PASIŪLYMAS
DĖL SMULKIOJO IR VIDUTINIO VERSLO PLĖTROS ĮSTATYMO NR. VIII-935
2, 3, 4, 9 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO PROJEKTO NR. XIVP-473
2023-06-13
Vilnius
Eil. Nr. |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
||
str. |
str. d. |
p. |
||
1. |
1 |
2 |
|
Argumentai: 2022 metų gegužės 27 dieną buvo registruotas Smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo projektas, kuriam buvo pateikta Teisės departamento pastabos ir gauta neigiama Vyriausybės išvada, kurioje buvo akcentuota, kad Seimas nėra priėmęs galutinio sprendimo dėl 2019 m. balandžio 19 d. įregistruoto Socialinio verslo plėtros įstatymo projekto 18-14984(2). Nors šiuo projektu buvo siekta paskatinti verslo plėtrą regionuose ir spręsti socialines problemas, be to, socialinio verslo sąvoką norėta atsieti nuo socialinių įmonių, tačiau parengtas ir ne vienerius metus Seimo stalčiuose pragulėjęs įstatymo projektas netenkino socialinio verslo bendruomenės poreikių, jame matė daugiau minusų nei pliusų. 2023 m. kovo 28 dieną parlamente buvo priimtas sprendimas ir bendru sutarimu Socialinio verslo plėtros įstatymo projektas grąžintas Ekonomikos ir inovacijų ministerijai tobulinimui. Visa socialinio verslo bendruomenė tokio parlamentarų žingsnio – atmesti įstatymo projektą – laukė ir vertina jį pozityviai. Siekiant socialiniam verslui padėti teisinius pagrindus drauge su socialinio verslo atstovais buvo priimtas sprendimas nerengti atskiro įstatymo, o tik papildyti Smulkaus ir vidutinio verslo įstatyme socialinio verslo sąvoka ir pagrindiniais kriterijais, o tolimesnį reglamentavimą numatyti poįstatyminiais aktais. Atsižvelgiant į 2022 m. gegužės 27 d. registruoto Smulkaus ir vidutinio verslo įstatymo teisės departamento išvadas teikiame šį pasiūlymą. Pasiūlymas: 1. Pakeisti 2 straipsnio 16 dalį ir ja išdėstyti taip: „16. Socialinis verslas – socialinei ekonomikai priskiriamo subjekto
vykdoma ūkinė, ekonominė veikla, kuria siekiama visuomenei naudingų tikslų,
socialinio ir/ar aplinkosauginio poveikio. |
2. |
3 |
4 |
|
Argumentai: Atsižvelgiant į teisės departamento išvadą siūlome įstatyme numatyti socialinio verslo subjekto kriterijus. Patikslinti 3 straipsnio 4 punktą ir išdėstyti taip: „4. Socialinio verslo subjektas- labai maža, maža ar vidutinė įmonė, kuri vykdo nuolatinę ekonominę veiklą, siekdama teigiamo socialinio ir/ar aplinkosauginio poveikio ir atitinka visas šias sąlygas: 1) Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta pajamų dalis naudojama socialiniam ir/ar aplinkosauginiam poveikiui kurti. 2) Neatlygintinai galima susipažinti su socialinio verslo subjekto finansinės atskaitomybės dokumentais. 3) Atitinka Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatytus nepriklausomumo reikalavimus.“ |
3. |
3 |
5 |
|
Argumentai: Atsižvelgiant į Teisės departamento išvadas siūlome socialinio verslo įgijimo ir netekimo tvarką ir nepriklausomumo reikalavimus, skatinimo formas ir poveikio matavimo metodikas nustatyti Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos kompetencijai. Papildyti 3 straipsnį nauju 5 punktu ir išdėstyti taip: „5. Socialinio verslo statuso įgijimo ir netekimo tvarką, nepriklausomumo reikalavimus, skatinimo formas ir socialinio ir (ar) aplinkosauginio poveikio matavimo metodiką nustato Vyriausybės ar jos įgaliota institucija.“ |
Teikia
Seimo nariai
1. Andrius Bagdonas
2. Kazys Starkevičius
3. Romualdas Vaitkus
4. Justinas Urbanavičius
5. Edita Rudelienė
6. Mindaugas Skritulskas
7. Artūras Skardžius
8. Andrius Kupčinskas
9. Andrius Mazuronis
10. Lukas Savickas
11. Eugenijus Sabutis
12. Laima Nagienė
13. Antanas Vinkus
14. Vytautas Mitalas
15. Kęstutis Vilkauskas
16. Linas Kukuraitis
17. Rima Baškienė
18. Tomas Tomilinas
19. Vytautas Bakas
20. Jonas Jarutis
21. Dovilė Šakalienė
22. Virgilijus Alekna
23. Ričardas Juška
24. Rita Tamašunienė
25. Guoda Burokienė
26. Audrius Petrošius
27. Ieva Kačinskaitė- Urbonienė
28. Zenonas Streikus
29. Laima Mogenienė
30. Viktoras Fiodorovas
31. Raimundas Lopata
32. Rasa Budbergytė
33. Deividas Labanavičius
34. Gintautas Kindurys
35. Liudas Jonaitis