LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
Biudžeto ir finansų komitetas
PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA
DĖL Lietuvos Respublikos GYVENTOJŲ PAJAMŲ mokesčio įstatymo NR. iX-1007
4 ir 17 straipsnių Pakeitimo įstatymO PROJEKTO NR. XIVP-1149
2021-12-15 Nr. 109-P-62
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Mykolas Majauskas, Matas Maldeikis, Liudas Jonaitis, Algirdas Butkevičius, Simonas Gentvilas, Vytautas Gapšys, Vytautas Mitalas, Andrius Palionis, Juozas Varžgalys.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr.. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2021-11-25 |
1 |
|
|
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas: 1. Projekto 1 straipsniu siūloma pakeisti Gyventojų pajamų mokesčio įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 4 straipsnio 2 dalies 1 punktą ir jame nustatyti, kad fizinis asmuo nelaikomas nuolatiniu Lietuvos gyventoju, jeigu jis yra pagal tarptautinę teisę specialų statusą turinčio subjekto ar kito subjekto, su kuriuo Lietuvos Respublikos tarptautinis bendradarbiavimas atitinka Lietuvos Respublikos Seimo priimtuose teisės aktuose nustatytus užsienio politikos ir nacionalinio saugumo tikslus, atstovybės, akredituotos Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka, narys, taip pat kartu su nariais gyvenantys šeimos nariai, jeigu šių atstovybių nariai ar kartu gyvenantys šeimos nariai yra ne Lietuvos Respublikos piliečiai (išskyrus asmenis be pilietybės, kurių nuolatinė gyvenamoji vieta arba asmeninių, socialinių ar ekonominių interesų buvimo vieta mokestiniu laikotarpiu yra Lietuvoje). Atkreiptinas dėmesys, jog pagal Užsienio valstybių diplomatinių atstovybių, konsulinių įstaigų, tarptautinių organizacijų atstovybių, Europos Sąjungos įstaigų ir kitų atstovybių narių akreditavimo Lietuvos Respublikoje nuostatus, patvirtintus Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. sausio 6 d. nutarimu Nr. 4 „Dėl Užsienio valstybių diplomatinių atstovybių, konsulinių įstaigų, tarptautinių organizacijų atstovybių, Europos Sąjungos įstaigų ir kitų atstovybių narių akreditavimo Lietuvos Respublikoje nuostatų patvirtinimo“, gali būti akredituojamos ne tik atstovybės, bet ir atstovybių nariai, taip pat atstovybių narių šeimos nariai. Atsižvelgus į tai, kad keičiamoje nuostatoje kalbama apie fizinio asmens statusą, svarstytina, ar akreditavimas neturėtų būti siejamas su fizinio asmens, kaip atstovybės nario ar atstovybės nario šeimos nario, akreditacija. Ši pastaba atitinkamai taikytina ir projekto 2 straipsnyje dėstomam keičiamo įstatymo 17 straipsnio 1 dalies 59 punktui. |
Pritarti |
|
2. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2021-11-25 |
2 |
|
|
2. Atkreiptinas dėmesys, kad keičiamo įstatymo 2 straipsnio 34 dalyje įtvirtinta sąvoka „Su darbo santykiais ar jų esmę atitinkančiais santykiais susijusios pajamos“. Pastebėtina, kad projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 17 straipsnio 1 dalies 59 punkte vartojama formuluotė „pajamos, susijusios su darbu“. Siekiant teisinio aiškumo, siūlytina projekto nuostatas derinti su keičiamo įstatymo nuostatomis. |
Pritarti |
Siekiant teisinio aiškumo, projekto 2 straipsnyje vietoje žodžių „pajamos, susijusios su darbu minėtose atstovybėse“, Komitetas siūlo įrašyti „su darbo santykiais ar jų esmę atitinkančiais santykiais susijusios pajamos už darbą šioje atstovybėje“. |
3. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2021-11-25 |
3 |
|
|
3. Projekto nuostatos įsigaliotų 2022 m. sausio 1 d., tačiau tai prieštarautų Teisėkūros pagrindų įstatymo 20 straipsnio 3 daliai bei Mokesčių administravimo įstatymo 3 straipsnio 3 daliai, pagal kurią Lietuvos Respublikos Seimas turi užtikrinti, kad Lietuvos Respublikos mokesčių įstatymai, nustatantys <...> mokesčio lengvatą <...> turėtų įsigalioti ne anksčiau kaip po 6 mėnesių nuo jų paskelbimo dienos. |
Pritarti |
Komitetas siūlo patikslinti projekto įsigaliojimo datą ir numatyti, kad Įstatymas įsigalioja ir taikomas nuo 2022 m. liepos 1 d. |
4. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2021-11-25 |
|
|
|
4. Atkreipiame dėmesį, kad Lietuvos Respublikos 2022 metų valstybės ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projektas (reg. Nr. XIVP-966), kuriame valstybės biudžeto pajamos iš gyventojų pajamų mokesčio jau yra suplanuotos, yra pateiktas Seimui svarstyti, todėl manytina, kad dėl siūlomo teisinio reguliavimo turėtų būti gauta Vyriausybės kaip biudžeto planuotojos nuomonė. |
Pritarti |
|
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų, komisijų pasiūlymai: negauta.
7. Komiteto sprendimas:
1. Pritarti Komiteto patobulintam Gyventojų pajamų mokesčio įstatymo Nr. IX-1007 4 ir 17 straipsnių pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIVP-1149, atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Seimo Kanceliarijos Teisės departamento pastabas ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės išvadą, kurioms Komitetas pritarė bei Komiteto išvadai.
2. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos Seimo statuto 162 str. 2 dalimi, Biudžeto ir finansų komitetas siūlo Projektą svarstyti skubos tvarka.
8. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
9. Komiteto paskirti pranešėjai: Mykolas Majauskas, Andrius Palionis.
10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: negauta.
PRIDEDAMA. Gyventojų pajamų mokesčio įstatymo Nr. IX-1007 4 ir 17 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIVP-1149(2) ir jo lyginamasis variantas.
Komiteto pirmininkas Mykolas Majauskas
Komiteto biuro patarėja Dalia Mudėnienė