PASIŪLYMAS

DĖL VALSTYBĖS IR TARNYBOS ĮSTATYMO NR. VIII-1316 PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-1596

 

2018-05-07

Vilnius

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

1

8

 

 

Argumentai:

Sudaryti galimybę, karjerą valstybės tarnyboje baigusiems aktyviems, veikliems tarnautojams dirbti visuomeniniais pagrindais mentoriais – konsultantais, naujai atėjusiems tarnautojams, perduodant savo patirtį, konsultuojant, patariant. Tokiu atveju būtų užtikrintas profesionalių senjorų užimtumas ir įgyta patirtis racionaliai perduodama naujai ruošiamai tarnautojų kartai. 

Pasiūlymas:

Papildyti įstatymo projekto 8 straipsnį nauja 7 dalimi ir ją išdėstyti taip:

,,7.Baigę valstybės tarnautojo karjerą gali tęsti savo veiklą mentorystės programoje, perduodami savo patirtį valstybės tarnyboje naujiems į valstybės tarnybą atėjusiems tarnautojams, vykdyti mokymus bei konsultacijas .

2

9

1

5

Argumentai:

Pakeitimo tikslas – nukreipti valstybės tarnautojo veiklą, prioritetą teikiant tarnavimo visuomenei, viešajam interesui ir rezultato siekiui link, kas ir yra valstybės tarnybos ir tarnautojo pagrindinė pareiga, o ne vien asmeninės karjeros kryptimi ar įgyvendinant interesų grupių interesus. Tai – vienas kertinių Vokietijos Federacinės Respublikos valstybės tarnautojams keliamų reikalavimų, kurio neatitinkantys net neprimarmami į valstybės tarnybą. Todėl ir Lietuva, siekdama užtikrinti profesionalią Valstybės tarnybos veiklą, privalo iškelti reikalavimų kartelę  valstybės tarnautojams, kad viešojo intereso prioritetas ir socialinis jautrumas bei atsakingumas būtų neatsiejama valstybės tarnautojo asmenybės profesinės veiklos savybė.

 

Pasiūlymas:

Papildyti įstatymo projekto 9 straipsnio 1 dalį nauju 5 punktu ir jį išdėstyti taip:

„5) Būti socialiai atsakingu.“

3

15

1

5

Argumentai:

Tie patys kaip 2 dalyje.

Pasiūlymas:

Papildyti įstatymo projekto 15 straipsnio 1 dalį nauju 5 punktu (ankstesnius 5-10 punktus atitinkamai laikant 6-11) ir jį išdėstyti taip:

5) būti socialiai atsakingam - dirbti, prioritetą teikiant tarnavimui visuomenei, viešajam interesui ir savo veiklai, o ne karjeros galimybėms“. 

4

15

1

12

Argumentai

Norint paskatinti valstybės tarnautojų kompetencijos augimą ir visapusišką tobulėjimą,  privalomas nuolatinis kvalifikacijos tobulinimas.

Pasiūlymas:

Papildyti įstatymo projekto 15 straipsnio 1 dalį nauju 12 punktu ir jį išdėstyti taip:

12) nuolat mokytis, tobulėti ir kelti savo profesinę kvalifikaciją

 

 

 

 

 

5

20

8

 

Argumentai:

Norint paskatinti valstybės tarnautojų kompetencijos augimą ir visapusišką tobulėjimą,  privaloma nuolatinė rotacija ne vien aukščiausių vadovų, bet ir ekspertiniame lygmenyje. Tai  taptų ir aiškiu  saugikliu tarnautojo biurokratinės galios įsitvirtinimui, ir neišvengiamu  tarnautojo auginimo, tobulėjimo, jo akiračio plėtros garantu. Šios nuostatos privalumai grindžiami sėkminga kitų šalių,  taip pat Europos Sąjungos institucijų patvirtinta praktika. 

Pasiūlymas:

Papildyti įstatymo projekto 20 straipsnį nauja 8 dalimi (ankstesnes 8-11 dalis atitinkamai laikant 9-13 dalimis) ir ją išdėstyti taip:

„8. Ne rečiau kaip kas 7 metus karjeros valstybės tarnautojas privalo keisti kuruojamą veiklos sritį toje pačioje įstaigoje arba tarnybinio kaitumo būdu turi būti perkeltas į kitas pareigas kitoje įstaigoje. Veikla toje pačioje srityje gali būti pratęsiama atskiru susitarimu, esant būtinybei, ar kai tarnautojo išskirtinė kompetencija ir profesionalumas yra būtini konkrečioms pareigoms atlikti.“`

 

6

29

1

 

Argumentai:

Siekiant efektyvesnės valstybės tarnybos reikia nustatyti konkrečius kriterijus, kurie būtų pamatuojami ir nustatomi. Tokiais kriterijais remiantis galima būtų nešališkai ir objektyviai skatinti valstybės tarnautojus

 

Pasiūlymas:

Įstatymo projekto 29 straipsnio 1 dalį išdėstyti taip:

„1. Už nepriekaištingą tarnybinių pareigų atlikimą, konkrečius pasiektus veiklos rezultatus, valstybės tarnautojus į pareigas priėmęs asmuo, o kai jį į pareigas priima Vyriausybė, savivaldybės taryba, – Vyriausybė atitinkamos valdymo srities ministro teikimu, savivaldybės meras gali skatinti šio Įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

 


 

 

Teikia

Seimo narė

 

Virginija Vingrienė