LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

Teisės ir teisėtvarkos komitetas

 

PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO STATUTO

„DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO STATUTO NR. I-399

155 STRAIPSNIO PAKEITIMO

 PROJEKTO NR. XIVP-182

 

2025-03-12  Nr. 102-P- 8

Vilnius

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: komiteto pirmininkas Julius Sabatauskas, komiteto pirmininko pavaduotojas Vitalijus Gailius, nariai: Giedrė Balčytytė, Agnė Širinskienė, Raimondas Šukys, Lilija Vaitiekūnienė, Ignas Vėgėlė.

            Komiteto biuro vedėja Dalia Komparskienė, patarėjai: Martyna Civilkienė, Jurga Janušauskienė, Žana Jerochovienė, Rita Karpavičiūtė, Dalia Latvelienė, Irma Leonavičiūtė, Rita Varanauskienė, Loreta Zdanavičienė, vyriausioji specialistė Aidena Bacevičienė,  padėjėjos: Meilė Čeputienė, Rivena Zegerienė.

Seimo nario Vytauto Juozapaičio patarėjas Kęstutis Kaminskas.

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2021-02-02

1

(3)

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, galiojantiems įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:

1.   Projektu keičiamo Seimo statuto 155 straipsnio 4 dalies pirmajame sakinyje tikslintina nuoroda – „Konstitucijos 63 straipsnio 1 punkte (o ne punkto) numatytu atveju“.

Pritarti

 

2.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2021-02-02

1

(3)

 

2.   Projektu keičiamo Seimo statuto 155 straipsnio 4 dalies pirmajame sakinyje turėtų  būti nurodyta kokiomis dalimis (pavyzdžiui, lygiomis) kas mėnesį mokama nustatyta išmokos suma.

Pritarti

Projektas patobulintas, Seimo statuto 155 straipsnio 3 dalį dėstant taip:

3. Kai Seimo nario įgaliojimai nutrūksta Konstitucijos 63 straipsnio 1 punkte numatytu atveju, šio straipsnio 2 dalyje nustatytos išmokos pirmoji dalis, lygi vieno vidutinio mėnesinio Seimo nario atlyginimo dydžiui, išmokama paskutinę Seimo nario įgaliojimų dieną. Likusi buvusiam Seimo nariui priklausanti išeitinės išmokos dalis pradedama mokėti praėjus mėnesiui nuo šios išmokos mokėjimo pagrindo atsiradimo dienos ir mokama kas mėnesį lygiomis dalimis. Išeitinė išmoka už praėjusį mėnesį išmokama ne vėliau kaip per 5 darbo dienas.“

 

3.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2021-02-02

1

(3)

 

3.   Projektu keičiamo Seimo statuto 155 straipsnio 4 dalies pirmajame sakinyje nustatoma, kad išmoka buvusiam Seimo nariui išmokama “kas mėnesį“, nenurodant išmokos mokėjimo pradžios momento ir nesiejant išmokų su kalendoriniais mėnesiais. Tačiau šios dalies trečiajame sakinyje išmokos mokėjimas siejamas su kalendorinio mėnesio dienomis nuo pirmos mėnesio dienos. Šios nuostatos tarpusavyje turėtų būti suderintos aiškiai  nurodant ar skaičiuojamas kalendorinis mėnuo, ar mėnuo po Seimo nario įgaliojimų nutrūkimo.

Pritarti

 

4.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2021-02-02

1

(4)

 

4.   Projektu keičiamo Seimo statuto 155 straipsnio 4 dalies antrajame sakinyje nurodoma, kad išeitinės išmokos „<...> mokėjimas nutraukiamas, jeigu buvęs Seimo narys <...> pradeda eiti valstybės tarnautojo pareigas ar priimamas į darbą valstybės ar savivaldybės įstaigoje, išlaikomoje iš valstybės ar savivaldybės biudžeto, Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto ar iš kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų, valstybės ar savivaldybės įmonėje, viešojoje įstaigoje, kurių savininkė yra valstybė arba savivaldybė, ar Lietuvos banke“. Su šia nuostata suderintinas ir trečiasis Seimo statuto 15straipsnio 4 dalies trečiasis  sakinys, nurodant, kad „Jeigu buvęs Seimo narys pradeda eiti valstybės tarnautojo pareigas arba priimamas į darbą valstybės ar savivaldybės įstaigoje, išlaikomoje iš valstybės ar savivaldybės biudžeto, Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto ar iš kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų, valstybės ar savivaldybės įmonėje, viešojoje įstaigoje, kurių savininkė yra valstybė arba savivaldybė, ar Lietuvos banke ne pirmą mėnesio dieną <...>“ (toliau – kaip projekto tekste).

Atsižvelgti

Pastabai, kad aptariamos nuostatos turi būti suderintos, pritartina, tačiau konkretus pasiūlymas nebeaktualus, nes Projekto nuostatos iš esmės patobulintos (nurodant kitus išeitinės išmokos mokėjimo nutraukimo, o taip pat ir sumažinimo pagrindus) pagal Teisės ir teisėtvarkos komiteto pasiūlymą.

5.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2021-02-02

1

(5,

6)

 

5.   Projektu keičiamo Seimo statuto 155 straipsnio 4 dalies antrojo sakinio loginė struktūra suponuoja, kad „vadovaujantis Lietuvos Respublikos Seimo rinkimų įstatymo 97 straipsniu“ asmuo tampa ir Seimo nariu, ir pradeda eiti valstybės tarnautojo pareigas, ir priimamas į darbą atitinkamoje institucijoje. Projekto nuostata turėtų būti dėstoma  „buvęs Seimo narys tampa Seimo nariu, vadovaujantis Lietuvos Respublikos Seimo rinkimų įstatymo 97 straipsniu, pradeda eiti [ŽP1] valstybės tarnautojo pareigas ar priimamas į darbą <...>“.

Atsižvelgti

 

Pastabos esmei pritartina. Tuo pačiu pažymėtina, kad pastabos rašymo metu galiojęs Seimo rinkimų įstatymas neteko galios 2022 m. rugsėjo 1 d. (Rinkimų kodekso patvirtinimo, įsigaliojimo ir įgyvendinimo konstitucinio įstatymo 4 straipsnio 1 punktas).

Aptariama nuostata patobulinta iš esmės:

 „4. Jeigu šio straipsnio 3 dalyje nurodytos išmokos mokėjimo laikotarpiu buvęs Seimo narys vėl tampa Seimo nariu, šios išmokos mokėjimas jam nutraukiamas. Šio straipsnio 3 dalyje nurodytos išmokos mokėjimas taip pat nutraukiamas, jeigu buvęs Seimo narys  pradeda dirbti pagal darbo sutartį ar kitu darbo santykiams prilygintų teisinių santykių pagrindu ir jo mėnesinis darbo užmokestis yra lygus likusios išeitinės išmokos mėnesinei daliai ar didesnis už šią dalį. Jeigu šios išmokos mokėjimo nutraukimo pagrindas atsiranda ne pirmą mėnesio dieną, išeitinė išmoka mokama tik už to mėnesio dienas, esančias iki šių aplinkybių atsiradimo dienos.

5. Jeigu šio straipsnio 3 dalyje nurodytos išmokos mokėjimo laikotarpiu buvęs Seimo narys pradeda dirbti pagal darbo sutartį ar darbo santykiams prilygintų teisinių santykių pagrindu ir jo nustatytasis mėnesinis darbo užmokestis yra mažesnis už likusios išeitinės išmokos mėnesinę dalį, likusios išeitinės išmokos mėnesinės dalys sumažinamos iki šios išmokos ir asmens nustatytojo mėnesinio darbo užmokesčio skirtumo. Jeigu šios išmokos sumažinimo pagrindas atsiranda ne pirmą mėnesio dieną, nesumažinta išeitinė išmoka mokama tik už to mėnesio dienas, esančias iki šių aplinkybių atsiradimo dienos.

6.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2021-02-02

1

(7)

 

6.   Projektu keičiamo Seimo statuto 155 straipsnio 4 dalies paskutiniajame sakinyje nurodoma, kad „Buvusiam Seimo nariui mirus, išeitinės išmokos dalis, priklausanti buvusiam Seimo nariui už tą mėnesį, kurį jis mirė, neišmokėta iki buvusio Seimo nario mirties dienos, išmokama įpėdiniui, pateikusiam paveldėjimo dokumentus“. Ši nuostata papildytina taisykle, kaip turėtų būti paskirstoma neišmokėta išeitinės išmokos dalis, jei įpėdinių būtų daugiau nei vienas.

Pritarti

Projektą siūloma patobulinti:

„7. Buvusiam Seimo nariui mirus, išeitinės išmokos dalis, priklausanti buvusiam Seimo nariui už tą mėnesį, kurį jis mirė, bet neišmokėta iki jo mirties dienos, išmokama jo įpėdiniams, pateikusiems paveldėjimo teisės liudijimą, pagal jiems priklausančią paveldėjimo dalį.

7.

Teisės ir teisėtvarkos komiteto biuro patarėja

M. Civilkienė

 

1

(4,

5,

6)

 

Projekte nurodoma, kad išeitinės išmokos <...> mokėjimas būtų nutraukiamas, jeigu išmokos mokėjimo laikotarpiu buvęs Seimo narys tampa Seimo nariu. Tuo tarpu šis išeitinės išmokos mokėjimo nutraukimo pagrindas toliau dėstomoje išmokos mokėjimo nutraukimo tvarkoje, kai išmokos mokėjimo nutraukimo pagrindai atsiranda ne pirmą mėnesio dieną, nebenurodomas. Siūlytina nuostatas suderinti.

Pritarti

Projektas patobulintas.

8.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2024-12-09

1

(4,

5)

 

Pastaba pateikta Seimo statuto „Dėl Lietuvos Respublikos Seimo statuto Nr. I-399 155 straipsnio pakeitimo“ projektui Nr. XVP-37 (komitetas pritarė komiteto patobulintam jungtiniam (sujungti projektai XIVP-182 ir XVP-37) Lietuvos Respublikos Seimo statuto „Dėl Lietuvos Respublikos Seimo statuto Nr. I-399 155  straipsnio pakeitimo“ projektui Nr. XIVP-182(3)).

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas.

1.    Projektu siūloma Seimo statuto 155 straipsnio 2 dalį papildyti nuostatomis, kuriomis būtų reglamentuota išeitinės išmokos mokėjimo neperrinktajam Seimo nariui tvarka: ši išmoka būtų mokama lygiomis dalimis kas mėnesį, o jeigu buvęs Seimo narys užimtų atsiradusią laisvą Seimo nario vietą, šios išmokos mokėjimas būtų nutraukiamas. Projekto aiškinamajame rašte nurodyta, kad taip būtų taupomos valstybės biudžeto lėšos. Atsižvelgiant į tai, kad išeitinė išmoka, mokama nutrūkus Seimo nario įgaliojimams, yra ne konstitucinė, o įstatymų leidėjo nustatytoji iš valstybės biudžeto lėšų finansuojama Seimo nario veiklos garantija, svarstytina, ar išeitinės išmokos mokėjimas neturėtų būti nutraukiamas ir tais atvejais, kai buvęs Seimo narys pradeda eiti valstybės pareigūno ar valstybės tarnautojo pareigas arba yra priimamas į darbą valstybės ar savivaldybės įstaigoje, išlaikomoje iš valstybės ar savivaldybės biudžeto, valstybės socialinių fondų biudžetų ar kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų, valstybės ar savivaldybės įmonėje, viešojoje įstaigoje, kurių savininkė yra valstybė arba savivaldybė, ar Lietuvos banke.

Pritarti

Siūlytina pritarti Teisės departamento pastabai. Tuo pačiu, siekiant neatgrasyti buvusių Seimo narių dirbti tiek viešajame, tiek privačiame sektoriuje, projektas patobulintas ne tik papildomai siūlant įtvirtinti išeitinės išmokos sumažinimo (o ne tik nutraukimo) pagrindus, bet ir suvienodinant išeitinių išmokų mokėjimo, sumažinimo ir nutraukimo teisinį reguliavimą nepriklausomai nuo to kur pradėtų dirbti buvęs Seimo narys (viešajame ar privačiame sektoriuje):

„4. Jeigu šio straipsnio 3 dalyje nurodytos išmokos mokėjimo laikotarpiu buvęs Seimo narys vėl tampa Seimo nariu, šios išmokos mokėjimas jam nutraukiamas. Šio straipsnio 3 dalyje nurodytos išmokos mokėjimas taip pat nutraukiamas, jeigu buvęs Seimo narys  pradeda dirbti pagal darbo sutartį ar kitu darbo santykiams prilygintų teisinių santykių pagrindu ir jo mėnesinis darbo užmokestis yra lygus likusios išeitinės išmokos mėnesinei daliai ar didesnis už šią dalį. Jeigu šios išmokos mokėjimo nutraukimo pagrindas atsiranda ne pirmą mėnesio dieną, išeitinė išmoka mokama tik už to mėnesio dienas, esančias iki šių aplinkybių atsiradimo dienos.

5. Jeigu šio straipsnio 3 dalyje nurodytos išmokos mokėjimo laikotarpiu buvęs Seimo narys pradeda dirbti pagal darbo sutartį ar darbo santykiams prilygintų teisinių santykių pagrindu ir jo nustatytasis mėnesinis darbo užmokestis yra mažesnis už likusios išeitinės išmokos mėnesinę dalį, likusios išeitinės išmokos mėnesinės dalys sumažinamos iki šios išmokos ir asmens nustatytojo mėnesinio darbo užmokesčio skirtumo. Jeigu šios išmokos sumažinimo pagrindas atsiranda ne pirmą mėnesio dieną, nesumažinta išeitinė išmoka mokama tik už to mėnesio dienas, esančias iki šių aplinkybių atsiradimo dienos.“

9.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2024-12-09

1

(3)

 

Pastaba pateikta Seimo statuto „Dėl Lietuvos Respublikos Seimo statuto Nr. I-399 155 straipsnio pakeitimo“ projektui Nr. XVP-37 (komitetas pritarė komiteto patobulintam jungtiniam (sujungti projektai XIVP-182 ir XVP-37) Lietuvos Respublikos Seimo statuto „Dėl Lietuvos Respublikos Seimo statuto Nr. I-399 155  straipsnio pakeitimo“ projektui Nr. XIVP-182(3)).

 

2.    Projekto 1 straipsnyje išdėstytos Seimo statuto 155 straipsnio 2 dalies nuostatą „Pirmoji vieno mėnesio išeitinė išmoka neperrinktajam Seimo nariui išmokama paskutinę jo įgaliojimų dieną ir toliau lygiomis dalimis mokama kas mėnesį“ siūlome patikslinti taip: „Pirmoji išeitinės išmokos dalis, lygi vienam vidutiniam mėnesiniam Seimo nario atlyginimui, išmokama paskutinę Seimo nario įgaliojimų dieną, o toliau ši išmoka mokama lygiomis dalimis kas mėnesį.“

Pritarti

Patobulintu projektu Seimo statuto 155 straipsnio 3 dalį siūloma dėstyti taip:

3. Kai Seimo nario įgaliojimai nutrūksta Konstitucijos 63 straipsnio 1 punkte numatytu atveju, šio straipsnio 2 dalyje nustatytos išmokos pirmoji dalis, lygi vieno vidutinio mėnesinio Seimo nario atlyginimo dydžiui, išmokama paskutinę Seimo nario įgaliojimų dieną. Likusi buvusiam Seimo nariui priklausanti išeitinės išmokos dalis pradedama mokėti praėjus mėnesiui nuo šios išmokos mokėjimo pagrindo atsiradimo dienos ir mokama kas mėnesį lygiomis dalimis. Išeitinė išmoka už praėjusį mėnesį išmokama ne vėliau kaip per 5 darbo dienas.“

10.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2024-12-09

1

(4)

 

Pastaba pateikta Seimo statuto „Dėl Lietuvos Respublikos Seimo statuto Nr. I-399 155 straipsnio pakeitimo“ projektui Nr. XVP-37 (komitetas pritarė komiteto patobulintam jungtiniam (sujungti projektai XIVP-182 ir XVP-37) Lietuvos Respublikos Seimo statuto „Dėl Lietuvos Respublikos Seimo statuto Nr. I-399 155  straipsnio pakeitimo“ projektui Nr. XIVP-182(3)).

 

3.    Projekto 1 straipsnyje išdėstytoje Seimo statuto 155 straipsnio 2 dalyje vietoj formuluotės „Likusios mėnesio išeitinės išmokos nebeišmokamos“ įrašytina formuluotė „Išeitinės išmokos mokėjimas nutraukiamas“.

Pritarti

 

11.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2024-12-09

1

(4)

 

Pastaba pateikta Seimo statuto „Dėl Lietuvos Respublikos Seimo statuto Nr. I-399 155 straipsnio pakeitimo“ projektui Nr. XVP-37 (komitetas pritarė komiteto patobulintam jungtiniam (sujungti projektai XIVP-182 ir XVP-37) Lietuvos Respublikos Seimo statuto „Dėl Lietuvos Respublikos Seimo statuto Nr. I-399 155  straipsnio pakeitimo“ projektui Nr. XIVP-182(3)).

 

4.    Atsižvelgiant į tai, kad pagal Rinkimų kodekso 32 straipsnio 2 dalies 4 punktą Vyriausioji rinkimų komisija priima sprendimus dėl Seimo nario mandato pripažinimo kandidatams, užimantiems atsiradusias laisvas Seimo narių, išrinktų daugiamandatėje rinkimų apygardoje, vietas (o ne sprendimus dėl Seimo nario mandato netekusio Seimo nario vietos užėmimo), projekto 1 straipsnyje išdėstytos Seimo statuto 155 straipsnio 2 dalies nuostatą, kurioje minimas Vyriausiosios rinkimų komisijos sprendimas, reikėtų atitinkamai patikslinti (pavyzdžiui, taip: „jeigu, atsiradus laisvai Seimo nario vietai, Vyriausiosios rinkimų komisijos sprendimu buvusiam Seimo nariui pripažįstamas Seimo nario mandatas, ir jis prisiekia Seime“).

Atsižvelgti

 

Patobulintu projektu Seimo statuto 155 straipsnio 4 dalyje atitinkama formuluotė patobulinta: „Jeigu šio straipsnio 3 dalyje nurodytos išmokos mokėjimo laikotarpiu buvęs Seimo narys vėl tampa Seimo nariu <...>“.

 

 

12.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2024-12-09

1

 

 

Pastaba pateikta Seimo statuto „Dėl Lietuvos Respublikos Seimo statuto Nr. I-399 155 straipsnio pakeitimo“ projektui Nr. XVP-37 (komitetas pritarė komiteto patobulintam jungtiniam (sujungti projektai XIVP-182 ir XVP-37) Lietuvos Respublikos Seimo statuto „Dėl Lietuvos Respublikos Seimo statuto Nr. I-399 155  straipsnio pakeitimo“ projektui Nr. XIVP-182(3)).

 

5.    Siekiant teisinio reguliavimo nuoseklumo, projektu siūlomas naujas Seimo statuto 155 straipsnio 2 dalies nuostatas dėl išeitinės išmokos mokėjimo tvarkos reikėtų perkelti po sakinio „Jeigu asmuo Seimo nariu buvo nepilnus kadencijos metus, tai šiame straipsnyje didesnės negu 6 mėnesių trukmės laikotarpis laikomas pilnais kadencijos metais“.

Atsižvelgti

Siūloma patobulintas projekto nuostatas dėstyti atskirose Seimo statuto 155 straipsnio 3-7 dalyse.

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: nėra.

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: nėra.

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: nėra.

6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai: nėra.

 

7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:

7.1. Sprendimas: Pritarti komiteto patobulintam jungtiniam (sujungti projektai XIVP-182 ir XVP-37) Lietuvos Respublikos Seimo statuto „Dėl Lietuvos Respublikos Seimo statuto Nr. I-399 155  straipsnio pakeitimo“ projektui Nr. XIVP-182(3) ir komiteto išvadoms.

 

 

7.2. Pasiūlymas:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Teisės ir teisėtvarkos komitetas

1

 

 

 

Argumentai:

Projekto autoriai siūlo nustatyti reguliavimą, pagal kurį buvusiam Seimo nariui išeitinės išmokos mokėjimas būtų nutraukiamas, jei išmokos mokėjimo laikotarpiu buvęs Seimo narys taptų Seimo nariu, pradėtų eiti valstybės tarnautojo pareigas  ar būtų priimamas į darbą valstybės ar savivaldybės įstaigoje, išlaikomoje iš valstybės ar savivaldybės biudžeto, Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto ar iš kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų, valstybės ar savivaldybės įmonėje, viešojoje įstaigoje, kurių savininkė yra valstybė arba savivaldybė, ar Lietuvos banke.  Tuo tarpu (pagal siūlomą reguliavimą) išeitinės išmokos mokėjimo laikotarpiu buvusiam Seimo nariui pradėjus dirbti kitur (pavyzdžiui, privačiame sektoriuje), Seimo statuto 155 straipsnyje nurodyta išeitinė išmoka būtų mokama.

Siekiant neatgrasyti buvusių Seimo narių dirbti tiek viešajame, tiek privačiame sektoriuje, siūloma projektą patobulinti ne tik papildomai įtvirtinant išeitinės išmokos sumažinimo (o ne tik nutraukimo) pagrindus, bet ir suvienodinant išeitinių išmokų mokėjimo, sumažinimo ir nutraukimo teisinį reguliavimą nepriklausomai nuo to kur pradėtų dirbti buvęs Seimo narys (viešajame ar privačiame sektoriuje).

Pažymėtina ir tai, kad Projektu teikiamą 155 straipsnio 1 dalį siūloma suderinti su Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos 33 straipsniu „Valstybės tarnautojo statuto atkūrimas“.

Pasiūlymas:

1 straipsnis. 155 straipsnio pakeitimas

Papildyti 154 straipsnį 4 dalimi

4. Nutrūkus Seimo nario įgaliojimams Konstitucijos 63 straipsnio 1 punkto numatytu atveju, šio straipsnio 2 dalyje nustatyta Seimo nariui priklausanti išmokos suma išmokama dalimis kas mėnesį. Jos mokėjimas nutraukiamas, jeigu buvęs Seimo narys, vadovaujantis Lietuvos Respublikos Seimo rinkimų įstatymo 97 straipsniu, tampa Seimo nariu, pradeda eiti valstybės tarnautojo pareigas ar priimamas į darbą valstybės ar savivaldybės įstaigoje, išlaikomoje iš valstybės ar savivaldybės biudžeto, Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto ar iš kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų, valstybės ar savivaldybės įmonėje, viešojoje įstaigoje, kurių savininkė yra valstybė arba savivaldybė, ar Lietuvos banke. Jeigu buvęs Seimo narys pradeda eiti valstybės tarnautojo pareigas ne pirmą mėnesio dieną, išeitinė išmoka mokama tik už to mėnesio dienas iki priėmimo į valstybės tarnautojo pareigas ar priėmimo į darbą valstybės ar savivaldybės įstaigoje, išlaikomoje iš valstybės ar savivaldybės biudžeto, Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto ar iš kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų, valstybės ar savivaldybės įmonėje, viešojoje įstaigoje, kurių savininkė yra valstybė arba savivaldybė, ar Lietuvos banke dienos. Buvusiam Seimo nariui mirus, išeitinės išmokos dalis, priklausanti buvusiam Seimo nariui už tą mėnesį, kurį jis mirė, neišmokėta iki buvusio Seimo nario mirties dienos, išmokama įpėdiniui, pateikusiam paveldėjimo dokumentus.

Pakeisti 155 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

155 straipsnis. Garantijos nutrūkus Seimo nariųo įgaliojimams

1. Nutrūkus Seimo nario įgaliojimams Konstitucijos 63 straipsnio 1 ir 6 punktuose numatytais atvejais, buvęs Seimo narys turi teisę Lietuvos Respublikos Vvalstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka grįžti į ankstesnes pareigas atkurti valstybės tarnautojo statusą.

2. Nutrūkus Seimo nario įgaliojimams Konstitucijos 63 straipsnio 1 ir 4 punktuose numatytais atvejais, buvusiam Seimo nariui jam išmokama išeitinė išmoka. Buvusiam Seimo nariui išmokama tiek vidutinių mėnesinių Seimo nario atlyginimų dydžio išeitinė išmoka, kiek metų iš eilės jis buvo Seimo nariu, bet ne mažesnė kaip 2 ir ne didesnė kaip 6 vidutinių mėnesinių Seimo nario atlyginimų dydžio išeitinė išmoka. Jeigu asmuo Seimo nariu buvo nepilnus kadencijos metus, tai šiame straipsnyje didesnės negu 6 mėnesių trukmės laikotarpis laikomas pilnais kadencijos metais. Išeitinė išmoka nemokama, jeigu Seimo narys vėl išrenkamas Seimo nariu kitai kadencijai arba Seimo kadencijos laikotarpiu įsiteisėjusiu teismo nuosprendžiu yra pripažintas kaltu dėl nusikalstamos veikos padarymo ir (ar) Konstitucinio Teismo pateiktoje išvadoje yra konstatuota, kad šis Seimo narys yra šiurkščiai pažeidęs Konstituciją ir sulaužęs priesaiką.

3. Nutrūkus Seimo nario įgaliojimams Konstitucijos 63 straipsnio 2 punkte numatytu atveju, jo šeimos nariams išmokama šio straipsnio 2 dalyje nurodyto dydžio išmoka.

3. Kai Seimo nario įgaliojimai nutrūksta Konstitucijos 63 straipsnio 1 punkte numatytu atveju, šio straipsnio 2 dalyje nustatytos išmokos pirmoji dalis, lygi vieno vidutinio mėnesinio Seimo nario atlyginimo dydžiui, išmokama paskutinę Seimo nario įgaliojimų dieną. Likusi buvusiam Seimo nariui priklausanti išeitinės išmokos dalis pradedama mokėti praėjus mėnesiui nuo šios išmokos mokėjimo pagrindo atsiradimo dienos ir mokama kas mėnesį lygiomis dalimis. Išeitinė išmoka už praėjusį mėnesį išmokama ne vėliau kaip per 5 darbo dienas.

4. Jeigu šio straipsnio 3 dalyje nurodytos išmokos mokėjimo laikotarpiu buvęs Seimo narys vėl tampa Seimo nariu, šios išmokos mokėjimas jam nutraukiamas. Šio straipsnio 3 dalyje nurodytos išmokos mokėjimas taip pat nutraukiamas, jeigu buvęs Seimo narys  pradeda dirbti pagal darbo sutartį ar kitu darbo santykiams prilygintų teisinių santykių pagrindu ir jo mėnesinis darbo užmokestis yra lygus likusios išeitinės išmokos mėnesinei daliai ar didesnis už šią dalį. Jeigu šios išmokos mokėjimo nutraukimo pagrindas atsiranda ne pirmą mėnesio dieną, išeitinė išmoka mokama tik už to mėnesio dienas, esančias iki šių aplinkybių atsiradimo dienos.

5. Jeigu šio straipsnio 3 dalyje nurodytos išmokos mokėjimo laikotarpiu buvęs Seimo narys pradeda dirbti pagal darbo sutartį ar darbo santykiams prilygintų teisinių santykių pagrindu ir jo nustatytasis mėnesinis darbo užmokestis yra mažesnis už likusios išeitinės išmokos mėnesinę dalį, likusios išeitinės išmokos mėnesinės dalys sumažinamos iki šios išmokos ir asmens nustatytojo mėnesinio darbo užmokesčio skirtumo. Jeigu šios išmokos sumažinimo pagrindas atsiranda ne pirmą mėnesio dieną, nesumažinta išeitinė išmoka mokama tik už to mėnesio dienas, esančias iki šių aplinkybių atsiradimo dienos.

6. Išeitinės išmokos gavėjas arba jo teisėtas atstovas privalo pranešti Seimo kanceliarijai apie atsiradusias šio straipsnio 4 ir 5 dalyse nurodytas aplinkybes per 5 darbo dienas nuo šių aplinkybių atsiradimo dienos. Jeigu apie nurodytas aplinkybes laiku nepranešama ir dėl to permokama išeitinė išmoka, permokėta suma turi būti grąžinama. Negrąžinta permokėta suma išieškoma Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka.

7. Buvusiam Seimo nariui mirus, išeitinės išmokos dalis, priklausanti buvusiam Seimo nariui už tą mėnesį, kurį jis mirė, bet neišmokėta iki jo mirties dienos, išmokama jo įpėdiniams, pateikusiems paveldėjimo teisės liudijimą, pagal jiems priklausančią paveldėjimo dalį.

8. Nutrūkus Seimo nario įgaliojimams Konstitucijos 63 straipsnio 2 punkte numatytu atveju, jo šeimos nariams išmokama šio straipsnio 2 dalyje nurodyto dydžio išmoka.

Pritarti

 

 

 

8. Balsavimo rezultatai: už – 7, prieš – 0, susilaikė – 0.

9. Komiteto paskirti pranešėjai: Julius Sabatauskas, Vitalijus Gailius, Agnė Širinskienė.

10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nėra.

 

PRIDEDAMA. Komiteto siūlomas Seimo statuto projektas, jo lyginamasis variantas.

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                         (Parašas)                                                                      Julius Sabatauskas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Teisės ir teisėtvarkos komiteto biuro patarėja Martyna Civilkienė