LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO NUTARIMO „Dėl PRITARIMO LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS IR LIETUVOS KARAIMŲ RELIGINĖS BENDRUOMENĖS SUSITARIMUI “DĖL PASTATO trakuose, karaimų g. 22, GRĄŽINIMO LIETUVOS KARAIMŲ RELIGINEI BENDRUOMENEI NATŪRA“ PROJEKTO

AIŠKINAMASIS RAŠTAS

 

1. Projekto rengimą paskatinusios priežastys, parengto projekto tikslai ir uždaviniai

Lietuvos Respublikos Seimo nutarimo „Dėl pritarimo Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Lietuvos karaimų religinės bendruomenės susitarimui „Dėl pastato Trakuose, Karaimų g. 22, grąžinimo Lietuvos karaimų religinei bendruomenei natūra“ projektu (toliau – Nutarimo projektas) siekiama atkurti nuosavybės teisę Lietuvos karaimų religinei bendruomenei ir grąžinti natūra valstybei nuosavybės teise priklausantį ir šiuo metu Trakų istorijos muziejaus patikėjimo teise valdomą pastatą Trakuose, Karaimų g. 22 (nekilnojamojo turto kadastro duomenų byloje Nr. 38161, pastatas pažymėtas plane – 1C1/p, unikalus numeris – 7994-0008-6017, bendras plotas – 240,96 kv. metro). Pažymėtina, kad Trakų rajono apylinkės teismas 2015 m. gegužės 29 d. priėmė sprendimą civilinėje byloje Nr. 2-33-804/2015 (teisminio proceso Nr. 2-48-3-00996-2012-6) ir pareiškėjo Lietuvos karaimų religinės bendruomenės pareiškimą tenkino visiškai, nustatydamas juridinę reikšmę turintį faktą, kad pastatas, esantis Karaimų g. 22, Trakų m., iki turto nacionalizacijos nuosavybės teise priklausė Lietuvos karaimų religinei bendruomenei bei atnaujino Lietuvos karaimų religinei bendruomenei terminą nuosavybės teisę patvirtinančių dokumentų pateikimui dėl minėto nekilnojamojo turto. Vilniaus apygardos teismas civilinėje byloje Nr. 2A-415-340/2016 (teisminio proceso Nr. 2-48-3-00996-2012-6) 2016 m. birželio 29 d. nutartimi Trakų rajono apylinkės teismo 2015 m. gegužės 29 d. sprendimą paliko nepakeistą.
 

2. Projekto iniciatoriai (institucija, asmenys ar piliečių įgalioti atstovai) ir rengėjai

Projekto iniciatorius – Lietuvos karaimų religinė bendruomenė. Kultūros ministerija išnagrinėjo klausimą dėl nuosavybės teisės atkūrimo Lietuvos karaimų religinei bendruomenei ir parengė dokumentus dėl pastato Trakuose, Karaimų g. 22, grąžinimo Lietuvos karaimų religinei bendruomenei natūra. Nutarimo projektą parengė Kultūros ministerijos Strateginio planavimo ir kontrolės departamento (direktorė Eglė Saudargaitė, tel. (8 5) 219 3453, el. paštas [email protected]) Investicijų ir turto valdymo skyriaus (vedėjas Šarūnas Šoblinskas, tel. (8 5) 219 3448, el. paštas [email protected]) vyriausioji specialistė Laura Žvirblienė, tel. (8 5) 219 3429, el. paštas [email protected].

 

3. Kaip šiuo metu yra reguliuojami projekte aptarti teisiniai santykiai

Šiuo metu religinių bendrijų teisės į išlikusį nekilnojamąjį turtą atkūrimo tvarką reglamentuoja Lietuvos Respublikos religinių bendrijų teisės į išlikusį nekilnojamąjį turtą atkūrimo tvarkos įstatymas (toliau – Įstatymas) ir jį įgyvendinantys poįstatyminiai teisės aktai. Pastatas, esantis Karaimų g. 22, Trakų m. šiuo metu nuosavybės teise priklauso valstybei.

 

4. Kokios siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos ir kokių teigiamų rezultatų laukiama

Naujų teisinio reguliavimo nuostatų nenumatoma, siūloma pasinaudoti Įstatymo 15 straipsnio 1 dalyje numatyta išimtimi. Pastato, esančio Karaimų g. 22, Trakų m. nuosavybės teisė pereitų Lietuvos karaimų religinei bendruomenei, kuri įsipareigoja perduoti minėtą pastatą pagal neterminuotą panaudos sutartį valdyti ir naudoti Trakų istorijos muziejui karaimikai plėtoti. Pažymėtina, kad Lietuvos karaimų religinė bendruomenė siekia atkurti nuosavybės teises į pastatą Trakuose, Karaimų g. 22, grąžinant jį natūra. Grąžinus Lietuvos karaimų religinei bendruomenei pastatą Trakuose, Karaimų g. 22, natūra, iš valstybės biudžeto nereikės mokėti piniginės kompensacijos už minėtą pastatą.

 

5. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai, galimos neigiamos priimto teisės akto pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta

Neigiamų priimto teisės akto pasekmių nenumatoma.

 

6. Kokią įtaką priimtas teisės aktas turės kriminogeninei situacijai, korupcijai

Nutarimo projektas kriminogeninei situacijai ir korupcijai įtakos neturės.

 

7. Kaip teisės akto įgyvendinimas atsilieps verslo sąlygoms ir jo plėtrai

Nutarimo projektas verslo sąlygoms ir jo plėtrai įtakos neturės.

 

8. Teisės akto inkorporavimas į teisinę sistemą, kokius teisės aktus būtina priimti, kokius galiojančius teisės aktus reikia pakeisti ar pripažinti netekusiais galios

Priėmus Nutarimo projektą, šiuo metu galiojančių teisės aktų keisti ar panaikinti nereikės.

 

9. Ar projektas parengtas laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos, Teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimų, o projekto sąvokos ir jas įvardijantys terminai įvertinti Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka

Nutarimo projektas parengtas laikantis teisės aktuose nustatytų reikalavimų.

 

10. Ar projektas atitinka Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas ir Europos Sąjungos dokumentus

Nutarimo projekto nuostatos neprieštarauja Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms ir Europos Sąjungos dokumentams.

 

11. Jeigu projektui įgyvendinti reikia įgyvendinamųjų teisės aktų – kas ir kada juos turėtų priimti

Nutarimo projektui įgyvendinti įgyvendinamųjų teisės aktų nereikės.

 

12. Kiek valstybės, savivaldybių biudžetų ir kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų prireiks nutarimo projektui įgyvendinti, ar bus galima sutaupyti (pateikiami prognozuojami rodikliai einamaisiais ir artimiausiais 3 biudžetiniais metais)

Nutarimo projektui įgyvendinti lėšos nebus reikalingos. Grąžinus Lietuvos karaimų religinei bendruomenei pastatą Trakuose, Karaimų g. 22, natūra, iš valstybės biudžeto nereikės mokėti piniginės kompensacijos už minėtą pastatą.

 

13. Projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados

Nutarimo projektas ir kiti susiję dokumentai parengti vadovaujantis teismo sprendime nustatytu juridinę reikšmę turinčiu faktu.

14. Projekto reikšminiai žodžiai

Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiam projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant reikšminius žodžius pagal Europos žodyną Eurovoc: nekilnojamasis turtas.

 

15. Kiti, iniciatorių nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai 

Papildomų pagrindimų ir paaiškinimų nėra. 
               
_________________________________