2019-11-06
PASIŪLYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS 2020 METŲ PRIVALOMOJO SVEIKATOS DRAUDIMO FONDO BIUDŽETO RODIKLIŲ PATVIRTINIMO
ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-4043
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Straips- nis |
Straips- nio dalis |
Punktas |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
Argumentai. Sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga ir medikų profesinės sąjungos 2017 m. gruodžio 13 d. pasirašė susitarimą bendromis pastangomis siekti tolygaus sveikatos priežiūros specialistų darbo užmokesčio augimo. Sutarta nuo 2018 m. gegužės 1 d. 20 proc. didinti dirbančių sveikatos priežiūros specialistų, teikiančių asmens sveikatos priežiūros paslaugas, darbo užmokesčio fondą, prioritetą teikiant mažiausiai uždirbantiems specialistams. Kuriuo siekiama, kad dirbančių gydytojų vidutinis darbo užmokestis 2020 metų antro pusmečio pradžioje sudarytų ne mažesnį kaip 3, o slaugytojų – 1,5 šalies vidutinių darbo užmokesčių. Tačiau iš pateikto 2020 metų PSDF biudžeto projekto matyti, kad lėšų darbo užmokesčio didinimui taip ir liko nenumatyta. Todėl siekiant tesėti su profesinėmis sąjungomis priimtus sprendimus, 2020 metų PSDF biudžete siūloma 130 mln. eurų padidinti išlaidas asmens sveikatos priežiūros paslaugoms. Šio Lietuvos Respublikos Seimo (toliau – Seimas) dauguma ir Lietuvos Respublikos Vyriausybė (toliau – Vyriausybė) ne kartą viešai yra deklaravusi, kad skatins sveiką gyvenseną, mažins vaistų suvartojimą, didins įvairių prevencinių programų finansavimą ir prieinamumą. Tai yra įrašyta Vyriausybės programoje „sveikata nėra tikslas savaime, tačiau, netekus sveikatos, visi kiti tikslai netenka prasmės. Valstybės pareiga – sudaryti sąlygas ir skatinti žmones sveikai gyventi. Įvairūs tyrimai rodo, kad vienas piniginis vienetas, investuotas į sveikatos stiprinimo programas, sutaupo nuo 3 iki 5 piniginių vienetų. Susirgus svarbiausia yra gauti veiksmingą gydymą. Tam dėmesį skiria kiekviena pažangi valstybė, užtikrindama gydymo paslaugas, prieinamas kiekvienam piliečiui, nepaisant jo socialinės padėties. Tai nacionalinės svarbos uždavinys, turintis įtakos ne tik visuomenės gyvenimo kokybei, bet ir makroekonomikai. Teisė į sveikatą ir jos priežiūrą yra fundamentali žmogaus teisė, įtvirtinta Lietuvos Respublikos Konstitucijoje, Visuotinėje žmogaus teisių deklaracijoje ir Jungtinių Tautų vaiko teisių konvencijoje. Tai yra pareiga, kurią valstybė privalo įgyvendinti.“ Taip pat Seimas yra priėmęs Sveikatos tausojimo ir stiprinimo politikos gaires, Lietuvos sveikatos 2014-2025 metų strategiją, kuriose taip pat daug kalbama apie sveiką gyvenseną. Tuo tarpu 2020 metų Valstybės ir PSDF biudžetuose tai vėl neatsispindi, nes daugiausiai siūloma didinti išlaidas vaistams, net 46 596 mln. eurų, arba daugiau kaip 13%. Tuo tarpu medicininei reabilitacijai ir sanatoriniam gydymui bei sveikatos programoms ir kitoms sveikatos draudimo išlaidoms, finansavimas didėja ženkliai mažiau. Tai iš esmės prieštarauja priimtoms Sveikatos tausojimo ir stiprinimo politikos gairėms, Lietuvos sveikatos 2014-2025 metų strategijai bei Vyriausybės programai. Todėl siekiant tapti pažangia valstybe, siūlome 10 mln. eurų padidinti išlaidas medicininei reabilitacijai ir sanatoriniam gydymui bei 10 mln. eurų sveikatos programoms ir kitoms sveikatos draudimo išlaidoms. Lėšų šaltinis iš PSDF biudžeto rezervo, paliekant jame 50 800 tūkst. eurų.
Pasiūlymas:
2020 METŲ PRIVALOMOJO SVEIKATOS DRAUDIMO FONDO BIUDŽETAS
|
Teikia:
Seimo nariai Raimundas Martinėlis
Antanas Matulas
Irena Degutienė
Gabrielius Landsbergis
Vytautas Juozapaitis
Mykolas Majauskas
Ingrida Šimonytė
Irena Haase
Eugenijus Gentvilas
Algirdas Sysas
Dovilė Šakalienė
Viktorija Čmilytė-Nielsen
Kęstutis Bartkevičius
Andrius Mazuronis
Ona Valiukevičiūtė
Remigijus Žemaitaitis
Irina Rozova
Vytautas Bakas
Aušrinė Armonaitė
Aistė Gedvilienė
Jonas Liesys