1
priedas
|
Argumentai:
Konstitucijos 5 straipsnio 1 dalyje nustatyta, kad valstybės valdžią
Lietuvoje vykdo Seimas, Respublikos Prezidentas ir Vyriausybė, Teismas. Visos
minėtos valstybės valdžios institucijos turi jų paskirtį atitinkančią
kompetenciją, kurios konkretus turinys priklauso nuo to, kokiai valstybės
valdžiai (įstatymų leidžiamajai, įstatymus vykdomajai ar vykdančiai
teisingumą) ši institucija priklauso, nuo jos vietos tarp kitų valstybės valdžios
institucijų bei įgaliojimų santykio su kitų valstybės valdžios institucijų
įgaliojimais (Konstitucinio Teismo 2002 m. sausio 14 d., 2002 m. kovo 5 d., 2002 m. balandžio 23 d., 2002 m. liepos 11 d., 2002 m. gruodžio 24 d., 2004 m. gegužės 13 d., 2004 m. gruodžio 13 d., 2006 m. birželio 6 d., 2009 m. kovo 2 d., 2010 m. gegužės 13 d. nutarimai).
Konstitucinė Seimo, kaip Tautos atstovybės, prigimtis lemia ypatingą jo vietą
valstybės valdžios institucijų sistemoje, jo funkcijas bei įgaliojimus,
būtinus funkcijoms vykdyti. Seimas, įgyvendindamas savo
konstitucinius įgaliojimus, vykdo klasikines demokratinės teisinės valstybės
parlamento funkcijas: leidžia įstatymus (įstatymų leidybos funkcija), vykdo
vykdomosios valdžios ir kitų valstybės institucijų (išskyrus teismus)
parlamentinę kontrolę (kontrolės funkcija), steigia valstybės institucijas,
skiria ir atleidžia jų vadovus bei kitus valstybės pareigūnus (steigiamoji
funkcija), tvirtina valstybės biudžetą ir prižiūri, kaip jis vykdomas
(biudžetinė funkcija), ir kt. (Konstitucinio Teismo 2004 m. gegužės 13 d., 2004 m. liepos 1 d., 2006 m. balandžio 4 d. nutarimai, 2009 m. sausio 15 d. sprendimas). Seimo, Respublikos Prezidento, Vyriausybės vykdoma politika – tai
šių valstybės valdžios institucijų kompetentinga veikla, skirta atitinkamiems
reikšmingiems tikslams pasiekti ir uždaviniams spręsti. Šiame politinės
valdžios lygmenyje priimtų sprendimų sėkmę sąlygoja įvairūs veiksniai, bet
visais atvejais ypač svarbus vaidmuo tenka būtent šiose institucijose
dirbančių valstybės tarnautojų korpusui. Pagal valstybės tarnybos
konstitucinę sampratą <...> valstybės tarnautojų atlyginimo dydžių
skirtumų proporcijos priklauso nuo daugelio objektyvių valstybės tarnybos
ypatumų, kaip antai: valstybės institucijai priskirtų atitinkamų funkcijų
pobūdžio, valstybės tarnautojui pavestų funkcijų sudėtingumo ir apimties,
tenkančios atsakomybės už tų funkcijų vykdymą, užimamų pareigybių ypatumų,
valstybės tarnautojo profesinio lygio, kvalifikacijos ir pan.“ (Konstitucinio Teismo 2009 m. gruodžio 11 d.
nutarimas, 2013 m. liepos 1 d. nutarimas).
Atsižvelgiant į Seimui pavestų konstitucinių įgaliojimų vykdymą ir
svarbą, taip pat Seimui pavestų funkcijų sudėtingumą ir apimtį bei tenkančią
atsakomybę už tų funkcijų tinkamą vykdymą, užimamų pareigybių ypatumą,
valstybės tarnautojų profesinį lygį, kvalifikaciją, nėra konstitucinio pagrindo
šios institucijos funkcijas įgyvendinti padedantiems valstybės tarnautojams
pareiginės algos koeficientus prilyginti prie vykdomosios valdžios
institucijų valstybės tarnautojų pareiginės algos koeficientų. Siekiant
efektyvesnės ir kokybiškos įstatymų leidybos, taip pat vykdomosios valdžios
parlamentinės kontrolės Seimas kaip institucija, taip pat Seimo kanceliarija
turi išlaikyti ir pritraukti labiausiai kompetentingus ir patyrusius
valstybės tarnautojus.
Taip pat siekiant užtikrinti Seimo kanceliarijos vadovo politinį
neutralumą, siūlau Seimo kanclerį laikyti įstaigos vadovu (ne politinio
asmeninio pasitikėjimo).
Pasiūlymas: Projekto 1 priedą išdėstyti taip:
Lietuvos Respublikos
valstybės tarnybos įstatymo
1 priedas
LIETUVOS
RESPUBLIKOS VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ PAREIGYBIŲ PAREIGINIŲ ALGŲ KOEFICIENTAI
Eil.
Nr.
|
Įstaigų
vadovų ir karjeros valstybės tarnautojų pareigybių grupė arba pareigybė
|
Politinio
(asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų pareigybės
|
Pareiginės
algos koeficientas
(baziniais
dydžiais)
|
I
įstaigų grupė
|
II
įstaigų grupė
|
III
įstaigų grupė
|
„1.
|
Seimo kancleris
|
Vyriausybės kancleris, Respublikos
Prezidento kanceliarijos kancleris, Seimo kancleris
|
22
|
|
|
2.
|
Vyriausybės įstaigos vadovas, Nacionalinės
teismų administracijos vadovas,
direktorius (taikoma įstaigos vadovui, kai
įstaiga veikia visoje valstybės teritorijoje),
ministerijos kancleris
|
viceministras, Vyriausybės kanclerio
pirmasis pavaduotojas,
Seimo Pirmininko sekretoriato vadovas,
Ministro Pirmininko biuro vadovas
|
19,5–21,5
|
18,5–21
|
|
2.1.
|
|
Respublikos Prezidento vyriausiasis patarėjas
|
19,5–21
|
|
|
3.
|
Seimo kanclerio pavaduotojas, Vyriausybės
kanclerio pavaduotojas, direktorius (taikoma įstaigos vadovui, kai įstaiga
veikia ne visoje valstybės teritorijoje)
|
|
18,7–20,5
|
17,9–20
|
16,2–19
|
3.1.
|
|
Respublikos Prezidento patarėjas,
Ministro Pirmininko patarėjas
|
18,7–20
|
|
|
4.
|
direktoriaus pavaduotojas (taikoma
įstaigos vadovo pavaduotojui),
teismo kancleris,
prokuratūros kancleris, savivaldybės kontrolierius, departamento direktorius (Seimo
kanceliarijoje),
grupės vadovas (Seimo kanceliarijoje)
|
Vyriausybės įgaliotinis,
savivaldybės administracijos direktorius
|
17,8–19
|
16,2–18,5
|
14,5–17,5
|
5.
|
departamento direktorius, grupės vadovas,
komisijos administracijos direktorius,
tarybos administracijos direktorius,
įstaigos prie ministerijos kancleris, Seimo komiteto biuro vedėjas (Seimo kanceliarijoje),
Komisijų sekretoriato
vedėjas (Seimo kanceliarijoje),
skyriaus, kuris nėra kitame
struktūriniame padalinyje, vedėjas (Seimo kanceliarijoje)
|
savivaldybės administracijos direktoriaus
pavaduotojas,
Vyriausybės įgaliotinio pavaduotojas
|
11,5–18,5
|
10,5–18
|
9,5–17
|
5.1.
|
ministerijos gynybos politikos
direktorius, generalinis inspektorius,
vyriausiasis patarėjas, teismo pirmininko patarėjas,
Vyriausybės atstovas Europos Žmogaus
Teisių Teisme,
gynybos patarėjas, vyresnysis patarėjas
(Seimo kanceliarijoje)
|
Seimo Pirmininko patarėjas,
Seimo Pirmininko pavaduotojo patarėjas,
opozicijos lyderio patarėjas
|
11,5–18
|
10,5–17,5
|
9,5–16,5
|
6.
|
skyriaus, kuris nėra kitame struktūriniame
padalinyje, vedėjas,
Seimo posėdžių sekretoriato vedėjas
(Seimo kanceliarijoje),
komisijos sekretoriato vadovas,
tarybos sekretoriato vadovas,
seniūnas (savivaldybėje seniūnijos kaip
biudžetinės įstaigos vadovas), skyriaus, kuris yra
kitame struktūriniame padalinyje, vedėjas (Seimo kanceliarijoje)
|
|
10–16,5
|
9–16
|
8,1–15
|
|
6.1.
|
vyresnysis patarėjas,
Komiteto biuro
patarėjas (Seimo kanceliarijoje), Komisijos sekretoriato patarėjas
(Seimo kanceliarijoje)
|
ministro patarėjas
|
10–16
|
9–15,5
|
8,1–14,5
|
7.
|
skyriaus, kuris yra kitame struktūriniame
padalinyje, vedėjas,
biuro vedėjas,
seniūnas (savivaldybėje seniūnijos kaip
savivaldybės administracijos filialo vadovas), poskyrio vedėjas,
skyriaus, nesančio kitame struktūriniame
padalinyje, vedėjo pavaduotojas, seniūno pavaduotojas (biudžetinėje
įstaigoje)
|
|
9,2–15,5
|
8,3–15
|
7,4–14
|
|
7.1.
|
patarėjas,
vyriausiasis valstybinis auditorius,
vyriausiojo prokuroro padėjėjas,
teismo pirmininko padėjėjas,
teismo skyriaus pirmininko patarėjas,
teisėjo vyresnysis padėjėjas,
gynybos patarėjo pavaduotojas,
Seimo nuolatinis atstovas Europos
Sąjungoje,
specialusis atašė, vyriausiasis specialistas (Seimo kanceliarijoje)
|
Respublikos Prezidento atstovas spaudai,
Seimo Pirmininko atstovas spaudai,
Ministro Pirmininko atstovas spaudai,
ministro atstovas spaudai
|
9,2–15
|
8,3–14,5
|
7,4–13,5
|
8.
|
vyriausiasis specialistas,
specialiojo atašė pavaduotojas,
vyresnysis valstybinis auditorius,
prokuroro padėjėjas,
teisėjo padėjėjas,
teismo konsultantas,
padėjėjas (Seimo kanceliarijoje),
vyresnysis specialistas (Seimo
kanceliarijoje)
|
savivaldybės tarybos sekretorius,
mero patarėjas,
Respublikos Prezidento referentas,
Seimo Pirmininko padėjėjas,
Ministro Pirmininko padėjėjas,
Seimo frakcijos referentas
|
7,7–13,5
|
7,1–13
|
6,4–12
|
|
9.
|
vyresnysis specialistas,
valstybinis auditorius, specialistas
(Seimo kanceliarijoje)
|
Seimo nario padėjėjas-sekretorius,
ministro padėjėjas,
mero padėjėjas
|
5,7–12
|
5,3–11,5
|
4,8–10,5
|
|
10.
|
specialistas,
teismo administracijos sekretorius,
valstybinio auditoriaus padėjėjas,
teismo posėdžių sekretorius
|
|
4,6–11
|
4,3–10,5
|
4–9,5
|
|
|