LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

Audito komitetas

 

 

PAPILDOMO KOMITETO IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO NUTARIMO „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS 2015 METŲ NACIONALINIO FINANSINIŲ ATASKAITŲ RINKINIO PATVIRTINIMO“ PROJEKTO (XIIP-4782)

 

2016-10-26  Nr. 141-P-45

Vilnius

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo:

Komiteto pirmininkas Vytautas Kamblevičius, komiteto nariai: Donatas Jankauskas, Giedrė Purvaneckienė, Vytautas Saulis, Gintaras Tamošiūnas.

Komiteto biuras: vedėja Sigita Ščajevienė, patarėjos: Laura Pranaitytė, Asta Rubežė, padėjėjos: Simona Mickevičienė, Jolanta Zibavičiūtė.

Kviestieji asmenys: Lietuvos Respublikos valstybės kontrolierius Arūnas Dulkys, Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės 6-ojo audito departamento direktorė Sigita Rojutė, Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės 6-ojo audito departamento direktorės pavaduotoja Danguolė Krištopavičienė, Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės 6-ojo audito departamento vyriausioji valstybinė auditorė Sonata Lebednykienė, Lietuvos Respublikos finansų viceministrė Agnė Bagočiutė, Lietuvos Respublikos finansų ministerijos Valstybės iždo departamento direktorius Audrius Želionis, Lietuvos Respublikos finansų ministerijos Valstybės iždo departamento direktoriaus pavaduotoja Rasa Kavolytė, Lietuvos Respublikos finansų ministerijos Turto valdymo departamento direktorė Aušra Vičkačkienė, Lietuvos Respublikos finansų ministerijos Turto valdymo departamento Viešojo sektoriaus finansinių ataskaitų konsolidavimo skyriaus vedėja Jūratė Tidikienė.

 

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2016-10-10

 

 

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, atkreipiame dėmesį, kad projekte neturėtų būti naudojamas euro logotipas.

Pritarti

 

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė

2016-10-03

Nr. FA-P-60-8-11

 

 

 

Sąlyginės nuomonės dėl nacionalinio finansinių ataskaitų rinkinio pagrindas. Nustatėme finansinės būklės ataskaitos (ilgalaikio turto, trumpalaikio turto, finansavimo sumų, įsipareigojimų ir grynojo turto straipsnių), veiklos rezultatų ataskaitos (pagrindinės veiklos pajamų ir sąnaudų straipsnių), grynojo turto pokyčių ataskaitos (tikrosios vertės rezervo likučio straipsnyje) ir aiškinamojo rašto reikšmingų duomenų iškraipymų, kuriuos lėmė iškraipymai žemesniojo konsolidavimo lygio viešojo sektoriaus subjektų finansinių ataskaitų rinkiniuose. Finansinės įtakos mastas nacionalinio finansinių ataskaitų rinkinio duomenims nurodytas ataskaitoje (žr. ataskaitos 1.2 poskyrį).

Sąlyginė nuomonė dėl nacionalinio finansinių ataskaitų rinkinio. Mūsų nuomone, išskyrus poveikį, kurį turi sąlyginės nuomonės pagrindą sudarantys dalykai, 2015 metų nacionalinis finansinių ataskaitų rinkinys parodo tikrą ir teisingą visų viešojo sektoriaus subjektų, kurių finansinės ataskaitos konsoliduotos į vieną ataskaitų rinkinį, 2015 m. gruodžio 31 d. finansinę būklę, 2015 metų veiklos rezultatus, grynojo turto pokyčius ir pinigų srautus pagal Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartus.

Sąlyginės nuomonės dėl valstybės skolos ataskaitų pagrindas. Nustatėme valstybės skolos ataskaitų reikšmingų duomenų iškraipymų, nes, nesivadovaujant Valstybės skolos apskaičiavimo taisyklėmis, į ataskaitas neįtraukti valdžios sektoriaus įsipareigojimai pagal sutartis, kurios vadovaujantis turinio viršenybės prieš formą principu yra priskiriamos finansinės nuomos (lizingo) sutartims, ir 50,8 mln. Eur savivaldybių įsipareigojimai pagal kreditorinio reikalavimo perleidimo ir restruktūrizuotų prekybinių kreditų sutartis (žr. ataskaitos 2 skyrių).

Sąlyginė nuomonė dėl valstybės skolos ataskaitų. Mūsų nuomone, išskyrus poveikį, kurį turi sąlyginės nuomonės pagrindą sudarantys dalykai, 2015 metų valstybės skolos ataskaitos visais reikšmingais atžvilgiais parengtos ir pateiktos pagal Lietuvos Respublikos valstybės skolos įstatymą ir Valstybės skolos apskaičiavimo taisykles.

Atsižvelgti

 

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.

6. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:

6.1. Komiteto sprendimas: atsižvelgiant į Valstybės kontrolės 2016 m. spalio 3 d. valstybinio audito  ataskaitoje Nr. FA-P-60-8-11-1 „2015 metų nacionalinio finansinių ataskaitų rinkinio ir valstybės skolos ataskaitų teisingumas ir skolinimosi teisėtumas“ pateiktas išvadas ir rekomendacijas, pritarti iniciatorių pateiktam Lietuvos Respublikos Seimo nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos 2015 metų nacionalinio finansinių ataskaitų rinkinio patvirtinimo“ projektui Nr. XIIP-4782 ir siūlyti pagrindiniam komitetui jį tobulinti pagal Audito komiteto pasiūlymus.

6.2. Pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Audito komitetas

2016-10-26

 

 

 

B

Argumentai:

Atsižvelgiant į tai, kad Valstybės kontrolė pateikė sąlyginę nuomonę dėl nacionalinio finansinių ataskaitų rinkinio, siūlome Lietuvos Respublikos 2015 metų nacionalinį finansinių ataskaitų rinkinį tvirtinti su išlyga, t.y. atsižvelgiant į Valstybės kontrolės pastebėjimus.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti Seimo nutarimo projekto preambulę ir ją išdėstyti taip:

„Lietuvos Respublikos Seimas,

atsižvelgdamas į tai, kad Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė valstybinio audito išvadoje pateikė sąlyginę nuomonę dėl Lietuvos Respublikos 2015 metų nacionalinio finansinių ataskaitų rinkinio,

atkreipdamas dėmesį, kad į valstybės skolos ataskaitas įtraukti ne visi valdžios sektoriaus įsipareigojimai, kurie ne tik savo forma bet ir turiniu priskirti skoliniams įsipareigojimams,

siekdamas užtikrinti teisingą valstybės skolos apskaičiavimą pagrįstą apskaitos duomenimis,

konstatuodamas, kad skolos valdymo išlaidos prižiūrimos nepakankamai,

n u t a r i a priimti šį Lietuvos Respublikos Seimo nutarimą su Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės pateiktomis išlygomis:

Pritarti

 

2.

Audito komitetas

2016-10-26

2

 

 

N

Argumentai:

Siekiant užtikrinti teisingų bei tikslių duomenų apie valdžios sektoriaus įsipareigojimus pateikimą, vengiant valstybės skolos ataskaitų dubliavimo bei mažinant skolos valdymo išlaidas, siūlome papildyti Seimo nutarimo projektą nauju 2 straipsniu.

Pasiūlymas:

Papildyti Seimo nutarimo projektą nauju 2 straipsniu ir jį išdėstyti taip:

2 straipsnis

Pasiūlyti Lietuvos Respublikos Vyriausybei:

1) inicijuoti teisės aktų pakeitimus, kad į valstybės skolą būtų įtraukti visi įsipareigojimai, kurie ne tik savo forma, bet ir turiniu yra priskirti skoliniams įsipareigojimams;

2) įvertinti valstybės skolos ataskaitų tikslingumą ir inicijuoti teisės aktų pakeitimus, siekiant užtikrinti teisingą valstybės skolos apskaičiavimą, pagrįstą apskaitos duomenimis bei išvengiant valstybės skolos ataskaitų dubliavimo;

3) inicijuoti teisės aktų pakeitimus, kurie užtikrintų sistemingą turimų skolinių priemonių ir jų alternatyvų vertinimą, siekiant sutaupyti valstybės biudžeto lėšų.“

Pritarti

 

 

7. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

8. Komiteto paskirti pranešėjai: Vytautas Kamblevičius.

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                                         Vytautas Kamblevičius

 

 

 

 

 

 

Audito komiteto biuro vedėja Sigita Ščajevienė, padėjėja Jolanta Zibavičiūtė