AIŠKINAMASIS RAŠTAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ADMINISTRACINIŲ NUSIŽENGIMŲ KODEKSO PATVIRTINIMO, ĮSIGALIOJIMO IR ĮGYVENDINIMO TVARKOS ĮSTATYMO
NR. XII-1869 420 STRAIPSNIO PAKEITIMO
ĮSTATYMO PROJEKTO
1. Įstatymo projekto rengimą paskatinusios priežastys, parengto projekto tikslai ir uždaviniai:
Nuo 2017 m. sausio 1 d. įsigaliojo naujasis Administracinių
nusižengimų kodeksas, kuriame buvo sugriežtintos nuobaudos už kai kuriuos KET
pažeidimus. Už lenkimą vietose, kuriose pagal KET draudžiama lenkti, ir
įvažiavimą į priešpriešinio eismo juostą pažeidžiant KET reikalavimus,
privalomu tapo teisės vairuoti atėmimas. Be piniginės baudos nuo 170 iki 230
eurų, vairuotojams privaloma skirti teisės vairuoti atėmimą nuo 3 iki 6
mėnesių.
Pažeidėjams, kurie dar nebuvo bausti už minėtus pažeidimus, suteikiama galimybė
per 15 dienų sumokėti pusę minimalios baudos, tačiau visiems privalomai atimama
teisė vairuoti. Vėl vairuoti galima tik po to, kai atėmimo terminas pasibaigs,
o vairuotojai dalyvaus papildomuose mokymuose ir valstybės įmonėje „Regitra“ susigrąžins
atimtą teisę. Vien per šių metų sausio mėnesį tokių pažeidėjų, kurie buvo
priversti atsisveikinti su vairuotojų pažymėjimais buvo 143.
Manytina, kad privalomas vairuotojo pažymėjimo atėmimas, padarius minėtą pažeidimą, yra per griežta sankcija, todėl pagrindinis šio projekto tikslas – pakeisti įstatyme numatytą nuostatą, kuria privalomai skiriamas teisės vairuoti transporto priemones atėmimas nuo trijų iki šešių mėnesių.
2. Įstatymo projekto iniciatoriai:
Įstatymo projekto iniciatoriai Seimo nariai.
3. Kaip šiuo metu reguliuojami įstatymo projekte aptarti teisiniai santykiai:
Šiuo metu įstatyme numatyta, kad pritaikius baudą už padarytą KET pažeidimą, numatytą 420 str. 1 d., privalomai skiriamas teisės vairuoti transporto priemones atėmimas nuo trijų iki šešių mėnesių.
4. Kokios siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos ir kokių teigiamų rezultatų laukiama:
Įstatymo projekte siūloma panaikinti privalomą teisės vairuoti transporto priemones atėmimą nuo trijų iki šešių mėnesių. Eliminavus imperatyvią nuostatą, būtų palikta galimybė teismui nuspręsti, kada vairuotojui, pažeidusiam KET taisykles, būtų atimamas vairuotojo pažymėjimas.
5. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai (jeigu rengiant įstatymo projektą toks vertinimas turi būti atliktas ir jo rezultatai nepateikiami atskiru dokumentu), galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta:
Priėmus šį įstatymo projektą, neigiamų pasekmių nenumatoma.
6. Kokią įtaką įstatymas turės kriminogeninei situacijai, korupcijai:
Įstatymo projektas neturi įtakos kriminogeninei situacijai, korupcijai.
7. Kaip įstatymo įgyvendinimas atsilieps verslo sąlygoms ir jo plėtrai:
Įstatymo projektas neturi įtakos verslo sąlygoms ir jo plėtrai.
8. Įstatymo inkorporavimas į teisinę sistemą, kokius teisės aktus būtina priimti, kokius galiojančius teisės aktus reikia pakeisti ar pripažinti netekusiais galios:
Kitų teisės aktų keisti nereikia.
9. Ar įstatymo projektas parengtas laikantis Valstybinės kalbos, Įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymų reikalavimų ir atitinka bendrinės lietuvių kalbos normas, o projekto sąvokos ir jas įvardijantys terminai įvertinti Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka:
Įstatymo projektas parengtas laikantis Valstybinės kalbos, įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymų reikalavimų ir atitinka bendrinės lietuvių kalbos normas.
10. Ar įstatymo projektas atitinka Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas bei Europos Sąjungos dokumentus:
Įstatymo projektas atitinka Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas bei Europos Sąjungos dokumentus.
11. Jeigu įstatymui įgyvendinti reikia įstatymų lydimųjų aktų, kas ir kada juos turėtų priimti:
Įstatymui įgyvendinti lydimųjų aktų nereikia.
12. Kiek valstybės, savivaldybių biudžetų ir kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų prireiks įstatymui įgyvendinti, ar bus galima sutaupyti (pateikiami prognozuojami rodikliai einamaisiais ir artimiausiais 3 biudžetiniais metais):
Įgyvendinant įstatymo pakeitimus papildomų biudžeto lėšų neprireiks.
13. Įstatymo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados:
Įstatymo projekto rengimo metu specialistų išvadų neprireikė.
14. Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiam projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant reikšminius žodžius pagal Europos žodyną Eurovoc
Reikšminiai žodžiai, kurių reikia Įstatymo projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant reikšminius žodžius pagal Europos žodyną Eurovoc: KET.
15. Kiti, iniciatorių nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai
Nėra.
Teikia Rimas Andrikis
Povilas Urbšys
Agnė Širinskienė
Andrius Palionis
Simonas Gentvilas
Laurynas Kasčiūnas
Algis Strelčiūnas
Sergejus Jovaiša
Dainius Gaižauskas
Petras Gražulis