LIETUVOS RESPUBLIKOS
FARMACIJOS ĮSTATYMO NR. X-709 2 STRAIPSNIO PAKEITIMO
ĮSTATYMO PROJEKTO

AIŠKINAMASIS RAŠTAS

 

1. Įstatymo projekto rengimą paskatinusios priežastys, parengto projekto tikslai ir uždaviniai:

Lietuvos Respublikos farmacijos įstatymo Nr. X-709 2 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto (toliau – Įstatymo projektas) tikslas – suderinti Farmacijos įstatymo sąvokas su Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymo Nr. I-1343 2, 6, 9 ir 10 straipsnių pakeitimo įstatymo projektu Nr. XIVP-865 (toliau – Įstatymo projektas Nr. XIVP-865) siūlomomis Sveikatos draudimo įstatymo nuostatomis.

Atsižvelgiant į tai, Įstatymo projekte siūloma įtvirtinti, kad kompensuojamosiomis medicinos pagalbos priemonėmis laikomos ne tik medicinos priemonės, bet ir specialiosios medicininės paskirties maisto produktai, kurie įrašyti į Kompensuojamųjų medicinos pagalbos priemonių kainyną ir kurių įsigijimo išlaidos ar jų dalis privalomuoju sveikatos draudimu apdraustiems asmenims yra kompensuojama iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšų.

 

2. Įstatymo projekto iniciatoriai (institucija, asmenys ar piliečių įgalioti atstovai) ir rengėjai:

Lietuvos Respublikos Seimo nariai.

 

3. Kaip šiuo metu yra reguliuojami įstatymo projekte aptarti teisiniai santykiai:

Šiuo metu Farmacijos įstatymo 2 straipsnio 232 dalyje yra nustatyta, kad  kompensuojamosiomis medicinos pagalbos priemonėmis laikomos tik medicinos priemonės (kaip ši sąvoka suprantama Sveikatos sistemos įstatyme) ir specialiosios medicininės paskirties maisto produktų ji neapima. Įstatymo projektu Nr. XIVP-865 siūlomose Sveikatos draudimo įstatymo 10 straipsnio nuostatose yra nurodoma, kad specialiosios medicininės paskirties maisto produktai apdraustiesiems kompensuojami pagal šio straipsnio nuostatas, taikant mutatis mutandis Farmacijos įstatyme nustatytą medicinos pagalbos priemonių kompensavimo tvarką. 

 

4. Kokios siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos ir kokių teigiamų rezultatų laukiama:

Įstatymo projektu siūloma pakeisti Farmacijos įstatymo 2 straipsnio 232 dalies sąvoką ir nustatyti, kad kompensuojamosiomis medicinos pagalbos priemonėmis laikomos ne tik medicinos priemonės (kaip ši sąvoka suprantama Sveikatos sistemos įstatyme), bet ir specialiosios medicininės paskirties maisto produktai (kaip ši sąvoka suprantama Sveikatos draudimo įstatyme), kurie įrašyti į Kompensuojamųjų medicinos pagalbos priemonių kainyną ir kurių įsigijimo išlaidos ar jų dalis privalomuoju sveikatos draudimu apdraustiems asmenims yra kompensuojama iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšų.

Įteisinus šią nuostatą, bus suderintos įstatymų nuostatos, užtikrintas teisėkūros efektyvumas ir teisinis aiškumas, išvengta nereikalingo poįstatyminių teisės aktų keitimo.

 

5. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai (jeigu rengiant įstatymų projektus toks vertinimas turi būti atliktas ir jo rezultatai nepateikiami atskiru dokumentu), galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta:

Priėmus Įstatymo projektą, neigiamų pasekmių nenumatoma.

 

6. Kokią įtaką priimtas įstatymas turės kriminologinei situacijai, korupcijai:
            Priimtas įstatymas įtakos kriminologinei situacijai ir korupcijai neturės.

 

7. Kaip įstatymo įgyvendinimas atsilieps verslo sąlygoms ir jo plėtrai:

Įstatymo įgyvendinimas neturės įtakos verslo sąlygoms.

 

8. Ar įstatymo projektas neprieštarauja strateginio lygmens planavimo dokumentams:

Įstatymo projektas neprieštarauja strateginio lygmens planavimo dokumentams.

 

9. Įstatymo inkorporavimas į teisinę sistemą, kokius teisės aktus būtina priimti, kokius galiojančius teisės aktus reikia pakeisti ar pripažinti netekusiais galios:

Priėmus įstatymą, kitų įstatymų keisti nereikės.

 

10. Ar įstatymo projektas parengtas laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos, Teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimų, o įstatymo projekto sąvokos ir jas įvardinantys terminai įvertinti Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinančių teisės aktų nustatyta tvarka:

Įstatymo projektas parengtas laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos įstatymo, Teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimų ir atitinka bendrinės lietuvių kalbos normas.

 

11. Ar įstatymo projektas atitinka Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas ir Europos Sąjungos dokumentus:

Įstatymo projektas atitinka Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas bei Europos Sąjungos dokumentus.

 

12. Jeigu įstatymui įgyvendinti reikia įgyvendinamųjų teisės aktų, kas ir kada juos turėtų priimti:

Įstatymui įgyvendinti keisti ar priimti naujų poįstatyminių teisės aktų nereikės.

 

13. Kiek valstybės, savivaldybių biudžetų ir kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų prireiks įstatymui įgyvendinti, ar bus galima sutaupyti (pateikiami prognozuojami rodikliai einamaisiais ir artimiausiais 3 biudžetiniais metais) :

Įstatymui įgyvendinti valstybės, savivaldybių biudžetų ir kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų nereikės.

 

14. Įstatymo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados:

Nėra.

 

15. Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiam projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant Europos žodyno „Eurovoc“ terminus, temas bei sritis:

Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiam Įstatymo projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą „medicinos pagalbos priemonės“.

 

16. Kiti, iniciatorių nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai:

Nėra.

 

 

Teikia

Seimo nariai