LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SPORTO ĮSTATYMO NR. I-1151 2 IR 20 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO 18¹ STRAIPSNIU

įstATYMO PROJEKTO

 

2024-04-09 Nr. XIVP-3592

Vilnius

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas.

1.    Svarstytina, ar projekto 2 straipsniu pildomo Sporto įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 18¹ straipsnis, kuriame apibrėžiamas kovos su manipuliavimu sporto varžybomis koordinatorius ir įtvirtinamos jo funkcijos, yra keičiamo įstatymo VI skyriaus (sporto finansavimas) reguliavimo dalykas, ar šio straipsnio nuostatos neturėtų būti dėstomos keičiamo įstatymo II skyriuje (sporto sistema ir jos valdymas).

2.    Atsižvelgiant į tai, kad projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 2 straipsnio 17 dalyje apibrėžiama sąvoka „manipuliavimas aukšto meistriškumo sporto varžybomis“ (atskirai sąvoka ,,manipuliavimas sporto varžybomis“ šiame įstatyme nėra apibrėžiama) bei įvertinus keičiamo įstatymo 1 straipsnio 1 dalyje nustatytą šio įstatymo tikslą, be kita ko, nustatantį kovos su manipuliavimu aukšto meistriškumo sporto varžybomis politikos įgyvendinimą, siūlome patikslinti projekto 2 straipsniu pildomo keičiamo įstatymo 18¹ straipsnį ir jame nuosekliai vartoti apibrėžtą sąvoką „manipuliavimas aukšto meistriškumo sporto varžybomis“.

3.    Projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 18¹ straipsnio 2 dalyje prieš  žodį ,,koordinatorius“ įrašytini žodžiai „Kovos su manipuliavimu sporto varžybomis“, kadangi prieš tai tekste nebuvo įvestas trumpinys „koordinatorius“.

4.    Atsižvelgiant į tai, kad projekto 3 straipsniu siūlomas keičiamo įstatymo 20 straipsnio pakeitimas tiesiogiai yra susijęs ne su visa įstatymo 17 ir 18 straipsnių apimtimi, o tik su įstatymo 17 straipsnio 1 dalies 1 punkte ir 18 straipsnio 3 dalyje nurodytų programų finansavimu (t. y. projektas nustato naują šiose įstatymo struktūrinėse dalyse numatytų programų nefinansavimo valstybės biudžeto lėšomis pagrindą), siūlome projekto 4 straipsnio 4 dalyje nustatytose įstatymo taikymo nuostatose aiškiai nurodyti, kad pagal iki šio įstatymo įsigaliojimo galiojusį teisinį reguliavimą baigiami nagrinėti ir atitinkami sprendimai priimami būtent dėl juridinių asmenų iki 2026 m. sausio 1 d. pateiktų prašymų, skirtų valstybės biudžeto lėšoms šio įstatymo 17 straipsnio 1 dalies 1 punkte ir 18 straipsnio 3 dalyje nurodytų programų finansavimui gauti.

5.    Atsižvelgiant į Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų, patvirtintų teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1R-298 „Dėl Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų patvirtinimo“, 140 punktą (teisėkūros subjektas pirmą kartą keičiant teisės aktus dėl kitų priežasčių turi pareigą patikslinti nebeaktualias nuorodas), kartu reikėtų pakeisti keičiamame įstatyme vartojamas sąvokas, jas suderinant su 2024 m. sausio 1 d. įsigaliojusio Asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatyme apibrėžtomis sąvokomis, pavyzdžiui, sąvoka „neįgalus“ keičiama sąvoka „asmuo su negalia“.

 

 

 

Departamento direktorius                                                                                   Dainius Zebleckis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

E. Mušinskis, tel. (0 5) 209 6536, el. p. [email protected]

I. Šambaraitė, tel. (0 5) 209 6850, el. p. [email protected]