LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
Biudžeto ir finansų komitetas
PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS AZARTINIŲ LOŠIMŲ ĮSTATYMO NR. IX-325
73, 10 IR 20 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO
ĮSTATYMO PROJEKTO
nR. XIVP-3521
2024-06-19 Nr. 109-P-25
Vilnius
1. Posėdyje dalyvavo: Mindaugas Lingė, Valius Ąžuolas, Antanas Čepononis, Simonas Gentvilas, Liudas Jonaitis, Dalia Asanavičiūtė (pavaduojanti Agnę Bilotaitę), Matas Maldeikis, Radvilė Morkūnaitė - Mikulėnienė, Andrius Palionis, Juozas Varžgalys.
Biudžeto ir finansų komiteto biuras: patarėjai Agnė Narščiuvienė, Dalia Mudėnienė, Audronė Čekanavičienė, Mindaugas Pečiulis, padėjėja Jolanta Matiliauskienė.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-03-12 |
|
|
|
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas. 1. Projekto 1 straipsniu siūloma papildyti keičiamo Azartinių lošimų įstatymo (toliau – keičiamo įstatymo) 73 straipsnio 1 dalį 3 punktu ir jame numatyti, jog lošimų organizatorius turi teisę stabdyti asmens lošimą, jei pastebimas asmens patologinis potraukis lošti. Atkreiptinas dėmesys, kad keičiamo įstatymo 2 straipsnio 22 dalyje yra numatyta, kad „Patologinis potraukis lošti – asmens psichikos sutrikimas, kuriam būdingas dažnai pasikartojantis potraukis lošti, nuo kurio asmuo tampa priklausomas, atsisako socialinių, materialinių, darbo, šeimos vertybių ir įsipareigojimų ir kurį gali patvirtinti asmens sveikatos priežiūros įstaigos specialistai“. Atsižvelgus į tai, svarstytina, ar lošimų organizatoriaus darbuotojai galėtų nustatyti asmens patologinį potraukį lošti, nes jie nėra asmens sveikatos priežiūros įstaigos specialistai. Be to, svarstytina, ar šita nuostata neturėtų būti šio straipsnio 2 dalyje, kurioje nustatomos lošimų organizatoriaus pareigos. |
Pritarti. |
|
2. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-03-12 |
|
|
|
2. Projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 10 straipsnio 9 dalyje siūloma nustatyti, kad azartinių lošimų reklamos užsakovas privalo skirti ne mažiau 50% reklamos biudžeto socialinei prevencinei reklamai, paruoštai pagal Priežiūros tarnybos parengtas rekomendacijas. Socialinė prevencinė reklama skleidžiama to paties reklamos skleidėjo informacijos perteikimo priemonėmis. Projekto nuostatos diskutuotinos keliais aspektais. Pirma, atkreiptinas dėmesys, kad nei projektu keičiamame įstatyme, nei kituose įstatymuose nėra įtvirtinama „socialinės prevencinės reklamos“ sąvoka. Atkreiptinas dėmesys, kad Lietuvos nacionalinio radijo ir televizijos įstatymo 6 straipsnio 3 dalyje yra apibrėžiama kultūrinė, socialinė ir šviečiamoji informacija, t. y. už užmokestį ar kitokį atlygį arba nemokamai viešai skleidžiama informacija, kuria siekiama propaguoti kultūrinę, sporto, socialinę ir (ar) šviečiamąją veiklą arba tokios veiklos iniciatyvas. Pastebėtina, kad Konstitucinio Teismo oficialiojoje doktrinoje nurodoma, kad „<...> įstatymų leidėjas gali apibrėžti įstatymuose vartojamų sąvokų turinį, tačiau iš Konstitucijos, inter alia konstitucinio teisinės valstybės principo, kylantis reikalavimas paisyti teisės aktų hierarchijos suponuoja, kad įstatymuose vartojamų sąvokų turinys gali būti apibrėžiamas (inter alia aiškinamas) tik įstatymu, o ne žemesnės galios teisės aktu“ (2011 m. rugsėjo 28 d. nutarimas). Atsižvelgiant į tai, projekto nuostatos tikslintinos, apibrėžiant „socialinės prevencinės reklamos“ sąvoką arba nurodant įstatymą, kuriame minėta sąvoka yra apibrėžta ir galėtų būti taikoma keičiamo įstatymo kontekste. Antra, atkreiptinas dėmesys, kad Seime yra įregistruotas Azartinių lošimų įstatymo Nr. IX-325 10 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas (reg. Nr. XIVP-3481), kuriame nuostatas dėl azartinių lošimų reklamos ribojimo siūloma dėstyti kitaip, nei teikiamame projekte. Atsižvelgiant į tai, teikiamo projekto ir Azartinių lošimų įstatymo projekto (reg. Nr. XIVP-3481) nuostatos turėtų būti derintinos tarpusavyje. Trečia, iš projektu siūlomo teisinio reguliavimo nėra aišku, ar azartinių lošimų reklamos užsakovas turėtų skirti ne mažiau 50% reklamos biudžeto socialinei prevencinei reklamai susijusiai tik su lošimais, ar minėta suma galėtų būti skiriama bet kokios srities socialinei prevencinei reklamai. Projekto nuostatos tikslintinos pašalinant šį neaiškumą. Ketvirta, atkreiptinas dėmesys, kad iš projekto nuostatų nėra aišku koks subjektas turėtų pareigą tikrinti, ar azartinių lošimų reklamos užsakovas tinkamai skiria savo biudžeto lėšas socialinei reklamai, kokiu būdu (teikiant ataskaitas ar pan.) ši azartinių lošimų reklamos užsakovo pareiga turėtų būti įgyvendinama ir kokios kiltų šios pareigos neįgyvendinimo teisinės pasekmės. Atsižvelgiant į tai, projekto nuostatos turėtų būti atitinkamai tikslintinos. Penkta, iš projektu siūlomo teisinio reguliavimo nėra aišku, kodėl socialinė prevencinė reklama turėtų būti skleidžiama tik to paties reklamos skleidėjo informacijos perteikimo priemonėmis, ypač atsižvelgiant į tai, kad šią paslaugą galimai geriau galėtų atlikti socialinėje prevencinėje reklamoje besispecializuojantys ūkio subjektai. Svarstytina, ar šios nuostatos nereikėtų tikslinti, nurodant, kad tokia socialinė prevencinė reklama turėtų būti skleidžiama tokiomis pačiomis informacijos perteikimo priemonėmis. Šešta, atsižvelgus į keičiamo įstatymo 10 straipsnio 9 dalies bei į siūlomo pakeitimo turinį, svarstytina, ar minėtosios pakeitimo nuostatos neturėtų būti dėstomos atskira keičiamo įstatymo 10 straipsnio dalimi (pavyzdžiui, 93 dalimi).
|
Pritarti. |
|
3. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-03-12 |
|
|
|
3. Atsižvelgiant į keičiamame įstatyme nustatytą Vyriausybės kompetenciją azartinių lošimų reguliavimo srityje bei į tai, kad Finansų ministerijos kompetencijai priklauso loterijų ir lošimų veiklą reglamentuojančių įstatymų rengimas bei valstybės politikos loterijų ir lošimų veiklos valstybinės priežiūros srityje įgyvendinimo koordinavimas ir kontroliavimas, manytina, kad dėl teikiamo projekto turėtų būti gauta Vyriausybės išvada. |
Pritarti. |
|
4. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-03-12 |
|
|
|
4. Vadovaujantis Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijomis, patvirtintomis teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1R-298 „Dėl Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų patvirtinimo“, projekto 1 straipsnio pakeitimo esmėje formuluotė „ir jį išdėstyti taip“ brauktina kaip perteklinė, o antrasis projekto 2 straipsnis pervadintinas 4 straipsniu, projekto 3 straipsnyje po skaičiaus „3“ esantis taškas brauktinas kaip perteklinis, antrojo projekto 2 straipsnio 2 dalyje esanti formuluotė „pagal kompetenciją“ brauktina kaip perteklinė. |
Pritarti. |
|
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
|
||||||
1. |
UAB „Meta Advisory Lithuania“, 2024-04-12 |
|
|
|
|
Šiuo raštu „All Media Lithuania“, UAB, priklausanti didžiausiai Baltijos šalyse žiniasklaidos grupei „TV3 Group“, susipažinusi su LR Vyriausybės nutarimo projektu „Dėl Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatymo Nr. IX-325 10 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-3481, Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatymo Nr. IX-325 73, 10 ir 20 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-3521, Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatymo Nr. IX-325 10, 101, 161, 19, 20, 201 ir 204 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-3528 ir Lietuvos Respublikos loterijų ir lošimų mokesčio įstatymo Nr. IX-326 4 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-3529“ (toliau – Vyriausybės išvados projektas), teikia savo poziciją bei susijusias pastabas. • Vyriausybės išvados projekte teikiama pozicija 1) nevertinamas azartinių lošimų reklamos draudimo poveikis privačioms žiniasklaidos priemonėms; 2) nesvarstomos alternatyvios tikslingesnės reguliacinės priemonės; 3) gerinamos sąlygos Lietuvos rinkoje įsitvirtinusiam azartinių lošimų sektoriui Vyriausybės išvados projektu siūloma pritarti Azartinių lošimų įstatymo pakeitimo projektui Nr. XIVP-3481 (toliau – ALĮ pakeitimo projektas). Remiantis tuo, įsigaliojus siūlomoms nuostatoms, azartinių lošimų reklama būtų draudžiama visose visuomenės informavimo priemonėse. Toks reklamos draudimas 1) esmingai neigiamai paveiktų privačias žiniasklaidos priemones, kurių pagrindinis pajamų šaltinis yra reklamos lėšos; 2) Lietuvos rinkoje įsitvirtinusiai lošimų industrijai leistų sutaupyti reklamai skiriamas lėšas. Kartu Vyriausybės išvados projektu siūloma nepritarti Azartinių lošimų įstatymo pakeitimo projektui Nr. XIVP-3521 (toliau – ALĮ pakeitimo projektas dėl socialinės reklamos) – iniciatyvai įpareigoti lošimų organizatorius skirti fiksuotą reklamos biudžeto dalį socialinei reklamai. Atsižvelgiant į tai, „All Media Lithuania“, UAB, nuomone, LR finansų ministerijos siūlymu pritarti azartinių lošimų reklamos draudimui pilna apimtimi, nevertinant alternatyvių (tikslingesnių) azartinių lošimų reklamos reguliavimo sprendinių galimybių, yra 1) ignoruojamas galimas azartinių lošimų reklamos draudimo poveikis privačioms žiniasklaidos priemonėms; 2) gerinamos sąlygos Lietuvos rinkoje įsitvirtinusiam azartinių lošimų sektoriui. Atkreiptinas dėmesys, kad Vyriausybės išvados projektas greta atitinkamų valstybės institucijų buvo išsiųstas derinti tik asocijuotoms lošimų industrijos interesus atstovaujančioms organizacijoms. LR finansų ministerijos sprendimai vengti pozicijos derinimo su visuomenės informavimo atstovais bei rodyti preferencinį dėmesį lošimų sektoriaus industrijos nuomonėms yra nuviliantys, kadangi deklaruojami azartinių lošimų priklausomybių daromos žalos mažinimo tikslai šiame kontekste devalvuojami. • Visiškas azartinių lošimų reklamos draudimas 1) didintų privačios žiniasklaidos priemonių atotrūkį nuo LRT finansine prasme; 2) spartintų mokamo turinio tendencijas privačiose žiniasklaidos priemonėse; 3) ribotų dalies Lietuvos auditorijos galimybes pasiekti patikimus informacijos šaltinius – Vyriausybės išvados projektas to niekaip neatliepia „All Media Lithuania“, UAB, vertinimu, ALĮ pakeitimo projektu siūlomas reguliavimas turėtų neigiamą efektą žiniasklaidos sektoriaus, įskaitant televizijos kanalų, radijo stočių, naujienų portalų bei nemokamų video turinio platformų, konkurencinei aplinkai, ribotų auditorijos galimybes nemokamai pasiekti patikimą informaciją. Žiniasklaidos priemonės veikia nelygiavertės konkurencijos sąlygomis: 1) privačios žiniasklaidos priemonės patiria skaitmeninių platformų, kurios mažina žiniasklaidos priemonių auditorijas, spaudimą; 2) takoskyra tarp privačios žiniasklaidos priemonių veiklos galimybių bei Lietuvos nacionalinio radijo ir televizijos (LRT) keičiasi eksponentiškai LRT naudai. Pavyzdžiui, 2024 m. LRT biudžetas, susietas su valstybės gaunomis įplaukomis, didėjo net apie 9,5 mln. Eur – iki 73 mln. Eur arba daugiau nei 15%. Atsižvelgiant į visa tai, žiniasklaidos priemonės yra priverstos veikti nelygiavertėje konkurencinėje aplinkoje bei balansuoti ieškant reklamos pajamoms alternatyvių pajamų šaltinių. „All Media Lithuania“, UAB, siūlo auditorijai turinį nemokamai bei jai patogiais būdais, tačiau žiniasklaidos sektoriuje pastebimos tendencijos, kuomet vis daugiau visuomenės informavimo priemonių publikuojamo turinio tampa auditorijai prieinamu tik mokamai. Šiais atvejais, mokamos prenumeratos neretai siejamos su mažesniais reklamos srautais jų prenumeratoriams. Atsižvelgiant į tai, siūlymas pritarti azartinių lošimų reklamai, tikėtina, labiausiai paveiktų privačias visuomenės informavimo priemones, teikiančias turinį nemokamai. Atitinkamai, nauji ribojimai paspartintų mokamo turinio tendencijas privačiose žiniasklaidos priemonėse, didintų privačios žiniasklaidos atotrūkį nuo LRT finansine prasme, taip pat mažintų dalies Lietuvos auditorijos galimybes pasiekti patikimus informacijos šaltinius. • Visiškas azartinių lošimų reklamos draudimas sukeltų neigiamų pasekmių domino efektą: mažėjant nemokamo turinio, įskaitant sporto renginių transliacijas, nemokamose privačiose žiniasklaidos priemonėse, tikėtina, augs piratavimas, o nelegalios lošimų reklamos pasieks auditoriją – Vyriausybės išvados projekte nėra vertinamos jokios reguliacinės alternatyvos, kurios padėtų tai spręsti Visiškas azartinių lošimų reklamos draudimas, „All Media Lithuania“, UAB, vertinimu, sąlygotų sporto renginių transliavimo mažėjimo tendencijas visuose nemokamuose privačios žiniasklaidos kanaluose. Atkreiptinas dėmesys, kad sporto renginių transliacijų licencijos nuosekliai reikšmingai brangsta. Greta to, LRT tiesiogiai konkuruoja su privačiomis žiniasklaidos priemonėmis tiek dėl sporto renginių transliacijų, tiek dėl rėmimo pranešimų. „All Media Lithuania“, UAB, skaičiavimais, vertinant sporto renginių transliavimo sąnaudas bei galimas reklamos pajamas, sporto renginių transliavimas nemokamuose visuomenės informavimo kanaluose negali būtų pelningas. Azartinių lošimų reklamos draudimo sąlygoti reklamos pajamų praradimai didintų spaudimą privačioms žiniasklaidos priemonėms atsisakyti arba mažinti sporto renginių transliacijų kiekį nemokamuose visuomenės informavimo kanaluose. Vyriausybės išvados projekte nėra vertinamos jokios alternatyvos, kurios padėtų tai spręsti, nors mažėjant sporto renginių transliacijų kiekiui nemokamuose kanaluose yra labai tikėtina, jog dalis auditorijos, netekus galimybės stebėti norimų sporto renginių transliacijų nemokamose visuomenės informavimo priemonėse, sporto renginių transliacijų ieškos piratinėse svetainėse, kuriose paprastai nekontroliuojamai dominuoja nelegalių lošimų reklamos. „All Media Lithuania“, UAB, nuomone, visiškas azartinių lošimų reklamos draudimas sukurtų eilę neigiamų pasekmių, kurias galėtų užkirsti nuoseklaus dialogo su suinteresuotomis grupėmis palaikymas bei detalus svarstomų reguliacinių priemonių poveikio vertinimas. Atsižvelgiant į tai bei siekiant geriausio azartinių lošimų reklamos reguliavimo modelio, „All Media Lithuania“, UAB, prašo LR finansų ministerijos bei susijusių institucijų: 1) kompleksiškai vertinti galimas azartinių lošimų draudimo reguliacines pasekmes bei labiau tikslingas ir žiniasklaidai ne tokias žalingas reguliacines alternatyvas; 2) inicijuoti bei palaikyti atvirą dialogą ne tik su lošimų industrijos struktūromis, tačiau ir su žiniasklaidos atstovais |
Pritarti. |
|
2. |
Nacionalinė lošimų ir žaidimų verslo asociacija, 2024-06-18 |
|
|
|
|
Dėl įstatymo projekto Nr. XIVP-3521 („dėl socialinių pasekmių, 50/50 reklamos, limitų“)
14. Asociacija pažymi, jog detalias pastabas šiam įstatymo projektui pateikė Vyriausybei svarstant Nutarimą, kuriuo pateikta išvada šiam įstatymo projektui. Deja, iš esmės nei į vieną NLŽVA pastabą Vyriausybė nei reagavo, nei argumentuotai atsakė, todėl pastabas, teiktas 2024-04-11 rašte Finansų ministerijai pakartoja ir prašo nagrinėti pakartotinai Seimo BFK posėdyje.
Pastabos 1 straipsniui:
15. Asociacija iš esmės pritaria projekto nuostatai, kad pastebėjus galimus probleminio lošimo požymius lošimo veikla turi būti stabdoma ir gali būti tęsiama tik gavus atitinkama psichologo ir/ar medikų pažymą. 16. Pažymėtina, kad ši nuostata siūloma reguliuoti ir kitu dabar svarstomu įstatymo projektu Nr. XIVP-3843, kuriam asociacija savo pastabas yra pateikusi savo 2024-06-11 rašte Seimo BFK. Deja, jos 2024-06-12 BFK posėdyje nebuvo išklausytos ir nebuvo įvertintos. Todėl asociacija prašo jas pakartotinai apsvarstyti. 17. SIŪLYMAS: a. Įtvirtinti, jog lošimų organizatorius, nustatęs galimai probleminio lošimo požymius, savo iniciatyva apriboja atitinkamo lošėjo prieigą ir suspenduoja jo galimybę lošti iki kol jo sveikatos būklę patikrins kompetentingi psichologai ir/ar medikai; b. Pasinaudoti naujausia Vokietijos patirtimi (naujas įstatymas Glücksspielstaatsvertrag 2021 arba GlüStV 2021 įsigaliojo 2021-07-01, o juo siekiama apriboti nuotolinių paslaugų azartiškumą, išsaugoti rinkos struktūrą) ir įstatymu uždrausti nuotoliniu būdu organizuoti didžiausios socialinės rizikos gyvus stalo lošimus, o A kategorijos lošimo automatams įvesti apribojimus, jog nuotoliniu būdu maksimalus statymo dydis gali būti 1 €, vieno lošimo ciklo trukmė ne trumpesnė nei 3 sekundės, o maksimalus mėnesinis lošėjo depozitas, t.y. suma, kurią lošėjas gali įnešti į savo sąskaitą (per visus licencijuotus operatorius) yra 1 000 €.
Pastabos 2 straipsniui:
18. Nėra aišku, kodėl atitinkamas ribojimas nėra taikomas loterijų, alkoholio, tabako, medikamentų, ginklų ir kitų panašią socialinę riziką turinčių prekių ir paslaugų reklamos atvejais. 19. Nėra aišku, kokie moksliniai tyrimai rodo tokios priemonės efektyvumą.
Pastabos 3 straipsniui:
20. Mažos socialinės rizikos lošimų rūšys (totalizatorius, bingas, B kategorijos lošimų automatai) iš esmės niekada neišmoka tokio dydžio laimėjimų, o tokio masto suminis rezultatas antžeminių lošimų rūšių atveju pasitaiko tik neribotų statymų lošimuose kazino – stalo lošimuose, ruletėje, A kategorijos lošimo automatuose. Todėl toks ribojimas būtų perteklinė administracinė našta toms lošimo rūšims, kuriose tokie laimėjimai nepasitaiko. 21. SIŪLYMAS: a. Papildyti įstatymo nuostata išimtimi, jog „išskyrus lošimų rūšis, kur tokio masto laimėjimai neįmanomi (pavyzdžiui, totalizatorius, bingas, B kategorijos lošimų automatai)“. |
Įvertinta. |
|
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
|
||||||
1. |
Teisingumo ministerija, 2024-03-12 |
|
|
|
|
Įvertinę Lietuvos Respublikos Seimo pateikto derinti Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatymo Nr. IX-325 7-3, 10 ir 20 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-3521 atitiktį Europos Sąjungos teisei pažymime, kad pastabų ir pasiūlymų neturime. |
Pritarti. |
|
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
|
||||||
1. |
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, 2024 birželio 5 d. |
|
|
|
|
Iš esmės pritarti Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatymo Nr. IX-325 73, 10 ir 20 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-3521 (toliau – Projektas Nr. XIVP-3521) siekiui – stiprinti probleminio lošimo prevenciją skleidžiant socialinę reklamą, tačiau pasiūlyti Seimui Projekto Nr. XIVP-3521 nesvarstyti, nes: 2.1. Lietuvos Respublikos Vyriausybė 2024 m. gegužės 29 d. nutarimu Nr. 398 „Dėl Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatymo Nr. IX-325 1, 2, 73, 10, 101, 16, 20, 203, 21, 22, 23, 26, 28, 291, 292 straipsnių ir trečiojo skirsnio pavadinimo pakeitimo, Įstatymo papildymo 21, 104, 151 straipsniais ir 204, 206 straipsnių pripažinimo netekusiais galios įstatymo projekto pateikimo Lietuvos Respublikos Seimui“ šiai Seimo sesijai pateikė Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatymo Nr. IX-325 1, 2, 73, 10, 101, 16, 20, 203, 21, 22, 23, 26, 28, 291, 292 straipsnių ir trečiojo skirsnio pavadinimo pakeitimo, Įstatymo papildymo 21, 104, 151 straipsniais ir 204, 206 straipsnių pripažinimo netekusiais galios įstatymo projektą Nr. XIVP-3843 (toliau – Projektas Nr. XIVP-3843), kuriame siūlomos kompleksinės, platesnės apimties probleminio lošimo prevencijos priemonės, be kita ko, pareiga lošimų organizatoriui savo veikloje taikyti lošėjų apsaugos priemones, apimančias lošėjų elgesio stebėseną, nesaikingo lošimo atpažinimą, probleminių lošėjų identifikavimą, o taikant probleminio lošimo rizikos vertinimą nustačius, kad lošėjo lošimas balansuoja ties probleminio lošimo riba, taikyti intervenciją lošėjo atžvilgiu – informuoti lošėją apie jo probleminį lošimą, būdus ir galimybes gauti pagalbą dėl probleminio lošimo, apriboti savo lošimą, pateikiant prašymą neleisti lošti, ir stabdyti lošėjo lošimą 48 valandoms, t. y. neįleisti lošėjo į lošimų organizatoriui priklausančias lošimų organizavimo vietas, o nuotolinio lošimo atveju – neleisti prisijungti prie lošėjo lošimų sąskaitos; |
Pritarti. |
|
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai: Nėra.
7. Komiteto sprendimas:
1. Atsižvelgiant į Seimo Teisės departamento pastabas ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nuomonę, grąžinti projektą Nr. XIVP-3521 iniciatoriams tobulinti;
2. Pritarti komiteto išvadai.
8. Balsavimo rezultatai: Pritarta bendru sutarimu.
9. Komiteto paskirti pranešėjai: M. Lingė, V. Ąžuolas.
10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: Negauta.
Komiteto pirmininkas Mindaugas Lingė
Biudžeto ir finansų komiteto biuro patarėjas Mindaugas Pečiulis