LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

Aplinkos apsaugos komitetas

PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SPECIALIŲJŲ ŽEMĖS NAUDOJIMO SĄLYGŲ ĮSTATYMO NR. XIII-2166 19 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-3621

 

2024-10-02 Nr. 107-P-36

Vilnius

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: komiteto pirmininkė Aistė Gedvilienė, komiteto nariai: Kasparas Adomaitis, Aidas Gedvilas, Ligita Girskienė, Linas Jonauskas, Tomas Tomilinas, Justinas Urbanavičius, Romualdas Vaitkus. Komiteto biuras: biuro vedėja Birutė Pūtienė, patarėjai: Evelina Bulotaitė, Aistrida Latvėnė, Rasa Liucija Matusevičiūtė, Audrius Želvys, padėjėja Vida Katinaitė. Kviestieji asmenys: Susisiekimo ministerijos Kelių ir oro transporto politikos grupės vyresnieji patarėjai Evelina Šernienė ir Sergėjus Volkovas, Lietuvos savivaldybių asociacijos patarėjas Gediminas Vaičionis.

 

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

(2024-04-17)

2

(19)

1

(1)

 

(2)

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas.

1.    Projekto 1 straipsniu Specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 19 straipsnio 1 dalies 2 punkte siūloma nustatyti išimtį, kad išorinę reklamą būtų leidžiama įrengti prie gatvių, kuri įrengiama pagal šio straipsnio 2 dalies reikalavimus, t. y. Teritorijų planavimo įstatyme, Statybos įstatyme ar Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro nustatyta tvarka gavus kelio savininko ar valdytojo pritarimą (derinimą) projektui ar numatomai veiklai. Keičiamo įstatymo 19 straipsnio 3 dalyje nustatyta, kad kelio savininkas ar valdytojas nepritaria projektui ar numatomai veiklai, jeigu šio straipsnio 2 dalyje nurodyti darbai trukdys numatytam kelių plėtros vystymui ir priežiūrai, pablogins kelio techninę būklę, neužtikrins kelių transporto eismo saugumo reikalavimų laikymosi ir (ar) kels pavojų aplinkai, žmonių turtui, gyvybei ar sveikatai. Be to keičiamo įstatymo 19 straipsnio 1 dalies 3 punktas nustato, kad kelių apsaugos zonose draudžiama naudoti reklamą, imituojančią kelio ženklus ir (arba) naudojančią kelio ženklų simboliką. Atkreiptinas dėmesys, kad su teikiamu projektu susijusio Reklamos įstatymo Nr. VIII-1871 12 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto reg. Nr. XIVP-3622 (toliau – projektas Nr. XIVP-3622) 1 straipsniu keičiamo Reklamos įstatymo 12 straipsnio 1 dalies 1 punkte siūloma nustatyti, kad „Išorinę reklamą įrengti taip pat draudžiama gatvėse ir prie jų, jeigu ji gali užstoti technines eismo reguliavimo priemones, pabloginti matomumą, akinti eismo dalyvius, kelti pavojų eismo dalyviams“. Be to, su teikiamu projektu susijusių Kelių įstatymo Nr. I-891 13 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto reg. Nr. XIVP-3623 (toliau – projektas Nr. XIVP-3623) 1 straipsniu keičiamo Kelių įstatymo 13 straipsnio 2 dalyje bei Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo Nr. VIII-2043 11 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto reg. Nr. XIVP-3624 (toliau – projektas Nr. XIVP-3624) 1 straipsniu keičiamo Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo 11 straipsnio 6 dalyje, be kita ko, siūloma nustatyti, kad reklamos įrengimo gatvėse ar prie jų reikalavimai ir ribojimai nustatyti Reklamos įstatyme. Vertinant aptariamas susijusių projektų nuostatas, nėra aišku, kaip šių projektų nuostatų kontekste suprantamas formuluotės „prie gatvių“ turinys, nes iš teikiamo projekto nuostatų, manytina, kad ši formuluotė suprantama kaip kelių apsaugos zonos teritorija ir joje taikomi draudimai, nustatyti keičiamame įstatyme, tuo tarpu iš projektų Nr. XIVP-3622 – XIVP-3624 nuostatų seka, kad „prie gatvių“ teritorijos nėra suprantamos kaip kelių apsaugos zonos teritorijos, nes šių projektų nuostatose nustatoma, kad specialiąsias žemės naudojimo sąlygas kelių apsaugos zonose nustato Specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatymas, o išorinės reklamos įrengimo reikalavimus ir ribojimus teritorijose „prie gatvių“ nustato Reklamos įstatymas. Pažymėtina, kad pagal keičiamo įstatymo 18 straipsnį kelių apsaugos zona suprantama kaip abipus kelio briaunų esanti įstatyme nustatyto dydžio žemės juosta, o pagal Kelių įstatymo 2 straipsnio 7 dalį kelio briauna suprantama kaip kelkraščio ir žemės sankasos šlaito plokštumų susikirtimo linija. Taigi, iš teikiamo projekto ir su juo susijusių projektų Nr. XIVP-3622 – XIVP-3624 nėra aišku, koks teisinis reguliavimas būtų taikomas išorinės reklamos įrengimui „prie gatvių“, t. y. ar pakaktų tokios reklamos įrengimui gauti tik kelio savininko ar valdytojo pritarimą (kaip siūloma nustatyti teikiamame projekte), ar vis tik šios reklamos įrengimas prie gatvių būtų draudžiamas, jeigu ji gali užstoti technines eismo reguliavimo priemones, pabloginti matomumą, akinti eismo dalyvius, kelti pavojų eismo dalyviams (kaip siūloma nustatyti projekte Nr. XIVP-3622). Siekiant teisinio reguliavimo aiškumo, siūlytina tarpusavyje suderinti teikiamo projekto ir susijusių projektų Nr. XIVP-3622 – XIVP-3624 nuostatas.

 

Pritarti.

 

1.2.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

(2024-04-17)

2

(19)

2

(2)

 

(1)

2.    Projekto 1 straipsnio 2 dalimi keičiamo įstatymo 19 straipsnio 2 dalies 1 punkte nėra aiškus formuluotės „ir įrenginius, kurių statyba nėra draudžiama pagal šio straipsnio 1 dalies 1 punktą“ turinys, nes keičiamo įstatymo 19 straipsnio 1 dalies 1 punkte yra nustatyta tik kokius pastatus leidžiama statyti kelių apsaugos zonose, t. y. minėtame punkte leidžiami statyti įrenginiai nėra reglamentuojami. Atsižvelgiant į tai, projekto nuostatos tikslintinos.

 

Pritarti.

 

1.3.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

(2024-04-17)

3

 

 

3.    Atsižvelgiant į projekto aiškinamojo rašto 9 punktą, projekto 2 straipsnis pildytinas nuostatomis, reglamentuojančiomis įstatymo įgyvendinimą, kuriose susisiekimo ministrui būtų pasiūlyta iki įstatymo įsigaliojimo priimti įstatymo įgyvendinimui reikalingus teisės aktus. Papildžius projekto 2 straipsnį šiomis nuostatomis, atitinkamai tikslintinas ir šio straipsnio pavadinimas. Projekto 2 straipsnyje dėstomas siūlymas susisiekimo ministrui priimti įstatymo įgyvendinimui reikalingus teisės aktus turėtų įsigalioti anksčiau nei visas įstatymas.

 

Pritarti.

 

1.4.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

(2024-04-17)

 

 

 

4.    Atsižvelgiant į keičiamame įstatyme, Reklamos įstatyme, Kelių įstatyme, Saugaus eismo automobilių keliais įstatyme nustatytą Vyriausybės kompetencija, manytina, kad dėl teikiamo projekto ir su juo susijusių projektų siūlomo teisinio reguliavimo reikėtų gauti Vyriausybės išvadą.

 

Pritarti.

Vyriausybės išvada gauta

(2024-06-19 nutarimo Nr. 516, TAR, 2024-06-21, Nr. 11366).

 

2.

Teisingumo ministerijos Europos Sąjungos teisės grupė

(2024-04-23)

 

 

 

Įvertinę Lietuvos Respublikos Seimo pateikto derinti Lietuvos Respublikos specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatymo Nr. XIII-2166 19 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-3621 atitiktį Europos Sąjungos teisei pažymime, jog pastabų ir pasiūlymų neturime.

Atsižvelgti.

 

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.1.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė

(2024-06-19 nutarimo Nr. 516, TAR, 2024-06-21, Nr. 11366)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

(19)

(19)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(1)

(2)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(2)

(6,

7)

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2024 m. balandžio 30 d. sprendimo Nr. SV-S-1385 „Dėl įstatymų projektų išvadų“ 10–13 punktus, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Iš esmės pritarti Lietuvos Respublikos specialiųjų žemes naudojimo sąlygų įstatymo
Nr. XIII-2166 19 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-3621 (toliau – SŽNSĮ projektas), Lietuvos Respublikos reklamos įstatymo Nr. VIII-1871 12 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-3622 (toliau – RĮ projektas), Lietuvos Respublikos kelių įstatymo Nr. I-891 13 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-3623 (toliau – KĮ projektas) ir Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymo Nr. VIII-2043 11 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-3624 (toliau – SEAKĮ projektas) (toliau kartu – Įstatymų projektai) siekiui – nustatyti vienodą ir aiškų išorinės reklamos kelių apsaugos zonose teisinį reglamentavimą, išorinės reklamos kelių apsaugos zonose specialiuosius reikalavimus nustatant viename teisės akte, kituose pateikiant atitinkamas nuorodas į jį ir pasiūlyti Lietuvos Respublikos Seimui nurodytus projektus patobulinti pagal šias pastabas ir pasiūlymus:

1. Sąvokos „gatvė“ ir „kelio apsaugos zona“ įtvirtintos Lietuvos Respublikos kelių įstatyme, jų apibrėžtyse nurodyta, kad gatvė yra kelias ar atskiras jo ruožas, esantis miesto ar kaimo gyvenamojoje vietovėje, paprastai turintis pavadinimą, o kelio apsaugos zona – abipus kelio briaunų esanti žemės juosta, kurioje ribojama ūkinė veikla. Pabrėžtina, kad kelių apsaugos zona nustatoma siekiant sudaryti saugias eismo sąlygas (Kelių įstatymo 12 straipsnis). Valstybinės reikšmės keliai, įtraukti į Valstybinės reikšmės automobilių kelių sąrašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. birželio 9 d. nutarimu Nr. 757 „Dėl Valstybinės reikšmės automobilių kelių sąrašo patvirtinimo“, ir esantys miestų, miestelių, kaimų teritorijose, yra laikomi gatvėmis, kaip ir tokiose teritorijose esantys vietinės reikšmės keliai, tačiau, vadovaujantis Lietuvos Respublikos specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatymo 18 straipsniu, jiems taikomos skirtingo dydžio kelių apsaugos zonos, kuriose ribojama ūkinė veikla, įskaitant visišką draudimą įrengti išorinę reklamą (Specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatymo 19 straipsnio 1 dalies 2 punktas). Atsižvelgiant į tai, kad sąvoka „keliai“ apima ir gatves, Įstatymų projektuose siūloma atsisakyti reikalavimų atskirai gatvėms, o nurodyti teritoriją, kurioje būtų taikoma išimtis išorinės reklamos įrengimui kelių apsaugos zonose.

Pažymėtina ir tai, kad įgyvendinant Adresų formavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. gruodžio 23 d. nutarimu Nr. 2092 „Dėl Adresų formavimo taisyklių patvirtinimo“, 6.4 papunkčio nuostatas daugumai valstybinės reikšmės ir vietinės reikšmės kelių yra suteikti gatvių pavadinimai, tačiau dėl to keliai gatvėmis netampa (neužstatytose teritorijose didžioji dalis valstybinės reikšmės kelių įrengti pagal užmiesčio keliams, o ne gatvėms taikomus reikalavimus, be to, transporto priemonių eismas organizuojamas kaip teritorijose, esančiose už gyvenviečių ribų, ir t. t.).

Siekiant išvengti situacijų, kai išorinę reklamą būtų leidžiama įrengti visų kelių, kuriems yra suteikti gatvių pavadinimai nepriklausomai nuo to, kad jie nėra gyvenvietėse, apsaugos zonose, taip pat atsižvelgiant į tai, kad SŽNSĮ projektu siekiama leisti išorinę reklamą įrengti kelių apsaugos zonose tik gyvenvietėse (sąvoka „gyvenvietė“ įtvirtinta Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatyme, jos apibrėžtyje nurodyta, kad gyvenvietė – namų pristatyta teritorija, kurios pradžioje keliai pažymėti ženklais „Gyvenvietės pradžia“, o pabaigoje – „Gyvenvietės pabaiga“), susisiekimo ministro nustatyta tvarka gavus kelio savininko ar valdytojo pritarimą (derinimą) numatomai veiklai, taip pat siekiant aiškesnio išorinės reklamos kelių apsaugos zonose teisinio reglamentavimo, siūloma patikslinti SŽNSĮ projekto 1 straipsnio 1 dalimi keičiamo Specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatymo 19 straipsnio 1 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip:

„2) įrengti išorinę reklamą, išskyrus atvejį, nurodytą šio straipsnio 2 dalies 6 punkte;“.

Taip pat atitinkamai siūloma pakeisti Specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatymo 19 straipsnio 2 dalies 6 punktą ir jį išdėstyti taip:

„6) gyvenvietėse įrengti išorinę reklamą;“.

Atitinkamai patikslintą Specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatymo 19 straipsnio 2 dalies 6 punktą siūloma dėstyti 7 punktu:

„7) kelių apsaugos zonos dalyje, sutampančioje su kelio juostos dalimi, organizuoti renginius, susijusius su žmonių susibūrimu, vykdyti prekybinę veiklą ir (ar) kitus darbus, nenurodytus šios dalies 1–6 punktuose.“

 

 

 

 

 

 

Pritarti.

Žr. Komiteto patobulintą įstatymo projektą Nr. XIVP-3621(2).

1.2.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė

(2024-06-19 nutarimo Nr. 516, TAR, 2024-06-21, Nr. 11366)

 

 

 

 

 

2. Atsižvelgiant į tai, kad siekiama išsamius reikalavimus ir draudimus reklamos įrengimui keliuose įtvirtinti Lietuvos Respublikos reklamos įstatyme, dėl išorinės reklamos įrengimo kelių apsaugos zonose, pateikiant nuorodą į Specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatymą, o Kelių įstatyme ir Saugaus eismo automobilių keliais įstatyme pateikiant blanketines nuorodas į šiuos įstatymus ir siekiant siūlomo teisinio reglamentavimo aiškumo ir sistemiškumo, siūloma:

2.1. Patikslinti RĮ projekto 1 straipsniu keičiamo Reklamos įstatymo 12 straipsnio 1 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip:

„1) keliuose, virš kelių, kelių juostose ir kelių apsaugos zonose, išskyrus atvejus, nustatytus Lietuvos Respublikos specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatyme.  Išorinę reklamą įrengti taip pat draudžiama kelių apsaugos zonose gyvenvietėse, jeigu ji gali užstoti technines eismo reguliavimo priemones, pabloginti matomumą, akinti eismo dalyvius, kelti pavojų eismo dalyviams. Draudžiama naudoti išorinę reklamą, imituojančią kelio ženklus ir (ar) naudojančią kelio ženklų simboliką;“.

2.2. Patikslinti KĮ projekto 1 straipsniu keičiamo Kelių įstatymo 13 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

„2.  Išorinės reklamos įrengimo keliuose, virš kelių, kelių juostose ir kelių apsaugos zonose reikalavimai ir ribojimai nustatyti Lietuvos Respublikos reklamos įstatyme ir Specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatyme.“

2.3. Patikslinti SEAKĮ projekto 1 straipsniu keičiamo Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo 11 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:

„6. Išorinės reklamos įrengimo keliuose, virš kelių, kelių juostose ir kelių apsaugos zonose reikalavimus ir ribojimus nustato Lietuvos Respublikos reklamos įstatymas ir Lietuvos Respublikos specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatymas. Išorinė reklama, įrengta pažeidžiant nustatytus reikalavimus, turi būti nuimta, nugriauta ar išardyta jos savininko arba įrengusių asmenų lėšomis, neatlyginant nuostolių.“

Pritarti.

 

1.3.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė

(2024-06-19 nutarimo Nr. 516, TAR, 2024-06-21, Nr. 11366)

 

1

(2)

 

(54)

 

N

3. Paminėtina ir tai, kad galiojančiose Specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatymo, Reklamos įstatymo, Kelių įstatymo ir Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo redakcijose dalis vartojamų sąvokų (pavyzdžiui, „išorinė reklama“) ir Įstatymų projektuose vartojamų sąvokų, pavyzdžiui, „gyvenvietė“, minėtuose teisės aktuose nėra nurodyta, taip pat nėra nuorodų į atitinkamus teisės aktus. Atsižvelgiant į tai, siūloma:

3.1. Papildyti Specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatymo 2 straipsnio 54 dalį nuorodomis į Reklamos įstatymą ir Saugaus eismo automobilių keliais įstatymą.

3.2. Papildyti Reklamos įstatymo 2 straipsnio 19 dalį sąvoka „gyvenvietė“ – kaip ji apibrėžta Saugaus eismo automobilių keliais įstatyme.

3.3. Papildyti Kelių įstatymo 2 straipsnio 22 dalį Lietuvos Respublikos reklamos įstatymu.

Pritarti.

 

1.4.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė

(2024-06-19 nutarimo Nr. 516, TAR, 2024-06-21, Nr. 11366)

 

2

(19)

 

 

(2)

 

(1)

 

4. Kadangi Specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatymo 19 straipsnio 1 dalies 1 punkte numatyta išimtis pastatams, susijusiems su kelių transporto priemonių ir eismo dalyvių aptarnavimu, tačiau šio straipsnio 2 dalyje nenurodyta, kad ji galima tik susisiekimo ministro nustatyta tvarka gavus kelio savininko ar valdytojo pritarimą, siūloma patikslinti Specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatymo 19 straipsnio 2 dalies 1 punkto nuostatą, kad statyti, rekonstruoti statinius ar įrengti įrenginius, įskaitant pastatus, kurių statyba nėra draudžiama pagal šio straipsnio 1 dalies 1 punktą, būtų leidžiama tik susisiekimo ministro nustatyta tvarka gavus kelio savininko ar valdytojo pritarimą, t. y. visų statinių (įskaitant tuos, kurie susiję su kelių transporto priemonių ir eismo dalyvių aptarnavimu) kelių apsaugos zonoje statyba, jei ji nėra draudžiama, turi būti suderinta su kelio valdytoju, taip pat pakoreguoti SŽNSĮ projekto 1 straipsnio 2 dalimi keičiamo Specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatymo 19 straipsnio 2 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip:

„1) statyti, rekonstruoti statinius ar įrengti įrenginius,  įskaitant pastatus, kurių statyba nėra draudžiama pagal šio straipsnio 1 dalies 1 punktą, taip pat laikinus sniegą sulaikančius įrenginius rudens, žiemos ir pavasario laikotarpiais;“.

Pritarti.

 

1.5.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė

(2024-06-19 nutarimo Nr. 516, TAR, 2024-06-21, Nr. 11366)

 

3

 

 

 

5. Atsižvelgiant į tai, kad dėl siūlomų Specialiųjų žemes naudojimo sąlygų įstatymo pakeitimų reikės pakeisti Pritarimo projektui ar numatomai veiklai kelių apsaugos zonose tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2021 m. liepos 20 d. įsakymu Nr. 3-353 „Dėl Pritarimo projektui ar numatomai veiklai kelių apsaugos zonose tvarkos aprašo patvirtinimo“, siūloma nukelti 2024 m. liepos 1 d. numatytą Įstatymų projektų įsigaliojimą 2024 m. lapkričio 1 d., o SŽNSĮ projekto 2 straipsnį išdėstyti taip:

2 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas

1. Šis įstatymas įsigalioja 2024 m. lapkričio 1 d.

2. Susisiekimo ministras iki 2024 m. spalio 31 d. priima šio įstatymo įgyvendinamąjį teisės aktą.“

Pritarti

iš dalies.

Įstatymo projekto 3 straipsnį siūloma išdėstyti taip:

2 3 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas

1.  Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2024 2025 m. lapkričio vasario 1 d.

2. Susisiekimo ministras iki 2024 2025 m. spalio sausio 31 d. priima šio įstatymo įgyvendinamąjį teisės aktą.“

 

6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai: nepaskirta.

7. Komiteto sprendimas: pritarti komiteto patobulintam įstatymo projektui ir komiteto išvadoms.

8. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

9. Komiteto paskirti pranešėjai: Linas Jonauskas.

10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nepareikšta.

 

 

PRIDEDAMA. Komiteto siūlomas įstatymo projektas, jo lyginamasis variantas.

 

 

Komiteto pirmininkė                                                                                                                                                                           Aistė Gedvilienė

 

 

 

 

Komiteto biuro patarėja E. Bulotaitė