1.
|
1
|
|
|
Argumentai:
Atsižvelgiant į
Lietuvos Respublikos Konstitucijoje įtvirtintą laisvą Seimo nario mandatą,
nuostatas, kad Seimo narių, kurie
neįsiregistruoja į frakcijas, lygios teisės ir vienodos galimybės su kitais
Seimo nariais įgyvendinti Tautos atstovo teises gali būti laiduojamos
pripažįstant, kad jie yra mišrios frakcijos (grupės) nariai, ir laikant, kad
tokia frakcija (grupė) turi lygias su kitomis frakcijomis teises, siūloma
nustatyti, kad mišri Seimo narių grupė kai šią grupę sudaro ne mažiau kaip 3
Seimo nariai, turi visas Seimo statute nustatytas frakcijos teises.
Pasiūlymas:
Seimo statuto 26 straipsnio 3 dalį
išdėstyti taip:
„3. Keli Seimo nariai, neįsiregistravę į frakcijas,
pripažįstami vienos mišrios Seimo narių grupės nariais. Kai
mišrią Seimo narių grupę sudaro ne mažiau kaip 7 3 Seimo
nariai, tokia grupė turi visas šiame statute nustatytas frakcijos teises.“
|
2.
|
5
|
|
|
Argumentai:
Seimo statuto 137 straipsnyje nustatyta, kaip svarstomi kelių
įstatymų projektai ir alternatyvūs projektai. Šio straipsnio 4 dalyje
nustatyta, kad jeigu yra gauti keli to paties įstatymo tų pačių arba
skirtingų straipsnių pakeitimo ar papildymo įstatymų projektai, jie Seimo
posėdyje pateikiami ir nagrinėjami kartu, o Seimo paskirtas pagrindinis
komitetas gali juos sujungti ir pateikti Seimui svarstyti vieną bendrą
projektą. Projektu siūloma papildyti 153 straipsnį 2 dalimi, kuria siūloma
Seimo posėdyje apsvarsčius to paties įstatymo kelis įstatymo pakeitimo
projektus ir jiems pritarus po svarstymo, suteikti Seimui teisę pavesti
atitinkamam Seimo komitetui sujungti šiuos įstatymų projektus į vieną.
Atsižvelgiant į tai, kad Seimo komitetas Seimo pavedimus vykdyti privalo, o
Seimo komitetas turi turėti galimybę įvertinti ar šie įstatymų projektai dėl
juose siūlomų nuostatų (įsigaliojimo datų, kartu svarstomų susijusių įstatymų
projektų ir pan.) gali būti sujungti į vieną, siūloma patikslinti Seimo
statuto 153 straipsnio 2 dalį.
Pasiūlymas:
Seimo statuto 153 straipsnio 2 dalį
išdėstyti taip:
„2. Jeigu Seimas po svarstymo nusprendė
pritarti įstatymo projektui ir iki jo priėmimo Seimo posėdyje dienos Seimas
svarsto kitą to paties įstatymo projektą ir jam pritaria, Seimas gali pavesti
pasiūlyti konkrečiam komitetui šiuos įstatymo projektus sujungti
į vieną įstatymo projektą ir jį pateikti Seimui svarstyti.“
|
3.
|
6
|
1
|
|
Argumentai:
Atsižvelgiant į tai, kad Seimo statuto 107 straipsnio 2 dalyje jau
yra įtvirtinta nuostata: „2. Kai balsuojama dėl viso klausimo ar įstatymo
projekto priėmimo, dėl balsavimo motyvų gali kalbėti “už” ir “prieš” ne
daugiau kaip po 4 Seimo narius. Posėdžio pirmininkas pirmenybę kalbėti
suteikia frakcijų seniūnams arba kalbantiesiems frakcijų vardu.
“, siūloma atsisakyti 156 straipsnio 8 dalies papildymo ir palikti
galioti esamą 156 straipsnio 8 dalies redakciją.
Pasiūlymas:
Išbraukti projekto 6 straipsnio 1 dalį.
„8. Kai balsuojama dėl įstatymo projekto priėmimo, dėl
balsavimo motyvų gali kalbėti “už” ir “prieš” ne daugiau kaip po 4 Seimo
narius. Posėdžio pirmininkas pirmenybę kalbėti suteikia frakcijų seniūnams
arba kalbantiesiems frakcijų vardu. Dėl pataisos ar papildymo kalbėjęs jų
autorius nebegali kalbėti dėl balsavimo motyvų.“
|