LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS PAŠTO ĮSTATYMO NR. VIII-1141 PAKEITIMO

Įstatymo PROJEKTO

 

2024-10-01 Nr. XIVP-3919(2)

Vilnius

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas.

1.                   Siekiant teisinio aiškumo, teikiamo projekto 1 straipsniu nauja redakcija dėstomo Pašto įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 2 straipsnio 4 dalyje siūlome nurodyti, kad įvertintosios pašto siuntos įvertinimo sumą nustato pats siuntos siuntėjas.

2.                   Keičiamo įstatymo 2 straipsnio 18 dalyje pateiktos sąvokos „pašto siuntų surinkimas“ apibrėžtis tikslintina, nes pagal pačią žodžio „surinkimas“ leksinę reikšmę pašto siuntų surinkimas implikuoja aktyvius pašto paslaugos teikėjo veiksmus, kuriais pašto siuntos ne patenka į pašto tinklą (siuntos į pašto tinklą paprastai patenka aktyviais pašto siuntų siuntėjų veiksmais), o yra paimamos iš pašto paslaugos teikimo vietų ir pristatomos rūšiavimui. Pažymėtina, kad keičiamo įstatymo 2 straipsnio 18 dalyje pateikta apibrėžtis nedera ir su 1997 m. gruodžio 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 97/67/EB dėl Bendrijos pašto paslaugų vidaus rinkos plėtros bendrųjų taisyklių ir paslaugų kokybės gerinimo 2 straipsnio 4 punkte apibrėžta „surinkimo“ sąvoka.

3.                   Nėra aišku, kodėl keičiamo įstatymo 4 straipsnio 2 dalies 13 punkte siūloma nustatyti, kad Ryšių reguliavimo tarnyba informuoja Susisiekimo ministeriją tik apie universaliosios pašto paslaugos teikėjo pašto tinklo ir universaliosios pašto paslaugos kokybės reikalavimų laikymąsi, nors keičiamo įstatymo 3 straipsnio 2 dalies 5 punkte nustatyta, kad Susisiekimo ministerija nustato ne tik universaliosios pašto paslaugos teikėjo tinklo ir universaliosios pašto paslaugos kokybės, tačiau ir kitus universaliosios pašto paslaugos teikimo reikalavimus.

4.                   Siekiant teisinio aiškumo, siūlytina keičiamo įstatymo 5 straipsnį papildyti nauja dalimi, nustatančia Ryšių reguliavimo tarnybos sprendimo neįrašyti asmens į ar išbraukti asmenį iš pašto paslaugos teikėjų sąrašo teisines pasekmes. Manytina, kad tokia pašto paslaugą teikiančių (ar norinčių teikti) subjektų veiklos valstybinės priežiūros nuostata yra būtina, nes keičiamo įstatymo 5 straipsnio 1 dalis suponuoja, kad joks administracinis Ryšių reguliavimo tarnybos sprendimas dėl asmenų vykdomos pašto paslaugos nėra būtinas. Nors pagrindinio Ekonomikos komiteto 2024 m. rugsėjo 25 d. išvadoje Nr. 108-P-55 nurodyta, kad asmens įrašymas į pašto paslaugos teikėjų sąrašą ar išbraukimas iš jo nesukelia atitinkamam asmeniui tiesioginių teisinių pasekmių, susijusių su teise teikti pašto paslaugą, lieka neaiškus pats tokio sąrašo sudarymo tikslas ir jo paskirtis valstybei reguliuojant pašto paslaugų teikimą. Jeigu sąrašo sudarymas turi kažkokią praktinę reikšmę paslaugų teikėjui, jo teisių ir pareigų apimčiai ar galimai atsakomybei (pvz., už netinkamą reikalavimų teikiant paslaugas vykdymą) tai turėtų būti aiškiai nurodyta.

5.                   Siekiant išvengti tautologinio pobūdžio nuostatų, keičiamo įstatymo 16 straipsnio 2 dalyje vietoj žodžių „negu reguliavimo laikotarpis“ siūlome įrašyti žodžius „negu 3 metai“.

 

 

 

Departamento direktorius                                                                                      Dainius Zebleckis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I. Gaisrytė, tel. (0 5)  209 6376, el. p. [email protected]

M. Masteikienė, tel. (0 5)  209 6843, el. p. [email protected]

E. Mušinskis, tel. (0 5)  209 6356, el. p. [email protected]