2018-06-25

 

PASIŪLYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS TARNYBOS ĮSTATYMO nR. viii-1316 PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO  nR. xIIIP-1596

 

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

1 priedas

Argumentai:

Konstitucijos 5 straipsnio 1 dalyje nustatyta, kad valstybės valdžią Lietuvoje vykdo Seimas, Respublikos Prezidentas ir Vyriausybė, Teismas. Visos minėtos valstybės valdžios institucijos turi jų paskirtį atitinkančią kompetenciją, kurios konkretus turinys priklauso nuo to, kokiai valstybės valdžiai (įstatymų leidžiamajai, įstatymus vykdomajai ar vykdančiai teisingumą) ši institucija priklauso, nuo jos vietos tarp kitų valstybės valdžios institucijų bei įgaliojimų santykio su kitų valstybės valdžios institucijų įgaliojimais (Konstitucinio Teismo 2002 m. sausio 14 d., 2002 m. kovo 5 d., 2002 m. balandžio 23 d., 2002 m. liepos 11 d., 2002 m. gruodžio 24 d., 2004 m. gegužės 13 d., 2004 m. gruodžio 13 d., 2006 m. birželio 6 d., 2009 m. kovo 2 d., 2010 m. gegužės 13 d. nutarimai). Konstitucinė Seimo, kaip Tautos atstovybės, prigimtis lemia ypatingą jo vietą valstybės valdžios institucijų sistemoje, jo funkcijas bei įgaliojimus, būtinus funkcijoms vykdyti.  Seimas, įgyvendindamas savo konstitucinius įgaliojimus, vykdo klasikines demokratinės teisinės valstybės parlamento funkcijas: leidžia įstatymus (įstatymų leidybos funkcija), vykdo vykdomosios valdžios ir kitų valstybės institucijų (išskyrus teismus) parlamentinę kontrolę (kontrolės funkcija), steigia valstybės institucijas, skiria ir atleidžia jų vadovus bei kitus valstybės pareigūnus (steigiamoji funkcija), tvirtina valstybės biudžetą ir prižiūri, kaip jis vykdomas (biudžetinė funkcija), ir kt. (Konstitucinio Teismo 2004 m. gegužės 13 d., 2004 m. liepos 1 d., 2006 m. balandžio 4 d. nutarimai, 2009 m. sausio 15 d. sprendimas). Seimo, Respublikos Prezidento, Vyriausybės vykdoma politika – tai šių valstybės valdžios institucijų kompetentinga veikla, skirta atitinkamiems reikšmingiems tikslams pasiekti ir uždaviniams spręsti. Šiame politinės valdžios lygmenyje priimtų sprendimų sėkmę sąlygoja įvairūs veiksniai, bet visais atvejais ypač svarbus vaidmuo tenka būtent šiose institucijose dirbančių valstybės tarnautojų korpusui. Pagal valstybės tarnybos konstitucinę sampratą <...> valstybės tarnautojų atlyginimo dydžių skirtumų proporcijos priklauso nuo daugelio objektyvių valstybės tarnybos ypatumų, kaip antai: valstybės institucijai priskirtų atitinkamų funkcijų pobūdžio, valstybės tarnautojui pavestų funkcijų sudėtingumo ir apimties, tenkančios atsakomybės už tų funkcijų vykdymą, užimamų pareigybių ypatumų, valstybės tarnautojo profesinio lygio, kvalifikacijos ir pan.“ (Konstitucinio Teismo 2009 m. gruodžio 11 d. nutarimas, 2013 m. liepos 1 d. nutarimas).

Atsižvelgiant į Seimui pavestų konstitucinių įgaliojimų vykdymą ir svarbą, taip pat Seimui pavestų funkcijų sudėtingumą ir apimtį bei tenkančią atsakomybę už tų funkcijų tinkamą vykdymą, užimamų pareigybių ypatumą, valstybės tarnautojų profesinį lygį, kvalifikaciją, nėra konstitucinio pagrindo šios institucijos funkcijas įgyvendinti padedantiems valstybės tarnautojams pareiginės algos koeficientus prilyginti prie vykdomosios valdžios institucijų valstybės tarnautojų pareiginės algos koeficientų. Siekiant efektyvesnės ir kokybiškos įstatymų leidybos, taip pat vykdomosios valdžios parlamentinės kontrolės Seimas kaip institucija, taip pat Seimo kanceliarija turi išlaikyti ir pritraukti labiausiai kompetentingus ir patyrusius valstybės tarnautojus.

Taip pat siekiant užtikrinti Seimo kanceliarijos vadovo politinį neutralumą, siūlau Seimo kanclerį laikyti įstaigos vadovu (ne politinio asmeninio pasitikėjimo).

Pasiūlymas:  Projekto 1 priedą išdėstyti taip:

                                                                                      Lietuvos Respublikos                                            valstybės tarnybos įstatymo

                                                   1 priedas

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ PAREIGYBIŲ PAREIGINIŲ ALGŲ KOEFICIENTAI

 

 

Eil. Nr.

Įstaigų vadovų ir karjeros valstybės tarnautojų pareigybių grupė arba pareigybė

Politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų pareigybės

Pareiginės algos koeficientas

(baziniais dydžiais)

I įstaigų grupė

II įstaigų grupė

III įstaigų grupė

„1.

 

Seimo kancleris

Vyriausybės kancleris, Respublikos Prezidento kanceliarijos kancleris, Seimo kancleris

22

 

2.

Vyriausybės įstaigos vadovas, Nacionalinės teismų administracijos vadovas,

direktorius (taikoma įstaigos vadovui, kai įstaiga veikia visoje valstybės teritorijoje),

ministerijos kancleris

viceministras, Vyriausybės kanclerio pirmasis pavaduotojas,

Seimo Pirmininko sekretoriato vadovas,

Ministro Pirmininko biuro vadovas

19,5–21,5

18,5–21

 

2.1.

 

Respublikos Prezidento vyriausiasis patarėjas

19,5–21

 

 

3.

Seimo kanclerio pavaduotojas, Vyriausybės kanclerio pavaduotojas, direktorius (taikoma įstaigos vadovui, kai įstaiga veikia ne visoje valstybės teritorijoje)

 

18,7–20,5

17,9–20

16,2–19

3.1.

 

Respublikos Prezidento patarėjas,

Ministro Pirmininko patarėjas

18,7–20

 

 

4.

direktoriaus pavaduotojas (taikoma įstaigos vadovo pavaduotojui),

teismo kancleris,

prokuratūros kancleris, savivaldybės kontrolierius, departamento direktorius (Seimo kanceliarijoje),

grupės vadovas (Seimo kanceliarijoje)

Vyriausybės įgaliotinis,

savivaldybės administracijos direktorius

17,8–19

16,2–18,5

14,5–17,5

5.

departamento direktorius, grupės vadovas,

komisijos administracijos direktorius,

tarybos administracijos direktorius,

įstaigos prie ministerijos kancleris, Seimo komiteto biuro vedėjas (Seimo kanceliarijoje),

Komisijų sekretoriato vedėjas (Seimo kanceliarijoje),

skyriaus, kuris nėra kitame struktūriniame padalinyje, vedėjas (Seimo kanceliarijoje)

savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas,

Vyriausybės įgaliotinio pavaduotojas

11,5–18,5

10,5–18

9,5–17

5.1.

ministerijos gynybos politikos direktorius, generalinis inspektorius,

vyriausiasis patarėjas, teismo pirmininko patarėjas,

Vyriausybės atstovas Europos Žmogaus Teisių Teisme,

gynybos patarėjas, vyresnysis patarėjas (Seimo kanceliarijoje)

Seimo Pirmininko patarėjas,

Seimo Pirmininko pavaduotojo patarėjas,

opozicijos lyderio patarėjas

 

11,5–18

10,5–17,5

9,5–16,5

6.

skyriaus, kuris nėra kitame struktūriniame padalinyje, vedėjas,

Seimo posėdžių sekretoriato vedėjas (Seimo kanceliarijoje),

komisijos sekretoriato vadovas,

tarybos sekretoriato vadovas,

seniūnas (savivaldybėje seniūnijos kaip biudžetinės įstaigos vadovas), skyriaus, kuris yra kitame struktūriniame padalinyje, vedėjas (Seimo kanceliarijoje)

10–16,5

9–16

8,1–15

 

6.1.

vyresnysis patarėjas,

Komiteto biuro patarėjas (Seimo kanceliarijoje), Komisijos sekretoriato patarėjas (Seimo kanceliarijoje)

ministro patarėjas

 

10–16

9–15,5

8,1–14,5

7.

skyriaus, kuris yra kitame struktūriniame padalinyje, vedėjas,

biuro vedėjas,

seniūnas (savivaldybėje seniūnijos kaip savivaldybės administracijos filialo vadovas), poskyrio vedėjas,

skyriaus, nesančio kitame struktūriniame padalinyje, vedėjo pavaduotojas, seniūno pavaduotojas (biudžetinėje įstaigoje)

9,2–15,5

8,3–15

7,4–14

 

7.1.

patarėjas,

vyriausiasis valstybinis auditorius,

vyriausiojo prokuroro padėjėjas,

teismo pirmininko padėjėjas,

teismo skyriaus pirmininko patarėjas,

teisėjo vyresnysis padėjėjas,

gynybos patarėjo pavaduotojas,

Seimo nuolatinis atstovas Europos Sąjungoje,

specialusis atašė, vyriausiasis specialistas (Seimo kanceliarijoje)

Respublikos Prezidento atstovas spaudai,

Seimo Pirmininko atstovas spaudai,

Ministro Pirmininko atstovas spaudai,

ministro atstovas spaudai

9,2–15

8,3–14,5

7,4–13,5

8.

vyriausiasis specialistas,

specialiojo atašė pavaduotojas,

vyresnysis valstybinis auditorius,

prokuroro padėjėjas,

teisėjo padėjėjas,

teismo konsultantas,

padėjėjas (Seimo kanceliarijoje),

vyresnysis specialistas (Seimo kanceliarijoje)

savivaldybės tarybos sekretorius,

mero patarėjas,

Respublikos Prezidento referentas,

Seimo Pirmininko padėjėjas,

Ministro Pirmininko padėjėjas,

Seimo frakcijos referentas

7,7–13,5

7,1–13

6,4–12

 

9.

vyresnysis specialistas,

valstybinis auditorius, specialistas (Seimo kanceliarijoje)

Seimo nario padėjėjas-sekretorius,

ministro padėjėjas,

mero padėjėjas

5,7–12

5,3–11,5

4,8–10,5

 

10.

specialistas,

teismo administracijos sekretorius,

valstybinio auditoriaus padėjėjas,

teismo posėdžių sekretorius

 

4,6–11

4,3–10,5

4–9,5


 

 

Teikia

 

Seimo narys                                                                            Rimantas Jonas Dagys