PASIŪLYMAS

DĖL STATYBOS ĮSTATYMO NR. I-1240 2, 8, 12, 14, 17, 18, 22, 24, 27, 271, 28, 29, 34, 35, 36, 37, 39, 40, 47, 51, 55 STRAIPSNIŲ IR 1 PRIEDO PAKEITIMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO 111 STRAIPSNIU ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-2128 

 

2022-12-19

Vilnius

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

Straipsnis

Straipsnio dalis

Punktas

    1.

27

 91

Argumentai: 

Statybos įstatymo Nr. I-1240 2, 8, 12, 14, 17, 18, 22, 24, 27, 271, 28, 29, 34, 35, 36, 37, 39, 40, 47, 51, 55 straipsnių ir 1 priedo pakeitimo ir Įstatymo papildymo 111 straipsniu įstatymo projekto Nr. XIVP-2128 (toliau – Įstatymo projektas Nr. XIVP-2128) 11 straipsnio 4 dalimi siūloma papildyti Lietuvos Respublikos statybos įstatymo Nr. I-1240 (toliau – Įstatymas) 27 straipsnį 91 dalimi, kurią siūloma išdėstyti taip:

 „91. Jeigu savivaldybės administracija tikrindama statinio projektą nustato, kad gali būti pažeisti esminiai statinio architektūros reikalavimai, nurodyti šio įstatymo 5 straipsnio 1 dalyje,  savivaldybės meras ar jo įgaliotas savivaldybės administracijos valstybės tarnautojas turi prašyti regioninės architektūros tarybos, sudaromos Architektūros įstatyme nustatyta tvarka, įvertinti ir pateikti išvadą, ar statinio projektas atitinka šio įstatymo 5 straipsnio 1 dalies reikalavimus. Šiuo atveju regioninės architektūros tarybos išvados parengimas finansuojamas Architektūros įstatyme nustatyta tvarka.“

Įstatymo projektu Nr. XIVP-2128 siekiama spręsti situacijas, kai piktnaudžiaujant statinių paskirčiai taikomų reikalavimų interpretavimo galimybėmis, pvz., vietoje gyvenamosios paskirties, statinių projekte pateiktame su prašymu išduoti statybą leidžiantį dokumentą, nurodoma, kad projektuojamas viešbutis, svečių namai, nors projektiniai sprendiniai suponuoja, kad faktiškai suprojektuotas statinys ir jo patalpos bus naudojamos, kaip gyvenamosios. Taip siekiama sudaryti galimybes statiniuose, kurie pagal teritorijų planavimo dokumentus negali būti gyvenamosios paskirties patalpų (arba nedominuojantis jų kiekis), turėti patalpas su gyvenamajai paskirčiai būdingomis charakteristikomis, sumažinti tokių statinių statybos kaštus per lengvesnių ar lankstesnių techninių normų ar projektavimo metodų taikymą.

Šiuo Įstatymo pakeitimu siekiama suteikti reikiamą ekspertinę pagalba ir įrankius savivaldai, kuri susidūrusi su aukščiau aprašytų situacijų apraiškos rizika, galėtų išsamiai ir tinkamai pagrįsti pritarimo ar nepritarimo tokiam statinio projektui motyvus ir išduoti (esant kitų tikrinančiųjų subjektų pritarimui) arba neišduoti statybą leidžiantį dokumentą.

Atkreiptinas dėmesys, kad pasiūlyta Įstatymo 27 straipsnį 91 dalies formuluotė suponuoja, kad jeigu savivaldybės meras ar jo įgaliotas savivaldybės administracijos valstybės tarnautojas,  tikrindamas statinio projektą nustato, kad gali būti pažeisti esminiai statinio architektūros reikalavimai, nurodyti šio įstatymo 5 straipsnio 1 dalyje, jis privalo kreiptis į regioninės architektūros tarybos gauti išvadą, ar statinio projektas atitinka šio įstatymo 5 straipsnio 1 dalies reikalavimus, nors galbūt tokios išvados gauti nėra poreikio, nes pagal pateiktus dokumentus minėtose situacijose pakanka motyvų ir objektyvių argumentų nepritarti statinio projekto sprendiniams ir neišduoti statybą leidžiančio dokumento.

 

Pasiūlymo tikslas – patikslinti Įstatymo projektu Nr. XIVP-2128) 11 straipsnio 4 dalimi siūlomą išdėstyti naują Įstatymo 27 straipsnį 91 dalį, numatant galimybę, o ne prievolę savivaldybės merui ar jo įgaliotam savivaldybės administracijos valstybės tarnautojui kreiptis į regioninę architektūros tarybą gauti išvadą, ar statinio projektas atitinka šio įstatymo 5 straipsnio 1 dalies reikalavimus.

 

Pasiūlymo esmė – patikslinti Įstatymo projektu Nr. XIVP-2128) 11 straipsnio 4 dalimi siūlomą išdėstyti naują Įstatymo 27 straipsnį 91 dalį, numatant galimybę, o ne prievolę savivaldybės merui ar jo įgaliotam savivaldybės administracijos valstybės tarnautojui kreiptis į regioninę architektūros tarybą gauti išvadą, ar statinio projektas atitinka šio įstatymo 5 straipsnio 1 dalies reikalavimus. Pažymėtina, kad galimi atvejai, kai išvadoms gauti nėra poreikio, nes pagal pateiktus dokumentus minėtose situacijose pakanka motyvų ir objektyvių argumentų nepritarti statinio projekto sprendiniams ir neišduoti statybą leidžiančio dokumento.

 

Pasiūlymas:

Patikslinti Įstatymo projekto Nr. XIVP-2128 11 straipsnio 4 dalimi keičiamo Įstatymo 27 straipsnio, papildymą 91 dalimi ir šią dalį išdėstyti taip:

4. Papildyti 27 straipsnį 91 dalimi:

„91. Jeigu savivaldybės administracija tikrindama statinio projektą nustato, kad gali būti pažeisti esminiai statinio architektūros reikalavimai, nurodyti šio įstatymo 5 straipsnio 1 dalyje,  savivaldybės meras ar jo įgaliotas savivaldybės administracijos valstybės tarnautojas turi gali prašyti regioninės architektūros tarybos, sudaromos Architektūros įstatyme nustatyta tvarka, įvertinti ir pateikti išvadą, ar statinio projektas atitinka šio įstatymo 5 straipsnio 1 dalies reikalavimus. Šiuo atveju regioninės architektūros tarybos išvados parengimas finansuojamas Architektūros įstatyme nustatyta tvarka.“

 

 

Teikia

Seimo nariai                                                                                                    Kasparas Adomaitis

                                                                                                                        Simonas Gentvilas