Projektas XIVP-1149(2)

 

 

Lietuvos Respublikos

GYVENTOJŲ PAJAMŲ mokesčio įstatymo NR. iX-1007

4 ir 17 straipsnių Pakeitimo

įstatymas

 

2021 m.                              d. Nr.

Vilnius

 

 

1 straipsnis. 4 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 4 straipsnio 2 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip:

„1) užsienio valstybės diplomatas, pagal tarptautinę teisę specialų statusą turinčio subjekto ar kito subjekto, su kuriuo Lietuvos Respublikos tarptautinis bendradarbiavimas atitinka Lietuvos Respublikos Seimo priimtuose teisės aktuose nustatytus užsienio politikos ir nacionalinio saugumo tikslus, atstovybės, akredituotos Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka, akredituotas narys, diplomatinės atstovybės, konsulinės įstaigos ar tarptautinės organizacijos atstovybės administracinio-techninio arba aptarnaujančiojo personalo narys, taip pat kartu su minėtų atstovybių nariais gyvenantys akredituoti šeimos nariai, jeigu šių atstovybių nariai ar kartu gyvenantys jų šeimos nariai yra ne Lietuvos Respublikos piliečiai (išskyrus asmenis be pilietybės, kurių nuolatinė gyvenamoji vieta arba asmeninių, socialinių ar ekonominių interesų buvimo vieta mokestiniu laikotarpiu yra Lietuvoje), arba“.

 

2 straipsnis. 17 straipsnio pakeitimas

Papildyti 17 straipsnio 1 dalį 59 punktu:

„59) pagal tarptautinę teisę specialų statusą turinčio subjekto ar kito subjekto, su kuriuo Lietuvos Respublikos tarptautinis bendradarbiavimas atitinka Lietuvos Respublikos Seimo priimtuose teisės aktuose nustatytus užsienio politikos ir nacionalinio saugumo tikslus, atstovybės, akredituotos Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka, akredituoto nario, jeigu jis nėra Lietuvos Respublikos pilietis arba nuolatinis gyventojas, su darbo santykiais ar jų esmę atitinkančiais santykiais susijusios pajamos už darbą šioje atstovybėje.“

 

3. straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir taikymas

Šis įstatymas įsigalioja ir yra taikomas nuo 2022 m. liepos 1 d.

 

 

 

Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.

 

 

 

Respublikos Prezidentas

 

·   Seimo Kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-12-21:

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:

1. Atkreiptinas dėmesys, kad projekto įsigaliojimas yra numatytas mokestinių metų viduryje (2022 m. liepos 1 d.). Svarstytina, ar mokestinės lengvatos įsigaliojimas mokestinių metų viduryje nesudarys šio mokesčio administravimo bei šios lengvatos taikymo problemų. Atsižvelgus į tai, kad gyventojų pajamų mokesčio mokestinis laikotarpis yra kalendoriniai metai, manytina, jog siekiant teisinio aiškumo, siūlomo teisinio reguliavimo įsigaliojimas turėtų būti siejamas su kalendorinių metų pradžia, t. y. mokestinio laikotarpio pradžia.

Komiteto nuomonė - Nepritarti.

Komiteto argumentai:

Gyventojų pajamų mokesčio lengvata būtų taikoma pajamoms, gautoms po 2022 m. liepos 1 d.

Lengvatos įsigaliojimas mokestinių metų viduryje nesudarys mokesčio administravimo ir lengvatos taikymo problemų, nes pagal Gyventojų pajamų mokesčio įstatymo 8 straipsnį su darbo santykiais susijusios pajamos pripažįstamos faktiniu jų išmokėjimo momentu, o apmokestinama pagal išmokėjimo momentu galiojančias įstatymo nuostatas. Išmokėjus su darbo santykiais susijusias pajamas po liepos 1 d., jos bus neapmokestinamos ir nebus prievolės vertinti už kurį laikotarpį apskaičiuotos išmokos.

 

·   Seimo Kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-12-21:

2. Pažymėtina, kad Seimas 2021 m. gruodžio 14 d. priėmė Lietuvos Respublikos 2022 metų valstybės ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymą (projekto reg. Nr. XIVP-966(2)), kuriame valstybės biudžeto pajamos iš gyventojų pajamų mokesčio jau yra suplanuotos. Atsižvelgus į tai, teigtina, jog projektu teikiamas siūlymas prieštarauja Biudžeto sandaros įstatymo 12 straipsniui, nustatančiam, kad mokesčių įstatymai <...> darantys įtaką atitinkamų biudžetinių metų biudžeto pajamoms, asignavimams ir valstybės skolai, įsigalioja įstatymų nustatyta tvarka, bet priimami ne vėliau kaip tų biudžetinių metų Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymas.

Komiteto nuomonė - Nepritarti.

Komiteto argumentai:

Siūlomi Įstatymo pakeitimai pareikalaus neženklių valstybės biudžeto netekimų.