pajamoms pradėjus taikyti bendras pelno
mokesčio apskaičiavimo nuostatas, turto, naudoto šioje veikloje,
nusidėvėjimas ar amortizacija neskaičiuojami, jeigu nuo šio turto naudojimo
pradžios iki fiksuoto pelno mokesčio mokėjimo laikotarpio pabaigos šis turtas
būtų buvęs nudėvėtas ar amortizuotas pagal šio Įstatymo 1 priedėlyje nustatytus
normatyvus;
2) jei laivybos vienetas pagal šio Įstatymo 38(1)
straipsnio nuostatas pasirinktu fiksuoto pelno mokesčio mokėjimo laikotarpiu
(šis laikotarpis pradedamas skaičiuoti nuo mokestinio laikotarpio, kurį
laivybos vienetas pirmą kartą įgijo teisę ir pasirinko mokėti fiksuotą pelno
mokestį) praranda teisę mokėti fiksuotą pelno mokestį (t. y. nebeatitinka šio
Įstatymo 38(1) straipsnio 1 dalyje nustatytų kriterijų) arba
atsisako teisės mokėti fiksuotą pelno mokestį, tai pradedant mokestiniu
laikotarpiu, kurį buvo prarasta ši teisė (išskyrus šio Įstatymo 38(1)
straipsnio 4 dalyje numatytus atvejus) arba kurį buvo atsisakyta šios teisės,
turto, naudojamo tarptautiniam vežimui jūrų laivais arba tarptautinio
vežimo jūrų laivais ir su juo tiesiogiai susijusiai veiklai,
nusidėvėjimas ar amortizacija skaičiuojami nuo turto įsigijimo kainos,
sumažintos nusidėvėjimo ar amortizacijos suma, kuri būtų apskaičiuota, jeigu
laivybos vienetas visą laiką būtų taikęs bendras pelno mokesčio apskaičiavimo
nuostatas. Tokiu atveju šio turto nusidėvėjimas ar amortizacija skaičiuojami
pagal normatyvus, ne mažesnius, negu nustatyta šio Įstatymo 1 priedėlyje,
įskaitant mokestinį(-ius) laikotarpį(-ius), kurį(-iais) tas turtas jau buvo
naudotas šiame laivybos vienete.
4. Jei laivybos vieneto pasirinkimu pagal šio
straipsnio nuostatas pajamos iš tarptautinio vežimo jūrų laivais arba
tarptautinio vežimo jūrų laivais ir su juo tiesiogiai susijusios veiklos
apmokestinamos fiksuotu pelno mokesčiu, avansinis fiksuotas pelno mokestis
nemokamas.
5. Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliota institucija nustato
tvarką dėl eksploatuojamo turto perleidimo, jeigu pagal pobūdį šis turtas
priskiriamas jūrų transportui, pajamų priskyrimo tarptautinio vežimo jūrų
laivais ir su juo tiesiogiai susijusios veiklos pajamoms.
|
Pritarti
|
|
12.
|
LRS Biudžeto ir finansų komitetas
|
7
|
|
|
N
|
Argumentai:
Atsižvelgiant
į tai, kad projektu
nėra įvedamas
naujas privalomas mokestis, o įtvirtinama laivybos vieneto teisė pasirinkti vieną ar
kitą mokesčio mokėjimo mechanizmą. Tai yra patikslintas ir pakoreguotas iki
tol taikytas mokesčio mokėjimo ir apskaičiavimo mechanizmas. Įstatymo
projektu nėra įvedama nauja lengvata ar iš esmės keičiama apmokestinimo tam
tikru mokesčiu tvarka, ar keičiami (įstatymo taikymo siaurinimo prasme)
apmokestinimo teisinio reglamentavimo bei taikymo principai.
Pasiūlymas
Patikslinti
projekto baigiamąsias nuostatas ir jas išdėstyti taip:
Įstatymo
taikymas
1.
Šio įstatymo nuostatos taikomos apskaičiuojant 2017 m. prasidėjusio
mokestinio laikotarpio ir vėlesnių mokestinių laikotarpių apmokestinamąjį
pelną.
2.
Laivybos vienetas, Lietuvos Respublikos pelno mokesčio įstatymo nustatyta
tvarka 2017 m. prasidėjusį mokestinį laikotarpį pasirinkęs apmokestinimo
fiksuotu pelno mokesčiu tvarkos taikymą, apie pasirinkimą taikyti
apmokestinimo fiksuotu pelno mokesčiu tvarką centrinio mokesčių
administratoriaus nustatyta tvarka informuoja vietos mokesčių administratorių
iki 2017 m. prasidėjusio mokestinio laikotarpio antrojo ketvirčio paskutinės
dienos.
3.
Laivybos vieneto, Lietuvos Respublikos pelno mokesčio įstatymo nustatyta
tvarka 2017 m. prasidėjusį mokestinį laikotarpį pasirinkusio apmokestinimo
fiksuotu pelno mokesčiu tvarkos taikymą, sumokėtas 2017 m. prasidėjusio
mokestinio laikotarpio avansinis pelno mokestis grąžinamas (įskaitomas)
Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo nustatyta tvarka.
|
Pritarti
|
|