LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

TEISĖS IR TEISĖTVARKOS KOMITETAS

 

PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ADMINISTRACINIŲ NUSIŽENGIMŲ KODEKSO 242, 268, 286 IR 589 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO
ĮSTATYMO 
PROJEKTO nr. xivp-3294

 

2024-04-17   Nr. 102-P-11

Vilnius

 

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: komiteto pirmininkė Irena Haase, komiteto pirmininko pavaduotoja Agnė Širinskienė, komiteto nariai: Aušrinę Armonaitę pavaduojantis Marius Matijošaitis, Gabrielių Landsbergį pavaduojanti Jurgita Sejonienė, Česlav Olševski, Julius Sabatauskas, Vilius Semeška, Algirdas Stončaitis, Andrių Vyšniauską pavaduojantis Linas Slušnys.

Kviestieji asmenys: Aplinkos ministerijos Aplinkos apsaugos politikos įgyvendinimo koordinavimo grupės vadovė Eglė Paužuolienė, Aplinkos ministerijos Aplinkos apsaugos politikos įgyvendinimo koordinavimo grupės vyr. specialistė Sigita Gustaitė-Jarukienė, Aplinkos ministerijos Taršos prevencijos politikos grupės vyresnioji patarėja Aplinkos oro klausimais Elena Auglienė, Aplinkos ministerijos Taršos prevencijos politikos grupės patarėjas Aplinkos oro klausimais Paulius Žvirblis, Aplinkos ministerijos Taršos prevencijos politikos grupės vyresnysis patarėjas Vandentvarkos ir nuotekų tvarkymo politikos klausimais Irmantas Valūnas.

Komiteto biuro vedėja Dalia Komparskienė, patarėjos: Martyna Civilkienė, Jurgita Janušauskienė, Rita Karpavičiūtė, Dalia Latvelienė, Irma Leonavičiūtė, Rita Varanauskienė, Loreta Zdanavičienė, vyriausioji specialistė Aidena Bacevičienė, padėjėjos: Meilė Čeputienė, Rivena Zegerienė.

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2023-11-16

1

 

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas.

1. Pažymėtina, kad kartu su šiuo įstatymo projektu teikiamas Lietuvos Respublikos aplinkos oro apsaugos įstatymo Nr. VIII-1392 2, 4, 5, 7, 9, 10, 13 ir 17 straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo 51 straipsniu įstatymo projektas reg. Nr. XIVP-3293 (toliau – įstatymo projektas Nr. XIVP-3293). Atsižvelgiant į tai, kad įstatymo projekte Nr. XIVP-3293 pateikta sąvokos - buitinis aplinkos oro taršos šaltinis apibrėžtis, siūlytina projekto 1 straipsniu keičiamo Administracinių nusižengimų kodekso (toliau – ANK) 242 straipsnio 5 dalyje pateiktą formuluotę „buitinių taršos šaltinių“ patikslinti, nurodant pilną sąvoką, kuri pateikta įstatymo projekte Nr. XIVP-3293, o ne jos trumpinį ir tik tada, esant būtinumui, įvesti šios sąvokos trumpinį. Neįvedus sąvokos trumpinio, atitinkamai turėtų būti patikslinta projekto 2 ir 3 straipsniais keičiama ANK 242 straipsnio 5 dalis.

Pritarti

Aplinkos apsaugos komitetui patikslinus Aplinkos oro apsaugos įstatymo Nr. VIII-1392 2, 4, 5, 7, 9, 10, 13 ir 17 straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo 51 straipsniu įstatymo projektą Nr. XIVP-3293(2) (toliau – AOAĮ projektas) nebeliko 2 straipsniu keičiamame 4 straipsnyje buvusios 5 dalies, kurioje buvo numatytas Buitinių aplinkos oro taršos šaltinių keliamos aplinkos oro taršos ribojimo taisyklių tvirtinimas. Todėl nelikus šių nuostatų AOAĮ projekte, neturėtų likti ir ANK 242 str. 5 dalyje.

AOAĮ projekto 1 straipsniu keičiamo 2 straipsnio 9 dalyje pateiktas terminas „Buitinis aplinkos oro taršos šaltinis“ vartotinas ir ANK projekte. Projekto 1, 2 ir 3 straipsnių 2 dalys išdėstytos taip:

1 str. 2 d.

“2. Papildyti 242 straipsnį 5 dalimi:

„5. Savivaldybės institucijų priimtų aplinkos apsaugos normatyvų ir (ar) savivaldybės tarybos priimtų sprendimų savivaldybės teritorijoje apriboti arba uždrausti naudoti vieną ar daugiau kuro rūšių pažeidimas

<...>”

 

2 str. 2 d.

“2. Papildyti 242 straipsnį 6 dalimi:

6. Draudimo deginti atliekas buitiniuose aplinkos oro taršos šaltiniuose pažeidimas

<...>“.

3 str. 2 d.

“2. Pakeisti 242 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:

„5. Savivaldybės institucijų priimtų aplinkos apsaugos normatyvų ir (ar) savivaldybės tarybos priimtų sprendimų savivaldybės teritorijoje apriboti arba uždrausti naudoti vieną ar daugiau kuro rūšių, ir (ar) draudimo deginti kietąjį iškastinį kurą buitiniuose aplinkos oro taršos šaltiniuose pažeidimas,

<...>.“.

2.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2023-11-16

1,2,3

 

 

2. Taip pat pažymėtina, kad kartu su šiuo įstatymo projektu teikiamas ir Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatymo Nr. I-2223 1, 6, 8, 194, 31 ir 33 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas reg. Nr. XIVP-3292 (toliau – įstatymo projektas Nr. XIVP-3292). Pagal įstatymo projekto Nr. XIVP-3292 2 straipsnio 3, 4 ir 5 dalimis keičiamo Aplinkos apsaugos įstatymo 6 straipsnio 7 dalies 8 ir 10 punktą griežtesnius aplinkos apsaugos normatyvus ir taisykles galėtų nustatyti savivaldybių institucijos ir įstaigos. Pažymėtina, kad pagal projekto 1, 2 ir 3 straipsniais keičiamo ANK 242 straipsnio 5 dalį administracinė atsakomybė kiltų tik už savivaldybės tarybos priimtų aplinkos apsaugos normatyvų ir (ar) taisyklų pažeidimus. Atsižvelgiant į tai, manytina, kad siūlomi ANK 242 straipsnio 5 dalies pakeitimai turėtų būti atitinkamai suderinti tarpusavyje su įstatymo projekto Nr. XIVP-3292 nuostatomis, patikslinant subjektus (savivaldybių taryba, meras ar įstaigos ar tik savivaldybės taryba), už kurių priimtus aplinkos apsaugos normatyvų ir (ar) taisyklių pažeidimus kiltų administracinė atsakomybė pagal ANK 242 straipsnio 5 dalį.

Pritarti

Atsižvelgiant į patobulinto Aplinkos apsaugos įstatymo Nr. I-2223 1,6, 8, 194, 31 ir 33 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIVP-3292(2) (toliau - AAĮ projektas), nuostatas ir siekiant jas suvienodinti su ANK projektu, ANK 242 straipsnio 5 dalies dispozicijoje vietoje žodžio “tarybos” rašytinas “institucijos” ir atsisakoma žodžio “taisyklės”.

 

3.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2023-11-16

1, 2, 3

 

 

3. Atsižvelgiant į projekto 1 straipsniu pildomą ANK 242 straipsnio 5 dalies dispoziciją, kurios turinys, be kita ko, keičiamas projekto 2 ir 3 straipsniais, į tai, kad ANK 242 straipsnio 5 dalimi plečiama šio straipsnio dispozicija nustatant atsakomybę ir už savivaldybės tarybos priimtų aplinkos normatyvų ir (ar) taisyklių pažeidimus, taip pat buitinių taršos šaltinių keliamos aplinkos oro taršos ribojimo taisyklių pažeidimus, vėliau įsigaliosiančios ANK 242 straipsnio 5 dalies dispozicijos turinys pildomas įtvirtinant atsakomybę ir už atliekų deginimą buitiniuose taršos šaltiniuose, ir už kietojo iškastinio kuro deginimą buitiniuose taršos šaltiniuose, svarstytina, ar siūlomi pakeitimai neturėtų atsispindėti ir bendrame ANK 242 straipsnio pavadinime.

Pritarti

Pildytini projekto 1, 2 ir 3 straipsniai naujomis dalimis, kuriose atitinkamai koreguotinas straipsnio pavadinimas, priklausomai nuo to, kokie keitimai daromi straipsnio naujų 5 ir 6 dalių dispozicijose:

1 straipsnis. 242 straipsnio pakeitimas

1. Pakeisti 242 straipsnio pavadinimą ir jį išdėstyti taip:

„Teršalų išmetimas išmetimą į aplinkos orą reglamentuojančių teisės aktų pažeidimas. Savivaldybės institucijų priimtų aplinkos apsaugos normatyvų ir (ar) savivaldybės tarybos priimtų sprendimų apriboti arba uždrausti naudoti vieną ar daugiau kuro rūšių  pažeidimas.“

 

2 straipsnis. 242 straipsnio pakeitimas

1. Pakeisti 242 straipsnio pavadinimą ir jį išdėstyti taip:

„Teršalų išmetimą į aplinkos orą reglamentuojančių teisės aktų pažeidimas. Savivaldybės institucijų priimtų aplinkos apsaugos normatyvų  ir (ar) savivaldybės tarybos priimtų sprendimų apriboti arba uždrausti naudoti vieną ar daugiau kuro rūšių pažeidimas, ir (ar) draudimo deginti atliekas buitiniuose aplinkos oro taršos šaltiniuose pažeidimas

 

3 straipsnis. 242 straipsnio pakeitimas

1. Pakeisti 242 straipsnio pavadinimą ir jį išdėstyti taip:

„Teršalų išmetimą į aplinkos orą reglamentuojančių teisės aktų pažeidimas. Savivaldybės institucijų priimtų aplinkos apsaugos normatyvų  ir (ar) savivaldybės tarybos priimtų sprendimų apriboti arba uždrausti naudoti vieną ar daugiau kuro rūšių, ir (ar) draudimo deginti kietąjį iškastinį kurą buitiniuose aplinkos oro taršos šaltiniuose, ir (ar) draudimo deginti atliekas buitiniuose aplinkos oro taršos šaltiniuose pažeidimas

4.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2023-11-16

1

 

 

4. Vertinant projekto 1 straipsniu siūlomos ANK 242 straipsnio 5 dalies dispozicijos turinį, kyla klausimas, ar būtų teisinga ir pagrįsta įsigaliojus ANK 242 straipsnio 5 dalies nuostatoms, savivaldybių administracijos pareigūnams teisę pradėti administracinių nusižengimų teiseną, atlikti administracinių nusižengimų tyrimą ir surašyti administracinių nusižengimų protokolus dėl šio nusižengimo padarymo numatyti tik nuo 2025 m. gegužės 1 d. (kaip numatyta projekto 7 straipsniu keičiamo ANK 589 straipsnio 82 punkte ir projekto 8 straipsnio 2 dalyje). Reikėtų pažymėti, kad šis nusižengimas siejasi ir su savivaldybės tarybos priimtais aplinkos apsaugos normatyvų ir (ar) taisyklių pažeidimais ir, tikėtina, savivaldybių administracijų pareigūnai, būtų tinkamiausi subjektai tirti tokio pobūdžio nusižengimus. Vien tai, kad kaip teigiama įstatymo aiškinamajame rašte didėtų šių pareigūnų darbo krūvis, nėra objektyvi priežastis nuo ANK 242 straipsnio 5 dalies įsigaliojimo, t. y. nuo 2024 m. gegužės 1 d., nesuteikti teisės savivaldybių administracijų pareigūnams pradėti administracinių nusižengimų teiseną, atlikti administracinių nusižengimų tyrimą ir surašyti administracinių nusižengimų protokolus. Todėl svarstytina, ar teisė atlikti tyrimą ir surašyti protokolą dėl ANK 242 straipsnio 5 dalyje numatytų administracinių nusižengimų neturėtų būti suteikta savivaldybių administracijų pareigūnams nuo 2024 m. gegužės 1 d.

Pritarus šiai pastabai, turėtų būti keičiama šio projekto 7 straipsnio įsigaliojimo data (projekto 8 straipsnio 1 ir 2 dalys). Tuo pačiu reikėtų įvertinti ir projekto 2 straipsnio įsigaliojimo nuo 2025 m. sausio 1 d. tikslingumą, nes įstatymo projekte Nr. XIVP-3293 nustatytas draudimas deginti atliekas buitiniuose taršos šaltiniuose įsigalioja taip pat 2024 m. gegužės 1 d.

 

Pritarti iš dalies

Pakeitus AOAĮ projekto ir AAĮ projekto įsigaliojimo datą (2024 m. spalio 1 d.) ir AOAĮ projekto 2 straipsniu keičiamo 4 straipsnio 5 dalyje nustačius, kad „5. Šio įstatymo 10 straipsnio 8 dalyje nurodyto sprendimo savivaldybės teritorijoje apriboti arba uždrausti naudoti vieną ar daugiau kuro rūšių, <...> laikymosi kontrolę vykdo savivaldybės administracijos direktoriaus įgalioti savivaldybės administracijos valstybės tarnautojai.“, pakeistas Projekto 1 straipsniu keičiamo 242 straipsnio pavadinimas ir šio straipsnio 5 dalis taip:

1 straipsnis. 242 straipsnio pakeitimas

1. Pakeisti 242 straipsnio pavadinimą ir jį išdėstyti taip:

„Teršalų išmetimas išmetimą į aplinkos orą reglamentuojančių teisės aktų pažeidimas. Savivaldybės institucijų priimtų aplinkos apsaugos normatyvų ir (ar) savivaldybės tarybos priimtų sprendimų apriboti arba uždrausti naudoti vieną ar daugiau kuro rūšių pažeidimas

2. Papildyti 242 straipsnį 5 dalimi:

„5. Savivaldybės institucijų priimtų aplinkos apsaugos normatyvų ir (ar) savivaldybės tarybos priimtų sprendimų savivaldybės teritorijoje apriboti arba uždrausti naudoti vieną ar daugiau kuro rūšių  pažeidimas <...>.“,

Projekto 9 straipsnio 1 dalis išdėstyta taip:

„Šio įstatymo 1 ir 7 straipsniai įsigalioja 2024 m. spalio 1 d."

 

Atsakant į pastabą dėl poreikio įvertinti “projekto 2 straipsnio įsigaliojimo nuo 2025 m. sausio 1 d. tikslingumą, nes įstatymo projekte Nr. XIVP-3293 nustatytas draudimas deginti atliekas buitiniuose taršos šaltiniuose įsigalioja taip pat 2024 m. gegužės 1 d.”, pažymėtina, kad AAK patobulintame įstatymo projekte Nr. XIVP-3293(2) nuostatos, susijusios su draudimu deginti atliekas buitiniuose taršos šaltiniuose įsigalioja nuo 2024 m. spalio 1 d.

Manytina, kad tikslinga palikti projekto 2 straipsnio įsigaliojimą nuo 2025 m. gegužės 1 d. (taip pat numatyti susijusių ANK 589 straipsnio nuostatų pakeitimą ir įsigaliojimą nuo 2025 m. gegužės 1 d. papildant projektą naujomis nuostatomis), siekiant suteikti daugiau laiko savivaldybėms ir visuomenei prisitaikyti prie pasikeitusio teisinio reguliavimo.

 

5.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2023-11-16

1,2,3

 

 

5. Atkreiptinas dėmesys, kad pagal įstatymo projekto Nr. XIVP-3293 7 straipsnyje dėstomo Aplinkos oro apsaugos įstatymo 10 straipsnio 8 dalyje siūlomą nustatyti teisinį reguliavimą savivaldybių tarybos, siekdamos mažinti deginamo kuro poveikį žmonių sveikatai, turės teisę priimti sprendimą apriboti arba uždrausti naudoti vieną ar daugiau kuro rūšių savivaldybės teritorijoje ar jos dalyje, kai pagal Aplinkos monitoringo įstatymą vykdomo aplinkos oro monitoringo duomenys rodo, kad savivaldybės teritorijoje ar jos dalyje viršytas Pasaulio sveikatos organizacijos rekomenduojamas vidutinis vienų metų oro užterštumo azoto dioksidu ir (ar) kietosiomis dalelėmis KD2,5 lygis. Atsižvelgiant į tai, svarstytina, ar atsakomybė už tokių apribojimų ar draudimų pažeidimą neturėtų būti nustatyta ANK 242 straipsnio 5 dalyje (projekto 1, 2, 3 straipsniai).

 

Pritarti

Patikslinus AOAĮ projektą 2 straipsniu keičiamą 4 straipsnį atitinkamai pakeistas ANK projekto 1 straipsniu keičiamo 242 straipsnio pavadinimas ir šio straipsnio 5 dalis (5 dalis patikslinta kartu iš dalies atsižvelgiant ir į Lietuvos savivaldybių asociacijos siūlymą) taip:

1 straipsnis. 242 straipsnio pakeitimas

1. Pakeisti 242 straipsnio pavadinimą ir jį išdėstyti taip:

„Teršalų išmetimas išmetimą į aplinkos orą reglamentuojančių teisės aktų pažeidimas. Savivaldybės institucijų priimtų aplinkos apsaugos normatyvų ir (ar) savivaldybės tarybos priimtų sprendimų apriboti arba uždrausti naudoti vieną ar daugiau kuro rūšių  pažeidimas

 

2. Papildyti 242 straipsnį 5 dalimi:

„5. Savivaldybės institucijų priimtų aplinkos apsaugos normatyvų ir (ar) savivaldybės tarybos priimtų sprendimų savivaldybės teritorijoje apriboti arba uždrausti naudoti vieną ar daugiau kuro rūšių  pažeidimas

užtraukia įspėjimą arba baudą asmenims nuo šešiasdešimt iki trijų šimtų eurų ir baudą juridinių asmenų vadovams ar kitiems atsakingiems asmenims nuo vieno šimto septyniasdešimt iki vieno tūkstančio vieno šimto septyniasdešimt eurų.“

6.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2023-11-16

4

2

 

6. Svarstytina, ar projekto 4 straipsnio 2 dalimi keičiamo ANK 268 straipsnio 7 dalies nuostatos „viešosios sutarties su geriamojo vandens tiekėju ar garantiniu vandens tiekėju“ nereikėtų patikslinti, vartojant Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo įstatymo 3 straipsnio 16 dalyje nurodytą viešosios sutarties pavadinimą bei 8 ir 11 dalyse apibrėžtas sąvokas, o ne jų trumpinius.

 

Pritarti

Papildyta ANK 268 straipsnio 7 dalis ir išdėstyta taip:

7. Apmokėjimo dokumentų už sukauptų nuotekų transportavimą neturėjimas, arba geriamojo vandens tiekimo ir (arba) nuotekų tvarkymo viešosios sutarties su geriamojo vandens tiekėju ir nuotekų tvarkytoju ar garantiniu geriamojo vandens tiekėju ir nuotekų tvarkytoju, ar sutarties su nuotekų transportavimo paslaugas teikiančiu asmeniu, arba individualiųjų nuotekų valymo ir (arba) kaupimo įrenginių priežiūrą vykdančiu asmeniu neturėjimas, ir (ar) individualiųjų nuotekų valymo įrenginių priežiūros (eksploatacijos) vykdymas pažeidžiant aplinkos ministro tvirtinamų nuotekų kaupimo rezervuarų ir septikų įrengimo, eksploatavimo ir kontrolės tvarkos aprašą ir nuotekų valymo įrenginių taikymo reglamentą

<...>.“

7.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2023-11-16

4

2

 

7. Projekto 4 straipsnio 2 dalimi keičiamo ANK 268 straipsnio 8 dalyje formuluotė „numatyti administraciniai nusižengimai“ turėtų būti patikslinta nurodant - „numatytas administracinis nusižengimas“.

Pritarti

 

8.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2023-11-16

5

 

 

8. Projekto 5 straipsniu keičiamo ANK 286 straipsnio 2 dalyje siūloma nustatyti administracinę atsakomybę už priešgaisrinės apsaugos priemonių nesiėmimą pastebėjus savo žemėje augalų ar jų dalių gaisrą. Nuostata „savo žemėje“ nėra pakankamai aiški. Neaišku, ar ji apimtų tik fiziniam asmeniui nuosavybės teise priklausančią žemę, ar ir jo valdomą ir (ar) naudojamą žemę. Nors ši nuostata vartojama ir galiojančio ANK 286 straipsnio 2 dalyje, siekiant aiškumo, ją reikėtų patikslinti, pašalinant aukščiau nurodytus neaiškumus.

 

Pritarti

LR Aplinkos ministro 1999 m. rugsėjo 1 d. įsakymu Nr. 269 „Dėl aplinkos apsaugos reikalavimų lauko sąlygomis deginant augalus ar jų dalis patvirtinimo“  14 punkte

yra nustatyta: „14. Žemės savininkai, naudotojai ir valdytojai, pastebėję savo žemėje žolės, ražienų ar nesurinktų (nesugrėbtų) šiaudų gaisrą, nedelsdami privalo apie tai informuoti Bendrąjį pagalbos centrą telefonu 112 ir (arba) Valstybinę priešgaisrinę gelbėjimo tarnybą, o, jei dėl gaisro kyla pavojus artimiausiam miškui, – ir atitinkamos miškų urėdijos padalinį (girininkiją).“

Atsisakoma termino “savo žemėje” kadangi sankcijoje jau numatyta kokiems subjektams kyla atsakomybė, todėl Projekto 5 straipsnis keistinas išdėstant 286 straipsnio 2 dalį taip:

“<...> 2. Priešgaisrinės apsaugos priemonių nesiėmimas pastebėjus savo žemėje ražienų ar nesugrėbtų (nesurinktų) šiaudų augalų ar jų dalių gaisrą,

užtraukia baudą žemės savininkams, naudotojams ir valdytojams nuo trisdešimt iki vieno šimto septyniasdešimt eurų.

<...>"

 

9.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2023-11-16

6, 7

 

 

9. Reikėtų atsisakyti projekto 6 ir 7 straipsnio vienos struktūrinės dalies numeravimo.

 

Pritarti

 

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Lietuvos savivaldybių asociacija

2024-03-21

1, 3

 

 

Lietuvos savivaldybių asociacija susipažino su Administracinių nusižengimo kodekso 12, 29, 291, 293, 295, 296 ir 589 straipsnių pakeitimo įstatymo projektu Nr. XIVP-2604 ir Administracinių nusižengimo kodekso 242, 268, 286 ir 589 straipsnių pakeitimo įstatymo projektu Nr. XIVP-3294 (toliau kartu – Įstatymų projektai). Įstatymų projektams teikiame šias pastabas:

Įstatymų projektuose siūlome Administracinių nusižengimo kodekso 242 straipsnio 5 dalį redaguoti, numatant įspėjimą, kaip sankciją už pirmą kartą nustatyto savivaldybės tarybos priimtų aplinkos apsaugos normatyvų ir (ar) taisyklių pažeidimą ir (ar) buitinių taršos šaltinių keliamos aplinkos oro taršos ribojimo taisyklių pažeidimą. Pinigines baudas taikyti tik už pakartotinius pažeidimus.

 

Pritarti iš dalies

Pritartina siūlymui ANK projekte numatyti alternatyvią sankciją - įspėjimą fiziniams asmenims už savivaldybės institucijų priimtų aplinkos apsaugos normatyvų papažeidimą ir derinant su AOAĮ projektu ANK atsisakius nuostatų dėl  buitinių taršos šaltinių keliamos aplinkos oro taršos ribojimo taisyklių pažeidimo numatyti įspėjimą taip pat ir už savivaldybės tarybos priimtų sprendimų savivaldybės teritorijoje apriboti arba uždrausti naudoti vieną ar daugiau kuro rūšių pažeidimus bei  laikantis nuoseklumo, ir pažeidus draudimą deginti kietąjį iškastinį kurą.

 

 

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnyba

2024-04-05

 

 

 

Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnyba (toliau – Specialiųjų tyrimų tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 8 straipsnio 5 nuostatomis (gautas Lietuvos Respublikos Seimo Aplinkos apsaugos komiteto prašymas), atliko šių teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą:

1. Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatymo Nr. I-2223 1, 6, 8, 194, 31 ir 33 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-3292;

2. Lietuvos Respublikos aplinkos oro apsaugos įstatymo Nr. VIII-1392 2, 4, 5, 7, 9, 10, 13 ir 17 straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo 51 straipsniu įstatymo projekto Nr. XIVP-3293;

3. Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 242, 268, 286 ir 589 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-3294.

Siekdami mažinti korupcijos rizikos veiksnių atsiradimo tikimybę, taip pat siekdami teisinio reguliavimo išsamumo, nuoseklumo, skaidrumo ir atsparumo korupcijai, dėl kitų teisės aktų projektų teikiame žemiau išdėstytas pastabas ir pasiūlymus:

I.

Dėl Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 242, 268, 286 ir 589 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto[1] Nr. XIVP-3294 antikorupcinių pastabų ir pasiūlymų neturime.

(<...toliau pastabos teikiamos kitiems įstatymų projektų pakete esantiems projektams...>)

 

Atsižvelgti

Specialiųjų tyrimų tarnybos pastabos dėl Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatymo Nr. I-2223 1, 6, 8, 194, 31 ir 33 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-3292 ir Lietuvos Respublikos aplinkos oro apsaugos įstatymo Nr. VIII-1392 2, 4, 5, 7, 9, 10, 13 ir 17 straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo 51 straipsniu įstatymo projekto Nr. XIVP-3293 yra įvertintos Aplinkos apsaugos komiteto, svarstant šiuos projektus.

 

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.

6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai: negauta.

7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai: pritarti komiteto patobulintam įstatymo projektui ir komiteto išvadoms.

8. Balsavimo rezultatai: už – 9, prieš – 0, susilaikė – 0.

9. Komiteto paskirti pranešėjai: Irena Haase, Agnė Širinskienė.

 

PRIDEDAMA. Komiteto patobulintas įstatymo projektas, jo lyginamasis variantas.

 

 

Komiteto pirmininkė                                                                           (Parašas)                                                                                              Irena Haase

 

 

 

 

Komiteto biuro patarėja Loreta Zdanavičienė