LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
Sveikatos reikalų komitetas
PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS TABAKO, TABAKO GAMINIŲ IR SU JAIS SUSIJUSIŲ GAMINIŲ KONTROLĖS ĮSTATYMO NR. I-1143 191 STRAIPSNIU PAPILDYMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-3923
2020-05-27 Nr. 111-P-17
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkė A. Kubilienė, Komiteto pirmininkės pavaduotojas R. Martinėlis, Komiteto nariai: A. Armonaitė, K. Bartkevičius, I. Degutienė, D. Kaminskas, A. Kirkutis, J. Liesys, L. Matkevičienė, A. Matulas, I. Rozova, A. Vinkus, Komiteto biuro vedėja J. Bandzienė, patarėjas A. Astrauskas, patarėja K. Civilkienė, patarėjas E. Jankauskas, patarėja V. Valainytė, padėjėja D. Jonelytė, padėjėja M. Neverkevičienė, Sveikatos apsaugos viceministrė L. Jaruševičienė, Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento direktoriaus pavaduotoja G. Belian.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Nacionalinė tabako ir alkoholio kontrolės koalicija, 2019-11-11 |
|
|
|
Atsakydami į jūsų 2019-10-23 Raštą Nr. 111-S-34 informuojame, kad Nacionalinė tabako ir alkoholio kontrolės koalicija palaiko Įstatymo projektą XIIIP-3923, kuriuo siekiama sustiprinti Įstatymo įgyvendinimo veiksmingumą. Priėmus šį įstatymo projektą būtų galima veiksmingiau vykdyti vidaus ir tarpvalstybinės nuotolinės prekybos tabako gaminiais (ir / ar susijusiais gaminiais) kontrolę. Tai padėtų išvengti atvejų, kai įmonės baudžiamos daug kartų, nes daryti pažeidimus ir susimokėti baudas joms apsimoka labiau, nei laikytis įstatymų. |
Atsižvelgti |
|
2. |
Nacionalinė tabako gamintojų asociacija, 2019-11-21 |
|
|
|
Lietuvos Respublikos tabako, tabako gaminių ir su jais susijusių gaminių kontrolės įstatymo Nr. I-1143 10, 11, 12, 14, 15, 161, 171 ir 26 straipsnių pakeitimo ir 162 straipsnio panaikinimo įstatymo projekto Nr. XIIIP-3903 (Įstatymo projektas Nr. 1) yra siūloma nustatyti, kad Lietuvos Respublikoje verstis tabako gaminių, su tabako gaminiais susijusių gaminių gamyba, didmenine ir mažmenine prekyba, leidžiama tik turint nustatyta tvarka išduotas licencijas bei sureguliuoti susijusius klausimus, tuo tarpu Lietuvos Respublikos tabako, tabako gaminių ir su jais susijusių gaminių kontrolės įstatymo Nr. I-1143 191 straipsnių papildymo įstatymo projektu Nr. XIIIP-3923 (Įstatymo projektas Nr. 2), Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentui yra įtvirtinama teisė duoti privalomus nurodymus informacijos prieglobos paslaugų teikėjui, kai vykdoma vidaus ir tarpvalstybinė nuotolinė prekyba tabako gaminiais ir (ar) su tabako gaminiais susijusiais gaminiais. Taigi, vienokia ar kitokia forma, minimais Įstatymo projektais yra siekiama užtikrinti jau dabar galiojančių Lietuvos Respublikos tabako, tabako gaminių ir su jais susijusių gaminių kontrolės įstatymo nuostatų kontrolę bei suteikti kontroliuojančioms institucijoms papildomus įrankius šiems tikslams pasiekti. Nacionalinė tabako gamintojų asociacija (NTGA) susipažino su parengtu Įstatymo projektais bei jį lydinčiais dokumentais ir, nustatytu terminu, teikia pastabas bei pasiūlymus. EBPO parengtuose „Pagrindinių reguliavimo kokybės ir veiklos rezultatų principuose“ yra rekomenduojama nuolat, sistemiškai vertinti reguliavimo poveikį ir tai, ar išpildomi numatyti tikslai. Labai svarbu, kad vertinimas būtų atliekamas žiūrint ne iš reguliuotojo, bet iš tų, kurie yra reguliuojami, perspektyvos. Tik tokiu būdu valstybė gali suprasti, kokį poveikį piliečiams ar verslui sukelia aptariamas reguliavimas. EBPO teigimu, kiekvienas valstybinis reguliavimas turi turėti savo tikslą. Tad prieš įvedant naują reguliavimą, būtina nuolat atlikti esamo numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimą ir įvertinti, ar jis efektyviai padeda pasiekti užsibrėžtą tikslą. Paaiškėjus, kad politika – neefektyvi, reguliavimo reikia arba atsisakyti, arba jį keisti. Tačiau ir šiuo atveju privalu atlikti numatomo reguliavimo efektyvumo vertinimą bei įvertinti jį per kaštų ir naudos prizmę, t. y. ar naujas reguliavimas tikrai sukels daugiau teigiamų nei neigiamų pasekmių. Nors Įstatymo projektams numatomo teisinio reglamentavimo poveikio vertinimas atliktas nebuvo, tačiau „Pagrindinių reguliavimo kokybės ir veiklos rezultatų principuose“ suformuluotos nuostatos, kalbančios apie būtinybę kuo efektyviau ir kompleksiškiau reguliuoti teisinius santykius turėtų būti pritaikytinos ir jiems. Kaip žinia, grupė Lietuvos Respublikos Seimo narių yra įregistravusi Lietuvos Respublikos tabako, tabako gaminių ir su jais susijusių gaminių kontrolės įstatymo Nr. I-1143 92 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIIIP-3849. Lietuvos Respublikos tabako, tabako gaminių ir su jais susijusių gaminių kontrolės įstatymo Nr. I-1143 92 straipsnio pakeitimo įstatymo projektu Nr. XIIIP-3849 (Įstatymo projektas Nr.3) yra siekiama Lietuvoje uždrausti pateikti rinkai elektronines cigaretes ir elektroninių cigarečių pildykles, jeigu nikotino turinčiame skystyje yra kvapiųjų medžiagų, išskyrus tabako skonį. Tarp Įstatymo projektą Nr. 3 paskatinusių priežasčių yra nurodoma, jog taip siekiama mažinti elektronines cigaretes vartojančių nepilnamečių asmenų skaičių, tačiau Lietuvos Respublikos tabako, tabako gaminių ir su jais susijusių gaminių kontrolės įstatymo 161 str. 1 d. jau yra įtvirtintas draudimas Lietuvos Respublikoje parduoti elektronines cigaretes ir elektroninių cigarečių pildykles asmenims iki 18 metų. Taigi, darytina išvada, kad norint pasiekti Įstatymo projektu Nr. 3 siekiamų tikslų vertėtų koncentruotis į jau esamų nuostatų kontrolę bei vykdymo užtikrinimą. Atsižvelgiant į tai, kas išdėstyta, darytina išvada, kad Įstatymo projektais Nr. 1, Nr. 2 ir Nr. 3 yra siekiama tapačių tikslų bei juos pasiūlyti paskatino panašios priežastys. Taigi, siekiant kompleksiškai įvertinti, kuris(-ie) Įstatymo projektai geriausiai padėtų pasiekti iškeltus tikslus bei turėtų mažiausiai neigiamų pasekmių, vertėtų visus Įstatymo projektus vertinti lygiagrečiai ir teikti dėl jų vieną Lietuvos Respublikos Seimo komiteto išvadą. Minėto tikslingumo ir efektyvumo svarbą patvirtina ir Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo nuostatos (TPĮ). TPĮ 3 str. 2 d. 1 p. nustatyta, kad teisėkūroje turi būti vadovaujamasi tikslingumo principu, reiškiančiu, kad teisės akto projektas turi būti rengiamas ir teisės aktas priimamas tik tuo atveju, kai siekiamų tikslų negalima pasiekti kitomis priemonėmis. O 3 str. 2 d. 5 p., kad teisėkūroje turi būti vadovaujamasi ir efektyvumo principu, reiškiančiu, kad rengiant teisės akto projektą turi būti įvertinamos visos galimos teisinio reguliavimo alternatyvos ir pasirenkama geriausia iš jų, teisės akte turi būti įtvirtinamos veiksmingiausiai ir ekonomiškiausiai teisinio reguliavimo tikslą leisiančios pasiekti priemonės, turi būti skelbiami ir įvertinami dėl teisinio reguliavimo gauti pasiūlymai, o teisėkūros veiksmai atliekami per protingus terminus. |
Nepritarti |
Komitetas 2020-05-13 posėdyje balsų dauguma apsisprendė minėtus įstatymo projektus svarstyti atskirai. |
3. |
Nacionalinė tabako gamintojų asociacija, 2020-05-15 |
|
|
|
Šiuo metu Lietuvos Respublikos Seime yra svarstoma net keturi Tabako, tabako gaminių ir su jais susijusių gaminių kontrolės įstatymo pakeitimo projektai, kuriais, be kita ko, siekiama pakeisti elektroninių cigarečių teisinį reglamentavimą (įstatymų projektai Nr. XIIIP-4620, XIIIP-3923, XIIIP-3903, XIIIP-3849). Pažymėtina, kad Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymas (TPĮ) išskiria teisėkūros proceso tikslingumo ir efektyvumo svarbą. TPĮ 3 str. 2 d. 1 p. nustatyta, kad teisėkūroje turi būti vadovaujamasi tikslingumo principu, reiškiančiu, kad teisės akto projektas turi būti rengiamas ir teisės aktas priimamas tik tuo atveju, kai siekiamų tikslų negalima pasiekti kitomis priemonėmis. O TPĮ 3 str. 2 d. 5 p., kad teisėkūroje turi būti vadovaujamasi ir efektyvumo principu, reiškiančiu, kad rengiant teisės akto projektą turi būti įvertinamos visos galimos teisinio reguliavimo alternatyvos ir pasirenkama geriausia iš jų, teisės akte turi būti įtvirtinamos veiksmingiausiai ir ekonomiškiausiai teisinio reguliavimo tikslą leisiančios pasiekti priemonės, turi būti skelbiami ir įvertinami dėl teisinio reguliavimo gauti pasiūlymai, o teisėkūros veiksmai atliekami per protingus terminus. Susipažinus su aukščiau minimais įstatymo projektais bei juos lydinčiais dokumentais, darytina išvada, kad jais siekiama reguliuoti iš esmės tapačius objektus, taip pat jais siekiama labai panašių tikslų. Dėl šios priežasties manome, kad toliau svarstant šiuos įstatymo projektus yra ypatingai svarbu tai darytini vertinant juos kompleksiškai bei siekti kiek įmanoma mažesnės teisėkūros proceso fragmentacijos. Tokį požiūrį palaiko ir Lietuvos Respublikos Vyriausybė, kuri yra pateikusi išvadą1 dėl Įstatymo projektų Nr. XIIIP-3849, XIIIP-3903 ir XIIIP-3923. Išvadoje, vadovaujantis teisėkūros efektyvumo ir sistemiškumo principais ir atsižvelgus į tai, kad Įstatymo projektai yra susiję pagal tikslą ir turinį, siūloma visus tris įstatymo projektus sujungti ir teikti Lietuvos Respublikos Seimui vienu paketu. Atkreiptinas dėmesys, kad nepaisant aukščiau išdėstytų motyvų, šiame rašte minimi įstatymo projektai ir toliau nėra apjungiami, tačiau yra nagrinėjami paskyrai, neatsižvelgiant TPĮ nustatytus sistemiškumo ir efektyvumo principus bei Lietuvos Respublikos Vyriausybės poziciją. Dar daugiau, ne visus įstatymo projektus svarsto tie patys Lietuvos Respublikos Seimo komitetai. Įstatymo projekto Nr. XIIIP-3849 svarstymui papildomu komitetu nėra paskirtas EKK, taigi, tai dar labiau apsunkina išsamų sprendimų priėmimo procesą. Apibendrinant tai, kas išdėstyta šiame rašte, Nacionalinė tabako gamintojų asociacija (NTGA) pagarbiai siūlo Lietuvos Respublikos Seimo seniūnių sueigai imtis atitinkamų veiksmų, kad minėti įstatymo projektai būtų apjungti į vieną teisės aktą, o tai savo ruožtu sudarytų prielaidas kompleksinėms diskusijoms dėl jų bei užkirstų kelią fragmentiškam požiūriui į reguliuojamus klausimus. |
Nepritarti |
Komitetas 2020-05-13 posėdyje balsų dauguma apsisprendė minėtus įstatymo projektus svarstyti atskirai. |
4. |
Lietuvos pramonininkų konfederacija, 2020-05-05 |
|
|
|
Lietuvos pramonininkų konfederacija (toliau - LPK), susipažinusi su LRS Ekonomikos komitete ir Sveikatos reikalų komitete svarstomais/planuojamais svarstyti Tabako, tabako gaminių ir su jais susijusių gaminių kontrolės jstatymo Nr. 1-1143 10, 11, 12, 14, 15, 16(1), 17(1), 19(1), ir 26 straipsnių pakeitimo ir 16(2) straipsnio panaikinimo jstatymo projektu (Nr. XIIIP-3903) (toliau - Projektas Nr. 1), Tabako, tabako gaminių ir su jais susijusių gaminių kontrolės jstatymo Nr. 1-1143 19(1) straipsnių papildymo jstatymo projektu Nr. XIIIP-3923 (toliau - Projektas Nr. 2) ir Alkoholio kontrolės jstatymo Nr. I-857 2, 16(1) ir 18 straipsnių pakeitimo jstatymo projektu (Nr. XI11P-4672(2)) (toliau - Projektas Nr. 4), teikia įžvalgas ir siūlymus. LPK remia tikslą gerinti visuomenės sveikatą, gyvenimo, darbo bei poilsio sąlygas. Tačiau pastebėtina, kad Projekto Nr. 1 rengėjai skuba įtvirtinti su tabako gaminiais susijusių gaminių bei kitus mažmeninės prekybos ribojimus, kurie šiandien nėra patys aktualiausi ir tikrai nepadės minimizuoti Lietuvos ekonominio bei BVP augimo nuosmukio. Projektu Nr. 1 siūloma įtvirtinti su tabako gaminiais susijusių gaminių licencijavimą ir kitus mažmeninės prekybos ribojimus, kurie šiuo metu taikomi tabako gaminiams, t. y. drausti pardavimą automatuose ir kitose pardavimo vietose, kas tikrai neprisidėtų prie verslo sąlygų gerinimo. Dabartinėmis sąlygomis dėl susidariusios situacijos labiausiai kenčiantys smulkiojo ir vidutinio verslo subjektai (mažos regionuose esančios parduotuvės), kurie dėl Projektu Nr.1 siūlomų nuostatų įgyvendinimo ir taip patiria reikšmingų išlaidų, kurios bus perkeltos pirkėjams ir kuriems verslo sąlygos pastaraisiais metais dėl įvairų naujų teisės aktais įvestų pakeitimų ir draudimų nuosekliai buvo bloginamos, taip pat jiems netikėtai dar buvo įvesti prekybos ribojimai dėl koronaviruso (COVID - 19) sukeltų pasekmių, siekiant apsaugoti žmonių sveikatą ir gyvybę. Todėl kai kurie iš jų šiandien jau galvoja ne apie papildomas išlaidas verslo vykdymui, o apie išsilaikymą apskritai šiomis ekstremaliomis sąlygomis. Pažymėtina, kad šiuo sudėtingu šaliai ir pasauliui laikotarpiu bet kokių mažmeninės prekybos ribojimų svarstymas yra netikslingas ir perteklinis, neatitinka dabartinės ekonomikos, pasižyminčios ženkliu finansinių srautų sumažėjimu ir dideliais iššūkiais, realijų. Atkreiptinas dėmesys, kad šiuo metu Lietuvos ekonomika neauga, tame tarpe drastiškai krito vidaus vartojimas ir eksportas, todėl reikia pradėti rimčiau vertinti situaciją ir numatyti sprendimus toms grėsmėms valdyti, svarstant biurokratinių draudimų mažinimą bei numatant tinkamas verslo skatinimo priemones. Tuo tarpu, Projektu Nr. 2 Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentui įtvirtinama teisė duoti privalomus nurodymus informacijos prieglobos paslaugų teikėjui, kai vykdoma vidaus ir tarpvalstybinė nuotolinė prekyba tabako gaminiais ir (ar) su tabako gaminiais susijusiais gaminiais. Kaip žinia, LRS Sveikatos reikalų komitete yra svarstomas Tabako, tabako gaminių ir su jais susijusių gaminių kontrolės jstatymo Nr. 1-1143 9(2) straipsnio pakeitimo jstatymo projektas Nr. XIIIP-3849 (toliau - Projektas Nr. 3), kuriuo yra siekiama Lietuvoje uždrausti pateikti rinkai elektronines cigaretes ir elektroninių cigarečių pildykles, jeigu nikotino turinčiame skystyje yra kvapiųjų medžiagų, išskyrus tabako skonį. EBPO parengtuose „Pagrindinių reguliavimo kokybės ir veiklos rezultatų principuose" yra rekomenduojama nuolat, sistemiškai vertinti reguliavimo poveikį ir tai, ar išpildomi numatyti tikslai. Labai svarbu, kad vertinimas būtų atliekamas žiūrint ne iš reguliuotojo, bet iš tų, kurie yra reguliuojami, perspektyvos. Tik tokiu būdu valstybė gali suprasti, kokį poveikį piliečiams ar verslui sukelia aptariamas reguliavimas. EBPO teigimu, kiekvienas valstybinis reguliavimas turi turėti savo tikslą. Tad prieš įvedant naują reguliavimą, būtina nuolat atlikti esamo numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimą ir įvertinti, ar jis efektyviai padeda pasiekti užsibrėžtą tikslą. Paaiškėjus, kad politika - neefektyvi, reguliavimo reikia arba atsisakyti, arba jį keisti. Tačiau ir šiuo atveju privalu atlikti numatomo reguliavimo efektyvumo vertinimą bei įvertinti jį per kaštų ir naudos prizmę, t. y. ar naujas reguliavimas tikrai sukels daugiau teigiamų nei neigiamų pasekmių. Nors Projektui Nr. 1, Projektui Nr. 2 ir Projektui Nr. 3 numatomo teisinio reglamentavimo poveikio vertinimas atliktas nebuvo, tačiau „Pagrindinių reguliavimo kokybės ir veiklos rezultatų principuose" suformuluotos nuostatos, kalbančios apie būtinybę kuo efektyviau ir kompleksiškiau reguliuoti teisinius santykius turėtų būti pritaikytinos ir šiuo atveju. Atsižvelgiant j tai, kas išdėstyta, darytina išvada, kad Projektais Nr. 1, Nr. 2 ir Nr. 3 siekiama tapačių tikslų bei juos pasiūlyti paskatino panašios priežastys. Taigi, siekiant kompleksiškai įvertinti, kuris(-ie) įstatymo projektai geriausiai padėtų pasiekti iškeltus tikslus bei turėtų mažiausiai neigiamų pasekmių, vertėtų visus įstatymo projektus vertinti lygiagrečiai ir svarstyti juos kompleksiškai. Minėto tikslingumo ir efektyvumo svarbą patvirtina ir Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo nuostatos (TPJ). TPJ 3 str. 2 d. 1 p. nustatyta, kad teisėkūroje turi būti vadovaujamasi tikslingumo principu, reiškiančiu, kad teisės akto projektas turi būti rengiamas ir teisės aktas priimamas tik tuo atveju, kai siekiamų tikslų negalima pasiekti kitomis priemonėmis. O TPĮ 3 str. 2 d. 5 p., kad teisėkūroje turi būti vadovaujamasi ir efektyvumo principu, reiškiančiu, kad rengiant teisės akto projektą turi būti įvertinamos visos galimos teisinio reguliavimo alternatyvos ir pasirenkama geriausia iš jų, teisės akte turi būti įtvirtinamos veiksmingiausiai ir ekonomiškiausiai teisinio reguliavimo tikslą leisiančios pasiekti priemonės, turi būti skelbiami ir įvertinami dėl teisinio reguliavimo gauti pasiūlymai, o teisėkūros veiksmai atliekami per protingus terminus. Atsižvelgiant į tai, siūlome atidėti Projekto Nr. 1 ir Projekto Nr. 2 svarstymą ir neaktualių sprendimų priėmimą bei vertinti juos kompleksiškai kartu su Projektu Nr. 3. |
Nepritarti |
Komitetas 2020-05-13 posėdyje balsų dauguma apsisprendė minėtus įstatymo projektus svarstyti atskirai. |
5. |
Lietuvos verslo konfederacija, 2020-05-06 |
|
|
|
Lietuvos verslo konfederacija (toliau – LVK), didžiausia aukštųjų technologijų, paslaugų ir prekybos įmones vienijanti verslo organizacija Lietuvoje, atstovaujanti savo narius ir žiniasklaidos reguliavimo srityje, kreipiasi į LR Seimo Ekonomikos komitetą (toliau – Komitetas) dėl gegužės 6 d. Komiteto posėdyje planuojamų svartyti Tabako, tabako gaminių ir su jais susijusių gaminių kontrolės įstatymo pakeitimo projektų Nr. XIIIP-3903 ir XIIIP-3923. Norėtume pažymėti, kad dabartinė ekonominė situacija yra itin nepalanki Lietuvos ir viso pasaulio ekonomikoms. Lietuvos bankas prognozuoja, kad 2020 m., vietoj iki COVID-19 planuoto 3 % augimo, Lietuvos BVP kris net 11 %. Visos Europos ekonomika taip pat susitrauks apie 8 %. Neigiamos tendencijos taip pat numatomos darbo užmokesčio ir šalies nedarbo lygio prognozėse. Norint kiek įmanoma labiau sumažinti esamos krizės padarinius verslui, reikia užtikrinti, kad verslo subjektams nebus didinama administracinė našta. Analogišką poziciją tiek žodžiu, tiek raštu ne kartą yra išsakę ir Ekonomikos ir inovacijų ministerijos atstovai. Atsižvelgiant į tai prašome Komiteto įsivertinti galimybę susilaikyti nuo naujų ir nebūtinų prievolių verslui priėmimo. Antra, norėtume priminti, kad LR Vyriausybė yra pateikusi išvadą dėl Lietuvos Respublikos tabako, tabako gaminių ir su jais susijusių gaminių kontrolės įstatymo Nr. I-1143 9-2 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIIIP-3849, dėl Lietuvos Respublikos tabako, tabako gaminių ir su jais susijusių gaminių kontrolės įstatymo Nr. I-1143 10, 11, 12, 14, 15, 16-1, 17-1 ir 26 straipsnių pakeitimo ir 16-2 straipsnio panaikinimo įstatymo projekto Nr. XIIIP-3903 ir dėl Lietuvos Respublikos tabako, tabako gaminių ir su jais susijusių gaminių kontrolės įstatymo Nr. I-1143 19-1 straipsnio papildymo įstatymo projekto Nr. XIIIP-3923. Išvadoje, vadovaujantis teisėkūros efektyvumo ir sistemiškumo principais ir atsižvelgus į tai, kad Įstatymo projektai yra susiję pagal tikslą ir turinį, siūloma visus tris įstatymo projektus sujungti ir teikti Lietuvos Respublikos Seimui vienu paketu. Pažymėtina, kad Ekonomikos komitetas nėra paskirtas papildomu komitetu Įstatymo projektui Nr. XIIIP-3849 (kuriuos siūloma drausti rinkai teikti elektronines cigaretes ir jų pildykles su kvapiosiomis medžiagomis). Tačiau manome, kad, kad remdamasis Vyriausybės išvada, Komitetas galėtų apjungti visus tris Įstatymo projektus ir siūlyti juos svartyti kartu. LVK vertinimu, šiais įstatymo projektais siekiama tapačių tikslų. Todėl jie turėtų būti įvertinti juos tarpusavyje lyginant bei atsakant į klausimą, kuris įstatymo projektas gali efektyviau pasiekti jame keliamus tikslus. LVK manymu, nors įprastai ir atsargiai vertiname sprendimus papildomai licencijuoti naujas veiklas, tačiau efektyvumo požiūriu, būtent licencijavimas yra tinkamiausia priemonė spręsti elektroninių cigarečių vartojimo paplitimo nepilnamečių tarpe bei atsakomybės klausimus. Šios problemos iš esmės atsiremia į vieną – esamo teisinio reguliavimo užtikrinimo problemą. Todėl veiklos licencijavimas šiuo atveju turėtų prisidėti prie ūkio subjektų atskaitingumo užtikrinimo. Trečia, norėtume atkreipti Komiteto dėmesį į Įstatymo projektui Nr. XIIIP-3923 pateiktą pasiūlymą (toliau - Seimo narių pasiūlymas). Šiuo pasiūlymu į Įstatymo projektą Nr. XIIIP-3923 siūloma įtraukti Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento (toliau – NTAKD) teisę duoti privalomus nurodymus ne tik dėl nuotolinės prekybos, bet ir dėl elektroniniais ryšiais skleidžiamos Lietuvos Respublikos rinkai skirtos tabako gaminių ir/ar su jais susijusių gaminių reklamos. Nelegalios, draudžiamos nuotolinės prekybos tabako gaminiais ir/ar su tabako gaminiais susijusiais gaminiais fakto nustatymas yra skirtingas nuo reklamos, ypatingai paslėptos reklamos, fakto nustatymo, kuris dažnu atveju turi vertinamųjų požymių, yra subjektyvaus pobūdžio ir reikalaujantis išsamaus ekspertinio vertinimo. Todėl kyla grėsmė, jog pritarus pateiktam pasiūlymui būtų suteikta galimybė neproporcingai apriboti ir žiniasklaidos priemones. Primename, kad žiniasklaidos sektorius yra vienas labiausiai dabartinės krizės akivaizdoje nukentėjusių sektorių, tačiau jo paslaugų vartojimas ir svarba visuomenei šiuo metu yra kaip niekad išaugę. Pažymėtina, kad pokyčiai teisėkūroje turėtų būti grindžiami ne aklu kitose srityse taikomo reguliavimo kopijavimu, o išsamiu egzistuojančios problemos ir siūlomo sprendimo poveikio vertinimu. Todėl, mūsų nuomone, siekiant įvertinti Seimo narių pasiūlymo proporcingumą, būtina suprasti, kokio masto problemą siūloma spręsti. Kitaip tariant, turėtų būti atsakyta, kiek tokių atvejų, kada ūkio subjektai iki NTAKD nutarimo įsiteisėjimo ir toliau skleidžia draudžiamą reklamą, yra užfiksuota? Kiek atvejų buvo užfiksuota kada ūkio subjektai piktybiškai nenutraukė neteisėtos veiklos? Taip pat, įsivertinti ar neužtenka šiuo metu naudojamų procesinių instrumentų, kaip, pavyzdžiui, laikinosios apsaugos priemonių taikymo? Apibendrinant, šios ekonominės krizės iššūkiai kol kas tik prognozuojami. Dabar ypatingai svarbu užtikrinti, kad keičiamas reguliavimas prisidėtų prie administracinės naštos optimizavimo ir mažinimo, o ne jos didinimo. Tad, šiandien kaip niekad turėtų būti prioretizuojama faktais ir objektyvia analize pagrįsta teisėkūra. Todėl prašome Komiteto susilaikyti nuo skubotų, verslo reguliavimą keičiančių pataisų ir kol kas atidėti Įstatymų projektų Nr. XIIIP-3903 ir XIIIP-3923 svarstymą. |
Nepritarti |
Komitetas 2020-05-13 posėdyje balsų dauguma apsisprendė minėtus įstatymo projektus svarstyti atskirai. |
6. |
Lietuvos verslo konfederacija, 2020-05-11 |
|
|
|
Asociacija „Investors' Forum", Lietuvos pramonininkų konfederacija ir Lietuvos verslo konfederacija kreipiasi j LR Seimo Ekonomikos komitetą (toliau - Komitetas) dėl Komitete svarstomų Tabako, tabako gaminių ir su jais susijusių gaminių kontrolės įstatymo pakeitimo projektų (toliau - Tabako kontrolės įstatymo projektai). Mūsų žiniomis, šiuo metu Seime pateikimo stadiją yra praėję net septyni Tabako kontrolės įstatymo projektai. Š. m. gegužės 5 d. Seimo plenariniame posėdyje po pateikimo buvo pritarta dar vienam projektui Nr. XIIIP-4620, kuriam Komitetas paskirtas papildomu komitetu. Taip pat, balandžio 22 d. pagrindinis komitetas pritarė Tabako kontrolės įstatymo pakeitimo projektui Nr. XIIIP-3603 (kuriuo siūloma nustatyti, kad mažmeninė prekyba tabako gaminiais, su tabako gaminiais susijusiais gaminiais ir įrenginiais vyksta tik nematomu būdu). Jau anksčiau esame kreipęsi į Seimo narius, pažymėdami, kad dabartinėje situacijoje šie nauji apribojimai prekybininkams taps nepakeliama finansine našta bei sudarys sąlygas dar labiau plisti nelegaliems tabako gaminiams. Pažymėtina, kad visi šiuo metu Seime svarstomi Tabako kontrolės įstatymo projektai griežtina verslo sąlygas. Mūsų nuomone, toks nenuoseklus šio įstatymo pakeitimų svarstymas kelia nepatogumus tiek ūkio subjektams, tiek Seimo nariams. Šiuo metu ūkio subjektai ir taip susiduria su itin išaugusiais verslo administravimo kaštais ir nuolatiniais pokyčiais. Be to, ekonominės prognozės bei apklausos rodo itin didelį ūkio subjektų pesimizmą dėl ateities. Manome, kad šiuo metu būtina stengtis kiek įmanoma labiau išvengti nebūtinų verslo reguliavimo pokyčių, kurie, tikėtina, įneštų tik dar daugiau sumaišties. Todėl, atsižvelgdami į susidariusią situaciją, prašome Komiteto įvertinti galimybę skelbti moratoriumą Komiteto svarstomiems Tabako kontrolės įstatymo projektams ir atidėti projektų svarstymą iki karantino Lietuvoje pabaigos. Taip pat, primename, kad LR Vyriausybė yra pateikusi išvadą1 dėl Tabako kontrolės įstatymo projektų Nr. XIIIP-3849, XIIIP-3903 ir XIIIP-3923. Išvadoje, vadovaujantis teisėkūros efektyvumo ir sistemiškumo principais ir atsižvelgus į tai, kad Tabako kontrolės įstatymo projektai yra susiję pagal tikslą ir turinį, siūloma visus tris įstatymo projektus sujungti ir teikti Lietuvos Respublikos Seimui vienu paketu. Be to, remiantis projektų aiškinamaisiais raštais, Įstatymo projektu Nr. XIIIP-3849 (dėl elektroninių cigarečių skonių draudimo) ir Įstatymo projektu Nr. XIIIP-3903 (dėl elektroninių cigarečių licencijavimo) iš esmės norima spręsti tą pačią problemą - su tabako gaminiais susijusių gaminių vartojimo paplitimą nepilnamečių tarpe ir platintojų atsakomybės klausimą. Iš dalies šias problemas siekiama spręsti ir projektu Nr. XIIIP-4620 bei dalimi kitų Seime svarstomų projektų. Mūsų vertinimu, siekiant reguliavimo efektyvumo, būtent licencijavimas yra tinkamiausia priemonė spręsti šioms problemoms. Tačiau sutinkame, kad siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus yra būtinas išsamus ir nepriklausomas siūlomų reguliavimo pakeitimų vertinimas. Taigi, atsižvelgiant į Vyriausybės 2020 m. sausio 29 d. išvadą ir tai, kad dalies Tabako kontrolės jstatymų projektų tikslai yra iš esmės analogiški, siūlome Komitetui pasibaigus moratoriumui surengti klausymus, įtraukiant visas suinteresuotas puses. Manome, kad Komitetas, siekdamas efektyvinti teisėkūrą, galėtų pateikti pagrindiniam komitetui siūlymą kaip apjungti šiuos projektus. Siekiant didesnio teisėkūros proceso efektyvumo, rezultatyvumo ir pagrįstumo, manytume, kad svarstomi Tabako kontrolės įstatymo projektai turėtų būti peržiūrėti juos lyginant tarpusavyje ir pasitelkiant nepriklausomus ekspertus. Todėl taip pat siūlytume Komiteto nariams inicijuoti nepriklausomo ekspertinio vertinimo užsakymą. |
Nepritarti |
Netikslinga inicijuoti šio projekto nepriklausomo ekspertinio vertinimo užsakymą, nes šiuo projektu nėra iš esmės keičiamas teisinis reglamentavimas, kaip numatyta Seimo statuto 145 straipsnio 2 dalyje, o siekiama įgalinti nuotolinės prekybos tabako gaminiais ir (ar) su tabako gaminiais susijusiais gaminiais kontrolės funkciją vykdančias institucijas imtis platesnio spektro priemonių, leisiančių geriau užtikrinti Įstatymo laikymąsi. |
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Teisingumo ministerijos Europos teisės departamentas, 2019-10-28 |
|
|
|
Išnagrinėję Lietuvos Respublikos Seimo pateiktą derinti Lietuvos Respublikos tabako, tabako gaminių ir su jais susijusių gaminių kontrolės įstatymo Nr. I-1143 191 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIIIP-3923 atitikties Europos Sąjungos teisei aspektu, pažymime, kad pastabų dėl įstatymo projekto atitikties Europos Sąjungos teisei neturime. |
Pritarti |
|
2. |
Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas, 2019-11-18 |
|
|
|
Departamentas pritaria Įstatymo pakeitimo projektui, kuriuo siekiama įgalinti nuotolinės prekybos kontrolės funkciją vykdančias institucijas imtis platesnio spektro priemonių, leisiančių geriau užtikrinti Įstatymo laikymąsi bei duoti privalomus nurodymus informacijos prieglobos paslaugų teikėjui skubiai pašalinti informacijos prieglobos paslaugų teikėjo saugomą informaciją, kuri naudojama vykdomai vidaus ir tarpvalstybinei nuotolinei prekybai tabako gaminiais ir/ar su tabako gaminiais susijusiais gaminiais, arba panaikinti galimybę tokią informaciją pasiekti. Tuo pačiu Departamentas siūlo papildyti Įstatymo pakeitimo projektą suteikiant teisę duoti privalomus nurodymus informacijos prieglobos paslaugų teikėjui ne tik dėl vykdomos vidaus ir/ar tarpvalstybinės nuotolinės prekybos tabako gaminiais ir su jais susijusiais gaminiais, bet ir dėl informacijos, kuria skleidžiama tabako, tabako gaminių ar su jais susijusių gaminių reklama. Departamento vertinimu šiuo metu taikomos ekonominės sankcijos skiriamos įmonėms vykdančioms vidaus ir (ar) tarpvalstybinę prekybą tabako gaminiais ir su jais susijusiais gaminiais nėra efektyvios, taikomos ekonominėmis sankcijos nepriverčia įmonių nutraukti draudžiamą veiklą, todėl būtina suteikti papildomas galimybes kontroliuojančioms institucijoms, kad Tabako, tabako gaminių ir su jais susijusių gaminių kontrolės įstatymu draudžiama veikla būtų nutraukta. |
Pritarti |
|
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Seimo nariai A. Kubilienė, V. Ačienė, A. Norkienė, L. Matkevičienė, K. Bartkevičius, A. Veryga. 2019-10-22 |
1 |
|
|
|
Argumentai: Siūlome į įstatymo projektą įtraukti ir Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento teisę duoti privalomus nurodymus ne tik dėl nuotolinės prekybos, bet ir dėl elektroniniais ryšiais skleidžiamos Lietuvos Respublikos rinkai skirtos tabako gaminių ir/ar su jais susijusių gaminių reklamos. Praktika rodo, kad ūkio subjektai, vykdydami nuotolinę prekybą, kartu pateikia informaciją apie tabako gaminius ar/ir su jais susijusius gaminius, tokiu būdu skleidžia draudžiamą tabako gaminių ir/ar su jais susijusių gaminių reklamą. Nuo Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento priimto nutarimo dėl draudžiamos reklamos skleidimo iki šio nutarimo įsiteisėjimo, jei toks sprendimas skundžiamas teisme, gali praeiti net 3 metai. Šiuo laikotarpiu ūkio subjektai ir toliau skleidžia draudžiamą reklamą ir daro žalą visuomenei, skatina juos įsigyti ir vartoti tabako gaminius ir su jais susijusius gaminius. Šiuo atveju daroma žala ypač jautriai visuomenės grupei (nepilnamečiams asmenims). Pažymėtina, kad ūkio subjektui piktybiškai nenutraukiant neteisėtos veiklos ir įsiteisėjus Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento nutarimui dėl baudos skyrimo, tokia žala gali būti daroma ir toliau ir žalos daromas toliau. Dėl šių priežasčių tikslinga nustatyti veiksmingas priemones, kuriomis savalaikiai būtų nutraukti neteisėti veiksmai. Pasiūlymas: 1. Pakeisti Projekto 1 straipsnį jį išdėstyti taip: „1 straipsnis. Įstatymo papildymas 191 straipsniu Papildyti Įstatymą 191 straipsniu: „ 191 straipsnis. 1. Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas, Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka atlikęs tyrimą ir nustatęs, kad elektroniniais ryšiais skleidžiama Lietuvos Respublikos rinkai skirta tabako gaminių ir/ar su tabako gaminiais susijusių gaminių reklama ar vykdoma vidaus ir tarpvalstybinė nuotolinė prekyba tabako gaminiais ir/ar su tabako gaminiais susijusiais gaminiais, turi teisę duoti privalomus nurodymus informacijos prieglobos paslaugų teikėjui skubiai pašalinti informacijos prieglobos paslaugų teikėjo saugomą informaciją, kuri naudojama tabako gaminių ir/ar su tabako gaminiais susijusių gaminių reklamai ar vykdomai vidaus ir tarpvalstybinei nuotolinei prekybai tabako gaminiais ir/ar su tabako gaminiais susijusiais gaminiais, arba panaikinti galimybę tokią informaciją pasiekti. 2. Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas, siekdamas atlikti šio straipsnio 1 dalyje nurodytus veiksmus, privalo pateikti prašymą išduoti leidimą atlikti veiksmus Vilniaus apygardos administraciniam teismui. Prašyme išduoti leidimą atlikti veiksmus turi būti nurodytas įtariamą pažeidimą padariusio asmens vardas ir pavardė arba pavadinimas, o jeigu tokio asmens vardo, pavardės arba pavadinimo neįmanoma nustatyti ar šių duomenų nustatymas reikalauja neproporcingai daug sąnaudų, turi būti nurodytas asmens (asmenų), kurių naudai arba interesais skleidžiama tabako gaminių ir/ar su tabako gaminiais susijusių gaminių reklama ar vykdoma tabako gaminių ir/ar su tabako gaminiais susijusių gaminių nuotolinė prekyba, pavadinimas, įtariamų pažeidimų pobūdis ir numatomi veiksmai. Vilniaus apygardos administracinis teismas išnagrinėja prašymą išduoti leidimą atlikti veiksmus ir priima motyvuotą nutartį prašymą išduoti leidimą atlikti veiksmus patenkinti arba atmesti. Prašymas išduoti leidimą atlikti veiksmus turi būti išnagrinėtas ir nutartis priimta ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo prašymo išduoti leidimą atlikti veiksmus pateikimo momento. Jeigu Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas nesutinka su Vilniaus apygardos administracinio teismo nutartimi atmesti prašymą išduoti leidimą atlikti veiksmus, jis turi teisę per 7 darbo dienas nuo tokios nutarties priėmimo apskųsti šią nutartį Lietuvos vyriausiajam administraciniam teismui. Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas turi išnagrinėti skundą dėl Vilniaus apygardos administracinio teismo nutarties atmesti prašymą išduoti leidimą atlikti veiksmus ne vėliau kaip per 7 darbo dienas nuo Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento skundo priėmimo dienos. Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento atstovas turi teisę dalyvauti nagrinėjant skundą, kai skundas nagrinėjamas žodinio proceso tvarka. Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo priimta nutartis yra galutinė ir neskundžiama. Teismai, nagrinėdami prašymus ir skundus dėl leidimo atlikti veiksmus išdavimo, privalo užtikrinti pateiktos informacijos ir planuojamų veiksmų slaptumą.“ |
Pritarti |
|
2. |
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, 2020-01-29 nutarimas Nr. 64 |
|
|
|
|
Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria: Iš esmės pritarti Lietuvos Respublikos tabako, tabako gaminių ir su jais susijusių gaminių kontrolės įstatymo Nr. I-1143 92 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-3849 (toliau – Įstatymo projektas Nr. XIIIP-3849), Lietuvos Respublikos tabako, tabako gaminių ir su jais susijusių gaminių kontrolės įstatymo Nr. I-1143 10, 11, 12, 14, 15, 161, 171 ir 26 straipsnių pakeitimo ir 162 straipsnio panaikinimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-3903 (toliau – Įstatymo projektas Nr. XIIIP-3903) ir Lietuvos Respublikos tabako, tabako gaminių ir su jais susijusių gaminių kontrolės įstatymo Nr. I-1143 191 straipsnio papildymo įstatymo projektui Nr. XIIIP-3923 (toliau – Įstatymo projektas Nr. XIIIP-3923) ir teikti šias pastabas ir pasiūlymus dėl teisinio reguliavimo tobulinimo: |
Pritarti |
|
3. |
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, 2020-01-29 nutarimas Nr. 64 |
|
|
|
|
1. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo 3 straipsnio 2 dalies 5 ir 7 punktuose įtvirtintais efektyvumo ir sistemiškumo principais ir atsižvelgus į tai, kad Įstatymo projektai yra susiję pagal tikslą ir turinį, nes visuose Įstatymų projektuose siekiama reglamentuoti tabako gaminių ir (ar) su tabako gaminiais susijusių gaminių teisinius santykius, siūlytina Įstatymo projektą Nr. XIIIP-3849, Įstatymo projektą Nr. XIIIP-3903 ir Įstatymo projektą Nr. XIIIP-3923 sujungti ir teikti Lietuvos Respublikos Seimui vienu paketu. |
Nepritarti |
Komitetas 2020-05-13 posėdyje balsų dauguma apsisprendė minėtus įstatymo projektus svarstyti atskirai. |
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai: negauta.
7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:
7.1. Sprendimas (pagal Lietuvos Respublikos Seimo statuto 150 straipsnį. Jeigu siūlomas sprendimas numatytas Seimo statuto 150 straipsnio 1 dalies 3–6 punktuose, pateikiami šio sprendimo argumentai): Pritarti Komiteto patobulintam įstatymo projektui Nr. XIIIP-3923(2) ir Komiteto išvadai.
7.2. Pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Seimo Sveikatos reikalų komitetas, 2020-05-20 |
1 |
|
|
|
Argumentai: Atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas ir į Seimo narių pasiūlymą, teikiama patobulinta Įstatymo projekto 1 straipsnio formuluotė.
Pasiūlymas: 1. Pakeisti Įstatymo projekto 1 straipsnį ir jį išdėstyti taip: „1 straipsnis. Įstatymo papildymas 191 straipsniu Papildyti Įstatymą 191 straipsniu: „ 191 straipsnis. 1. Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas, Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka atlikęs tyrimą ir nustatęs, kad elektroniniais ryšiais skleidžiama Lietuvos Respublikos rinkai skirta tabako gaminių ir/ar su tabako gaminiais susijusių gaminių reklama ar vykdoma vidaus ir tarpvalstybinė nuotolinė prekyba tabako gaminiais ir/ar su tabako gaminiais susijusiais gaminiais, turi teisę duoti privalomus nurodymus informacijos prieglobos paslaugų teikėjui skubiai pašalinti informacijos prieglobos paslaugų teikėjo saugomą informaciją, kuri naudojama tabako gaminių ir/ar su tabako gaminiais susijusių gaminių reklamai ar vykdomai vidaus ir tarpvalstybinei nuotolinei prekybai tabako gaminiais ir/ar su tabako gaminiais susijusiais gaminiais, arba panaikinti galimybę tokią informaciją pasiekti. 2. Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas, siekdamas atlikti šio straipsnio 1 dalyje nurodytus veiksmus, privalo pateikti prašymą išduoti leidimą atlikti veiksmus Vilniaus apygardos administraciniam teismui. Prašyme išduoti leidimą atlikti veiksmus turi būti nurodytas įtariamą pažeidimą padariusio asmens vardas ir pavardė arba pavadinimas, o jeigu tokio asmens vardo, pavardės arba pavadinimo neįmanoma nustatyti ar šių duomenų nustatymas reikalauja neproporcingai daug sąnaudų, turi būti nurodytas asmens (asmenų), kurių naudai arba interesais skleidžiama tabako gaminių ir/ar su tabako gaminiais susijusių gaminių reklama ar vykdoma tabako gaminių ir/ar su tabako gaminiais susijusių gaminių nuotolinė prekyba, pavadinimas, įtariamų pažeidimų pobūdis ir numatomi veiksmai. Vilniaus apygardos administracinis teismas išnagrinėja prašymą išduoti leidimą atlikti veiksmus ir priima motyvuotą nutartį prašymą išduoti leidimą atlikti veiksmus patenkinti arba atmesti. Prašymas išduoti leidimą atlikti veiksmus turi būti išnagrinėtas ir nutartis priimta ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo prašymo išduoti leidimą atlikti veiksmus pateikimo momento. Jeigu Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas nesutinka su Vilniaus apygardos administracinio teismo nutartimi atmesti prašymą išduoti leidimą atlikti veiksmus, jis turi teisę per 7 darbo dienas nuo tokios nutarties priėmimo apskųsti šią nutartį Lietuvos vyriausiajam administraciniam teismui. Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas turi išnagrinėti skundą dėl Vilniaus apygardos administracinio teismo nutarties atmesti prašymą išduoti leidimą atlikti veiksmus ne vėliau kaip per 7 darbo dienas nuo Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento skundo priėmimo dienos. Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento atstovas turi teisę dalyvauti nagrinėjant skundą, kai skundas nagrinėjamas žodinio proceso tvarka. Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo priimta nutartis yra galutinė ir neskundžiama. Teismai, nagrinėdami prašymus ir skundus dėl leidimo atlikti veiksmus išdavimo, privalo užtikrinti pateiktos informacijos ir planuojamų veiksmų slaptumą.“ |
Pritarti |
|
2. |
Seimo Sveikatos reikalų komitetas, 2020-05-20 |
2 |
|
|
|
Argumentai: Atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas ir į Teisėkūros pagrindų įstatymo 20 straipsnio 4 dalį, teikiama patobulinta Įstatymo projekto 2 straipsnio formuluotė. Pasiūlymas: Pakeisti Įstatymo projekto 2 straipsnį ir jį išdėstyti taip: „2 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas 1. Šis įstatymas, išskyrus šio
straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2020 m. 2. Lietuvos Respublikos
Vyriausybė ar jos įgaliotos institucijos iki |
Pritarti |
|
8. Balsavimo rezultatai: už –8, prieš –1, susilaikė –3.
9. Komiteto paskirti pranešėjai: A. Kubilienė, J. Liesys.
10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: negauta.
PRIDEDAMA. Komiteto siūlomas įstatymo projektas, jo lyginamasis variantas.
Komiteto pirmininkė Asta Kubilienė
Sveikatos reikalų komiteto biuro patarėjas Egidijus Jankauskas