1.
|
1
|
|
|
Argumentai:
Pažymėtina,
kad finansines sąsajas tarp Komisijos nario ir Komisijos prižiūrimo ūkio
subjekto, kuomet Komisijos narys gauna piniginę naudą, gali sukelti ne tik
darbo santykiai, bet ir autorinės ar kitų paslaugų teikimo sutartys. Tą 2022
m. kovo 29 d. rašte Seimo nariams pastebi ir Lietuvos žiniasklaidos
asociacija. Dėl to, siekiant didesnio teisinio aiškumo bei Komisijos darbo
nepriklausomumo projektas yra tobulintinas, jo nuostatas papildant ir kitomis
galimomis sutarčių rūšimis.
Pasiūlymas:
Pakeisti
1 straipsniu keičiamą 47 straipsnio 9 dalį ir ją išdėstyti taip:
„9. Komisijos
nariais negali būti Seimo, Vyriausybės nariai, LRT tarybos nariai, politinio
(asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai, Komisijos administracijos
darbuotojai, asmenys, einantys pareigas Komisijos prižiūrimų ūkio subjektų
valdymo organuose ar esantys šių ūkio subjektų dalyviai. Komisijos nariai
negali būti susiję darbo santykiais su Komisijos prižiūrimais ūkio
subjektais darbo santykiais, autorine sutartimi ar teikti jiems paslaugas
pagal kitą sutartį. Komisijos nariu
negali būti asmuo, kurio artimi asmenys, kaip jie apibrėžti Viešųjų ir
privačių interesų derinimo įstatyme, darbo santykiais yra susiję su Komisijos prižiūrimais
ūkio subjektais darbo santykiais, autorine sutartimi ar teikti jiems
paslaugas pagal kitą sutartį, arba eina pareigas Komisijos prižiūrimų ūkio subjektų valdymo
organuose arba yra šių subjektų dalyviai. Komisijos narys gali dirbti
mokslinį ar pedagoginį darbą ir gauti autorinį atlyginimą už kūrybinę veiklą.
Komisijos pirmininkas, jo pavaduotojas gali dirbti tik Komisijoje, joje eiti
tik šias pareigas ir negali verstis jokia kita veikla, kuri gali sukelti
viešųjų ir privačių interesų konfliktą. Komisijos pirmininkas, jo
pavaduotojas gali dirbti mokslinį ar pedagoginį darbą ir gauti autorinį
atlyginimą už kūrybinę veiklą. Politinių
partijų nariai, paskirti į Komisiją, sustabdo savo narystę politinėje
partijoje ir dalyvavimą jos veikloje iki savo kadencijos Komisijoje
pabaigos.“
|