Projektas XIVP-1151

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

ŽEMĖS MOKESČIO ĮSTATYMO NR. I-2675 8 STRAIPSNIO PAKEITIMO

ĮSTATYMAS

 

2021 m. Nr.

Vilnius

 

 

1 straipsnis. 8 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 8 straipsnio 1 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip:

„1) užsienio valstybių diplomatinės atstovybės ir konsulinės įstaigos, pagal tarptautinę teisę specialų statusą turinčių subjektų ar kitų subjektų, su kuriais Lietuvos Respublikos tarptautinis bendradarbiavimas atitinka Lietuvos Respublikos Seimo priimtuose teisės aktuose nustatytus užsienio politikos ir nacionalinio saugumo tikslus, atstovybės, akredituotos Vyriausybės nustatyta tvarka, tarptautinės tarpvyriausybinės organizacijos ir jų atstovybės;“.

 

2 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir taikymas

Šis įstatymas įsigalioja ir yra taikomas nuo 2022 m. liepos 1 d.

 

·   Seimo Kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-12-21:

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:

1. Atkreiptinas dėmesys, kad projekto įsigaliojimas yra numatytas mokestinių metų viduryje (2022 m. liepos 1 d.). Svarstytina, ar mokestinės lengvatos įsigaliojimas mokestinių metų viduryje nesudarys šio mokesčio administravimo bei šios lengvatos taikymo problemų. Atsižvelgus į tai, kad žemės mokesčio mokestinis laikotarpis yra kalendoriniai metai, manytina, jog siekiant teisinio aiškumo, siūlomo teisinio reguliavimo įsigaliojimas turėtų būti siejamas su kalendorinių metų pradžia, t. y. mokestinio laikotarpio pradžia.

Komiteto nuomonė - Nepritarti.

Komiteto argumentai:

Žemės mokesčio prievolė yra pusmetinė. Jei nuosavybė įgyjama pirmame metų pusmetyje, prievolė mokėti mokestį atsiranda už visus metus, jei nuosavybė įgyjama antrąjį metų pusmetį, prievolė atsiranda kitais metais. Todėl analogiškai būtų taikoma ir mokesčio lengvata.

 

·   Seimo Kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-12-21:

2. Pažymėtina, kad Seimas 2021 m. gruodžio 14 d. priėmė Lietuvos Respublikos 2022 metų valstybės ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymą (projekto reg. Nr. XIVP-966(2)), kuriame valstybės biudžeto pajamos iš žemės mokesčio jau yra suplanuotos. Atsižvelgus į tai, teigtina, jog projektu teikiamas siūlymas prieštarauja Biudžeto sandaros įstatymo 12 straipsniui, nustatančiam, kad mokesčių įstatymai <...> darantys įtaką atitinkamų biudžetinių metų biudžeto pajamoms, asignavimams ir valstybės skolai, įsigalioja įstatymų nustatyta tvarka, bet priimami ne vėliau kaip tų biudžetinių metų Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymas.

Komiteto nuomonė - Nepritarti.

Komiteto argumentai:

Siūlomi Įstatymo pakeitimai pareikalaus neženklių valstybės biudžeto netekimų.

 

Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.

 

 

 

Respublikos Prezidentas