image001

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJA

 

Biudžetinė įstaiga, Gedimino pr. 30, 01104 Vilnius,

mob. tel. 8 600 38 904, el. p. [email protected], https://tm.lrv.lt.

Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 188604955

 

 

Lietuvos Respublikos Seimui

  2023-05-          Nr.

 

    Į 2023-05-26    Nr. S-2023-2480-XIVP-2747

 

 

 

Dėl lietuvos respublikos rinkimų kodekso patvirtinimo, įsigaliojimo ir įgyvendinimo konstitucinio įstatymo Nr. XIV-1381 95 ir 97 straipsnių pakeitimo įstatymo projektO Nr. XIVP-2747 ATITIKTIES EUROPOS SĄJUNGOS TEISEI

 

Įvertinę Lietuvos Respublikos Seimo pateikto derinti Lietuvos Respublikos rinkimų kodekso patvirtinimo, įsigaliojimo ir įgyvendinimo konstitucinio įstatymo Nr. XIV-1381 95 ir 97 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-2747 (toliau – Projektas) atitiktį Europos Sąjungos teisei pažymime, kad šiuo metu esminių pastabų ir pasiūlymų Projektui neturime. Tačiau atkreipiame dėmesį, kad jau yra parengtas bendro požiūrio tekstas dėl Pasiūlymo dėl Europos Parlamento ir Tarybos reglamento dėl politinės reklamos skaidrumo ir atrankiojo adresavimo[1] (toliau – Pasiūlymas), kurį tikimasi priimti dar iki artėjančių rinkimų į Europos Parlamentą. Šio Pasiūlymo 3 straipsnyje numatyta, kad siekiant užtikrinti vidaus rinkos veikimą valstybės narės dėl priežasčių, susijusių su politinės reklamos skaidrumu, toliau netaiko ar nenustato nuostatų ar priemonių, besiskiriančių nuo tų, kurios nustatytos šiame reglamente. Pagal Pasiūlymo 2 straipsnio 2 dalį politinė reklama – pranešimas, kurį bet kokiomis priemonėmis rengia, rodo, skleidžia, publikuoja ar platina ne tik pats politinis veikėjas, bet ir kitas asmuo už jį arba jo vardu, o jo 5 straipsnio 1 dalyje numatyta, kad reklamos paslaugų teikėjai reikalauja, kad užsakovai ir reklamos paslaugų teikėjai, veikiantys užsakovų[2] vardu, deklaruotų, ar reklamos paslauga, kurią jie užsako iš paslaugų teikėjo, yra politinės reklamos paslauga. Atsižvelgiant į šias Pasiūlymo nuostatas, abejotina, ar Projekto 2 straipsnio nuostata, siūlanti drausti skleisti politinę reklamą, jei ji apmokėta ne rinkimų politinės kampanijos dalyvio, taigi susiaurinti politinės reklamos užsakovų ratą, nebūtų per griežta paminėtų Pasiūlymo nuostatų atžvilgiu. Todėl, atsižvelgiant į tai, kad priėmus Pasiūlymą, tikėtina, bus reikalinga Rinkimų kodekso peržiūra, bei į tai, kad Rinkimų kodeksui kaip konstituciniam įstatymui taikoma sudėtingesnė keitimo procedūra, siūlytina Projekto nesvarstyti iki bus priimtas Pasiūlymas.  

 

 

Teisingumo ministrė

 

 

 

 

Ewelina Dobrowolska

 

 

 

Viktorija Vasiliauskienė, 8 614 31 340, el. p. [email protected]



[1] https://eur-lex.europa.eu/legal-content/LT/TXT/?uri=CELEX%3A52021PC0731&qid=1685347134807

[2] Užsakovą siūloma apibrėžti kaip – fizinį arba juridinį asmenį, kurio prašymu ar vardu parengiamas, rodomas, skleidžiamas, publikuojamas ar platinamas politinės reklamos skelbimas.