PASIŪLYMAS

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO STATUTO „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO STATUTO NR. I-399 26, 93, 141, 151, 153 IR 156 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO“ PROJEKTO NR. XIVP-1449

 

2022-04-06

Vilnius

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

1.

1

 

 

Argumentai:

Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Konstitucijoje įtvirtintą laisvą Seimo nario mandatą, nuostatas, kad Seimo narių, kurie neįsiregistruoja į frakcijas, lygios teisės ir vienodos galimybės su kitais Seimo nariais įgyvendinti Tautos atstovo teises gali būti laiduojamos pripažįstant, kad jie yra mišrios frakcijos (grupės) nariai, ir laikant, kad tokia frakcija (grupė) turi lygias su kitomis frakcijomis teises, siūloma nustatyti, kad mišri Seimo narių grupė kai šią grupę sudaro ne mažiau kaip 3 Seimo nariai, turi visas Seimo statute nustatytas frakcijos teises.

Pasiūlymas:

       Seimo statuto 26 straipsnio 3 dalį išdėstyti taip:

       „3. Keli Seimo nariai, neįsiregistravę į frakcijas, pripažįstami vienos mišrios Seimo narių grupės nariais. Kai mišrią Seimo narių grupę sudaro ne mažiau kaip 7 3 Seimo nariai, tokia grupė turi visas šiame statute nustatytas frakcijos teises.“

2.

5

 

 

Argumentai:

Seimo statuto 137 straipsnyje nustatyta, kaip svarstomi kelių įstatymų projektai ir alternatyvūs projektai.    Šio straipsnio 4 dalyje nustatyta, kad jeigu yra gauti keli to paties įstatymo tų pačių arba skirtingų straipsnių pakeitimo ar papildymo įstatymų projektai, jie Seimo posėdyje pateikiami ir nagrinėjami kartu, o Seimo paskirtas pagrindinis komitetas gali juos sujungti ir pateikti Seimui svarstyti vieną bendrą projektą. Projektu siūloma papildyti 153 straipsnį 2 dalimi, kuria siūloma Seimo posėdyje apsvarsčius to paties įstatymo kelis įstatymo pakeitimo projektus ir jiems pritarus po svarstymo,   suteikti Seimui teisę pavesti atitinkamam Seimo komitetui sujungti šiuos įstatymų projektus į vieną. Atsižvelgiant į tai, kad Seimo komitetas Seimo pavedimus vykdyti privalo, o Seimo komitetas  turi turėti galimybę įvertinti ar šie įstatymų projektai dėl juose siūlomų nuostatų (įsigaliojimo datų, kartu svarstomų susijusių įstatymų projektų ir pan.) gali būti sujungti į vieną, siūloma patikslinti Seimo statuto 153 straipsnio 2 dalį.

 

Pasiūlymas:

        Seimo statuto 153 straipsnio 2 dalį išdėstyti taip:

       „2. Jeigu Seimas po svarstymo nusprendė pritarti įstatymo projektui ir iki jo priėmimo Seimo posėdyje dienos Seimas svarsto kitą to paties įstatymo projektą ir jam pritaria, Seimas gali pavesti pasiūlyti konkrečiam  komitetui šiuos įstatymo projektus sujungti į vieną įstatymo projektą ir jį pateikti Seimui svarstyti.“

3.

6

1

 

Argumentai:

Atsižvelgiant į tai, kad  Seimo statuto 107 straipsnio 2 dalyje jau yra įtvirtinta nuostata: „2. Kai balsuojama dėl viso klausimo ar įstatymo projekto priėmimo, dėl balsavimo motyvų gali kalbėti “už” ir “prieš” ne daugiau kaip po 4 Seimo narius. Posėdžio pirmininkas pirmenybę kalbėti suteikia frakcijų seniūnams arba kalbantiesiems frakcijų vardu.
“, siūloma atsisakyti 156 straipsnio 8 dalies papildymo ir palikti galioti esamą 156 straipsnio 8 dalies redakciją.

 

Pasiūlymas:

Išbraukti projekto 6 straipsnio 1 dalį.

„8. Kai balsuojama dėl įstatymo projekto priėmimo, dėl balsavimo motyvų gali kalbėti “už” ir “prieš” ne daugiau kaip po 4 Seimo narius. Posėdžio pirmininkas pirmenybę kalbėti suteikia frakcijų seniūnams arba kalbantiesiems frakcijų vardu. Dėl pataisos ar papildymo kalbėjęs jų autorius nebegali kalbėti dėl balsavimo motyvų.“

 

 

Teikia                                                             

Seimo narys                                                                Mykolas Majauskas