1.
|
1
|
|
|
Argumentai:
2019
m. gruodžio 3 d. LR Semas priėmė Lietuvos Respublikos
švietimo įstatymo Nr. I-1489 papildymo 311 straipsniu įstatymą,
pagal kurį atsirado nauja pavienio mokymosi forma
įgyvendinama ugdymosi šeimoje mokymo proceso organizavimo būdu. Pagal
Mokymosi pagal formaliojo švietimo programas (išskyrus aukštojo mokslo
studijų programas) formų ir Mokymo organizavimo tvarkos aprašą, ugdymasis
šeimoje – tai, kai mokinys nuolat individualiai ir nuosekliai mokosi visų
dalykų pagal pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo programas šeimos
aplinkoje, mokomas tėvų (globėjų, rūpintojų) ir (ar) samdomo mokytojo (-ų) ir
konsultuojamas mokyklos, su kuria sudaryta mokymo sutartis, mokytojo (-ų)
(Aprašo 6.4 p)
Pagal
Ugdymosi šeimoje įgyvendinimo tvarkos aprašą, vaikų
ugdymą (ugdymąsi) šeimoje tėvams (globėjams, rūpintojams) padeda organizuoti
valstybinė, savivaldybės, nevalstybinė ikimokyklinio ugdymo mokykla ir
bendrojo ugdymo mokykla, kurios nuostatuose (įstatuose) įteisintas pavienio mokymosi forma ugdymosi
šeimoje mokymo proceso organizavimo būdas (3 p.). Pagal aprašo 24 p. mokykla, sudariusi mokymo sutartį,
be kitų dalykų, paskiria mokytojus, konsultuosiančius mokinius (24.3. p) ir teikia
konsultacijas mokiniams besiugdantiems šeimoje (24.5.p), taip pat sudaro dalykų
konsultacijų tvarkaraštį ir jį suderina su tėvais (globėjais, rūpintojais) ir
mokiniu (24.6 p.). Pagal aprašą konsultacijos teikiamos mokykloje (dalis jų
gali vykti naudojant technologines priemones). Taip pat mokykla du kartus per
mokslo metus įvertina mokinio mokymosi pažangą ir pasiekimus (24.8. p.),
sudaro sąlygas mokiniams dalyvauti mokyklos vykdomose neformaliojo vaikų
švietimo programose, renginiuose, akcijose, socialines ir emocines
kompetencijas ugdančioje prevencinėje programoje; 24.9. p)
Tokia
ugdymosi šeimoje proceso organizavimo tvarka reiškia, kad ugdymąsi šeimoje pasirinkęs mokinys
tam, kad galėtų gauti mokytojų konsultacijas ar tam, kad būtų įvertinta jo
pažanga ir pasiekimai, arba tam, kad būtų užtikrinta jo socializacija, turi
naudotis miesto arba vietinio (priemiestinio) reguliaraus susisiekimo
autobusais ir troleibusais. Todėl siūlytina sudaryti galimybę šią pavienio mokymosi formą pasirinkusiems
mokiniams naudotis tokiomis pačiomis transporto lengvatomis kuriomis
naudojasi mokiniai, kurie mokosi
mokyklose pagal bendrojo ugdymo programas grupinio mokymosi forma kasdieniu
mokymo proceso organizavimo būdu ir pavienio mokymosi forma savarankišku
mokymo proceso organizavimo būdu. Tokiu būdu šeimai būtų palengvintas ugdymosi šeimoje mokymo proceso organizavimas, švietimo srityje būtų užtikrintas asmenų
lygiateisiškumo principas, garantuotas švietimo prieinamumas, minimizuota
galimų švietimo netolygumų atsiradimo tikimybė.
Pasiūlymas:
Pakeisti Įstatymo projekto 1 straipsniu siūlomo keisti Įstatymo 5
straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:
„3. Teisę įsigyti vienkartinį arba
terminuotą vardinį važiavimo tolimojo arba vietinio (priemiestinio)
reguliaraus susisiekimo autobusais, keleiviniais traukiniais bilietą su
50 procentų nuolaida turi aukštųjų mokyklų studentai, studijuojantys
pagal nuolatinę arba dieninę studijų formą, Lietuvos Respublikos, kitų
Europos Sąjungos valstybių narių ir Europos ekonominės erdvės valstybių
piliečiai bei jų šeimos nariai, studijuojantys Europos Sąjungos valstybių
narių ar Europos ekonominės erdvės valstybių aukštosiose mokyklose pagal
nuolatinę arba dieninę studijų formą, taip pat mokiniai, kurie mokosi pagal
formaliojo profesinio mokymo programas grupinio mokymosi forma kasdieniu
mokymo proceso organizavimo būdu, pavienio mokymosi forma savarankišku mokymo
proceso organizavimo būdu, vaikai
nuo 7 iki 8 metų. Taip pat teisę įsigyti
vienkartinį važiavimo vietinio (priemiestinio) reguliaraus susisiekimo
autobusais bilietą su 50 procentų nuolaida, o terminuotą vardinį važiavimo
bilietą su 80 procentų nuolaida turi mokiniai, kurie mokosi mokyklose
pagal bendrojo ugdymo programas (išskyrus pilnamečius asmenis, kurie mokosi
pagal suaugusiųjų pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo programas) grupinio
mokymosi forma kasdieniu mokymo proceso organizavimo būdu ir pavienio mokymosi
forma savarankišku o ir ugdymosi šeimoje mokymo proceso
organizavimo būdu ais.“
|