LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS
IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIETOS SAVIVALDOS ĮSTATYMO NR.I-533 16, 31, IR 32 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO
2017-12-05 Nr. XIIIP-1408
Vilnius
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams bei teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:
1. Atsižvelgus į tai, kad projekte siūloma pakeisti Vietos savivaldos įstatymo 31 straipsnio 9 dalį, kuri taip pat yra pakeista 2018 m. sausio 1 d. įsigaliosiančio Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 3, 14, 15, 16, 31, 34, 35 straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo 351 straipsniu įstatymo Nr. XIII-677 5 straipsniu, vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1R-298 patvirtintų Teisės aktų rengimo rekomendacijų (2017 m. liepos 11 d. redakcija) 70 punktu, turi būti keičiamas neįsigaliojęs įstatymas.
2. Projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 10 punkte siūloma nustatyti, kad seniūnijos – biudžetinės įstaigos struktūrą tvirtina savivaldybės taryba. Toks reguliavimas neatitiktų Biudžetinių įstaigų įstatymo 9 straipsnio 2 dalies 4 punkto, šią funkciją priskiriančio biudžetinės įstaigos vadovui.
3. Projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 31 straipsnio 2 dalyje siūloma panaikinti 2 kriterijus (seniūnijos aptarnaujamos teritorijos gyventojų skaičius ne mažesnis kaip 1 500 gyventojų; seniūnijoje nustatytoms funkcijoms įgyvendinti būtina patvirtinti ne mažiau kaip 7 valstybės tarnautojų ar darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybes) iš 3 dėl seniūnijos steigimo. Vadinasi, seniūnija – biudžetinė įstaiga – gali būti steigiama, jeigu atitiktų vienintelį kriterijų - teikia aptarnaujamos teritorijos gyventojams viešąsias paslaugas (31 straipsnio 2 dalies 1 punktas), o savivaldybės taryba spręstų klausimą dėl seniūnijos formos keitimo tikslingumo nesant jokių kriterijų 31 straipsnio 4 dalis). Taigi, išnyktų steigimo teisiniai skirtumai tarp seniūnijų biudžetinių – įstaigų ir seniūnijų savivaldybės administracijos filialų. Toks teisinis reguliavimas gali sudaryti teisines prielaidas savivaldybės tarybai priimti sprendimus didinančius valdymo išlaidas steigiant vien tik seniūnijas, kurių teisinė forma yra biudžetinės įstaigos. Atsižvelgus į tai, siūlytina gauti Lietuvos Respublikos Vyriausybės, kaip valstybės biudžeto planuotojos, išvadą.
4. Projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 32 straipsnio papildymas 9 punktu yra perteklinis, nes šiame punkte formuluojami seniūno – biudžetinės įstaigos vadovo - įgaliojimai yra įtvirtinti Biudžetinių įstaigų įstatymo 9 straipsnio 2 dalyje, nustatančioje įstaigos vadovo pareigas „organizuoti biudžetinės įstaigos darbą, kad būtų įgyvendinami biudžetinės įstaigos tikslai ir atliekamos nustatytos funkcijos; užtikrinti, kad būtų laikomasi įstatymų, kitų teisės aktų ir biudžetinės įstaigos nuostatų“, „nustatyta tvarka priimti ir atleisti biudžetinės įstaigos darbuotojus“ bei Valstybės tarnybos įstatymo 10 straipsnio 1 dalies 4 punkte, nustatančiame, kad valstybės ir savivaldybių institucijose ir įstaigose į karjeros valstybės tarnautojo pareigas priima tų institucijų ir įstaigų vadovai. Šiomis įstatymų nuostatomis savo veikloje turi vadovautis biudžetinės įstaigos vadovas – seniūnas.
Departamento direktorius Andrius Kabišaitis
O. Buišienė, tel. (8 5) 239 6160, el. p. [email protected]
P. Žukauskas, (8 5) 239 6832, el. p. [email protected]