LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

Ekonomikos komitetas

 

Pagrindinio komiteto IŠVADA

 

DĖL lietuvos respublikos investicijų įstatymo nr. viii-1312 13 straipsnio pakeitimo ir įstatymo
papapildymo 131 straipsniu įstatymo projekto nr. xivp-437

 

2021-05-19   Nr. 108-P-25

Vilnius

 

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkas Kazys Starkevičius, Komiteto pirmininko pavaduotojas Gintautas Paluckas, Komiteto nariai Andrius Bagdonas, Viktoras Fiodorovas, Andrius Kupčinskas, Rūta Miliūtė, Laima Mogenienė, Ieva Pakarklytė, Jonas Pinskus, Paulius Saudargas, Lukas Savickas, Mindaugas Skritulskas.

Komiteto biuro vedėja Rima Petkūnienė, patarėjai Raimonda Danė,  Rasa Ona Duburaitė, Laura Jasiukėnienė, Irina Jurkšuvienė,  Žilvinas Klimka, Darius Šaltmeris, padėjėja Zita Jodkonienė.

Kviestieji asmenys: Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos viceministrė Jovita Neliupšienė.

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2021-05-03

131

1

 

Įvertinę įstatymo projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklių reikalavimams, teikiame šias pastabas:

Iš projekto 2 straipsnyje dėstomų keičiamo įstatymo 131 straipsnio 1 dalies nuostatų nėra aišku, ar šiame straipsnyje nustatytos specialios investavimo ir verslo Lietuvos Respublikoje sąlygos būtų taikomos investuotojui, kuris atitiktų visus 131 straipsnio 1 dalies 1 ir 2 punkte siūlomus nustatyti kriterijus, ar pakaktų, kad investuotojas atitiktų viename iš punktų nustatytą kriterijų. Svarstytina, ar siekiant pašalinti šį neaiškumą, projekto 2 straipsnyje keičiamo įstatymo 131 straipsnio 1 dalies pirmojoje pastraipoje po žodžio ,,atitinkančiam“ nereikėtų įrašyti žodžio ,,visus“.

Pritarti

     Projekto 2 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 131 straipsnio
1 dalį išdėstyti taip:

     „1. Šiame straipsnyje nustatytos specialios investavimo ir verslo Lietuvos Respublikoje sąlygos taikomos investuotojui, atitinkančiam visus šiuos kriterijus: <...>“.

2.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2021-05-03

131

3

4

Projekto 2 straipsnyje keičiamo įstatymo
131 straipsnio 3 dalyje siūloma reglamentuoti leidimo laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje užsieniečio šeimos nariui išdavimą investicijų sutarties įgyvendinimo metu. Projekto 2 straipsnyje keičiamo įstatymo 131 straipsnio 4 dalies 2 punkte siūloma reglamentuoti tokio leidimo keitimą. Iš projektu siūlomų keičiamo įstatymo 131 straipsnio nuostatų nėra aišku, kokius konkrečiai asmenis apimtų pastarajame straipsnyje vartojama sąvoka ,,užsieniečio šeimos narys“. Atkreiptinas dėmesys, kad keičiamo įstatymo 155 straipsnio 6 dalyje, reglamentuojant leidimų laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje išdavimą užsieniečių šeimos nariams kai yra įgyvendinami stambūs projektai, nustatyta, kad pastaruoju atveju šeimos nariai yra suprantami taip, kaip yra apibrėžti Lietuvos Respublikos įstatyme „Dėl užsieniečių teisinės padėties“. Tačiau nėra aišku, ar išduodant leidimus (juos keičiant) užsieniečių šeimos nariams laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje kai yra įgyvendinama atitinkama investicijų sutartis, sąvoka ,,šeimos nariai” turėtų būti suprantama irgi taip, kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos įstatyme „Dėl užsieniečių teisinės padėties“. Svarstytina, ar, siekiant aiškumo, projekto
2 straipsnyje dėstomų keičiamo įstatymo 131 straipsnio 3 dalies nuostatų nereikėtų pateikti nuorodos į aukščiau nurodytame įstatyme pateiktą ,,šeimos nariai“ apibrėžimą arba į keičiamo įstatymo 155 straipsnio
6 dalį.

Pritarti

     Siekiant aiškumo, papildyti projekto
2 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 131 straipsnio 3 dalies 4 punkte minimą „šeimos nario“ sąvoką nuoroda į Lietuvos Respublikos įstatyme „Dėl užsieniečių teisinės padėties“ pateiktą ,,šeimos nariai“ apibrėžimą ir jį išdėstyti taip:

     „4) yra šios dalies 1, 2 ar 3 punkte nurodytas sąlygas atitinkančio užsieniečio šeimos narys, kaip tai apibrėžta Lietuvos Respublikos įstatyme „Dėl užsieniečių teisinės padėties“ (toliau šiame straipsnyje – šeimos narys).

3.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2021-05-03

131

3,

10

 

 

Projekto 2 straipsnyje dėstomoje keičiamo įstatymo 131 straipsnio 3 dalies pirmojoje pastraipoje siūloma nustatyti, kad leidimas laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje gali būti išduodamas užsieniečiui, kuris nėra Europos Sąjungos ar Europos laisvosios prekybos asociacijos valstybės narės pilietis, jo šeimos narys ar kitas asmuo, kuris pagal Europos Sąjungos teisės aktus naudojasi laisvo asmenų judėjimo teise ir kuris turi ekonomikos ir inovacijų ministro įgaliotos įstaigos išduotą dokumentą, patvirtinantį, kad jis atitinka vieną iš  projektu keičiamo įstatymo
131 straipsnio 3 dalies 1-4 punktuose siūlomų nustatyti sąlygų. Be to, pagal projekto 2 straipsnyje dėstomas keičiamo įstatymo 131 straipsnio 4 dalies 1 punkto nuostatas ekonomikos ir inovacijų ministro įgaliotos įstaigos dokumentas turėtų būti išduodamas ir užsieniečiui keičiant leidimą laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje. Iš projektu siūlomo teisinio reguliavimo nėra aišku kokia tvarka ir terminais užsieniečiams būtų išduodami ekonomikos ir inovacijų ministro įgaliotos įstaigos dokumentai. Svarstytina, ar projektą nereikėtų papildyti nuostatomis, pašalinančiomis šiuos neaiškumus.

Pritarti iš dalies

     I. Projekto 2 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 131 straipsnį papildyti nauja 10 dalimi ir ją išdėstyti taip:

     „10. Šio straipsnio 3 dalyje ir šio straipsnio 4 dalies 1 punkte nurodyti Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro įgaliotos viešosios įstaigos dokumentai išduodami ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo visų atitinkamam dokumentui išduoti reikalingų dokumentų ir (ar) informacijos pateikimo Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro įgaliotai viešajai įstaigai.“

 

     Konkreti dokumentų išdavimo tvarka keičiamame įstatyme nėra nustatoma, kadangi ji darbo tvarka būtų suderinta tarp atitinkamos viešosios įstaigos ir Migracijos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos. Įstatymui įsigaliojus, patvirtinimai būtų išduodami elektronine arba popierine forma, o ateityje pritaikius E-Migris sistemą – per ją.

 

     II. Projekto
2  straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo
131 straipsnio 3 dalį patikslinti numatant, kad asmuo turi turėti ekonomikos ir inovacijų ministro įgaliotos viešosios įstaigos išduotą dokumentą, ir ją išdėstyti taip:

     „3. Leidimas laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje gali būti išduodamas užsieniečiui, kuris nėra Europos Sąjungos ar Europos laisvosios prekybos asociacijos valstybės narės pilietis, jo šeimos narys ar kitas asmuo, kuris pagal Europos Sąjungos teisės aktus naudojasi laisvo asmenų judėjimo teise ir kuris turi Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro įgaliotos viešosios įstaigos išduotą dokumentą, patvirtinantį, kad jis atitinka vieną iš šių sąlygų: <...>“.

4.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2021-05-03

 

 

 

Atsižvelgiant į įstatymo projekto svarstymo ir priėmimo procedūras Seime, svarstytina, ar įstatymo projekto 3 straipsnyje numatyta įstatymo įsigaliojimo data 2021 m. birželio 1 d. yra reali.

Pritarti

     Atsižvelgiant į šio projekto svarstymo Seime laiką, siūlytina numatyti vėlesnę keičiamo įstatymo įsigaliojimo datą, taip pat vėlesnę datą, iki kurios atsakingos ministerijos turės priimti šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus, atitinkamai išdėstant projekto 3  straipsnio 1ir 2 dalis taip:

     „1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2021 m. birželio 15 d.

     2. Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministras ir Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministras iki 2021 m. birželio 14 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.“

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Lietuvos laisvosios rinkos institutas
2021-05-18

Nr. G-2021-5692

13

12

1

2

6,

7

Dėl Investicijų įstatymo Nr. VIII-1312 13 straipsnio pakeitimo ir Įstatymo papildymo 13(1) straipsniu įstatymo projekto

 

Lietuvos laisvosios rinkos institutas (LLRI) išnagrinėjo Investicijų įstatymo Nr. VIII-1312 13 straipsnio pakeitimo ir Įstatymo papildymo 13(1) straipsniu įstatymo projektą (toliau – Projektas), kuriuo siūloma sudaryti palankesnes sąlygas perkelti visus ar dalį įmonės darbuotojų į Lietuvos Respubliką, kai investuotojas vykdo naujas investicijas ir kuria naujas darbo vietas, perkeldamas įmonės veiklą ar jos dalį iš trečiųjų šalių.

 

LLRI pritaria iniciatyvai lengvinti migracijos procedūras projekte numatytais atvejais, tačiau atkreipia dėmesį į Įstatyme numatytus kriterijus, ribojančius galimybę pritraukti daugiau aukštą pridėtinę vertę kuriančių įmonių.

 

Projektu siūloma pakeisti Investicijų įstatymo (toliau – Įstatymas) 13 straipsnio 1 dalies 6 punktą, nustatant, kad šiame punkte nurodytiems investuotojams taikomos ir šio įstatymo 131 straipsnyje numatytos specialios investavimo ir verslo sąlygos. Taigi, nauju reguliavimu galėtų pasinaudoti tik su Lietuvos Respublikos Vyriausybe ar jos įgaliota institucija investicijų sutartis sudarę investuotojai, kurie, be kita ko, pagal investicijų sutartį įsipareigotų sukurti ne mažiau kaip 20 naujų darbo vietų, o jose įdarbintų asmenų vidutinis metinis darbo užmokestis būtų ne mažesnis kaip 1,5 Lietuvos statistikos departamento paskelbto savivaldybės, kurioje investuojama, vidutinio mėnesinio darbo užmokesčio.

 

Atkreipiame dėmesį, kad Įstatymo 13 straipsnio 1 dalies 6 punkte nustatytas investicijų dydžio kriterijus - ne mažiau kaip 1 448 100 eurų (5 000 000  litų) privačių investicijų  - buvo nustatytas dar 2003 metais, kai valstybė skatino kapitalo investicijas į savivaldybių infrastruktūrą, gamybos ar paslaugų sritį, o 12 straipsnio 2 dalies 7 punkte nustatytas naujų darbo vietų  skaičiaus kriterijus – 20 darbuotojų –  2014 metais, kai valstybės parama buvo orientuota į užsienio paslaugų centrų pritraukimą.

 

Tokie apribojimai mažina Lietuvos galimybę pritraukti daugiau pažangių, aukštą pridėtinę vertę kuriančių įmonių iš trečiųjų šalių. Projekto aiškinamajame rašte teigiama, kad dėl COVID-19 pandemijos pradėjus strigti tarptautinėms tiekimo grandinėms, daugelis Europos Sąjungos valstybių narių svarsto apie gamybinių įmonių, kurios gamybos veiklą vykdo kituose žemynuose, susigrąžinimą, naujų pritraukimą ir strateginę autonomiją užtikrinančios gamybos plėtrą. Taip pat pažymima, kad šie pokyčiai aktualūs ne tik gamybos, bet ir paslaugų sektoriaus investicijoms.

 

Lietuvoje vis dar sunkiai vystantis inovacijomis ir „know-how“ grįstai ekonomikai, reikalingas išskirtinis dėmesys informacinių technologijų paslaugų sektoriaus įmonėms, startuoliams. Tačiau šio sektoriaus įmonėms nėra  būtina investuoti 1 448 100 eurų ir / ar sukurti 20 darbo vietų, tačiau jų kuriama pridėtinė vertė gali būti labai aukšta. Tokios įmonės dažniausiai nuomojasi biurų patalpas (nuoma nėra investicija į kapitalą), o jų investicijos į įrangą gali nesiekti tokios vertės, ypač jei įmonėje dirba keli darbuotojai.  Jei įmonė perkeliama, ji gali naudoti jau turimą savo įrangą, tuomet veiklą gali pradėti investuodama minimaliai.

 

LLRI siūlo peržiūrėti Investicijų įstatymo 13 straipsnio 1 dalies 6 punkte ir 12 straipsnio 2 dalies 7 punkte nustatytus investicijų dydžio ir darbuotojų skaičiaus kriterijus ir, atsižvelgiant į mūsų paminėtus argumentus / šio laikmečio investavimo realijas, juos sumažinti. Taip būtų išplėstos galimybės daugiau įmonių investuoti mūsų šalyje.

Nepritarti

     Investicijų įstatymo
13 straipsnio 1 dalies 6 punkte taikomi reikalavimai dėl privačių investicijų dydžio. Pagal Investicijų įstatymo 3 straipsnio 3 dalies 2 punktą privačios investicijos – Lietuvos Respublikos ir užsienio privačios nuosavybės teisės subjektų investicijos, o pagal 2 straipsnio 1 dalį investicijos – piniginės lėšos ir įstatymais bei kitais teisės aktais nustatyta tvarka įvertintas materialusis, nematerialusis ir finansinis turtas, kuris investuojamas siekiant iš investavimo objekto gauti pelno (pajamų), socialinį rezultatą (švietimo, kultūros, mokslo, sveikatos ir socialinės apsaugos bei kitose panašiose srityse) arba užtikrinti valstybės funkcijų įgyvendinimą. Taigi sąvoka privačios investicijos yra platesnė nei kapitalo investicijos (Investicijų įstatymo 3 straipsnio 4 dalies 1 punktas), o privačios investicijos gali apimti ir, pavyzdžiui, investuotojo investicijas į mokamą darbo užmokestį. Todėl reguliavimo naudomis galės naudotis ir paslaugų sektoriaus investuotojai. Pagrindo mažinti reikalavimus dėl darbo vietų ar investicijų dydžio šiuo metu nėra. Atkreiptinas dėmesys, kad siūlomo reguliavimo reikalavimų neatitinkantys investuotojai toliau galės naudotis kitais Lietuvos Respublikos įstatyme „Dėl užsieniečių teisinės padėties“ nustatytais pagrindais, pavyzdžiui,
451 straipsnio pagrindu užsieniečiui, kuris ketina užsiimti teisėta veikla, susijusia su naujų technologijų ar kitų Lietuvos Respublikos ūkio ir socialinei plėtrai reikšmingų naujovių diegimu. Kriterijų sumažinimas galėtų būti svarstomas ateityje, įvertinus dėl priimto reguliavimo išaugusį sudaromų investicijų sutarčių skaičių.

 

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: nėra.

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: nėra.

6. Seimo paskirtų papildomų komitetų pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Socialinių reikalų ir darbo komitetas
2021-05-12

 

 

 

 

Pritarti įstatymo projektui Nr. XIVP – 437 ir siūlyti pagrindiniam Ekonomikos komitetui jį patobulinti atsižvelgiant į Seimo  kanceliarijos Teisės departamento pastabas.

Pritarti

 

2.

Užsienio reikalų komitetas
2021-05-14

 

 

 

 

Pritarti ir siūlyti pagrindiniam komitetui pritarti pagal Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas ir Užsienio reikalų komiteto pasiūlymą patobulintam įstatymo projektui Nr. XIVP-437 ir pritarti Užsienio reikalų komiteto išvadai.

Pritarti iš dalies

     Komitetas įstatymo projektą patobulino.

3.

Užsienio reikalų komitetas
2021-05-14

131

1

1

 

Argumentai:

Seimo Užsienio reikalų komitetas, siūlo įstatymo projekto 2 straipsnyje dėstomo įstatymo 13(1) straipsnio
3 dalies 1 punktą patikslinti, aiškiai apibrėžiant, kad pagal investicijų sutartį investuotojas įsipareigoja investuoti į naujų darbo vietų Lietuvos Respublikoje sukūrimą, kuriose pagal darbo sutartis įdarbintų asmenų mėnesinio darbo užmokesčio vidurkis būtų ne mažesnis negu 1,5 iki investicijų sutarties sudarymo Lietuvos statistikos departamento paskutinio paskelbto savivaldybės, kurioje investuojama, vidutinio mėnesinio darbo užmokesčio dydžio.

 

Pasiūlymas:

     Pakeisti įstatymo projekto 2 straipsnyje dėstomo įstatymo 13(1) straipsnio 3 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip:

     „1) investuotojas šio įstatymo 13 straipsnio 1 dalies 6 punkto pagrindu su Lietuvos Respublikos Vyriausybe ar jos įgaliota institucija yra sudaręs investicijų sutartį, pagal kurią investuotojas įsipareigoja investuoti į sukūrimą naujų darbo vietų Lietuvos Respublikoje (toliau šiame straipsnyje – pagal investicijų sutartį Lietuvos Respublikoje numatytos sukurti darbo vietos), kuriose pagal darbo sutartis įdarbintų asmenų mėnesinio darbo užmokesčio vidurkis būtų ne mažesnis negu 1,5 iki investicijų sutarties sudarymo Lietuvos statistikos departamento paskutinio paskelbto savivaldybės, kurioje investuojama, vidutinio mėnesinio darbo užmokesčio dydžio;“.

Pritarti

 

4.

Biudžeto ir finansų komitetas
2021-05-19

 

 

 

 

Iš esmės pritarti iniciatorių pateiktam įstatymo projektui Nr. XIVP-437 ir siūlyti pagrindiniam komitetui jį tobulinti atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas bei Biudžeto ir finansų komiteto pasiūlymus, kuriems Komitetas pritarė.

Pritarti iš dalies

     Komitetas įstatymo projektą patobulino.

5.

Biudžeto ir finansų komitetas
2021-05-19

131

3

1, 2

 

Argumentai:

Siekiant pritraukti kvalifikuotus darbuotojus ir būtų perkelti tik turintys darbo patirtį toje investuotojo ar investuotojo įmonių grupėje darbuotojai.

 

Pasiūlymas:

Išdėstyti taip:

        1) yra investuotojo ar investuotojo įmonių grupės darbuotojas, dirbęs investuotojo ar investuotojo įmonės grupėje ne trumpiau nei 3 mėnesius iki investicijų sutarties sudarymo dienos, ir pateikiamas investuotojo įsipareigojimas jį įdarbinti pagal investicijų sutartį Lietuvos Respublikoje numatytoje sukurti darbo vietoje ne trumpesniam kaip vienerių metų laikotarpiui; arba

2) investicijų sutarties sudarymo dieną buvo investuotojo ar investuotojo įmonių grupės darbuotojas, dirbęs investuotojo ar investuotojo įmonės grupėje ne trumpiau nei 3 mėnesius iki investicijų sutarties sudarymo dienos, ir dirba pagal investicijų sutartį Lietuvos Respublikoje numatytoje sukurti darbo vietoje; arba“.

Pritarti

     Analogišką pasiūlymą formuluoja ir Ekonomikos komitetas (Žr. suredaguotą galutinę formuluotę prie Ekonomikos komiteto 2 pasiūlymo).

6.

Biudžeto ir finansų komitetas
2021-05-19

131

1

1

 

Argumentai:

Siekiant darbuotojams mokėti pakankamą atlyginimą už kvalifikuotą darbą.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti įstatymo projekto 2 straipsnyje dėstomo 13(1) straipsnio  3 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip:

„1) investuotojas šio įstatymo 13 straipsnio 1 dalies 6 punkto pagrindu su Lietuvos Respublikos Vyriausybe ar jos įgaliota institucija yra sudaręs investicijų sutartį, pagal kurią investuotojas įsipareigoja investuoti į naujų darbo vietų Lietuvos Respublikoje sukūrimą (toliau šiame straipsnyje – pagal investicijų sutartį Lietuvos Respublikoje numatytos sukurti darbo vietos), kuriose pagal darbo sutartis įdarbintų asmenų mėnesinis darbo užmokestis būtų ne mažesnis nei iki investicijų sutarties sudarymo Lietuvos statistikos departamento paskutinio paskelbto savivaldybės, kurioje investuojama, nustatytas vidutinis mėnesinis darbo užmokestis ir kuriose pagal darbo sutartis įdarbintų asmenų vidutinis mėnesinis darbo užmokestis būtų ne mažesnis negu 1,5 iki investicijų sutarties sudarymo Lietuvos statistikos departamento paskutinio paskelbto savivaldybės, kurioje investuojama, vidutinio mėnesinio darbo užmokesčio.

Pritarti iš dalies

     Nepritariama dalyje dėl pareigos mokėti ne mažiau kaip investuojamos savivaldybės 1 VDU atlyginimą kiekvienam perkeliamam darbuotojui, nes siūlomu reguliavimu siekiama perkelti visą įmonę ar jos dalį į Lietuvą. Nustačius papildomą reikalavimą dėl darbo užmokesčio, butų apribota galimybė perkelti visą įmonę ar jos dalį, kadangi dalies darbuotojų, pavyzdžiui, jaunesniųjų IT specialistų, nebūtų galima perkelti. Jeigu jie būtų perkeliami, jiems turėtų būti mokamas didesnis darbo užmokestis nei rinkoje mokamas. Tai sąlygotų, jog įmonė turėtų didinti darbo užmokestį ir kitiems darbuotojams, dėl to Lietuva prarastų konkurencingumą relokacijai.

 

Pritarti pasiūlymo esmei dalyje dėl to, kad visų perkeliamų  įmonės darbuotojų atlyginimų vidurkis turėtų būti ne mažesnis nei 1,5 VDU tos savivaldybės, kurioje investuojama (konkreti formuluotė pateikiam prie Užsienio reikalų komiteto 3 pasiūlymo).

 

7. Komiteto siūlomas sprendimas ir pasiūlymai:

7.1. Sprendimas (pagal Lietuvos Respublikos Seimo statuto 150 straipsnį. Jeigu siūlomas sprendimas numatytas Seimo statuto 150 straipsnio 1 dalies 3–6 punktuose, pateikiami šio sprendimo argumentai): pritarti Komiteto patobulintam įstatymo projektui ir Komiteto išvadoms.

7.2. Pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Ekonomikos komitetas
2021-05-19

13

4, 5

 

 

Argumentai:

Atsižvelgiant į nebevartotiną Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos pavadinimą, siūlytina keičiamo įstatymo 13  straipsnio 4 ir 5 dalis atitinkamai patikslinti (jas išdėstant projekto 1 straipsnio 2 ir 3 dalyse).

 

Pasiūlymas:

     „2. Pakeisti 13  straipsnio 4  dalį ir ją išdėstyti taip:

     4. Šio straipsnio 3 dalyje nurodytą investicijų projektų koordinavimą, informacijos teikimą, taip pat investicijų projektų, kuriems lėšos skiriamos iš valstybės biudžeto, išskyrus Europos Sąjungos ir kitos finansinės paramos lėšas, įgyvendinimo kontrolę vykdo, konsultacijas tiesioginių užsienio investicijų pritraukimo į šalies gamybos ir paslaugų sektorius klausimais ir informaciją apie investicijų aplinką Lietuvos ūkio subjektams ir užsienio investuotojams teikia Lietuvos Respublikos ūkio ekonomikos ir inovacijų ministro įgaliota viešoji įstaiga, kurios savininko teises ir pareigas įgyvendina Lietuvos Respublikos ūkio ekonomikos ir inovacijų ministerija.

     „3. Pakeisti 13 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:

     „5. Šio straipsnio 3 ir 4 dalyse nustatyta veikla yra finansuojama iš Lietuvos Respublikos ūkio ekonomikos ir inovacijų ministerijai skirtų valstybės biudžeto asignavimų ir (ar) kitų lėšų.

Pritarti

 

2.

Ekonomikos komitetas
2021-05-19

131

3

1, 2

 

Argumentai:

Siekiant užtikrinti, kad į Lietuvą būtų perkelti tik  turintys darbo patirtį toje investuotojo ar investuotojo įmonių grupėje darbuotojai, siūlytina keičiamo įstatymo nuostatas papildyti numatant, kad perkeliamas į Lietuvą darbuotojas investuotojo ar investuotojo įmonių grupėje būtų dirbęs ne trumpiau nei 3  mėnesius iki investicijų sutarties sudarymo dienos.

 

Pasiūlymas:

     Projekto 2 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo
131 straipsnio 3 dalies 1 ir 2 punktus pakeisti ir juos išdėstyti taip:

     „1) yra investuotojo ar investuotojo įmonių grupės darbuotojas, dirbęs investuotojo ar investuotojo įmonių grupėje ne trumpiau kaip 3 mėnesius iki investicijų sutarties sudarymo dienos, ir pateikiamas investuotojo įsipareigojimas jį įdarbinti pagal investicijų sutartį Lietuvos Respublikoje numatytoje sukurti darbo vietoje ne trumpesniam kaip vienų metų laikotarpiui arba

     2) investicijų sutarties sudarymo dieną buvo investuotojo ar investuotojo įmonių grupės darbuotojas, dirbęs investuotojo ar investuotojo įmonių grupėje ne trumpiau kaip 3 mėnesius iki investicijų sutarties sudarymo dienos, ir dirba pagal investicijų sutartį Lietuvos Respublikoje numatytoje sukurti darbo vietoje, arba“.

Pritarti

 

3.

Ekonomikos komitetas
2021-05-19

131

4

1

 

Argumentai:

Keičiamo įstatymo 131 straipsnio 3 dalies 3 punkte nurodoma, kad leidimas laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje gali būti išduodamas investuotojui arba investuotojo dalyviui, kuriam nuosavybės teise priklauso ne mažiau kaip 1/10 Lietuvos Respublikoje įsteigtos įmonės, kurioje pagal investicijų sutartį Lietuvos Respublikoje numatytos sukurti darbo vietos, įstatinio kapitalo ir kurio investuotos lėšos į  šią įmonę sudaro ne mažiau kaip 14 000 eurų. To paties straipsnio 4 dalies 1 punkte nurodyta, kad leidimas laikinai gyventi Lietuvos Respublikos gali būti keičiamas ir investuotojui arba investuotojo dalyviui, kuriam nuosavybės teise priklausančių akcijų nominalioji vertė yra ne mažesnė kaip 1/3 įsteigtos Lietuvos Respublikoje įmonės, kurioje pagal investicijų sutartį Lietuvos Respublikoje numatytos sukurti darbo vietos, įstatinio kapitalo.

Kaip matyti iš siūlomo projekto, 131 straipsnio 3 dalies 3 punktas ir 4 dalies 1 punktas nėra suderinti, kadangi investuotojui ar jo dalyviui, kuriam nuosavybės teise priklauso ne mažiau kaip 1/10 Lietuvos Respublikoje įsteigtos įmonės, kurioje pagal investicijų sutartį Lietuvos Respublikoje numatytos sukurti darbo vietos, įstatinio, išdavus leidimą laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje, leidimas lakinai gyventi Lietuvos Respublikos galėtų būti pakeistas tik jei investuotojas padidintų jam priklausančią įstatinio kapitalo dalį nuo 1/10 iki 1/3. Todėl siekiant teisinio aiškumo siūloma suvienodinti minėtas nuostatas, taip skatinant akcininkus išlaikyti investicijas Lietuvoje.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti projekto 2  straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 131 straipsnio 4 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip:

1) pateikiamas Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro įgaliotos viešosios įstaigos išduotas dokumentas, patvirtinantis, kad užsienietis dirba ir ketina toliau dirbti pagal investicijų sutartį Lietuvos Respublikoje numatytoje sukurti darbo vietoje arba yra investuotojas ar investuotojo dalyvis, kuriam nuosavybės teise priklauso ne mažiau kaip 1/10 Lietuvos Respublikoje įsteigtos įmonės, kurioje pagal investicijų sutartį Lietuvos Respublikoje numatytos sukurti darbo vietos, įstatinio kapitalo ir kurio investuotos lėšos į šią įmonę sudaro ne mažiau kaip 14 000 eurų, taip pat kad šio straipsnio 1 dalies 1 punkte nurodyta investicijų sutartis yra galiojanti ir kad investicijų sutartis atitinka šio straipsnio 2 dalies nuostatas; šiame dokumente taip pat nurodomas investicijų sutarties galiojimo terminas ir investicijų sutartyje nustatytas užsieniečių skaičius;“.

Pritarti

 

 

8. Balsavimo rezultatai: pritarti bendru sutarimu.

9. Komiteto paskirti pranešėjai: Lukas Savickas, Ieva Pakarklytė.

10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nėra pareikšta.

 

PRIDEDAMA. Komiteto patobulintas įstatymo projektas, jo lyginamasis variantas.

 

 

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                                                     Kazys Starkevičius

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Komiteto biuro patarėja Laura Jasiukėnienė