2016-12-06

 

 

PASIŪLYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS KONKURENCIJOS ĮSTATYMO NR. VIII-1099 PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO (NAUJA REDAKCIJA) NR. XIIIP-28

 

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

Straipsnis

Straipsnio dalis

Punktas

 

 

 

ARGUMENTAI:

Valstybės kontrolė dar 2010 metais audito ataskaitoje „Konkurencijos laisvės apsauga“ konstatavo, kad dėl finansavimo trūkumo Konkurencijos tarybai trūksta reikalingos technikos ir programinės įrangos tyrimų įrodymams surinkti, nėra galimybių tinkamai viešinti konkurencijos kultūros, naudotis tyrimams atlikti reikalinga mokama informacija, pritraukti kvalifikuotų specialistų ir juos išlaikyti, kelti jų kvalifikaciją, dalyvauti svarbiuose konkurencijos institucijų tarptautiniuose posėdžiuose. Be to, nepriklausomo finansavimo šaltinio turėjimas ataskaitoje įvardijamas kaip vienas iš konkurencijos priežiūrą vykdančių institucijų nepriklausomumo užtikrinimo veiksnių. Pažymėtina, kad Valstybės kontrolės rekomendacija Vyriausybei – įvertinti Konkurencijos tarybos finansavimo sistemos keitimo galimybes, numatant papildomus finansavimo šaltinius – iki šiol neįgyvendinta. Tačiau, Vyriausybė 2016 m. spalio 26 d nutarimu Nr. 1083 Dėl Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo Nr. VIII-1099 9 ir 17 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIIP-4262(2) iš esmės pritarė tikslui, siekiant sudaryti sąlygas nepriklausomai ir efektyvesnei Konkurencijos tarybos veiklai, numatyti papildomus Konkurencijos tarybos finansavimo šaltinius.

Atsižvelgiant į tai, siūloma papildyti Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo Nr. VIII-1099 pakeitimo įstatymo projektą (nauja redakcija) Nr. XIIIP-28, numatant papildomus Konkurencijos tarybos finansavimo šaltinius, kurie apimtų ūkio subjektų užmokesčius už koncentracijų ir atskirų koncentracijų veiksmų nagrinėjimo paslaugas ir lėšas iš Konkurencijos tarybos paskirtų ūkio subjektų sumokėtų baudų.  

 

PASIŪLYMAS:

9

6

 

Pakeisti 9 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:

„6. Prie pranešimo apie koncentraciją turi būti pridedami dokumentai, patvirtinantys, kad ūkio subjektai sumokėjo Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau – Vyriausybė) nustatyto dydžio rinkliavą už pranešimo pateikimą ir nagrinėjimą. Asmuo, kuris teikia pranešimą apie koncentraciją, už pranešimo apie koncentraciją nagrinėjimą Konkurencijos tarybai moka užmokestį. Asmeniui nesumokėjus šio užmokesčio Konkurencijos taryba pranešimo apie koncentraciją nenagrinėja.

10

3

 

Pakeisti 10 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

„3. Koncentracijoje dalyvaujančių ūkio subjektų ar kontroliuojančio asmens motyvuotu prašymu Konkurencijos taryba, atsižvelgdama į koncentracijos sustabdymo pasekmes koncentracijoje dalyvaujantiems asmenims ir numatomą koncentracijos įtaką konkurencijai, gali priimti nutarimą leisti atlikti atskirus koncentracijos veiksmus. Konkurencijos tarybos leidimas atlikti atskirus koncentracijos veiksmus gali būti duotas nustatant tam tikras sąlygas ir įpareigojimus, kurie būtini veiksmingai konkurencijai užtikrinti. Asmuo, kuris teikia prašymą leisti atlikti atskirus koncentracijos veiksmus, už šio prašymo nagrinėjimą Konkurencijos tarybai moka užmokestį. Asmeniui nesumokėjus šio užmokesčio Konkurencijos taryba prašymo leisti atlikti atskirus koncentracijos veiksmus nenagrinėja.

12

5

 

Papildyti 12 straipsnį 5 dalimi:

5. Asmenys turi teisę prašyti išduoti standartinį Konkurencijos tarybos patvirtinimą apie atliktą pranešimo apie koncentraciją nagrinėjimą ir priimtą Konkurencijos tarybos nutarimą. Patvirtinimas išduodamas ne vėliau kaip per 7 dienas nuo asmens prašymo išduoti tokį patvirtinimą gavimo. Už patvirtinimo, kad Konkurencijos taryba priėmė šio straipsnio 1 dalyje nurodytą nutarimą, išdavimą imama Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau – Vyriausybė) nustatyto dydžio valstybės rinkliava.

17

 

 

Pakeisti 17 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

17 straipsnis. Lietuvos Respublikos konkurencijos taryba

1. Konkurencijos taryba yra savarankiška valstybės įstaiga, atskaitinga Seimui, vykdanti valstybinę konkurencijos politiką ir prižiūrinti, kaip laikomasi šio įstatymo. Konkurencijos taryba, atlikdama jai nustatytas funkcijas, sprendimus priima savarankiškai ir nepriklausomai.

2. Konkurencijos taryba yra juridinis asmuo, turintis sąskaitų bankuose ir antspaudą su Lietuvos valstybės herbu ir savo pavadinimu.

3. Konkurencijos taryba yra biudžetinė įstaiga, finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, tame tarpe iš valstybinės konkurencijos politikos įgyvendinimo programos (toliau – Programa) lėšų.

4. Programos tikslas užtikrinti ūkio subjektų ir vartotojų apsaugą nuo konkurenciją ribojančių ir/ar vartotojų interesus pažeidžiančių veiksmų. Programos priemones tvirtina ir programai įgyvendinti skirtas lėšas naudoja Konkurencijos taryba.

5. Programos lėšas (įplaukas) sudaro:

1) šio įstatymo 9 straipsnio 6 dalyje nurodyti užmokesčiai;

2) šio įstatymo 10 straipsnio 3 dalyje nurodyti užmokesčiai;

3) lėšos iš sumokėtų arba išieškotų Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekse nustatytų baudų už pažeidimus, kuriuos nagrinėja Konkurencijos taryba;

4) lėšos iš sumokėtų už šio įstatymo pažeidimus baudų ir jų palūkanų;

5) savanoriškos fizinių asmenų įmokos;

6) kitos valstybės biudžeto lėšos;

7) kitos teisėtai gautos lėšos.

6. Programos lėšos naudojamos:

1) Konkurencijos tarybos vykdomoms funkcijoms, siekiant šio įstatymo 1 straipsnio 1 dalyje nustatyto tikslo, vykdant valstybinę konkurencijos politiką ir šio ir kitų Konkurencijos tarybos kompetencijai priskirtų įstatymų laikymosi priežiūrą, finansuoti (neįskaitant įplaukų pagal šio straipsnio 5 dalies 3, 4 ir 5 punktus);

2) šio ir kitų Konkurencijos tarybos priežiūrai priskirtų įstatymų laikymosi kultūros sklaidos, šių įstatymų pažeidimų prevencijos, jų laikymosi stebėsenos priemonėms ir jų pažeidimų nagrinėjimui, įskaitant šioms funkcijoms atlikti reikalingas technines ir organizacines priemones – įplaukos pagal šio straipsnio 5 dalies 3, 4 ir 5 punktus.

7. Šio įstatymo 9 straipsnio 6 dalyje ir šio įstatymo 10 straipsnio 3 dalyje nurodyti užmokesčiai mokami į Konkurencijos tarybos sąskaitą. Konkurencijos taryba kasmet, bet ne vėliau kaip iki kovo 1 d. nustato ir nutarimu patvirtina šių užmokesčių dydžius, pagrįsdama praeitų metų Konkurencijos tarybos sąnaudomis, susijusiomis su koncentracijų nagrinėjimu, išskyrus sąnaudas, susijusias su šio įstatymo 12 straipsnio 5 dalyje numatyto standartinio Konkurencijos tarybos patvirtinimo išdavimu. Užmokesčių dydžiai skelbiami Konkurencijos tarybos interneto svetainėje.

8. Programos lėšos, nepanaudotos einamaisiais biudžetiniais metais, yra naudojamos kitiems metams numatytoms priemonėms finansuoti. Šio straipsnio 4 dalies 3, 4 ir 5 punktuose numatytos programos lėšos į kitus biudžetinius metus gali būti perkeliamos ir naudojamos programai finansuoti ne ilgiau kaip 3 metus iš eilės.

4. 9. Konkurencijos tarybos veiklai taikomas Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymas, jeigu šiame įstatyme nenustatyta kitaip.“

 

 

 

 

Teikia Seimo narys                                                                                                   Artūras Skardžius